Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 18:06   #21
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Alle nonen naar het schavot!
Het ergste is dat die betaald worden om een hoofddoek te dragen door jou, mij en alle burgers van belgie.

LEVE DE DISCRIMINATIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!11
Brave jongen, stel je eens niet aan zeg.

En als ge u zelf weer onder controle hebt, leg dan eens aan het forum uit wat nonen zijn, wil je?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 juni 2009 om 18:08.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:07   #22
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Het is goed dat ze stilaan eigen scholen gaan eisen (zoals de Joden). Het is hun recht om volgens hun principes te willen leven. Wij moeten van die nood een deugd maken. Het is immers ook ons recht om hetzelfde voor onze kinderen te willen en om die vreemde massa's voor te bereiden op hun terugkeer.
volledig met u eens.

Alleen, wij blanken wij hebben dat niet in ons hoofd moeten halen; scholen voor alleen blanken! Dat nog maar durven denken is/was al bijna een schande

Maar ik weet niet of het zo een goed idee is, hen de vrijheid te geven om vrijelijk hun haat-ideologie te laten onderwijzen in heuse scholen.
Tenslotte moeten we nog we met diezelfde mensen in dezelfde straat leven.

Neen, ik ben meer voor het principe dat ze zich moeten inpassen in onze samenleving. Niet hun roots buitengooien, maar zich in het openbaar wel gedragen, zoals dat in onze streken gankelijk is.

De jood, ik weet het, heeft ook eigen onderwiçjs en loopt ook rond met zijne kladdader op zijn kop, maar de incidenten en criminele feiten met joden zijn dan ook op 1 hand te tellen, wat hen, een puntje voor geeft.

Als ik zie en hoor hoe men kindjes aanpakt in de koranles in de mechelse moskee.
Brainwashing is dat. En ik versta er dan nog geen bal van. Moest dat wel het geval zijn en ik zou kunnen verstaan wat ze daar in die kleine hoofdjes brullen,
ik denk dat we zo'n ogen zouden trekken.

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 18:10.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:10   #23
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
dat denk ik niet.

De hoofddoek is in de eerste plaats een teken of sein dat wil zeggen "ik geloof en sta voor iets" en ten tweede om de groep duidelijk te kunnen onderscheiden van de niet-leden.
Een beetje zoals de nazi's aan rode armband met swastika om de arm hadden.

Dus met andere woorden zegt men, ik behoor tot een andere kliek dan jij.

En waarom kiest iemand om bij deze of gene kliek te horen? Omdat men vindt dat die beter is dan de andere.

Dus eigenlijk zegt men met een hoofddoek, ik ben beter dan jij, want ik geloof in het ware geloof.

Logisch dat men in de niet islamitische wereld meer hoofddoeken ziet, naarmate er meer moslims zijn.
Ten tweede naarmate er meer moslims zijn temeer dat men neigt naar het tonen tot welke groep men behoort en tot welke men niet wenst te behoren.
Ze dragen die hoofddoek NIET om te laten zien dat ze bij een kliek behoren of om te zeggen dat ze beter zijn maar uit GELOOFSOVERTUIGING. Net zoals vele christenen een kruisje dragen. Of dragen ze dat kruisje om te laten zien dat ze beter zijn dan diegene die geen kruisje dragen? Waarschijnlijk zullen er zo wel tussen zitten maar het overgrote deel doet het omdat ze sterkte krijgen uit dat kruisje en voor niks anders.

Komaan stop eens met lullen. Het is duidelijk dat je geen moslims kan verdragen. Zeg het zoals het is. Ik ben racist of islamofoob is veel duidelijk dan excuses te zoeken.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:12   #24
Neptunus
Gouverneur

Standaard Superioriteitssymbool

Citaat:
dat denk ik niet.

De hoofddoek is in de eerste plaats een teken of sein dat wil zeggen "ik geloof en sta voor iets" en ten tweede om de groep duidelijk te kunnen onderscheiden van de niet-leden.
Een beetje zoals de nazi's aan rode armband met swastika om de arm hadden.

Dus met andere woorden zegt men, ik behoor tot een andere kliek dan jij.

En waarom kiest iemand om bij deze of gene kliek te horen? Omdat men vindt dat die beter is dan de andere.

Dus eigenlijk zegt men met een hoofddoek, ik ben beter dan jij, want ik geloof in het ware geloof.

