Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Ben je pro-Israel of pro-Palestina?
Ik ben uitgesproken pro-Israel. 10 20,41%
Ik ben lichtelijk Pro-Israel 7 14,29%
Ik ben neutraal. 15 30,61%
Ik ben lichtelijk pro-Palestina. 3 6,12%
Ik ben uitgesproken pro-Palestina. 14 28,57%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2009, 14:24   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
ik zal altijd opkomen tegen onrecht. evenzeer als het om vLamingen gaat die geen lessen te ontvangen hebben van ollanders of Walen, als het gaat om ieren die het britse juk van zich af schudden enz; wat de bezetting van Palestina speciaal maakt, is dat dit conflict voor een groot deel aan de basis ligt van de ganse instabiliteit in de regio, vele oorlogen en vele miljoenen slachtoffers. én dat de joodse lobby erin geslaagd is om het buitenlands beleid van de US in de regio volledig naar zich toe te trekken, via neo cons erin slaagde Irak te laten aanvallen, in de hoop een oorlog met Iran en syrië te kunnen bewerkstellligen enz.

en de persoonlijke aanvallen, hollocaust wentelen en manifeste leugens die zionisten typeren, maken dat , zeker gezien de geopolitieke weerslag idd een erg interessant onderwerp.
Zo simpel als je het nu neerpent is het helemaal niet. Ik begrijp wel waarom je denkt zoals je denkt. De Palestijnen zijn ook maar een heel klein deel van het probleem. Ze zijn echter wel het grootste slachtoffer. Maar je kunt Israël daarvan niet de schuld geven. De grootste verstoorders van de regio zijn de Arabische staten. Zonder Israël zou men nu ook helemaal niet spreken van Palestijnse soevereiniteit. Jordanië zou het hele land geclaimd hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:28   #22
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zo simpel als je het nu neerpent is het helemaal niet. Ik begrijp wel waarom je denkt zoals je denkt. De Palestijnen zijn ook maar een heel klein deel van het probleem. Ze zijn echter wel het grootste slachtoffer. .
voor zover volg ik.

Citaat:
Maar je kunt Israël daarvan niet de schuld geven.
en dan uiteraard niet meer; Israel IS gewoon de schuld daarvan.

Citaat:
De grootste verstoorders van de regio zijn de Arabische staten. Zonder Israël zou men nu ook helemaal niet spreken van Palestijnse soevereiniteit. Jordanië zou het hele land geclaimd hebben
wat "zou" kunnen zijn ...is géén argument om het verdrijven van Palestijnen en het stichten van een staat in hun gebied door zionisten te verrechtvaardigen.

Zo kan een Waal beginnen dat als belgië niet bestond , anderen toch wel de Vlamingen zouden uitzuigen. dus als hij het niet doet, dan een ander wel...
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:33   #23
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zal altijd opkomen tegen onrecht. evenzeer als het om vLamingen gaat die geen lessen te ontvangen hebben van ollanders of Walen, als het gaat om ieren die het britse juk van zich af schudden enz; wat de bezetting van Palestina speciaal maakt, is dat dit conflict voor een groot deel aan de basis ligt van de ganse instabiliteit in de regio, vele oorlogen en vele miljoenen slachtoffers.
Het is in het Midden-Oosten in de geschiedenis nooit rustig geweest en het zijn juist de Arabische staten die door middel van oorlog hebben gepoogd Israel van de kaart te vegen.

Citaat:
én dat de joodse lobby erin geslaagd is om het buitenlands beleid van de US in de regio volledig naar zich toe te trekken, via neo cons erin slaagde Irak te laten aanvallen, in de hoop een oorlog met Iran en syrië te kunnen bewerkstellligen enz.
Dit neem ik niet serieus.

Citaat:
en de persoonlijke aanvallen, hollocaust wentelen en manifeste leugens die zionisten typeren, maken dat , zeker gezien de geopolitieke weerslag idd een erg interessant onderwerp.
Als hier iemand de dramaqueen speelt in dit conflict, ben jij het wel.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:39   #24
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Neutraal. Of beter gezegd, "pro-vrede".

Laatst gewijzigd door Buzz : 10 juni 2009 om 14:40.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 14:58   #25
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Maar je stemde wel optie 1.
Ik ben natuurlijk pro-Israel.
Ondanks alle gebrekken ben ik dagelijk dankbaar dat Israel bestaat.

Dankzij de toenmallige Zionisten werden vele joden gered van de verschrikkelijke gebeurtenissen in Europa.
Ze hebben na de oorlog enorm veel Europse joden-die alles verloren hadden- een nieuw huis gegeven.Ze hebben de verdreven joden uit de Arabische landen een nieuw huis gegeven.(niet zomaar in een vluchtelingskamp gestopt)
In Israel kan je als religieus-jood zonder probleem Kosher vlees krijgen.
Wat momenteel moeilijk wordt in Europa door de nieuwe wetten.
Joden die last hebben van antisemitisme kunnen vandaag naar Israel verhuizen en in open armen verwelkomd worden.
Joden kunnen gerust gaan bidden bij de Kotel(laatste muur van de tempel) wat tussen 1948-1967 onmogelijk was en daarvoor enorm lastig.
Mijn lijst kan verder maar mijn punt is duidelijk.

Ik ben niet anti-Palestina.De(meeste) Arabieren uit de voormalige Britse mandaat zijn goede mensen die jammer genoeg gebruikt werden/worden door Arabische buurlanden.Hamas is wel iets anders.
Maar ik ben geen voorstaander van een Palestijnse Staat : er zijn al 22 Arabische/Moslim landen en 1 Palestijnse.(Jordanië)
Ik gun die mensen wel rust en vrede.Vooral een eigen leven zonder afhankelijk te zijn van geen enkel land of terroristische groepering.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 15:00   #26
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Mag ik ook anti-allebei zjn?
Oud 10 juni 2009, 15:06   #27
Lysander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Mag ik ook anti-allebei zjn?
Dat was ook wat ik dacht.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 15:10   #28
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Ik ben pro Israel en pro Palestina.
1 staat is de enige oplossing. Palisra!
Trouwens grote grassrootsbeweging aldaar waar Israeliers en Palestijnen samen verwoeste huizen terug opbouwen. Jeff Halper!

http://www.icahd.org
Oud 10 juni 2009, 15:14   #29
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ondanks alle gebrekken ben ik dagelijk dankbaar dat Israel bestaat..
Citaat:
Dankzij de toenmallige Zionisten werden vele joden gered van de verschrikkelijke gebeurtenissen in Europa.
Diezelfde zionisten die liever joden lieten creperen ten behoeve een staat te kunnen eisen ten koste van de Palestijnen.

Citaat:
Ze hebben na de oorlog enorm veel Europse joden-die alles verloren hadden- een nieuw huis gegeven.
dat is dan weer juist. en wéér ten koste van de Palestijnen die ze massaal verdreven. en ze BLEVEN joden importeren tot de dag van vandaag, Lieberman is zo'n eerste generatie IMMIGRANT die de Palestijnen wil uitroeien. zelfs insinuatie van daar atoomwapens voor te gebruiken.

Citaat:
Ze hebben de verdreven joden uit de Arabische landen een nieuw huis gegeven.(niet zomaar in een vluchtelingskamp gestopt
)

vermits die joden daar actief of passief de misdaad steunden die de creatie van Israel was en is. Voor het zionisme leefde men relatief vredig.
aLs ik me niet vergis , is er bijv nog steeds een belangrijke joodse aanwezigheid in het islamitische Marokko.

Citaat:
De miljoenen refugiees en afgeslachte palestijnen gunnen u dat wss van harte en zijn wss verheugd dat hun lijden uw religieus selectief smaakpalet ten goed komt.

Citaat:
Joden die last hebben van antisemitisme kunnen vandaag naar Israel verhuizen en in open armen verwelkomd worden.
dat noemt men "illegale nederzettingen." Zelfs de US heeft dat nog eens benadrukt.

Citaat:
Joden kunnen gerust gaan bidden bij de Kotel(laatste muur van de tempel) wat tussen 1948-1967 onmogelijk was en daarvoor enorm lastig.
voor het zionisme was dat niet echt een probleem. De Neturei karta zijn daar zéér duidelijk in.

Citaat:
idd, meer dan ge denkt.

Citaat:
Ik ben niet anti-Palestina.De(meeste) Arabieren uit de voormalige Britse mandaat zijn goede mensen die jammer genoeg gebruikt werden/worden door Arabische buurlanden.Hamas is wel iets anders.
hjetzelfde Hamas dat gesteund werd door uw Israel om de PLO te discrediteren ....

Citaat:
Maar ik ben geen voorstaander van een Palestijnse Staat :
maar u bent niet-anti Palestina zeker niet

Citaat:
er zijn al 22 Arabische/Moslim landen en 1 Palestijnse.(Jordanië)
Laat ik nu net een andere nieuwe nick dezelfde onzin hebben zien posten....

waarom een Vlaamse staat ? Er IS al een nederland. en talloze Westerse hoofdzakelijk blanke landen , is een even idioot argument.

Citaat:
Ik gun die mensen wel rust en vrede.Vooral een eigen leven zonder afhankelijk te zijn van geen enkel land of terroristische groepering
Israel IS de terreurstaat bij uitstek. dat ze dat via jets, tanks en joodse US lobbyisten en dito media containment(maar dat verandert snel) weet te verwezenlijken , maakt het alleen des te erger.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 10 juni 2009 om 15:20.
Oud 10 juni 2009, 15:32   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ondanks alle gebrekken ben ik dagelijk dankbaar dat Israel bestaat.

Ze hebben na de oorlog enorm veel Europse joden-die alles verloren hadden- een nieuw huis gegeven.Ze hebben de verdreven joden uit de Arabische landen een nieuw huis gegeven.(niet zomaar in een vluchtelingskamp gestopt)
Wat momenteel moeilijk wordt in Europa door de nieuwe wetten.

Maar ik ben geen voorstaander van een Palestijnse Staat : er zijn al 22 Arabische/Moslim landen en 1 Palestijnse.(Jordanië)
Ik gun die mensen wel rust en vrede.Vooral een eigen leven zonder afhankelijk te zijn van geen enkel land of terroristische groepering.
Ik ga voor de 100% hiermee akkoord.

Er hoeft helem�*�*l geen aparte palestijnse staat te komen: JORDANIE is de 3/4 grondgebied van het Palestijnse mandaatgebied. Laat Israel gewoon hun eigen 1/4 van dat gebied verder ontwikkelen.

Of is het d�*t wat ze willen? het ONTWIKKELDE deel van het vroegere palestijnse gebied? Waarbij het onderontwikkelde 3/4 Jordanie niet goed genoeg is?

Als men ooit erin slaagt om Israel te doen verdwijnen, dan ga ik persoonlijk naar ginder om de daar bestaande voorzieningen mee te vernietigen. Of dachten ze nu echt dat de wegen, waterleiding en elektriciteitsleidingen middels de vinger van Allah verschenen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 15:34   #31
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Ik ben pro-Israel omdat ik in een Arabisch land heb gewoond en daar dagelijks getuige was van jodenhaat; ik heb de joden daar zien wegtrekken naar Israel, en terug in België merkte ik aan moslimvrienden hun onverzoenlijke standpunten ivm Israel. Ik had wel vaag de indruk dat de Palestijnen groot onrecht werd aangedaan, maar door mijn ervaringen met hun geloofsgenoten besloot ik toch, dat wat nader te gaan onderzoeken. En nu sta ik waar ik nu sta: aan de Joodse kant. Daardoor is mijn houding minder ambivalent geworden, want ik had al veel bewondering voor andere prestaties van het Joodse volk, vooral literaire. Toch vind ik Israel ook een beetje jammer: al die Joden die wij in Europa moeten missen! Maar ja, eigen schuld...
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 15:41   #32
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik ben pro-Israel omdat ik in een Arabisch land heb gewoond en daar dagelijks getuige was van jodenhaat; ik heb de joden daar zien wegtrekken naar Israel, en terug in België merkte ik aan moslimvrienden hun onverzoenlijke standpunten ivm Israel. Ik had wel vaag de indruk dat de Palestijnen groot onrecht werd aangedaan, maar door mijn ervaringen met hun geloofsgenoten besloot ik toch, dat wat nader te gaan onderzoeken. En nu sta ik waar ik nu sta: aan de Joodse kant. Daardoor is mijn houding minder ambivalent geworden, want ik had al veel bewondering voor andere prestaties van het Joodse volk, vooral literaire. Toch vind ik Israel ook een beetje jammer: al die Joden die wij in Europa moeten missen! Maar ja, eigen schuld...
nog wat groen achter de oren, andere nicks gebruiken tenminste subtielere en volwassenere propaganda ten behoeve van je "superieure uitverkorene volk."

