![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof jij in eeuwige trouw ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 41,79% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
33 | 49,25% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,96% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 9-8-1. De believers in eeuwige trouw schieten nogal laat in de week wakker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() ik ben eeuwig trouw aan de liefde!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Wij zijn emotioneel trouw aan mekaar, sexueel niet. Is ook bullshit trouwens, dat hou je nooit vol.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ de mensen die eeuwig trouw willen zijn.
Wat doet ge als uw vrouw "niet meer wil". Zo van hoofdpijn enzo elke avond. Tschijnt dat dat wel voorkomt als uw huwelijk vijf of tien jaar heeft geduurd. Kweet ni eh.. mss is dat niet waar en hoor ik dat gewoon van mensen die pech hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Eerst vinnige benzine. Dan diesel. Nu begint die goed warmgedraaid te raken en schiet de turbo in gang.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je, zoals bij ons, onder een islamitisch huwelijkscontract trouwt dan hebben man en vrouw bepaalde rechten en plichten, waaronder ook seksuele, in het huwelijk. Je kan niet zomaar elke avond hoofdpijn hebben/veinzen en dan eisen dat je partner je trouw blijft. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 17 juni 2009 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Als je zelfs "Ik heb geen zin" niet over de lippen kunt krijgen... serieus iets fout
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer bestaan er seksuele rechten binnen een relatie, of het nu gaat om een duurzame relatie of een vlam. Seksuele rechten afdwingen. Doen waar je zin in hebt is toch eenvoudig. Daar hoef je toch geen religieus onderbouwd huwelijk voor af te sluiten. Of was dit laatste maar om te lachen of zo ? Weet je. Eigenlijk zou ik willen weten wat duurzaamheid binnen een relatie betekent. Levenslang geluk. of garanderen we eerder het geluk van ons nakomelingen ? Of moeten we in de eerste plaats aan ons eigen geluk denken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over het afdwingen van seks, doe eens niet zo puberaal. Het is toch logisch dat wanneer mensen een relatie beginnen ze zich (seksueel) tot elkaar aangetrokken voelen. En nee, gewoon doen waarin je zin hebt is helemaal niet eenvoudig en veroorzaakt vaak problemen en complicaties. Ik had het over in mijn ogen onredelijke eisen zoals "elke avond hoofdpijn hebben" en verwachten dat je partner je trouw blijft, of over wel emotioneel trouw zijn maar niet lichamelijk, enz. Om die redenen ga ik zonder (religieus) huwelijkscontract ook geen duurzame relatie beginnen. Schrijf jij maar om te lachen of zo? Er zijn genoeg (moslim-)mannen die mijn visie wel kunnen appreciëren en vice versa. ![]() En het geluk van uw partner? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat moslim- of welk gedoe ook dikke zever. Ik ben er niet over begonnen. Het verschil met gelovigen is dat deze laatsten steeds om welke opportunistische reden een argument vinden om iets wel of niet te doen. Doen waar je zin in hebt is poepsimpel. De een slaat de hand aan zichzelf. De andere is iets socialer. Masturbatie is nog geen overspel, ontrouw. Serieus nu. Je zegt: "Om die redenen ga ik zonder (religieus) huwelijkscontract ook geen duurzame relatie beginnen". Als ik je goed begrijp is voor u zekerheid (contractueel) cruciaal. De emotie komt op de tweede plaats, binnen een contractueel kader. Laatst gewijzigd door Rudy : 17 juni 2009 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() eeuwige trouw is een illusie en gaat tegen de natuur van de mens in
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 17 juni 2009 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog nooit een gouden bruiloft meegemaakt? Die bestaan nochtans, hoor. En nee, dat zijn geen mensen die hun partner om de haverklap bedriegen of bedrogen hebben. Voor SOMMIGE mensen is eeuwige trouw niet mogelijk, maar voor sommige wel. Daarom dat ik die Draulans een dikke eikel vind die denkt in naam van het hele menselijke ras te spreken. Met die kerel als advocaat komt ge nog weg met verkrachting. Tegenwoordig waait er zo een "nieuwe" wind waarin met het normaal vindt dat men met jan en alleman het bed induikt, dat er een paar konijnen 3 kinderen hebben bij 3 verschillende partners. Stop eens met in de naam van de hele mensheid te spreken. Liever geen relatie dan een tijdelijke relatie.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Seksuele trouw wordt veel te hard overschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Trouw maakt mensen groter. Je bedoelt waarschijnlijk seksuele trouw?
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met kamfer?
![]()
![]() |
#40 |
|
![]() Eeuwige trouw, dat klinkt wel heel serieus. Er is zeker niet zoiets als "trouw genoeg"? Heb ik weer hoor...
![]() |