![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens je hebt er misschien niet bewust voor gekozen zoals miljoenen medeburgers maar onbewust wel. Oh en voor de goede orde; nee ik kies er niet voor. Hoogstens ben ik er toe verplicht er een stuk voor te kiezen zoals jij en iedereen anders elke verkiezing wanneer we ons de illusie maken inspraak te hebben in onze levens. Dat is iets heel anders.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die bananenrepubliek creëer je zélf. Laatst gewijzigd door filosoof : 30 mei 2009 om 12:04. |
||||
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door geen recht te spreken doet hij zijn job niet. Rechtsweigering. Niets belette hem een uitspraak te doen waarbij de veroordeelde achter de tralies ging, of een alternatieve straf kreeg. Maar zeker geen vrijspraak waardoor de staat 100 % moet opdraaien voor de kosten. Kortom, hij maakte misbruik van zijn onafhankelijkheid in zijn rol als rechter.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eerste aanleg spreekt vrij en beroepshof veroordeeld. Of de andere variant, eerste aanleg veroordeeld en beroepshof spreekt vrij, gebeurt alle dagen. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn situaties die we niet dagelijks tegenkomen, verre van. Zelfs de minister van justitie regeerde op deze uitschuiver. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo,waarom zou ik onbewust volgens U voor iets kiezen dat mij hélemaal niet aanstaat.... Ik ben nog altijd niet verantwoordelijk voor het feit dat een meerderheid bewust een andere politieke keuze maakt dan ik.... Ik moet wél met die gevolgen leven ,aangezien ze niet mijn keuze blijken te zijn,gelieve me er dan ook niet op af te rekenen.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 31 mei 2009 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ah, je wil zeggen : je hebt voor 100 euros gestolen, nu moet je er 200 teruggeven. Zoiets ? Maar kleine dieven, van het slag dat in auto's pikt, hebben meestal geen welgevulde bankrekeningen, waar je beslag op kunt leggen, hoor...Om je geld terug te krijgen zal je vroeg mogen opstaan.
|
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Zei een socioloog ooit tegen mij
"een gemiddelde Belg heeft 5 jaar gevangenis op zijn kerfstok staan" Zijn punt was dat slechts een fraktie van al de misdrijven... etc de magistraat haalt die er moet over oordelen. Reden zal er dus allicht wel geweest zijn. RR |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Schepen
|
![]() [quote=filosoof;4133307]Geen budgettaire ruimte voor
Citaat:
Citaat:
Het is zijn plicht Overigens heeft deze rechter zijn vonnis gemotiveerd: Wat is mis aan zijn motivatie? RR |
||
![]() |
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Schepen
|
![]() euh... correctie: een bende schuppe zotten
RR |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Raar....zéér raarrrrr...
Ik heb linkiewinkieworld niet gehoord toen de moordenaars van De Moor werden vrijgesproken? Ik heb linkiewinkieworld niet gehoord toen in Gent dat fameuse politiek vonnis werd uitgesproken na 5 X de wet aan te passen om aan justitiële politiek te kunnen doen? Toen mocht (neen: moest) de rechter van linkiewinkieworld aan politiek doen...raaarrrrrrr
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 31 mei 2009 om 23:47. |
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Slachtoffer toont begrip voor vrijspraak betrapte gps-dief
Nathalie Denys: 'Die rechter heeft groot gelijk' ANTWERPEN - 'Wij begrijpen het standpunt van de rechter. Wat voor zin heeft het om te straffen, en volgens het boekje te werken, als er toch geen rekening mee wordt gehouden? Zoiets moet heel frustrerend zijn.' Slachtoffer Nathalie Denys en haar familie vinden het niet erg dat rechter Walter De Smedt hun zaak gebruikt als politiek signaal. ... bon: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leid=GFQ2AT2F4 Fijn dat het slachtoffer begrip kan opbrengen. We mogen haar dankbaar zijn voor haar begrip, omdat we er allemaal belang bij hebben dat rechters eerlijk zijn in hun "onafhangkelijke" uitspraken. Dat is nog iets geheel anders dan de zaak "gebruiken" zoals de journalist suggereert. In de keten van het strafrecht is er een probleem, dat ontkent blijkbaar niemand. Het verzwijgen en kop in het zand steken zoals alle andere rechters hebben gedaan is niet eerlijk ten aanzien van de maatschappij. RR |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() People get the leaders and society they deserve.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |