Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 april 2004, 23:04   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Ik ook niet. Zoek het eens op zou ik zeggen.
CD&V stemde tegen. Maar lanceerde tegelijkertijd een eigen vrij gelijkaardig voorstel blijkbaar.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk idioot, als het juist zou zijn. Waar kan ik de link vinden?
zorroaster is offline  
Oud 22 april 2004, 23:39   #22
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
En wat gaat Bourgeois [size=6]DOEN[/size] aan deze zaak, of blijft het bij hypocriete woorden ?
Hebt u al eens gehoord van het principe "scheiding der machten"? Wat verwacht u eigenlijk dat hij gaat doen, zonder lid te zijn van de rechterlijke macht?
De "scheiding der machten" is hier flagrant geschonden doordat de rechters zich uitspreken in een politiek proces, en zich in feite in de plaats stellen van de kiezers in het beoordelen van een politiek partijprogramma. Dit belangt ALLE politici aan, ook Leterme en Bourgeois.

Een zinnige houding zou kunnen zijn: "Wij erkennen de scheiding van machten in deze uitspraak, maar we zien nu wel in dat de rechterlijke macht te ver is gegaan. Daarom steunen wij het aanpassen van de anti-racisme wetgeving om de scheiding der machten in de toekomst beter te waarborgen."
Oud 23 april 2004, 07:55   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Een politiek proces blijft een politiek proces, maakt niet uit op welk niveau je dat doet.
Ergens moet je een neutraal niveau kunnen vinden waar dergelijke besluitvorming genomen wordt. Als Europa al niet hoog genoeg ligt...
Er bestaat al zo'n niveau: de kiezer. In het stemhokje wordt bepaald wie de zeteltjes krijgt, nergens anders. In combinatie met het standpunt van de N-VA tegen het BROV blijkt hoe elitistisch de N-VA wel is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2004, 08:37   #24
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Reactie op het arrest Hof van Beroep. Het komt niet aan een rechtbank toe om te oordelen over het democratisch karakter van een partij." Gevraagd naar de reactie van de N-VA op de veroordeling van het Blok door het Gentse Hof van Beroep vatte algemeen voorzitter Geert Bourgeois het partijstandpunt zo samen.
"Het komt niet aan een rechtbank toe om te oordelen over het democratisch karakter van een partij. Wat ook de beslissing was, het Blok komt hier altijd uit als winnaar. Als het vrijgesproken werd, dan glorieerde het. Nu kan het zich nog meer in de slachtofferrol wentelen. Wij willen vooral een goed beleid, in plaats van toe te laten dat er op sommige problemen gevegeteerd wordt, zoals het Blok doet.
Dit wordt sowieso een verkiezingsthema. Het is er al een tot mijn groot ongenoegen. Ik zat gisteren op een Voka-debat over ondernemen in Vlaanderen, en dit was het eerste onderwerp. Ik betreur het sterk dat elk debat weer gaat over het cordon sanitaire, over het democratisch karakter van deze of gene partij. Het zou moeten gaan om het beleid."...
Geert Bourgeois
daar sluit ik me bij aan.
Ik wil er overigens nog aan toevoegen:
- Dat hiermee de Vlaamse zaak een ferme deuk heeft gekregen, die op een krapuleuze manier door paars zal worden misbruikt.
- De vrijenmeningsuiting in Vlaanderen zwaar wordt geschonden.
- Het een uiterst gevaarlijk precedent is voor de toekomst.
- Heel wat dossiers zullen nu definitief worden stilgelegd uit schrik te worden aangeklaagd. Terecht of tenonrechte.
nu maakt Bourgeois zich toch wel belachelijk. De rechtbank heeft zich NIEt uitgesproken over het democratisch karakter van het Blok. Wel over het feit if de drie aangeklaagde vzws een wet hebben overtreden: nl. de antiraicsmewet. En de uitspraak was: JA... Meer niet!
Het is jan en alleman die er een politiek probleem van maken.
Feit is dat racismeverspeiding veboden is, en van mijn part hadden ze det blok-sattelietjes al in 1981 kunnen straffen voor racisme...
Wat Bourgeois zegt is juist.
Het Belgisch regime heeft schrik van het VB dat blijkbaar niet in democratische verkiezingen kan verslaan worden. Dus dan maar DDR-methodes. De regimegetrouwe partijen maken wetten speciaal om het VB te bestrijden. Zij bepalen ook wie rechter wordt. En dan zeggen ze huichelachtig: wij hebben daar niets mee te zien, we moeten het gerecht laten zijn werk doen.
luc broes is offline  
Oud 24 april 2004, 10:44   #25
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Aan de reactie van de NVA te zien, is het duidelijk dat ze schrik hebben voor hun eigen hachje want voor hetzelfde geld zou de anti-racisme wet gebruikt kunnen worden tegen het taalracistische NVA. Enig probleem: de wet laat taalracisme wel toe...
Hans1 is offline  
Oud 24 april 2004, 11:24   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Aan de reactie van de NVA te zien, is het duidelijk dat ze schrik hebben voor hun eigen hachje want voor hetzelfde geld zou de anti-racisme wet gebruikt kunnen worden tegen het taalracistische NVA. Enig probleem: de wet laat taalracisme wel toe...
Enig probleem: "taalracisme" is een woord door u uitgevonden om uw politieke tegenstrevers te stigmatiseren omdat u het op een eerlijke manier niet van hen kan halen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2004, 11:43   #27
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Taalracisme? Is uw Belgisch koninkrijkje daar niet op afgescheurd?

