Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 23:36   #21
PvdV
Partijlid

Standaard

Bent u ooit al naar een moslim huwelijk geweest?
Ik ben reeds naar verschillende geweest en weet je wat de niet moslims kregen alcohol, en de ene keer dat dat niet gebeurde was er bijna een rel. Ja, 't is waar wij passen ons zo gemakkelijk aan. Niet dus.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:38   #22
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Maakt dat uit? Als ik zeg omdat dat moet van de buitenaardse wezens anders komen ze mij ontvoeren en met groene gelei insmeren om daarna rectale experimenten op mij uit te voeren terwijl de moslima zegt omdat het in de koran staat en allah haar anders gaat straffen en ze niet naar het paradijs mag. Het punt is dat de ene bullshit wel wordt aanvaard en de andere niet. Hetzelfde met piercings, als ik zeg dat volgens mijn religieus weekblad de Flair het heel trendy is om een neuspiercing te dragen en indien ik dit niet doen niet cool meer zou zijn.

Trouwens, we hebben daar toen nog een discussie over gehad met onze leerkracht, en die kwam niet verder dan die dogma's van :"jama das hun religieuze overtuiging".
U kunt uw pet gebruik duidelijk NIET goed argumenteren dus is er ook geen reden om een uitzondering te maken.
Oud 24 juni 2009, 23:44   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Ik ben reeds naar verschillende geweest en weet je wat de niet moslims kregen alcohol, en de ene keer dat dat niet gebeurde was er bijna een rel. Ja, 't is waar wij passen ons zo gemakkelijk aan. Niet dus.
Oh hemeltjelief, ik val bijna flauw - wat een nieuws zeg - en hebt U het de dag nadien in de 'gazet' laten zetten?
Madre Mia que locura!

PS; Was dat in een echt islamitisch land - dat van die (GOH) alcohol. (Pas op eh, ik durf het woord haast niet te typen)

Laatst gewijzigd door SDX : 24 juni 2009 om 23:46.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:49   #24
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kunt uw pet gebruik duidelijk NIET goed argumenteren dus is er ook geen reden om een uitzondering te maken.
LOL, nu breekt mijn klomp.
En zeggen omdat het moet van Allah is WEL een argument? Het verschil is dat buitenaardse wezens meer kans hebben te bestaan dan Allah dus mijne uitleg is plausibeler.

Indien dat Allah toch een alibi is om van bepaalde voorkeursbehandelingen te genieten wil ik ook wel in Allah geloven; ah ja,Allah heeft mij zojuist verteld dat gij al uw geld van uw rekening moet overschrijven naar de mijne en indien ge dit niet doet zal hij u streng straffen door u te verdrinken in een container haram varkensstront.

Trouwens, waarom zou ge u moeten argumenteren om al dan niet iets te mogen dragen?

Laatst gewijzigd door Rapture : 24 juni 2009 om 23:51.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:52   #25
PvdV
Partijlid

Standaard

't is waar, 't is alleen maar nieuws als wij ons aanpassen of als zij hun eigen tradities bewaren.
Viva Euskadi Ta Askatasuna?
Oud 25 juni 2009, 00:07   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zogenaamd deftige kledij is burgerlijke kledij, en kinderen voorbereiden voor een leven als stropdasloser met maatpak is pure conformisme. Stropdasserij is niks anders dan snobisme en kliekjesvorming, maar dan bij volwassenen.

En eenieder die het heeft over "deftige" kledij is een kleinburger.
Dan ben ik maar een kleinburger in uw ogen. Ik kan daar mee leven. Ik heb er geen enkel probleem mee om te zeggen dat ik mijn kinderen liever zie opgroeien tot brave huisvaders met een inkomen waarvan ze een gezin kunnen onderhouden dan tot alternatieve sukkels die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben op latere leeftijd.

Het aantal niet kleinburgerlijken dat kan overleven zonder dat op de kosten van die verachte kleinburgerlijken te doen is verwaarloosbaar klein.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:11   #27
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dan ben ik maar een kleinburger in uw ogen. Ik kan daar mee leven. Ik heb er geen enkel probleem mee om te zeggen dat ik mijn kinderen liever zie opgroeien tot brave huisvaders met een inkomen waarvan ze een gezin kunnen onderhouden dan tot alternatieve sukkels die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben op latere leeftijd.

Het aantal niet kleinburgerlijken dat kan overleven zonder dat op de kosten van die verachte kleinburgerlijken te doen is verwaarloosbaar klein.
Ja jongen. Werk de stropdasserij, het maatpakfetisjisme en de bekrompenheid nog wat in de hand. Want iedereen weet dat "alternatievelingen" geen succes hebben, en enkel mensen met gezin en inkomen iets hebben bereikt in hun leven. Er moet dan ook alles gedaan worden om ervoor te zorgen dat je kinderen de stropdasserij in terecht komen en niet afwijken van de norm.