wel eens goed mee kunnen lachen.
.
Oud 10 juni 2009, 15:46   #33
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ga voor de 100% hiermee akkoord.

Als men ooit erin slaagt om Israel te doen verdwijnen, dan ga ik persoonlijk naar ginder om de daar bestaande voorzieningen mee te vernietigen.
Circe, dat zou ik niet doen: laat de Arabieren gewoon eens bewijzen of ze die voorzieningen in stand kunnen houden, niet alleen de infrastructuur, maar b.v. ook de democratie, en hopelijk zegt dan na dertig jaar niemand: "quod erat demonstrandum".

Laten we dan liever de Joden hier met open armen verwelkomen, en wie ze hier niet wil: naar Mohammedanië sturen. Je zit in het Vlaams-Nationale kamp: daar kunnen ze dan eens bewijzen dat het verleden volledig voorbij is. Ooit waren er nogal wat spanningen tussen Vlaamse diamantarbeiders in de Kempen en Joodse werkgevers of concurrenten in Antwerpen, en dat heeft soms tot collaboratie met de nazi's geleid...(ik weet het, er waren evenveel Waalse collaborateurs).

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 juni 2009 om 15:47.
Oud 10 juni 2009, 15:54   #34
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Circe, dat zou ik niet doen: laat de Arabieren gewoon eens bewijzen of ze die voorzieningen in stand kunnen houden, niet alleen de infrastructuur,).
zonder subsidies lukt dat ook de Israelis niet. israel is een zwaar gesubsidieerd land.

Citaat:
Laten we dan liever de Joden hier met open armen verwelkomen, en wie ze hier niet wil: naar Mohammedanië sturen.
francientje zei net hetzelfde zoals reeds gezegd: zo absurd dat het lachwekkend wordt.

Citaat:
Je zit in het Vlaams-Nationale kamp: daar kunnen ze dan eens bewijzen dat het verleden volledig voorbij is. Ooit waren er nogal wat spanningen tussen Vlaamse diamantarbeiders in de Kempen en Joodse werkgevers of concurrenten in Antwerpen, en dat heeft soms tot collaboratie met de nazi's geleid...(ik weet het, er waren evenveel Waalse collaborateurs
het slachtofferwentelen van zionisten, nog zoiets. nazisme nu al de facto gekoppeld aan Vlaams nationalisme. 't is eraan te zien dat zionisten beginnen te panikeren
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 10 juni 2009 om 15:55.
Oud 10 juni 2009, 15:58   #35
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nog wat groen achter de oren, andere nicks gebruiken tenminste subtielere en volwassenere propaganda ten behoeve van je "superieure uitverkorene volk."

wel eens goed mee kunnen lachen.
Dit soort reacties is precies wat mij een kwarteeuw geleden al in Mohammedanië opviel, en van mij een zionist heeft gemaakt. Als ik een mohammedaan iets zei wat hij niet graag hoorde, begon hij te schelden: het zachtste verwijt was "walid al-qahba" of hoerenzoon, daarna kwam "racist" (vooral als ze een of andere gunst niet kregen), daarna kwam "Yahudi". Bij Roodhaar, geparafraseerd: onvolwassen, huichelaar, jood.

