![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Het noorden van Oekraiene en het deel ten westen van de Dnjepr is zeer Europees.
Crimea , Zuid en Oost-Oekraiene zitten in de russische sfeer. Door de hevige nationalistische gevoelens en de economische toestand is een splitsing echter nog veel onwaarschijnlijk dan in Belgie. Oekraiene, het onvoltooide land. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 22 juni 2009 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sjaax : 22 juni 2009 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Slovakije, Estland, Letland, Litouwen mogen er ook wel bij zekers ![]() 3) als je Turkije er niet bij wil omwille van Islam, waarom dan Kosovo en Albanie wel? 4) en verder vind ik dat Vlaanderen, Schotland, Wales, Baskenland, Groenland, Karelie, Moldavie, Armenie, Georgie, Oekraïne er ook moeten bijstaan. Een verenigd europa moet een europa van de volkeren zijn, geen europa van de staten! 5) en wat Cyprus betreft: als de Grieks-Cyprioten niet WILLEN samenleven met de turks-cyprioten, moeten we maar aanvaarden dat er een Turks-Cyprus bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Hier mensen, zie ik zo goed praten of kan Rusland een lid van EU worden....
Maar is er niemand die vraagt of wil Rusland echt een lid van EU worden? En dat is wel goede vraag. Ambitie van EU zijn veel groter dan het echt is. Denken jullie echt dat EU de kern van wereld is? In ieder geval niemand in Rusland denkt over zo,n perspective voor de grootste land ter wereld. Maar kunnen jullie gewoon als goede vrienden worden? Moeilijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Alle verenigingen moeten wederzijdse interesse hebben die niet alleen om NAVO draien. Europa, net als ouderwets vrouw, niet soepel, niet mobiel, zit onder press van afhankelijkheid, waar VS een dirigerente rol speelt. De laatste tijden EU is te zwaar geworden. En niet omdat EU dat wilt om iedereen te helpen. Maar wel, omdat VS heeft langdurige plannen om Russische grenzen te bereiken... Waarvoor??? Ik ben altijd verbaast hoe Russische diplomaten niet moe worden tegen russofobosche muur te praten en te vragen om vriendelijke relaties op te bouwen. Nee, deze idee is utopisch. Laatst gewijzigd door Russin : 24 juni 2009 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat grootmachten per definitie imperialistisch zijn. Zij willen hun invloed uitbreiden. Is de EU een pion van de VSA? Misschien. Er zijn veel (liberale) Europeanen die dat zo willen en denken. Aan de andere kant is het niet verstandig voor Rusland om zich te isoleren. Als Rusland zich geïsoleerd opstelt, zal de EU zich niet gauw onafhankelijker gedragen van de VSA. Toch hoeft die afhankelijke attitude van de EU aan de VSA niet altijd voort te blijven duren. Europa en Rusland hebben grote gemeenschappelijke belangen. Als wederzijds wantrouwen wordt afgelegd, en gefocust op die gemeenschappelijke belangen, kunnen de EU en Rusland meer samen doen in hun wederzijds voordeel. Maar dan moet van Russische kant de angst voor een NAVO-omsingeling verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nog een keer, maar wel de laatste: "Ik ben altijd verbaast hoe Russische diplomaten niet moe worden tegen russofobische muur te praten en te vragen om vriendelijke relaties op te bouwen." En tot dat het zo is, is deze idee zeker utopisch. Is het ook opvallend, dat Rusland nergens zegt wat zij over EU denkt. En zij denkt... En andersom, jullie wel altijd: "Ja, we zijn Russoboben, zo wat?" Net als het iets waarop kunnen mensen trots zijn. Niet slim. Dat wat ik bedoel over ortodokse EU bestaan te praten. En tot dat het zo is, nauwelijks iets kan veranderen tot beter te worden. Rusland is echt krachtig en gedoeldig in deze opzicht. En tot dat het so is hoeft het niet over eenzaamheid te dromen. En wat betreft "zelf te isoleren"... leest u maar nog een keer mijn eerste brief en probeert u maar toch goed te begrijpen wat wil ik zeggen. In 1945 niet EU Rusland (SSR) maar wel andersom SSR had EU tegen Duitse fascisme gered. En de prijs was 30 mln. niet VS dollas maar levende mensen. En als het deze moeilijk te begrijpen, dan sorry... "Ik sla me dood". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In een multi-polaire wereld ,spelen Rusland en China een belangrijke rol, naast de VS en de EU. Toch zou het beter zijn als Rusland wel tot de NAVO zou toetreden, om zo samen met de EU ,de VS , Japan, Australie en Canada ,de vrede in de wereld te waarborgen. Mischien moet China ook wel lid worden van de NAVO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel de aanwezigheid van olie, gas en ertsen zorgt ervoor dat ze niet op afrikaans niveau zitten. Niemand binnen de EU vraagt aan Rusland om lid te worden , dat is zelfs geen optie. Niet van de EU uit en zeker niet vanuit het perspectief van Rusland die zichzelf nog altijd zien als wereldmacht, maar wel in economisch opzicht ver na de EU, de VS, China of Japan komen en waarschijnlijk worden ze op korte termijn gepasseerd door Brazilie en India. Bovendien heeft Rusland gigantische ecologische, demografische en democratische problemen. Laat hen maar aanmodderen en zich beroemen op hun zelfredzaamheid. (remember de Koersk? ![]() Zodra de EU zich op energie-vlak een beetje onafhankelijk kan gaan opstellen ziet het er niet goed uit voor onze vrienden in rusland. Laatst gewijzigd door parcifal : 24 juni 2009 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Als Turkije geografisch in Azië ligt dan vraag ik me af waar cyprus dan wel mag liggen of ik moet steevast foutieve kaarten ter hand genomen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probeer je eens in Rusland te verdiepen voordat je een bende clichés (Afrikaans niveau) naar voren brengt. ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Voor 1917 was Rusland ook een dictatuur. Het is nooit anders geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot ik het een aantal keer bezocht heb. ![]() Afrikaans niveau is het nog niet maar het gaat ernaartoe als je ziet hoe een bende dictators de macht heeft, het land leegzuigt en de pers monddood maakt. In een paar gevallen zelfs letterlijk door huurmoordenaars te gebruiken. Als je ziet hoe miljarden dollars het land ingevloeid zijn de voorbije jaren toen olie,gas en ertsen duur waren en hoe dat allemaal opgesoupeerd is door de oligarchenkliek zoals Kerimov en Prochorov. Als je ziet hoe geen enkele inspanning word gedaan om de uiteenvallende infrastructuur en industrie die dateert uit de jaren 50 en 60 te moderniseren. Vraag jezelf eens af welk product je in bezit hebt waar russen een meerwaarde aan gegeven hebben. In het beste geval spreken we dan over een matroesjka-pop of een blik kaviaar. ![]() In het geval van afrika spreken we dan over afrikaanse maskers en vanille-stokjes of maniok. ![]() En misschien moet Russin maar eens het volgende lezen : Dit verklaart haar ' russofoob' discours enigzins. http://www.ocnus.net/artman2/publish..._printer.shtml Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 24 juni 2009 om 19:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Voor Parcifal.
Dat is uw persoonlijke kijk naar Rusland. Dat kan. Jij kan als een waterkoker veel en lang uitstomen. Maar wat heeft het samen te maken dat Rusland wil lid van EU worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Lid worden van de EU lijkt me echter geen goed idee. Dat zou het evenwicht tussen de EU lidstaten verstoren.
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Weet er iemand cyprus liggen ????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() De landen Oekraïne, Wit-Rusland en Moldavië mogen ook toetreden.
Maar voor elk land dat op het lijstje staat geld natuurlijk logischerwijs dat ze pas mogen toetreden als de criteria zijn gehaald. En eerst moeten we inderdaad de besluitvorming wat simpeler en sneller maken zodat we de nieuwe landen er ook daadwerkelijk bij kunnen hebben. Uitbreiding is voor 2011 sowieso niet meer, en dan slechts Kroatië.