Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 14:19   #21
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik ben op Amerikaanse fora al mensen tegengekomen die helemaal niet dom waren, en zelfs leerkrachten van opleiding waren, en die geloofden dat de Aarde 6000 jaar oud is.
Ik weet dat het nogal wijdverspreid is daar, ook bij "intelligente" mensen.
Het lijkt inderdaad een beetje in tegenspraak met die stupiditeit. Ik weet echter niet hoe ik anders moet noemen.
Het lijkt wel totale zinsverbijstering.
Oud 26 mei 2009, 14:21   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
in public schools staat dat op het programma. Die fundamentalisten zijn nu werkelijk alle registers aan het opentrekken om op die publieke scholen het creationisme (of op zijn minst ID) naast de evolutietheorie te zetten. Die evolutie baart me zorgen
Absoluut. Mij ook. Ik las een tijd geleden dat er in Engeland zelfs gevallen zijn van publieke scholen die in ruil voor private financiering evolutietheorie en 'intelligent design' (wetenschappelijke glijmiddelnaam voor 'creationisme') op eenzelfde niveau behandelen.

De gevolgen op langere termijn voor de maatschappij van deze evolutie worden niet goed ingeschat mijns inziens. Wie wil er nu de laatste 500 jaar 'ontwikkeling' op de helling zetten? De Chinezen zullen lachen. De moslims zullen marginaal meer respect voor 'ons' krijgen, tenminste als ze blijven denken zoals nu.

Wie over de duivel spreekt zoekt het kwaad.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 mei 2009 om 14:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:22   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Het lijkt inderdaad een beetje in tegenspraak met die stupiditeit. Ik weet echter niet hoe ik anders moet noemen.
Hoe intelligent een persoon ook is, de kracht van indoctrinatie en propaganda, van jongs afgaan eringeprent, is groter dan welk argument ook.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:24   #24
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Surf eens rond op Amerikaanse fora. 't Zijn mensen die geloven in de zaligmakende Markt, de Constitutie als het absolute rechtsbeginsel over het ganse multiversum en hun recht om te leven zoals "ze" het willen.

De staat heeft zich niet te moeien, vinden ze, en zeker niet met de opvoeding van de kinderen. Dat kinderen daar worden geslagen is zeer vaakvoorkomend, zeker bij religieuze gezinnen. Heb zelfs iemand bezig gehoord, nickname "ExNavyAmerican" die beweerde dat conditioning door lijfstraffen strict noodzakelijk was omdat men zo het kind kon redden van gevaar door op tijd te zeggen om bijvoorbeeld opzij te gaan van een auto.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:26   #25
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Nuja, ik blijf erbij: het goedkeuren van libera-blablabla, recht op idiotie en tegelijk zulke dingen aanklagen is hypocrisie. Ofwel pak je de dingen aan, ofwel zwijg je.

Repressie (tenzij genocide, wat ook een optie is uiteraard) haalt op zich weinig uit. Castratie wel.
Oud 26 mei 2009, 14:36   #26
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Repressie (tenzij genocide, wat ook een optie is uiteraard) haalt op zich weinig uit. Castratie wel.
Nu je het zegt. Het valt te overwegen.
Oud 26 mei 2009, 16:37   #27
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van mening dat de mensheid zonder godsdienst en ander bijgeloof een stuk beter af zou zijn. (Ideologieen die een rem willen zetten op de verworven vrijheden van de secularisering, de verlichting, de scheiding van kerk en staat, de emancipatie, condooms...enzv, is een misdaad tegen de mensheid!) De tijd voor absolutistische (exclusivistische en finalistische) waarheidsclaims van welke strekking deze ook moge zijn is passé. Er is maar één oplossing schaf de godsdiensten af als je vrede een kans wilt geven. Ongecompliceerd zal dat niet zijn, het blijkt een mordicus kwaad dat met geweld niet valt uit te roeien. Alleen een wereldwijde beweging tegen religieus fundamentalisme maakt enige kans van slagen. Er blijven dan natuurlijk nog genoeg andere problemen over die we, zonder godsdienst, op moeten lossen. Religieus fundamentalisme is deel van het probleem, niet deel van de oplossing.
Oud 26 mei 2009, 17:06   #28
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Religie en bijgeloof is niet het probleem, hè? Respect voor die mentaliteit, dát is het probleem.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:28   #29
Geert C

Standaard

Citaat:
tijdens mijn verblijf in de VS meermaals in discussie gegaan met dergelijke sujetten. Mensen die gestudeerd hadden aan respectabele universiteiten. Moeilijk te begrijpen met Europese ogen.
Een flink aantal van die respectabele (privé-)universiteiten wordt wel uitgebaat door fundamentalisten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:32   #30
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een flink aantal van die respectabele (privé-)universiteiten wordt wel uitgebaat door fundamentalisten.
vreemd dan dat Obama mag gaan pleiten voor pro-choice in een dergelijk katoliek bastion als de Notre Dame U
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 17:36   #31
Geert C

Standaard

Citaat:
vreemd dan dat Obama mag gaan pleiten voor pro-choice in een dergelijk katoliek bastion als de Notre Dame U
Dat zijn geen fundamentalisten, ik had het eerder over evangelische protestanten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 19:56   #32
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Surf eens rond op Amerikaanse fora. 't Zijn mensen die geloven in de zaligmakende Markt, de Constitutie als het absolute rechtsbeginsel over het ganse multiversum en hun recht om te leven zoals "ze" het willen.