Ik kende gelukkig ook wel Arabieren die zich NOOIT aan al deze laagheden bezondigden. En ik kende er één die goed vertrouwd was met de solidariteit in de Joodse gemeenschap, er veel bewondering voor had en geen Arabisch nationalist was. Een, dat is beter dan geen.

Voor de volledigheid: ik kom uit een plattelandsmilieu waar joden onbekend zijn, werkelijk volkomen onbekend. Ze bestaan daar zelfs niet als gespreksthema. Vlaamse boeren.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 juni 2009 om 16:06.
Oud 10 juni 2009, 16:08   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, dat zou ik niet doen: laat de Arabieren gewoon eens bewijzen of ze die voorzieningen in stand kunnen houden, niet alleen de infrastructuur, maar b.v. ook de democratie, en hopelijk zegt dan na dertig jaar niemand: "quod erat demonstrandum".
In feite gebeurt dit nu al. Tijdens mijn ontmoeting met de schrijver Wim Kortenhoeven (De Kern van de Zaak), vertelde hij dat tijdens zijn langdurig verblijf verschillende dingen opvielen. Zo kloegen de palestijnen dat ze geen water kregen, nochtans bleek dat ze volgens de meters voldoende water ontvangen hadden. Wat bleek: hun leidingen waren kapot en het water liep er gewoon constant uit. NIEMAND deed de moeite om die leiding te herstellen en de joden sloten de leiding natuurlijk telkens af na "afname" van een bepaalde hoeveelheid. Zo kan je lang aan de gang blijven natuurlijk.

Citaat:
Laten we dan liever de Joden hier met open armen verwelkomen, en wie ze hier niet wil: naar Mohammedanië sturen. Je zit in het Vlaams-Nationale kamp: daar kunnen ze dan eens bewijzen dat het verleden volledig voorbij is. Ooit waren er nogal wat spanningen tussen Vlaamse diamantarbeiders in de Kempen en Joodse werkgevers of concurrenten in Antwerpen, en dat heeft soms tot collaboratie met de nazi's geleid...(ik weet het, er waren evenveel Waalse collaborateurs
sowieso! De nazi's hebben de crème de la crème van de Europese beschaving verwoest, ontroomd zeg maar.... al wat hier nog overblijft is afgeroomde melk. De Europese "beschaving" is dan ook helemaal op haar retour. Men mag er niet aan denken hoe het had kunnen verlopen als men die "crème" niet had vernietigd of verjaagd. (en neen niet alle joodse mensen zijn de crème de la crème, maar er zijn er wèl begot veel zenne!).

En die commentaar over dat vlaams nationalisme: sorry maar die plaat mag echt wel eens worden omgedraaid. Er blijft nog steeds het verschil tussen het vechten voor de Vlaamse zaak (waarbij ze effektief de verkeerde kant hadden gekozen, stel nu even dat de nazi's Fransen waren geweest.... denk je dan ook dat de Vlaams Nationalisten die kant hadden opgewandeld???) en het bewust mede vervolgen van de joodse gemeenschap: die twee dingen hebben m.i; nooit iets met elkaar te maken gehad.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2009 om 16:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 16:16   #37
Bockenreyders
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ben pro-vrede, het enige kamp dat geen bloed aan haar handen heeft.
"Si vis pacem para bellum."
Bockenreyders is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 16:18   #38
Bockenreyders
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
pro mensenrechten
Rechten die werden bepaald op basis van een moderne westerse moraal en vervolgens overal ter wereld worden opgedrongen, daar ben ik toch niet voor hoor.
Bockenreyders is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 16:23   #39
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Circe,

daar kan ik me volledig bij aansluiten, en je zegt het weer kernachtig.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 10 juni 2009 om 16:24.
Oud 10 juni 2009, 16:31   #40
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ben pro-vrede, het enige kamp dat geen bloed aan haar handen heeft.
²

Ik ben pro-Israeli wat spijtig genoeg niet betekent pro-Israel
Ik ben pro-Palestini wat spijtig genoeg niet betekent pro-Palestina

Laatst gewijzigd door Gun : 10 juni 2009 om 16:32.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be