![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er af en toe een bedrijf is dat ondanks de uitkering van exorbitante bonussen er in slaagt om te overleven heeft geen invloed op een generaliserend exposé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aandeelhouders hebben die informatie vaak niet. En als ze die krijgen worden de uitkeringen van bonussen vaak verpakt in een lump sum (vaak onder een nietszeggende naam), zodat de aandeelhouders nog niet weten wat de structuur precies is van de extra-uitkeringen aan het personeel. Waardeloze corporate governance dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pol : 16 juni 2009 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijft wel dat gelijk loon voor iedereen het ook niet doet. De kunst bestaat erin van gewoonweg de gulden middenweg te vinden, en te bewandelen. Het ideale systeem bestaat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Het probleem is dat men moeilijk voldoende afgestraft kan worden als men, zoals bij de banken, zware fouten maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Wat hier wel opvalt is dat die De Boeck nog geen jaar geleden werd aangesteld en nu zgz niet de beste persoon voor die job is!!Wisten ze dat dan niet op voorhand??
Ik heb eigenlijk niet echt iets tegen bonussen , voor zover ze echt "extra "prestaties belonen, of een beloning zijn voor een behaalde doelstelling. Opzegpremies ten gevolge van het ontslag omwille van het slecht draaien van een onderneming of omwille van een overstap naar een nog meer lucratief baantje zouden moeten verboden worden; Bonussen moeten een "beloning" zijn voor extra prestaties,de gewone prestaties worden met je loon betaald. 4 ceo's in een jaar tijd, dat ruikt naar fraude en vooral naar zakkenvullerij. Laatst gewijzigd door omaplop : 16 juni 2009 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar soit, alle poeha op een stokje: als jouw stelling dan toch moet kloppen, dan gaan al die stoute bedrijven die bonussen uitdelen toch binnenkort overkop en is er dus geen vuiltje meer aan de lucht. Problem solved dus ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang je charels hebt die het credo "zoveel mogelijk krijgen en er zo min mogelijk voor doen" blijven hanteren, zal het ideale systeem inderdaad nooit bestaan. Zolang de beste schippers aan wal blijven staan en luid blijven roepen dat diegenen die een bonus kunnen opstrijken, er eigenlijk niets voor doen en dat het hun in de schoot geworpen wordt, zal het ideale systeem nooit bestaan. Ik weet wat ik voor die bonus gedaan heb en dat volstaat. Geen haar op mijn hoofd dat er ook maar aan denkt daar iets van in te leveren, daar iets aan te wijzigen of, godbetert, me daar voor te gaan verantwoorden. Pech voor zij die het niet hebben. Als het dan toch zo eenvoudig is allemaal, dan moeten ze het ook maar eens proberen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ontwricht nu eens mijn stelling, dat het niet met werken is, dat ge geld verdient. Verkopen is bij mijn geen werken. De enige uitzondering die ik wil maken is voor zelfstandigen. Deze werken, doch worden hiervoor normaal beloond, niet met buitensporige bonussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus, waar moet een activiteit aan voldoen in jouw ogen om als "werken" beschouwd te worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zijn we het dus over eens...vooral de grootste aandeelhouders, de pensioenfondsen, hebben zitten slapen.
Ik neem het werknemers van een onderneming namelijk niet/nooit kwalijk dat ze hun bedrijf proberen leeg te vreten. Ik zou bijna zeggen, groot gelijk. Diegenen die hier blaam treffen zijn politici die worden geacht goed te passen op de centjes van de belastingbetalers, en worden geacht de belangen van haar burgers in pensioenfondsen in de gaten te houden. Het bedrijfsleven gaat het grote graaien niet stoppen, waarom zouden ze? En de politici treden er niet of nauwelijks tegen op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Nogmaals, voor zover we het nu kunnen bekijken, het gaat hier over lange termijn prestaties, zijn bonussen een negatieve factor.
Dat er af en toe een bedrijf is dat ondanks de uitkering van exorbitante bonussen er in slaagt om te overleven heeft geen invloed op een generaliserend exposé. " Missschien kun je mij dan even een paar pregnante voorbeelden geven van grote financiele instellingen die de laatste vijf jaar zeer hoge bonussen hebben uitgekeerd, en zonder enige overheidssteun, een sterke koersevolutie hebben kunnen laten zien, met glanzende toekomstperspectieven. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 juni 2009 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ah tiens, nu moet het plots over financiële instellingen gaan? Maar als je dan toch een antwoord wil: hoeveel banken zijn hun staatssteun al aan het terugbetalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat mij betreft, zou ik het eerder houden op "arbeid verrichten, lichte vorm van zwoegen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarbij is het in mijn visie (liberaal) hun taak niet. Het zijn de aandeelhouders die hiervoor zullen moeten zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Forum wacht geduldig op jouw antwoord. Die bonussen schijnen te zijn betaald voor "topprestaties" verricht door schaarse en "onmisbare" topmannen. Misschien kun je ons dan toch even laten zien, sinds jij je hier in deze draad als belangenbehartiger van de bonussencultuur hebt opgeworpen, waar we die geweldige "topprestaties" dan precies kunnen vinden.
|
![]() |
![]() |