![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar ik nog aan wens toe te voegen. Ik ken behoorlijk wat mensen die verleden keer VB stemden en nu NVA of LDD hebben gestemd.
Niet 1 van die mensen geeft mij aan ontevreden te zijn over het VB, het gaat er meer om dat zij denken dat NVA/LDD misschien meer kunnen bereiken. Op wat gaan die mensen stemmen als volgende keer blijkt dat NVA (LDD zit in de oppositie) weer eens helemaal niks heeft bereikt?* * Ik hoop dat laatste niet. Ik hoop oprecht dat NVA veel kan veranderen. Ik geloof daar voorlopig echter niet in. Brussel is een andere zaak en daarin kan ik Demol volgen. I.e. het VB had mits wat inspanningen perfect een meerderheid aan vlaamse zetels kunnen halen door... voldoende franstaligen die vnl een probleem hebben met de criminaliteit en de spuigaten uitlopende immigratie op het VB te doen stemmen wegens gebrek aan franstalig alternatief. Dat was een reële optie, want veel franstaligen heb je daar niet voor nodig en die optie heeft het VB eigenlijk grotendeels zelf (permanent?) verloren. Ik heb hier geen eenduidige mening over. Ik geef Demol 100% gelijk als ik zeg dat men daar een enorme kans heeft gemist om belgië een zware klap toe te dienen. Langs de andere kant kan ik ook begrijpen dat 'pure' vlaams-nationalisten niet op franstalige stemmen willen gaan jagen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 juni 2009 om 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Brussel zit wel wat complexer dan dat in elkaar. Er zijn 10.000 Vlaamse stemmen minder. Ofwel zijn die verhuisd van woonplaats of van taalgroep. Het VB gaat van 21.000 stemmen naar 9000. Terwijl het FN van 21.000 naar 7.000 tuimelt, FNB van 2500 naar 500. Dat betekent dat lijsten die men relatief verwant -en dus concurrerend- kan beschouwen, van een 45.000 stemmen op een 17.000 stemmen teruggevallen zijn. Met andere woorden, men is een dikke 60% van zijn kiezers verloren in totaal, en niet aan elkaar. ![]() Laatst gewijzigd door TVDD : 24 juni 2009 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Het Vlaams Belang is en blijft de grootste partij! Dit omdat veel andere partijen een soort nep-Vlaams Belang willen spelen! Binnen 5 jaar staat het Vlaams Belang weer bovenaan de top! Wij zijn de partij met de stok achter de deur! Vreemdelingen: keiharde aanpak; aanpassen of opkrassen! Het bewaken van de eigen Vlaamse cultuur en normen en waarden. Daar horen dus geen sluiers, hoofddoeken en boeka's bij! 90% van de geweldplegingen gebeurt door Marokanen! 90% van de gevangenen zijn ...Marokanen! Eigen volk eerst, de rest buiten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou dat een psychiatriische stoornis kunnen zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Een partij verliest stemmen, dus zetels, dus staatssubsidies. Het logisch gevolg is dan besparen, en mensen ontslaan is nu eenmaal een populaire vorm van besparen. Het zou me dus niet verbazen moest ook het VB dat doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor zover mij bekend zijn dat gewoon clownspartijen en worden die ook zo gepercipieerd door de franstaligen zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waar zijn die stemmen van VB en FN volgens u naartoe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Een aantal factoren:
1. Het zijn vooral oudere kiezers. Die sterven uit. 2. Een deel er van is verhuisd, bijvoorbeeld richting de Vlaamse Kust. 3. Niet komen opdagen. In ons systeem wordt er niks gedaan om de kiezer te motiveren om te gaan stemmen en dat blijkt nefast. 4. Het zijn inderdaad blijkbaar de Franstalige kiezers van het Vlaams Belang die afgehaakt hebben. Dat fenomeen werd tien jaar geleden al onderkend toen de 'Operatie Demol' was begonnen. De reden? Een beetje dezelfde als daarboven en het wegdeemsteren van Demol als politicus. En één fenomeen moet ik niet aanhalen zeker? Als je ziet dat in Gent 1 op 5 eerste kiezer allochtoon is, dan hoef ik niet uit te leggen hoe de verhouding in Brussel zal zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat is allemaal zeker mogelijk. - Stadsvlucht, ok. - Uitsterven, ok, maar waarom richten de jongere generaties zich niet op de ingroep zoals de oudere? Bij de allochtonen zit dat wel even anders in mekaar bijvoorbeeld. - niet komen opdagen. Hmm. Er zijn 6.000 meer blanco/ongeldige stemmen. Er zijn 13.000 meer niet-uitgebrachte stemmen. En er zijn 10.000 meer stemgerechtigden. - franstalige kiezers die afhaken. Dat zou kunnen. Maar die stemmen dan blijkbaar niet op het FN, want die verliezen zelf massaal. Ik heb de cijfers niet direct, maar het VB moet zowat op het niveau van 1991 teruggevallen zijn in Brussel-19. Ik denk -in algemene termen- dat men geen hoop geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat niet komen opdagen zal wel een zekere rol spelen. En die 10.000 meer stemgerechtigden is een direct gevolg van inwijking en de lakse naturalisatie. Da's in Gent ook het geval. Wat het FN betreft: dat lijkt me divers. Er is de verdeeldheid. Maar die haal je zelf aan. En wat meer is: het FN in Frankrijk is ver over haar hoogtepunt heen. Kijk, het FN heeft een zeer grillig parcours in Wallonië maar de laatste piek is rond 2004, kort na de presidentsverkiezingen in Frankrijk, toen het FN (Franse versie) vol onder de aandacht was. Wie spreekt er nu nog over het FN? Ik denk, en dat geldt voor alle partijen overigens, dat de afdelingswerkingen verzorgd moeten worden. Wie de cijfertjes goed bekijkt, zal merken dat waar de afdelingswerking sterk is, de achteruitgang beperkt is. Ninove is daar zonder meer het sterkste bewijs van. |
|
![]() |
![]() |