Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 13:51   #21
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Maar is er überhaubt al een vaccin trouwens?

Het wordt spannend : men verwacht dat de "Pandemie" in October wel eens
zijn gevaarlijkste uitbreiding zal kennen - gelijktijdig verwacht men tegen die tijd ook het nieuwe vaccin.

Als "risicopatiënt" haal ik nu al verscheidene jaren braafjes jaarlijks of soms 2 x per jaar mijn griepvaccin - er is dit jaar geen verschil met andere jaren, telkenjare is er een "nieuw vaccin" , door het A- H1 virus zal dat dit jaar waarschijnlijk iets later op de markt komen en zal er meer vraag naar zijn..

Intussen zoekt men al enkele jaren zeer intensief naar een vaccdin dat meerdere jaren werkzaam zou kunnen zijn (een goede bescherming biedt tegen een groot spectrum aan mogelijke virussen).

Voor de "eigen volk eerst" adepten : lees er "de rode pest" van Edgar Allen Poe eventjes op na. De huidige medicatie werkt alleen maar remmend en die reserveren voor een beperkte groep in aantal en plaats is een zinloze operatie: men moet gewoon de geneesmiddelen gebruiken waar de ziekte zich voordoet om ze zo vlug mogelijk te genezen en de "uitstraling" in te dijken en vooral levens te redden.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 14:31   #22
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
zijn gevaarlijkste uitbreiding zal kennen - gelijktijdig verwacht men tegen die tijd ook het nieuwe vaccin.

Als "risicopatiënt" haal ik nu al verscheidene jaren braafjes jaarlijks of soms 2 x per jaar mijn griepvaccin - er is dit jaar geen verschil met andere jaren, telkenjare is er een "nieuw vaccin" , door het A- H1 virus zal dat dit jaar waarschijnlijk iets later op de markt komen en zal er meer vraag naar zijn..

Intussen zoekt men al enkele jaren zeer intensief naar een vaccdin dat meerdere jaren werkzaam zou kunnen zijn (een goede bescherming biedt tegen een groot spectrum aan mogelijke virussen).

Voor de "eigen volk eerst" adepten : lees er "de rode pest" van Edgar Allen Poe eventjes op na. De huidige medicatie werkt alleen maar remmend en die reserveren voor een beperkte groep in aantal en plaats is een zinloze operatie: men moet gewoon de geneesmiddelen gebruiken waar de ziekte zich voordoet om ze zo vlug mogelijk te genezen en de "uitstraling" in te dijken en vooral levens te redden.
Ja, zo had ik het ook gemeend te hebben begrepen uit nieuwsberichten.
Oud 16 juni 2009, 19:51   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Een "meerjaars vaccin" zou in dit geval niet geholpen hebben, het gaat niet om een net iets andere variant van de griep die we vorig jaar in Nederland hadden. De risicogroepen schijnen ook niet helemaal hetzelfde te zijn als normaal, oude mensen (al gaat het dan geloof ik wel om mensen die de jaren vijftig nog hebben meegemaakt ofzo) lijken de ziekte beter te doorstaan dan verwacht, wat er op lijkt te wjzen dat de ziekte wel sterk lijkt op een griepstam die destijds al eens heerste.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be