Het doet pijn zeker ... de waarheid ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 24 april 2004, 15:13   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik heb de nuance die u niet zag maar even in het vet gezet, als dat zou kunnen helpen...
Mogelijk kan die Lili uit Zwitserland ons daarbij een beetje kunnen helpen, dan zijn we zeker dat alles democratisch verloopt
luc broes is offline  
Oud 24 april 2004, 15:16   #29
luc broes

Standaard

Citaat:
Geen probleem, het FDF zal er wel voor zorgen later dat de wet een beetje aangescherpt wordt zodat NVA ook kan gepakt worden.
luc broes is offline  
Oud 24 april 2004, 15:28   #30
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
De drie VZW's zijn WEL het VB. Zonder de VZW's kan het VB niet blijven bestaan, omdat zij zonder middelen valt. Zij verzorgen de uitgaven van de partij en wordt bestuurd door parlementsleden/kopstukken van deze partij. Nu zelf niet zeveren hé ...

Volledig akkoord met G. Bourgeois: Wanneer enig spoor van een beleid in dit land?

Ik stem niet voor het VB, zal het ook nooit doen uit onvrede met hun soort van nationalisme, maar ik deel een stuk van hun frustratie.

Waar is de opendebatcultuur? Waar is de nieuwe politieke cultuur? Waar is Verhofstadt eigelijk?
de drie vzw's werden opgericht o geld te verzamelen; iets wat andere partijen ook doen en wat m.i. zelf absurd is... Maar goed. Oprichting van vzw's is met andere woorden één van de INSTRUMENTEN waarvan politieke partijen zich bedienen om hun politieke opdracht na te streven.
Het is dan ook het BLOK als partij dat deelneemt aan de verkizeingen; niet e vzw's (die immers instrumlenten zijn!!!). Q.E.D.: de vzw's overtraden de wet; het Blok onrechtstreeks ook indien men wilt.. Maar opnieuw: er wordt niets gezegd ove rhet democratisch karakter van het BLOK..
bovendien kunnen racistische partijen perfect democratisch zijn...
De VZW's zijn niet veroordeeld wegens racisme, ze zijn veroordeeld voor hulp aan een racistische vereniging. Het arrest moest dus oordelen of het Blok racistisch is, het antwoord van het Hof was ja.

Het Blok zelf kan niet veroordeeld worden, aangezien partijen geen rechtspersoonlijkheid hebben. Alleen natuurlijke personen en sinds een aantal jaren rechtspersonen kunnen veroordeeld worden. Een VZW heeft uiteraard rechtspersoonlijkheid.
Rudysfonduehuisje is offline  
Oud 24 april 2004, 15:29   #31
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb u nooit het FDF horen veroordelen voor taalracisme...
Rudysfonduehuisje is offline  
Oud 24 april 2004, 17:04   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
opperbubber Hans, ik hoop voor u dat u het nooit in uw hoofd steekt dergelijke procedure te starten, want ik denk dat ze u onmiddelijk achter tralies zwieren voor illegale circusvertoningen
giserke is offline  
Oud 25 april 2004, 04:19   #33
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
opperbubber Hans, ik hoop voor u dat u het nooit in uw hoofd steekt dergelijke procedure te starten, want ik denk dat ze u onmiddelijk achter tralies zwieren voor illegale circusvertoningen
Giserke, je weet wat voor mens én democraat opperbubber Hans is. Denk je dat mensen zoals hij eens het VB veroordeeld 1 seconde zullen twijfelen om ook de N-VA aan te pakken als deze niet genoeg in de pas loopt?

Dit is een testcase, reken er maar op dat het héél wat makkelijker zal zijn desnoods ook de N-VA, die veel minder kiezers heeft, uit de weg te ruimen dan wat men nu met het VB probeert te doen. Ik reageer dus helemaal niet met 'lol' op zijn dreigementen, zeker daar het voor een stuk mensen als hij zijn die veel feitelijke macht hebben in België.

Als N-VA'er moet je van Bourgeois geen verklaring eisen waarin hij zegt 'ertegen te zijn dat het VB via processen bestreden wordt', maar moet je van hem eisen dat de N-VA er in haar programma een breekpunt van maakt dat deze schandelijke wetten worden afgeschaft.

Dat kan helpen, elke andere uitspraak betekent immers dat je er 'misschien niet gelukkig mee bent, maar het niet belangrijk genoeg vind om je nek voor uit te steken dat een Vlaams-Nationalistische partij, met 20% van de kiezers Vlaanderen buiten de wet gesteld gaat worden'
Rr00ttt is offline  
Oud 25 april 2004, 13:43   #34
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Naar ander forum!
Het Skill Effect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be