De staat heeft zich niet te moeien, vinden ze, en zeker niet met de opvoeding van de kinderen. Dat kinderen daar worden geslagen is zeer vaakvoorkomend, zeker bij religieuze gezinnen. Heb zelfs iemand bezig gehoord, nickname "ExNavyAmerican" die beweerde dat conditioning door lijfstraffen strict noodzakelijk was omdat men zo het kind kon redden van gevaar door op tijd te zeggen om bijvoorbeeld opzij te gaan van een auto.
Ik heb een tijdje deze site gevolgd: http://www.fstdt.com/

Het is duidelijk dat al die fundies gewoon de stoottroepen zijn van de Grand Old Party.
Oud 26 mei 2009, 20:01   #33
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een tijdje deze site gevolgd: http://www.fstdt.com/

Het is duidelijk dat al die fundies gewoon de stoottroepen zijn van de Grand Old Party.
Niet enkel van de GOP. Het is een onuitputtelijke bron van big strong men die de Amerikaanse oorlogen zullen uitvechten.

Amerika kent een, misschien wel geinverteerd, maar tamelijk doeltreffend pseudokastesysteem.
Oud 26 mei 2009, 23:11   #34
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Voor al de conservatieve rakkers hier:

http://www.conservapedia.com/Main_Page

Edit: zie ook de statistics eens:

Citaat:
Most viewed pages
Main Page 4,915,856
Atheism 4,747,142
Homosexuality 3,317,531
Barack Hussein Obama 1,094,572
Wikipedia 733,544
Devolution 626,077
Adolf Hitler 622,996
Homosexual obsession 580,354
John McCain 570,354
Liberal 550,846

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 26 mei 2009 om 23:13.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 07:50   #35
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Citaat:
In a recent poll, only 8% of high school senior males knew about the homunculus within his swimmers. Only 8 percent.
Acht procent? Dat is hartstikke veel. Vergelijkbaar met acht procent van de mensen die denkt dat de aarde plat is.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 07:55   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Acht procent? Dat is hartstikke veel. Vergelijkbaar met acht procent van de mensen die denkt dat de aarde plat is.
Laat ons hopen dat het 8% van hun eigen volgelingen zijn ?

In elk geval heb IK iets bijgeleerd, ik had nog nooit van die homuculus gehoord.

Vraagske: gaan die mannen dan ineens voor een aantal weken in rouwperiode telkens ze zijn klaargekomen?
Zo van whoehaaaa.... wéér 150000 kinderen dood! Of zou er per ejaculatie maar ééntje tussenzitten? enfin, daar mogen ze natuurlijk ook over rouwen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 08:22   #37
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben op Amerikaanse fora al mensen tegengekomen die helemaal niet dom waren, en zelfs leerkrachten van opleiding waren, en die geloofden dat de Aarde 6000 jaar oud is.
Het is regelmatig voorkomend verschijnsel, ook hier. Er zijn al eerder disscussies over geweest op dit forum, bvb deze.

Ik vind het een ontzettend interessant fenomeen. Het lijkt wel dat een groot deel van de mensheid lijdt aan schizofrenie. Mensen hebben enerzijds een rationele zijde - nodig om te overleven - waarin allerlei feiten en wetenschappelijke bevindingen worden geaccepteerd. Anderzijds lijkt er een irrationele kant te bestaan - blijkbaar ook nodig anders bestond die niet - waar geloof een rol speelt die de rationele kant overheerst.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:32   #38
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
ssst, geen slapende honden wakker maken. Enfin, voor mij mogen ze dat geloven, zolang Europa aan de bovenkant van die platte schijf ligt, want anders vallen we er af (en pas op voor de rand als je naar Amerika vaart)
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:35   #39
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en wat is de HoMUNCULUS? jaja! het klaargemaakte babyke dat in het sperm van de MAN zit....

Every sperm tadpole of man carries a homunculus, a human life waiting to be implanted into a woman's fertile secret parts. Schools do not tell boys about this and encourage them to murder via the act of 'M".

Niet moeilijk dat "M" niet mag, want het staat voor "murder" natuurlijk, al die kleine homunculuskes die in die zakdoek verdwijnen..... tsss tss

wel leuk dat ge uw homunculuskes dan moet deponeren in de vrouw haar "secret part"....
hoe die voorgeprepareerde kinderkes dan op hun moeder kunnen gelijken is me een raadsel.
Bwa, ze gaan er op vooruit, eerst geloofden ze in een theorie van 4000 jaar geleden, nu zijn ze al geëvolueerd naar een theorie van 400 jaar geleden... Geef ze nog een paar eeuwen, en het komt wel goed...

Het Vatikaan heeft immers ook ruim 400 jaar nodig gehad om toe te geven dat Galileo gelijk had. Sinds 1992 draait de zon eindelijk niet meer rond het Vatikaan (moet een serieuze schok geweest zijn in Disneyland-aan-de-Tiber)
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 27 mei 2009 om 09:37.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 09:35   #40
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
in public schools staat dat op het programma. Die fundamentalisten zijn nu werkelijk alle registers aan het opentrekken om op die publieke scholen het creationisme (of op zijn minst ID) naast de evolutietheorie te zetten. Die evolutie baart me zorgen
Dezelfde slag zotten als de islamieten...En wij, de " normale mensen " zitten er middenin, tussen hamer en aambeeld.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be