![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Europees Commissaris
|
Buiten alle reeds hoger geciteerde inkomsten voor de club, inclusief merchandising, is Ronaldo gewoon een "activa" in de boekhouding, die kan afgeschreven worden en/of later doorverkocht worden aan mogelijks nog meer geld... Ondertussen genereert hij inkomen.
|
|
|
#23 |
|
Europees Commissaris
|
Hier een goed artikel waar de inkomsten van komen.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/8094864.stm En neen, Madrid is (nog) niet beursgenoteerd (is eigendom van honderden socio's), heeft tal van supersponsors en krijgt wat speciale belastingvoordelen enz... . In feite is het grappig om weten dat de sponsor van Man U, de Federal Reserve van de VSA is, dus de amerikaanse centrale bank, nadat sponsor AIG failliet was gegaan en de FED AIG heeft overgenomen (allez, de taxpayer dan toch) ........
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
had Real ni een paar miljard frank schulden ?
voor de aankoop van kaka en ronaldo ? in belgië zouden ze geen licentie krijgen. Staan ze daar schoon met hun galactcos i |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Het Bosman-arrest moet teruggedraaid worden. Dat was het begin van de liberalisering van het voetbal, met zowel de spotgoedkope als de schandalig dure gastarbeiders-voetballers tot gevolg.
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 13 juni 2009 om 00:57. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Voetbal is allang niet meer waar het om draaid. Er ontstaat rotzooi en investeren in jeugd of kwaliteit is alleen nog maar interessant omdat je er misschien flink wat geld voor krijgt. De identiteit gaat teloor en spelers veranderen elk jaar van club omdat geld al veel belangrijker is geworden dan het sportieve belang.
|
|
|
|
#27 |
|
Vreemdeling
|
Ik ben niet vertrouwt met het voetbal/Real Madrid maar als zij via de overheid belastingsgeld krijgen(zoals sommige voetbal-, sportclubs in Vlaanderen) is zoiets inderdaad ongepast.
Indien dit niet het geval en Real Madrid een zuivere Prive-Club is, dan staat het volledig vrij wat zij met hun geld doen.
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Minister
|
Real had inderdaad honderden miljoenen aan schulden en stond op de rand van het failliet. De stad is ter hulp gesprongen. Nu gaan ze een nieuwe put graven.
C.Ronaldo is meer show dan kunde. Van Persie is pas klasse en doordacht voetbal. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De grootste gekken zijn de toeschouwers......
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het bosmanarrest heeft de slavernij uit het voetbal gehaald.
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Werkt langs beide kanten.
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nestor; ge hebt het tegen 2 verschillende mensen, he...
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
Oké. De avatar is de schuldige. Ama-gi is ook een libertariër. Allicht ene met zijn eigen allerindividueelste afwijkende interpretatie van het libertarisme.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij was hij een minarchist.
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Gevolg zou zijn dat de sportwereld het met veel minder geld moet doen en dat het geld in veel belangrijkere dingen zoals bv in cultuur zou terechtkomen.
|
|
|
|
#40 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Bedrijven krijgen er ook veel voor in de plaats. Het is gewoon een vorm van reclame maken eh, zoals de Fortis geld betaalt aan de VTM om reclame op hunne zender te mogen maken, betalen ze ook geld aan Anderlecht om reclame te mogen maken op die hun shirts. Trouwens, wie zegt dat cultuur belangrijker is dan sport? Noem mij maar een achterlijke barbaar maar ik zie liever een goei voetbalwedstrijd ipv een opera of een bezoekske aan 1 of ander saai museum. Waarom zou een bedrijf zijn geld investeren in cultuur? Geen mens die daarnaar kijkt. Naar zo'n Champions League-wedstrijd kijkt men over heel Europa, dus das reclame voor miljoenen mensen dat ge maakt. Zolang ge het zelf niet hoeft te betalen maakt het toch gene zak uit wat een ander met zijn geld doet. Het koningshuis daarentegen betaal ik (en vele anderen) wel degelijk zelf dus mogen we er ook over klagen.
|
|