De kleinburger heeft als enkel doel belastingen betalen. Het is een melkkoe zonder enige waarde buiten zijn belastinggeld.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 00:21   #28
PvdV
Partijlid

Standaard

Dit komt uit een andere draad maar 'k wou het hier toch ook even delen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monte Bekijk bericht
De ideale maatschappij is een utopie.
De uitdrijving van het "kwaad"is dat eveneens. Elk vooruitgang kent zijn eigen problematiek. Leef je graag in een vrij land, waar mensen op straat gekleed lopen zoals ze willen, dan zou je niet moeten klagen over hoe de ander zich kleedt op straat. Wil je in een land leven waar de overheid zich moeit met de klederdracht, dan is een land zoals Afghanistan een modelstaat voor u . Remember, de aanpakswijze van de overheid geldt voor iedereen, dus ook voor degenen die een repressiever beleid willen tegenover moslims. Hoe zeer de overheid repressief is tegenover moslimmigranten, hoe zeer zij dat ook zult voelen mettertijd. Een repressief staat kent geen genade voor haar deviante burgers, vraag dat maar aan de vele Duitse slachtoffers van het NAZI-regime. Dan heb ik het niet eens over de Joden.
Een partij zoals het Vlaams Blok is tegen vakbonden. Vakbonden zijn een rots in de branding van de kleine werkman in nood. Maar een fascistisch partij zoals het Vlaams Belang, die zwakkeren onderdrukt, heeft een gelijkaardige houding tegenover de zwakke Vlaming. Zij hanteren de regel van de hierarchie, onderdanigheid, gehoorzaamheid en repressie. Dit betekent dat de zwakkere zich moet buigen tegenover de sterkere. Voor een kapitalistisch staat betekent dat de bedrijven en de overheid de uitbreiding van hun macht zullen kunnen legitimeren, waarvan de afschaffing van de vakbond een mooi voorbeeld is.
Oud 25 juni 2009, 08:20   #29
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit komt uit een andere draad maar 'k wou het hier toch ook even delen.De uitdrijving van het "kwaad"is dat eveneens. Elk vooruitgang kent zijn eigen problematiek. Leef je graag in een vrij land, waar mensen op straat gekleed lopen zoals ze willen, dan zou je niet moeten klagen over hoe de ander zich kleedt op straat. Wil je in een land leven waar de overheid zich moeit met de klederdracht, dan is een land zoals Afghanistan een modelstaat voor u . Remember, de aanpakswijze van de overheid geldt voor iedereen, dus ook voor degenen die een repressiever beleid willen tegenover moslims. Hoe zeer de overheid repressief is tegenover moslimmigranten, hoe zeer zij dat ook zult voelen mettertijd. Een repressief staat kent geen genade voor haar deviante burgers, vraag dat maar aan de vele Duitse slachtoffers van het NAZI-regime. Dan heb ik het niet eens over de Joden.
De post is redelijk verkeerd:
Het verbod gaat hier over scholen, niet over "heel het land" waarom zouden scholen niet vrij mogen zijn om bepaalde zaken te verbieden die in hun ogen niet passen bij de school?

De verwijzing naar nazi' is gewoon achterlijk.

Citaat:
Een partij zoals het Vlaams Blok is tegen vakbonden. Vakbonden zijn een rots in de branding van de kleine werkman in nood. Maar een fascistisch partij zoals het Vlaams Belang, die zwakkeren onderdrukt, heeft een gelijkaardige houding tegenover de zwakke Vlaming. Zij hanteren de regel van de hierarchie, onderdanigheid, gehoorzaamheid en repressie. Dit betekent dat de zwakkere zich moet buigen tegenover de sterkere. Voor een kapitalistisch staat betekent dat de bedrijven en de overheid de uitbreiding van hun macht zullen kunnen legitimeren, waarvan de afschaffing van de vakbond een mooi voorbeeld is.
Het VB is tegen bepaalde vorm van vakbonden. Gepolitiseerde controlereende vakbonden die soms meer begaan zijn met zichzelf dan met de werknemers.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 08:21   #30
k9

Standaard

Citaat:
Ja jongen. Werk de stropdasserij, het maatpakfetisjisme en de bekrompenheid nog wat in de hand. Want iedereen weet dat "alternatievelingen" geen succes hebben, en enkel mensen met gezin en inkomen iets hebben bereikt in hun leven. Er moet dan ook alles gedaan worden om ervoor te zorgen dat je kinderen de stropdasserij in terecht komen en niet afwijken van de norm.

