Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 8 juni 2009, 11:51   #21
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Naast alle grote tendensen, viel mij bij afgelopen stemronde vooral de totale decimatie van de SLP op. Aan wat is dit te wijten? Toch bizar dat een partij die buitensporig veel media-aandacht kreeg in vergelijking met haar potentieel, nauwelijks 1 % van de kiezers kan bereiken. Terwijl de partij zichzelf toch profileert als een links-liberale, paarse, partij en ze in theorie toch heel wat (centrum-)linkse kiezers zou moeten kunnen bereiken. Zeker als we met onze Noorderburen vergelijken, waar D 66 één van de grote winnaars was bij de Europese verkiezingen en opnieuw tot een middelgrote partij kon verworden.

Ik had altijd al wel voorspeld dat de zogenaamde linkervleugel van de oude VU verpieterd zou worden, en heb nu dus gelijk gekregen. Op lange termijn is dit groepje voor een stuk leeggezogen door SP.a (en Groen !) en de overblijvers hadden te weinig slagkracht. Uiteraard had Bettina er met de Vl.Prog. er vorig jaar een potje van gemaakt en het vele knoeiwerk heeft me doen besluiten ook niet op Lambert en de zijnen te stemmen. Vooral de hoofddoekenhistorie vond ik er ferm over van ons Bettina (en haar aanhang).

Toch vraag ik me af waarom de SLP van Lambert zo weinig indruk op de kiezer heeft kunnen maken? Onze Geert heeft blijkbaar meer dan alleen maar een pak lijfelijk gewicht verloren.
Misschien laten de VVD (door de PVV) en de PvdA (door de SP) in Nederland wel meer ruimte over voor D66 in Nederland, dan de SP.A en Open VLD in Vlaanderen voor de SLP? Daarbij vergeet niet dat in Nederland D66 ook vaak een jojo is, met hoogte en dieptepunten.
Oud 10 juni 2009, 22:58   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht

Daa-aag

Game over.
daiwa is offline  
Oud 10 juni 2009, 23:10   #23
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

SLP/Spirit/VlPro wou een links-liberale partij zijn, vergetend dat die niche in feite al lang is ingenomen door de SP.a. Van differentiatie daarbuiten was nauwelijks sprake; van enige Vlaamse profilering heb ik bijvoorbeeld al die jaren zelden iets gemerkt.
Vlaanderen Boven is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be