Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2009, 18:39   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Blijkbaar kent u het programma van het VB niet goed want het streven naar naar een onafhankelijk Vlaanderen is ook een van hun strijdpunten.
U kent het waarschijnlijk zeer goed, en U voelt er zich goed bij ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 18:40   #22
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
meer dan bij jou hé Henri1
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 19:57   #23
T.Sarens
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe staat u trouwes tegenover vreemdelingen?
Pas op, ik ben ook pro-België, enkel ben ik rechts, een nogal rare combinatie. Ik weet het
Oud 2 juni 2009, 15:28   #24
Karim Van Overmeire

Standaard

Het Vlaams Belang is natuurlijk in de eerste plaats de Vlaamse onafhankelijkheidspartij.
Immigratie vormt een belangrijk onderdeel van ons programma, en binnen de immigratie-problematiek maken wij ons grote zorgen over de groeiende invloed van de islam.
In ons programma (op onze webstek te raadplegen voor iedereen die er kennis van wil nemen) hebben we goed onderbouwde en gedetailleerde standpunten over economie, mobiliteit, gezin, milieu, enz... enz...
Maar zo werken politiek en media natuurlijk niet. Partijen willen vooral hun kernthema's naar voor schuiven. De media is in toenemende mate (zeg maar: nog bijna uitsluitend) geïnteresseerd in nationale kopstukken die liefst een paar straffe uitspraken doen. Goed voor de kijkcijfers / de krantenverkoop.
We zijn in de Commissie Buitenlands Beleid van het Vlaams Parlement wekenlang bezig geweest met de Europese Grondwet, en daarna met het Verdrag van Lissabon. Heel interessant, heel belangrijk. Ooit iets over gelezen? Ooit iets van gezien op uw tv-scherm? Ik ook niet.
Karim Van Overmeire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 15:59   #25
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het Belang zou graag fascistisch zijn, maar ze hebben de ballen niet.
Hèhè.
Oud 2 juni 2009, 16:05   #26
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Het VB is helemaal niet radicaal, wel voor softies en ouwe mensen.

Ten andere het vreemdelingenstandpunt van't VB is op zich al heel gematigd, ze willen de vreemdelingen niet eens meer buitenbonjouren, maar ze laten "aanpassen" en enkel uitzonderingen laten opkrassen........
Als ik in onze grootsteden rondkijk, betwijfel ik of het woord 'uitzonderingen' wel op zijn plaats is.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 18:14   #27
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karim Van Overmeire Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is natuurlijk in de eerste plaats de Vlaamse onafhankelijkheidspartij.
Immigratie vormt een belangrijk onderdeel van ons programma, en binnen de immigratie-problematiek maken wij ons grote zorgen over de groeiende invloed van de islam.
In ons programma (op onze webstek te raadplegen voor iedereen die er kennis van wil nemen) hebben we goed onderbouwde en gedetailleerde standpunten over economie, mobiliteit, gezin, milieu, enz... enz...
Maar zo werken politiek en media natuurlijk niet. Partijen willen vooral hun kernthema's naar voor schuiven. De media is in toenemende mate (zeg maar: nog bijna uitsluitend) geïnteresseerd in nationale kopstukken die liefst een paar straffe uitspraken doen. Goed voor de kijkcijfers / de krantenverkoop.
We zijn in de Commissie Buitenlands Beleid van het Vlaams Parlement wekenlang bezig geweest met de Europese Grondwet, en daarna met het Verdrag van Lissabon. Heel interessant, heel belangrijk. Ooit iets over gelezen? Ooit iets van gezien op uw tv-scherm? Ik ook niet.
Als onafhankelijkheidspartij is het juist noodzakelijk te onderbouwen dat ons land en ons volk en onze taal belangrijk zijn. Een land zonder geschiedenis verdient geen toekomst. Het is een verhaal van houden van dat geen verhaal mag zijn van haten van. Het laten primeren van dus. Indien we gebieden aan Franstaligen zich aan te passen en zich meester te maken van onze taal, dan dienen we net hetzelfde te verwachten van andere immigranten in pakweg de Muide in Gent. Dat is consequent en realistisch nationalisme, iets waar het Vlaams Belang voor staat en gaat.

Het is een intriest verhaal dat U hier weet te schetsen, we zijn inderdaad met zovele andere zaken bezig. Anderzijds is het maar logisch dat onze core-business naar voren wordt geschoven. Echter wat moet je als politicus van onze partij in godshemelsnaam op tv gaan uitleggen over je hele programma als je pakweg een quote van 1 min krijgt...
Oud 2 juni 2009, 18:16   #28
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Als vlaams belang niet zo radicaal was, had ik er wel op willen stemmen. Maar ik vind ze nu veel te extreem. Als er nog een paar als Rosemarie Morel VB willen omtoveren tot een gematigde partij, dan zullen ze bij de eerst komende verkiezingen ook mijn stem en dat van vele kiezers winnen. Maar dan moeten ze de vreemdelingenstandpunt toch bijschaven! VB krijgt nu geen stemmen van kiezers door de vreemdelingenstandpunt. Wat VB toch een enorme verlies geeft! lege slogans als eigen volk eerst geloven de meeste vlamingen ook niet!
Zo leeg is de slogan niet, maar dat is smaak. We zijn ook niet zo des duivels, misschien eens een keertje naar een colloqium van onze partij komen om te zien wat onze diepte kan zijn?
Oud 2 juni 2009, 18:20   #29
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als ik in onze grootsteden rondkijk, betwijfel ik of het woord 'uitzonderingen' wel op zijn plaats is.
Moesten ze nu eens beginnen met alle gevangenis’uitzonderingen’ uit te wijzen (exiten) "t zou al de aanbouw van spiksplinternieuwe gevangenissen doen besparen. En moesten deze toch nog eens opgetrokken worden, dan zou nog de vertroetel en knuffelpolitiek (positieve discriminatie noemen ze dat) ook op dit vlak toegepast worden: autochtoon = in de oude kotten //Allochtoon = In de nieuwbouw. zoals het gebeurt met de sociale woningen.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be