![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je geen recht meer hebt om trachten jezelf in leven te houden, en ook niet om trachten je genetisch materiaal naar een volgende generatie te krijgen, dan blijft er niet veel meer over van "recht". En al dat, waarom ? Om het "belang van de toekomstige generaties", is 't dat ? Maar wat is zo een toekomstige generatie waard, als mijn eigen genetisch materiaal daar niet in zit en mijn "lijn" dus uitgestorven is ? In welke mate heb ik ook maar iets te maken met het belang van de toekomstige generaties die de mijne niet zijn ? Biologisch gezien heeft dat dan voor mij ongeveer evenveel belang als de toekomstige generaties ourang outangs of zo (ok, de genetische afstand is een paar procentjes groter). Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2009 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem om GEBOORTEN.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld een aantal diensten mbt genetisch advies. (dat zou anders wel eens de privilege van een topklasse kunnen worden)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 juni 2009 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Neen, enkel en alleen de betrokken persoon kan en mag voor zichzelf uitmaken hoeveel kinderen hij wilt.
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Al die rechten zijn irrelevant. Als we de mens als soort bekijken en rationeel beslissingen nemen, kunnen we snel genoeg bepalen wie kinderen mag hebben en wie niet.
Tzou begot goed zijn voor ons. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Wij zitten gevangen in een moraal die ons niet in staat laat om controle te hebben over onszelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weg mensheid. Weg mooie techniek en wetenschap. Weg kunst en cultuur. Weg alles...alleen maar omdat de massa zijn of haar vetzak wilt vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 juni 2009 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (aanklikken om te vergroten) In 1979 begon China met zijn één-kind politiek. Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geboortebeperking kan dus wel degelijk effect hebben.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Op welke manier beïnvloed geboortebeperking de levensverwachting bij de geboorte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat doe je anders ? Alle kinderen onttrekken aan hun ouders, en opvoeden in staatsinternaten, ongedifferentieerd ? Of kinderen vrij laten en ze zelf voor hun opvoeding laten zorgen (babies laten grazen in de wei en zo ?) ? Dat is inderdaad een vorm van kinderbeperking ![]() Eerlijk gezegd, waarom zouden ouders kinderen hebben, als ze ze niet mogen opvoeden ? En ontneem je daarbij niet een vorm van geluk aan vele mensen (inklusief de kinderen) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou denken dat ik niet alleen ben met die redenering. Als men mensen wil motiveren om "de planeet te redden" dan heeft men het altijd over "je kleinkinderen". Niet de kleinkinderen van de buurman. "In welke wereld zou je willen dat je kleinkinderen rondlopen ?". De mogelijkheid om zichzelf voort te planten naar de volgende generatie (het enige biologische doel van een biologische entiteit - hoewel we kunnen stellen dat de mens iets meer is dan gewoon maar een biologische entiteit, maar het speelt toch wel sterk mee) is wat aan mensen een langere termijn visie kan geven, verder dan hun eigen dood. (de andere truuk is religie, en denken dat je in een andere vorm gaat voort"leven", of dat nu als een heilige koe is, of als een engeltje in de hemel). Voor een paar megalomanen is het de vraag "hoe de geschiedenis hen zal herinneren". Maar voor veruit de meeste mensen is de enige vorm van "horizon verlenging" (en het daarmee rekening houden) hun kinderen. Met andere woorden, vragen aan sommigen om geen kinderen te hebben, voor het potentiele welzijn van de kinderen van ANDEREN, is totaal absurd, en gaan die nooit aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Overbevolking, mijn visie:
Er is overbevolking en we doen er in het belang van diegenen die na ons komen best iets aan. Tot nu toe heeft men steeds gedacht dat overbevolking wel vanzelf zou verdwijnen. Tot nu toe is dat echter niet gebeurd. Toch lijkt de kans me wel reëel dat overbevolking zichzelf zal oplossen. Alleen zal de manier waarop het gebeurd waarschijnlijk vrij pijnlijk zijn. Je kan als mensheid dus grofweg kiezen om je op een pijnlijke manier te laten corrigeren door ongecontroleerde omstandigheden of je kiest ervoor om jezelf aan een corrigerende maatregel te onderwerpen om erger te voorkomen. Als je door je als mensheid vrijwillig aan een corrigerende maatregel onderwerpt om op die manier groter miserie voor je nageslacht te voorkomen lijkt me dat een verstandige en logische keuze. Ik begrijp dan ook niet waarom het niet gebeurd. Misschien omdat de mens naast verstandig ook wel eens zeer dom kan zijn? Laatst gewijzigd door satiper : 25 juni 2009 om 11:41. |
![]() |
![]() |