Logisch dat men in de niet islamitische wereld meer hoofddoeken ziet, naarmate er meer moslims zijn.
Ten tweede naarmate er meer moslims zijn temeer dat men neigt naar het tonen tot welke groep men behoort en tot welke men niet wenst te behoren.
Inderdaad: de hoofddoek betekent onder meer dat men tot een SUPERIEURE GROEP behoort, wat impliceert dat anderen dus minder, INFERIEUR zijn.

Ik vroeg het reeds op de man/vrouw af wat die hoofddoek voor hen betekent en enkele keren luidde het antwoord expliciet: 'Omdat die BETER zijn dan', dus beter dan moslims zonder hoofddoek en uiteraard ook veel beter dan niet-moslims: dhimmis en kafirs die uiteraard een tweede tot derderangspositie hebben in de moslimse rangorde. Dergelijk discriminerend (potentieel racistisch) gedachtegoed is ontoelaatbaar in het onderwijs en druist in tégen visie van ALLE schoolnetten en druist in tégen de grondwet.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:14   #25
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
volledig met u eens.

Alleen, wij blanken wij hebben dat niet in ons hoofd moeten halen; scholen voor alleen blanken! Dat nog maar durven denken is/was al bijna een schande
Het kan niet genoeg herhaald worden dat het verbod op discriminatie in feite een discriminatie tegenover het eigen volk is.

Citaat:
Maar ik weet niet of het zo een goed idee is, hen vrij onderricht te geven over hun haat-ideologie.
Daar bestaan de leerplannen voor. Een school in het kader van een remigratieprogramma zou hen op alle aspecten van hun reïntegratie moeten voorbereiden (werk, taal, enz.). Niet alleen op de godsdienst.

Het is tenslotte niet de godsdienst die de gastarbeiders hier gebracht heeft, maar wel de internationalisering van het kapitalisme en de slaafse uitvoering van die agenda door ALLE burgerlijke partijen.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 24 juni 2009 om 18:15.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:15   #26
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
eisen ivm leerplan (=cursussen) dus of ze moslims zijn of niet veranderd niks.
Die mensen wordt dus geweigerd van hun moslim zijn tenvolle te beleven. Als dat maar goed komt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:17   #27
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze dragen die hoofddoek NIET om te laten zien dat ze bij een kliek behoren of om te zeggen dat ze beter zijn maar uit GELOOFSOVERTUIGING.
Geloofsovertuiging is evenmin als goesting, luiheid of een ongelukkige jeugd een reden om het schoolreglement te overtreden.
Oud 24 juni 2009, 18:19   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Online Poll GVA (niet wetenschappelijk, enkel indicatief):

Moet de hoofddoek in alle Vlaamse scholen worden verboden?
Ja (87,96%)
Nee (12,04%)
Oud 24 juni 2009, 18:20   #29
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Inderdaad: de hoofddoek betekent onder meer dat men tot een SUPERIEURE GROEP behoort, wat impliceert dat anderen dus minder, INFERIEUR zijn.

Ik vroeg het reeds op de man/vrouw af wat die hoofddoek voor hen betekent en enkele keren luidde het antwoord expliciet: 'Omdat die BETER zijn dan', dus beter dan moslims zonder hoofddoek en uiteraard ook veel beter dan niet-moslims: dhimmis en kafirs die uiteraard een tweede tot derderangspositie hebben in de moslimse rangorde. Dergelijk discriminerend (potentieel racistisch) gedachtegoed is ontoelaatbaar in het onderwijs en druist in tégen visie van ALLE schoolnetten en druist in tégen de grondwet.
U hebt duidelijk geen flauw benul over religie. Zouden we beter geen wet maken dat alle domme mensen humaan geeutaniseerd worden?
Oud 24 juni 2009, 18:20   #30
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Ze dragen die hoofddoek NIET om te laten zien dat ze bij een kliek behoren of om te zeggen dat ze beter zijn maar uit GELOOFSOVERTUIGING. Net zoals vele christenen een kruisje dragen. Of dragen ze dat kruisje om te laten zien dat ze beter zijn dan diegene die geen kruisje dragen? Waarschijnlijk zullen er zo wel tussen zitten maar het overgrote deel doet het omdat ze sterkte krijgen uit dat kruisje en voor niks anders.

Komaan stop eens met lullen. Het is duidelijk dat je geen moslims kan verdragen. Zeg het zoals het is. Ik ben racist of islamofoob is veel duidelijk dan excuses te zoeken.

Ik heb een afkeer van volksverlakkerij da's zeker.
En godsdienst is daar een grote van, zo niet de grootste.
en de islam de militantste.
In heel de wereld zijn de moslims zogezegd onderdrukt.
In heel de wereld waar er een aanzienlijk aantal moslims zijn, 'eisen' ze.

zie ook, hier in euroopa. en dit is nog maar het begin.
We zitten in belgie nog maar aan , hoeveel 6% van de bevolking?
Wacht. Naar het schijnt is 12% een kritiek getal/ punt.
de toekomst zal het ons zeker leren.

