![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk land is een grotere bedreiging voor de internationale veiligheid? | |||
Noord Korea |
![]() ![]() ![]() |
15 | 51,72% |
Iran |
![]() ![]() ![]() |
14 | 48,28% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() De bedreiging van Iran heeft een grotere reikwijdte, wegens de steun aan een internationale fundamentalistische ideologie.
Noord-Korea is gekker en onvoorspelbaarder, en een zware bedreiging voor het Verre Oosten, maar in Europa zal niemand er van wakker liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() usa, israel, uk the axis of the losers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga denk ik toch voor Pakistan, waar de kernwapens al klaar liggen en er een behoorlijke machtsstrijd woedt tussen fundamentalistische moslims en de gebruikelijke moslims.
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voor de moment zou ik zeggen Noord-Korea, zeker na hun dreigementen van onlangs.
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ah! Ziehier het resulaat van massamedia indoctrinatie!
De gevaarlijkste landen zijn vanzelfsprekend de westerse. Die doen dat al zolang die bestan? Wie ontketent er hier oorlogen?
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Allebei natuurlijk. Die zotten zouden weleens liever een eigen landje kunnen willen dan een door de VS beschermde puinhoop. De schande!
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() - hoeveel landen hebben de amerikanen nu al binnengevallen in de laatste 60 jaar? met hun leger of cia
- hoeveel democratisch verkozen regeringen hebben de amerikanen al omvergeworpen om hun kapitalistische vriendjes aan de macht te brengen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welk land is er door Iran al aangevallen?
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op welke manier wordt Hezbollah volgens u door Iran gestuurd? Welke landen buiten het Midden-Oosten bedoelt u?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik denk aan de honderden aanvallen op olietankers en andere schepen door Iran gedurende de Eerste Golfoorlog. Daarbij kwamen honderden zeelieden uit diverse landen om. Verschillende landen vroegen de VS toen trouwens om hun schepen te beschermen en er werd ook een internationale vloot gestuurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik vind Turkse Nederlander een bedreiging voor't niveau van't forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht in de eerste plaats aan de aanslag tegen een Joods-Argentijnse vereniging in Buenos Aires in 1994. Daarbij kwamen tientallen mensen om. Het is de meest beruchte maar niet de enige aanslag die Hizbollah uitvoerde buiten het Midden-Oosten. Hizbollah wordt door Iran gestuurd door de actieve aanwezigheid van Iraanse Revolutionaire wachters in de Hizbollah trainingskampen en de wapenleveringen, waarbij Iran overigens duidelijk stuurt welke wapens Hizbollah wel en niet mag gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het enige wat er tot nu toe bewezen is, is dat Hizbollah een democratische partij is van Lebanesen die een gemeenschappelijke religie hebben met mensen in de buurlanden zoals Iran en Irak: shi-iten. Iran is geen iota, geen millimeter meer verantwoordelijk voor Hezbollah dan het Katholieke Vlaanderen of Italie of het Vatikaan is voor de activiteiten van het Noordierse IRA. Laatst gewijzigd door Bertie : 28 mei 2009 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Iran heeft naar mijn weten geen buurlanden aangevallen. In de oorlog tegen Irak werd zij juist aangevallen. Iran probeert wel invloed uit te oefenen in de regio. Gezien haar grootte en haar bevolkingsaantal en het belang van haar olie zie ik niet dat deze invloedspogingen verkeerd zouden zijn. Daarnaast wil Iran haar eigen koers varen en is zij vooral anti-Israel. Maar Noord-Korea ligt constant op ramkoers met Zuid-Korea. Als die twee het samen uitvechten is dat voor de wereldvrede op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat de Verenigde Staten als supermacht willens zijn om in een conflict Zuid-Korea bij te staan en China als andere supermacht zich in zal zetten voor Noord-Korea. En op zo'n moment ben je echt een grote bedreiging voor de wereld. Dus mijn stem gaat naar KOREA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burgemeester
|
![]() Noord-Korea. Iran mag dan een knotsgezekke radicaal-islamitische staat zijn, en ik heb geen goed woord voor Ahmadinedjad, maar Noord-Korea dreigt doodleuk met een militaire invasie van Zuid-Korea. Iran valt geen andere landen aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat is dat voor een vergelijking? Noord Korea dreigt - heeft bij mijn weten ook nog niet aangevallen - Iran dreigt Israël van de kaart te vegen. Ze dreigen beiden! Same Shit! Brullende muizen zoals Sjaax al aangaf ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iran dreigt dat helemaal niet te doen. Ahmedinejad heeft gesteld dat het Zionistisch regime uit de pagina's van de geschiedenis zal gewist worden. En voor de moeilijke verstaanders heeft hij verduidelijkt: zoals dat met de Sovjet Unie is gebeurd.
Zoals we weten is de Sovjet Unie niet ten onder gegaan door een invasie vanuit Iran of een ander land, door een bombardement met nucleaire wapens (die Iran overigens niet eens heeft noch wenst) maar onder haar eigen tegenstellingen. En zoals we weten is dat niet gepaard gegaan met een georganiseerde genocide op de Sovjetburgers. De meesten wonen er nog altijd. Het politieke regime is veranderd, krachtsverhoudingen zijn veranderd, de grenzen zijn veranderd. Dat is wat Ahmedinejad bedoelde zoals blijkt uit alle verklaringen die sindsdien over die passages vanuit Iran zijn gekomen.
![]() |