Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 22:42   #21
giserke
Banneling

Standaard

Ik krijg spontaan het gevoel dat we een nieuwe locatie gevonden hebben voor DHL en zaventen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 06:15   #22
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik ben voorstander van de steden de hoogt in te jagen en van alle dorpen af te breken. Dit geleid door de overheid, uitgevoerd door de privé. Bye bye Kessel-Lo.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 06:29   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Absoluut! En aangezien Kessel-Lo het middelpunt van het heelal is, moet er wereldwijd op staande voet de hoogst mogelijke prioriteit verleend worden aan het realiseren van deze punten. Ik stel overigens voor om in het provinciaal domein een versterkte burcht te bouwen voor de kasteelheer. Die kan dan bescherming bieden aan de Kesselaars in ruil voor - laten we zeggen - een tiende van de opbrengst van hun oogst.

Kessel-Lo zal feodaal zijn, of het zal niet zijn!

Ik heb gezegd.

Amen.

Voor een onafhankelijke Natie Kessel-Lo, met een genetisch zuivere bevolking Kessellolaren (?), Kessel-Lose moeders aan de haard met 13 kinderen en noeste Kessel-Lose vaders die op het land van de Hertog van Kessel-Lo werken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 07:40   #24
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Kessel-lo onafhankelijk!
Oud 17 juni 2009, 08:51   #25
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

als we nu eens gewoon leuven uitgraven en verplaatsen naar de Ardennen. We noemen het nieuwer-leuven. Dat is al een start.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 08:55   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Uitstekend- een verbod op supermarkten is een goede maatregel om onze samenleving terug op te bouwen. Zo'n supermarkt is toch maar een soort commercieel concentratiekamp waar we naartoe worden gelokt met allerlei fake reclame waar een of andere naakte slet of een neger ons een zeverproduct wil aansmeren. Afbreken, die lelijke bouwsels en er terug koeienweiden van maken.
Waar is die supermarkt waar blote sletten ons produkten wil aansmeren?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:22   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waar is die supermarkt waar blote sletten ons produkten wil aansmeren?
En, belangrijker nog, zijn die negers ook bloot?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 10:13   #28
T.Sarens
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Geen geluk voor jou -
Oud 17 juni 2009, 10:20   #29
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Beste oplossing is al Joden, Moslims en ander gespuis afmaken, hun huizen plat smijten en er een mooi park aanleggen waar de echte Kessel-lo's burger kan in genieten.

Na 'Auschwitz', 'Belzec', 'Chelmno', 'Sobibor' en 'Treblinka' bekt ook 'Kessel-Lo' wel.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 17 juni 2009 om 10:30.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 10:37   #30
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.Sarens Bekijk bericht
Citaat:
Geen geluk voor jou -
Wel spijtig, dat.

Laatst gewijzigd door Firestone : 17 juni 2009 om 10:40.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 10:38   #31
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar ik bedoel vooral de tweeverdieners uit bijvoorbeeld Antwerpen of Limburg. Wat komen die hier zoeken? Zij hebben geen band met de gemeente en moeten worden afgeraden om hier te komen wonen. Ze verpesten echt het sociale leven voor iedereen en hun lelijke, stomme huizen verpesten het zicht. Ze moeten maar een mooie plek in hun eigen streek weten te vinden.
Eens kijken, wat kom ik hier zoeken; een goede & interessante job in de buurt, kort bij stad (gezellig naar de markt/film/shoppen/concert/...), kort bij Brussel, kort bij groen (Kesselberg, abdij van 't park en verder meerdaelwoud). Kessel-lo is een leuke gemeente!

Geen band; nog niet, ik werk eraan; ik moet zeggen, de autochtone Kessel-lo-ers zijn niet bepaald sociaal en uitnodigend (hoewel, ik toffe uitzonderingen ken ondertussen); dat was in mijn heimat wel wat anders! Vanaf wanneer mag ik mij dan een autochtone Kessel-lo-er noemen?, na 5jaar, 10jaar, 25jaar, 2e generatie?, 3e generatie?

Lelijke huizen?!; ik vind mijn huis helemaal niet lelijk; er staan plantjes op de vensterbank en al!. Het huis staat er trouwens al een heel tijdje, dus ik kan er niet aan doen als jij dat lelijk vindt. (1950 of zo)

Al bij al maar triestige reactie hoor Preuße. Maar enfin, ik zal maar niet te hevig zijn, want wie weet ben ik tegen mijn buurman bezig
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 10:56   #32
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan er gedaan worden om van Kessel-Lo terug een aangename plek om leven te maken? Mijn voorstel:
  • Afbraak van verkavelingswoningen
  • Heraanleg van bossen en velden voor landbouw
  • aanstelling van een goede Priester
  • de dorpen zoals het mooie Linden krijgen terug eigen bestuur
  • Harde aanpak van vreemdelingencriminaliteit, uitwijzing van alle vreemden met strafblad
  • verkeer vertragen en ontmoedigen door snelheidsbegrenzing en obstakels
  • een onmiddellijke bouwstop
  • wie geen band heeft met de gemeente moet verhuizen

Bent u het eens met deze punten?
effe kijken:
[*]Afbraak van verkavelingswoningen ==> weet ik niet zo, welke bedoel je?
[*]Heraanleg van bossen en velden voor landbouw ==> heraanleg bossen ok, maar niet voor landbouw
[*]aanstelling van een goede Priester ==> eeeuhmm, hoeft niet per se voor mij, maar ok
[*]de dorpen zoals het mooie Linden krijgen terug eigen bestuur ==> ik weet niet wat dat zou veranderen?...
[*]Harde aanpak van vreemdelingencriminaliteit, uitwijzing van alle vreemden met strafblad ==> er is één keer ingebroken bij ons (Oost-Europeanen naar tschijnt; niet veel gestolen), maar verder geen last. Nee, ik wil liever geen harde aanpak, eerder een rustige laissez faire aanpak; komt de sfeer ten goede, ben ik zeker van!
[*]verkeer vertragen en ontmoedigen door snelheidsbegrenzing en obstakels ==> helemaal voor!, en ook doodlopende straten maken; het verkeer gewoon beter kanaliseren of omleiden
[*]een onmiddellijke bouwstop ==> bwa ja, ik zie niet echt wat dat gaat doen; zijn ze de kesselberg aan het kaalkappen voor bouwplaatsen of zo?
[*]wie geen band heeft met de gemeente moet verhuizen ==> tja, als inwijkeling (of vreemdeling, zo u wil) ben ik een band aan het kweken en vind dat ik er al een beetje één heb; mag ik nu blijven?

Laatst gewijzigd door Voltian : 17 juni 2009 om 10:58.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 11:56   #33
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
[*]wie geen band heeft met de gemeente moet verhuizen ==> tja, als inwijkeling (of vreemdeling, zo u wil) ben ik een band aan het kweken en vind dat ik er al een beetje één heb; mag ik nu blijven?
Als u niet braaft bent wordt u opgehangen.
Ik stel ook voor dat Preuße als Reichspräsident benoemd wordt van Kessel-Lo.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 17:58   #34
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Eens kijken, wat kom ik hier zoeken; een goede & interessante job in de buurt, kort bij stad (gezellig naar de markt/film/shoppen/concert/...),
Wat zijn me dat nu weer voor inhoudsloze, nihilistische tijdsbedrijven? U bent wel héél gemiddeld moet ik zeggen. EN u gebruikt zelfs de nieuwe term "shoppen" alsof het een heldendaad of iets unieks betreft. Heeft u dan werkelijk zo weinig inzicht in uw eigen geest als mens dat u niets deftigs kan maken van uw korte verblijf hier op aarde, buiten dan meelopen in de geprefabriceerde nepwereld vol met smerigheid en valsheid?

Citaat:
Geen band; nog niet, ik werk eraan; ik moet zeggen, de autochtone Kessel-lo-ers zijn niet bepaald sociaal en uitnodigend (hoewel, ik toffe uitzonderingen ken ondertussen); dat was in mijn heimat wel wat anders!
Ga dan terug naar uw eigen streek, dat is precies wat ik hier wil zeggen.

Citaat:
Vanaf wanneer mag ik mij dan een autochtone Kessel-lo-er noemen?, na 5jaar, 10jaar, 25jaar, 2e generatie?, 3e generatie?
Men moet minstens kunnen aantonen dat de familie er al 60 jaar woont en grondige band heeft opgebouwd met de gemeente (kennis van de historische achtergrond, kennis van het dialect en zo voorts). Anders kwestie van oprotten.

Citaat:
Lelijke huizen?!; ik vind mijn huis helemaal niet lelijk; er staan plantjes op de vensterbank en al!. Het huis staat er trouwens al een heel tijdje, dus ik kan er niet aan doen als jij dat lelijk vindt. (1950 of zo)
Hangt ervan af in welke straat natuurlijk. In principe moet elk spoor van de verkavelingswijken verdwijnen. Daar kan weinig discussie over bestaan. Afbreken en dat ze ophoepelen. Altijd als ik van de kerk kom zie ik ze hun psychopathisch burgertuintje onderhouden met die gefrusteerde blik op hun stomme kop. Of erger nog: hun SUV afwassen. Naar de kerk gaan zit er al lang niet meer in bij die tweeverdieners. Met een paar traktors kunnen we hun kweekhuizen voor Kim De Gelders wel plat krijgen en er weer graan op verbouwen.

Het is wel raar dat u niet eens weet in welk jaar uw huis gebouwd werd! Dat is typisch de moderne mens: hij kan alleen nog maar zijn slaapverwekkend 9 to 5 jobje uitoefenen, de "kennis" die hij daarbij gebruikt is zo nutteloos dat hij bij mogelijk ontslag meteen in een zwart gat zou vallen. Hoe de overgrootvader noemde? In welk jaar het huis gebouwd werd? Hoe die vogel noemt, die zo mooi zingt? Waarom hun smerig snerthuis zonder kruis aan de muur een belediging voor Gods schepping is? Ze zouden het begot niet weten! Maar wie "idool" of andere slettenkermis gewonnen heeft, dat weten ze natuurlijk wel. Wat een slechte, verdorven, rotte mensheid.

Citaat:
Al bij al maar triestige reactie hoor Preuße. Maar enfin, ik zal maar niet te hevig zijn, want wie weet ben ik tegen mijn buurman bezig
Dat is een grappige opmerking! Echt waar.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 17:59   #35
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Absoluut! En aangezien Kessel-Lo het middelpunt van het heelal is, moet er wereldwijd op staande voet de hoogst mogelijke prioriteit verleend worden aan het realiseren van deze punten. Ik stel overigens voor om in het provinciaal domein een versterkte burcht te bouwen voor de kasteelheer. Die kan dan bescherming bieden aan de Kesselaars in ruil voor - laten we zeggen - een tiende van de opbrengst van hun oogst.

Kessel-Lo zal feodaal zijn, of het zal niet zijn!

Ik heb gezegd.
Heeft u dan werkelijk niet door dat alles wat u opsomt veruit superieur is aan de hedendaagse situatie en in feite een paradijs voor de mens is? Of betaalt u geen belastingen meer, soms?

Oud 17 juni 2009, 18:09   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft u dan werkelijk niet door dat alles wat u opsomt veruit superieur is aan de hedendaagse situatie en in feite een paradijs voor de mens is? Of betaalt u geen belastingen meer, soms?
Natuurlijk is dat superieur! Vooral als je de kasteelheer mag zijn. Degenen die van zonsopgang tot zonsondergang op het veld moeten ploeteren, zullen het allemaal misschien net iets minder paradijselijk vinden. Maar hey, dat moeten we er maar bij nemen, nietwaar?
Oud 17 juni 2009, 18:14   #37
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat superieur! Vooral als je de kasteelheer mag zijn. Degenen die van zonsopgang tot zonsondergang op het veld moeten ploeteren, zullen het allemaal misschien net iets minder paradijselijk vinden. Maar hey, dat moeten we er maar bij nemen, nietwaar?
Ja, want vandaag moet er niet meer "geploeterd" worden hè?

Oud 17 juni 2009, 18:16   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want vandaag moet er niet meer "geploeterd" worden hè?
Hoezo?
Oud 17 juni 2009, 18:29   #39
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Hoezo?
Er moet vandaag ook nog gewerkt ("geploeterd") en belastingen ("tienden") betaald worden. Het beeld dat u schetste als ware het totaal verouderd is in feite springlevend alleen nog erger geworden. Er moet nu méér gewerkt worden en méér belasting betaald worden. Feitelijk maakte u vooral duidelijk dat u weinig inzicht heeft in hoe de maatschappij erop achteruit gegaan is en hoezeer u een karikaturale blik op het verleden heeft.

Oud 17 juni 2009, 18:49   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet vandaag ook nog gewerkt ("geploeterd") en belastingen ("tienden") betaald worden. Het beeld dat u schetste als ware het totaal verouderd is in feite springlevend alleen nog erger geworden. Er moet nu méér gewerkt worden en méér belasting betaald worden. Feitelijk maakte u vooral duidelijk dat u weinig inzicht heeft in hoe de maatschappij erop achteruit gegaan is en hoezeer u een karikaturale blik op het verleden heeft.
Jij ploetert misschien van zonsopgang tot zonsondergang op het veld, liefje, maar ik niet hoor. Ik werk 37 uurtjes per week en "ploeteren" kan je een bureaujob bezwaarlijk noemen. Ik betaal dan wel belastingen, maar ik krijg daar ook ontzettend veel voor in de plaats. Mooi aangelegde straten en voet- en fietspaden, waterleiding, riolering, onderwijs voor mijn kinderen, ziekte- en invaliditeitsverzekering, inkomensvervangende uitkeringen wanneer één van ons beiden onverhoopt zonder werk zou komen te vallen... En ga zo maar door. Enig idee wat de gemiddelde levensverwachting was van zo'n veldploeteraar van enkele eeuwen geleden? Als jij ècht denkt dat de mensen toen gelukkiger waren, ben je niet goed snik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be