Alleen spijtig, dat u me dan waarschijnlijk gelijk zal moeten geven. Maar dan is het kalf voor mijn kinderen en hopelijk dan toch ook wel voor de uwe, verdronken.

Oud 24 juni 2009, 18:22   #31
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Het kan niet genoeg herhaald worden dat het verbod op discriminatie in feite een discriminatie tegenover het eigen volk is.

Daar bestaan de leerplannen voor. Een school in het kader van een remigratieprogramma zou hen op alle aspecten van hun reïntegratie moeten voorbereiden (werk, taal, enz.). Niet alleen op de godsdienst.

Het is tenslotte niet de godsdienst die de gastarbeiders hier gebracht heeft, maar wel de internationalisering van het kapitalisme en de slaafse uitvoering van die agenda door ALLE burgerlijke partijen.

100% akkoord.

Oud 24 juni 2009, 18:22   #32
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Brave jongen, stel je eens niet aan zeg.

En als ge u zelf weer onder controle hebt, leg dan eens aan het forum uit wat nonen zijn, wil je?
Als U een rasechte vlaming bent zou u toch moeten weten dat een non een katholieke zuster is.
Blijkbaar kent u NIKS van de vlaamse cultuur.
Oud 24 juni 2009, 18:23   #33
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Online Poll GVA (niet wetenschappelijk, enkel indicatief):

Moet de hoofddoek in alle Vlaamse scholen worden verboden?
Ja (87,96%)
Nee (12,04%)
allez het word weer absurd op en top,
Binnekort op vtm "In de ban van het hoofddoek"
Oud 24 juni 2009, 18:24   #34
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb een afkeer van volksverlakkerij da's zeker.
En godsdienst is daar een grote van, zo niet de grootste.
en de islam de militantste.
In heel de wereld zijn de moslims zogezegd onderdrukt.
In heel de wereld waar er een aanzienlijk aantal moslims zijn, 'eisen' ze.

zie ook, hier in euroopa. en dit is nog maar het begin.
We zitten in belgie nog maar aan , hoeveel 6% van de bevolking?
Wacht. Naar het schijnt is 12% een kritiek getal/ punt.
de toekomst zal het ons zeker leren.

Alleen spijtig, dat u me dan waarschijnlijk gelijk zal moeten geven. Maar dan is het kalf voor mijn kinderen en hopelijk dan toch ook wel voor de uwe, verdronken.
Vreemd. Natuurlijk zijn ze niet onderdrukt, we eisen alleen maar dat ze al hun principes overboord gooien en hun geloofsovertuiging niet mogen tonen.
Ja ik moet zeggen daar zit veel logica in.
Oud 24 juni 2009, 18:27   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als U een rasechte vlaming bent zou u toch moeten weten dat een non een katholieke zuster is.
Meer dan wat u kent van de Vlaamse spelling, me dunkt.
Oud 24 juni 2009, 18:29   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd. Natuurlijk zijn ze niet onderdrukt, we eisen alleen maar dat ze al hun principes overboord gooien en hun geloofsovertuiging niet mogen tonen.
Als dat "geloofsovertuiging niet mogen tonen" ook geldt voor joden en katholieken, zie ik geen enkel probleem.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:29   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Binnekort op vtm "In de ban van het hoofddoek"
Met in de hoofdrol : Mahinur Özdemir
Oud 24 juni 2009, 18:30   #38
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is goed dat ze stilaan eigen scholen gaan eisen (zoals de Joden). Het is hun recht om volgens hun principes te willen leven. Wij moeten van die nood een deugd maken. Het is immers ook ons recht om hetzelfde voor onze kinderen te willen en om die vreemde massa's voor te bereiden op hun terugkeer.
Wat mij betreft heb je helemaal gelijk... behalve op 1 ding. 'Zij' gaan hier niet zomaar buiten
Oud 24 juni 2009, 18:30   #39
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de school niet, thuis zetten ze de hoofddoek op zoveel ze willen. Als ze daar niet mee kunnen leven, moeten ze maar een andere school zoeken.
Hun latere werkgever kan ook eisen dat ze tijdens de werkuren geen hoofddoek dragen, als ze met dit gegeven niet kunnen leven, moeten ze maar ander werk zoeken. Eenvoudig niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 18:34   #40
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:

nonen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be