De kleinburger heeft als enkel doel belastingen betalen. Het is een melkkoe zonder enige waarde buiten zijn belastinggeld.
Dus wat iedereen werkloos naakt op straat?

Wat maakt het uit dat iemand zich graag inzet voor zijn job en een pak daarvoor draagt? Het is niks voor mij maar als iemand dat wil ...

Wie ben jij om daar kritiek op de geven? Die persoon zorgt voor zichzelf, familie en de maatschappij via belastingen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 09:09   #31
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat met het katholicisme? Waarom is Allah slecht maar Jahwe goed? vreemde manier van denken.

Eerst moeten de moslims er aan geloven, daarna de homo's, daarna de alleenstaande ouders, daarna de kleurlingen, daarna de niet gelovigen (of de gelovigen), daarna de lelijke mensen, daarna de armen, daarna...

Wanneer houd het op????????
Geen enkele religie is goed, aan elke grote religie in de wereld kleeft massa's onschuldig bloed.

De islam is een religie die men op vele manieren kan interpreteren en beleven.
Maar 1 ding staat gewoon vast en dat is dat de positie van de vrouw binnen de islam helemaal niet gelijk is aan die van de man. In landen waar de islam sterk aanwezig is worden vrouwen heel wat rechten ontzegt.

Dus in dit opzicht is het dragen van die hoofddoek een onderdrukkingssymbool ongeacht welke draai men er ook aan wil geven. Hier mogen ze hem mss uit doen maar als je ziet welke reactie de moslims hebben op dit hoofddoek verbod weet je gewoon dat elk moslim meisje zo'n vod moet dragen van thuis uit of haar familie ten schande maakt en meer van die zever.

Ik vind dit hoofddoek verbod een goede regel en helemaal geen fascistisch gedoe.
Ik hoor moslims toch bijvoorbeeld nooit klagen over het gratis geld dat ze krijgen van het ocmw of andere sociale voordelen en over het kindergeld dat ze krijgen voor het maken van 15 kinderen. zelfs illegalen kunnen soms genieten van onze sociale vangnetten maar dan hoor je ze niet klagen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 09:18   #32
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
De post is redelijk verkeerd:
Het verbod gaat hier over scholen, niet over "heel het land" waarom zouden scholen niet vrij mogen zijn om bepaalde zaken te verbieden die in hun ogen niet passen bij de school?

De verwijzing naar nazi' is gewoon achterlijk.
inderdaad, scholen hebben het recht om bepaalde zaken te verbieden in een hun. ik zou zelfs nog een stapje verder gaan en het terug invoeren van een school uniform en dit om bepaalde rages tegen te gaan want jongeren dragen bijvoorbeeld nu graag luxe merk kledij, helaas kan niet iedereen zulke kledij bekostigen met als gevolg pesterijen en zo meer. Een school uniform klinkt mss dom en ouderwets maar dan zou tenminste iedereen terug gelijk zijn.

Citaat:
Het VB is tegen bepaalde vorm van vakbonden. Gepolitiseerde controlereende vakbonden die soms meer begaan zijn met zichzelf dan met de werknemers.
Vakbonden zijn noodzakelijk in een samenleving maar helaas liggen de prioriteiten bij de huidige vakbonden dikwijls verkeerd. En komt net zoals bij de politiek de eigen zakkenvullerij vooraan te staan.

Een vakbond moet opkomen voor de werknemer maar mag tevens ook de realiteit niet uit ogen verliezen en ook denken op lange termijn.
Het VB word in dit opzicht verkeerd begrepen en dit soort feiten worden verdraaid en uitvergroot om een anti VB propaganda te voeren terwijl men eigen zou bezig moeten zijn met de crisis en andere sociale en milieu problemen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 09:27   #33
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Of het hoofddoekverbod nu een discriminerende of fascistische maatregel is, boeit me niet. Dat is een semantische discussie die weinig zin heeft.

Wat ik wel belangrijk vind is dat blijkbaar niemand doorheeft hoe nutteloos en contraproductief dit verbod is.
Oud 25 juni 2009, 10:32   #34
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als u naar een moslim land gaat drinkt u geen alcohol in uw westers hotel?
Als ik in Teheran ben drink ik alcohol. Samen met mijn Iraanse vrienden.
Waar leef jij? In een boekje of wat?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 10:36   #35
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Dit is een beschrijving van het milieu waaruit Karl Marx en Lenin kwamen.

Als ik jou moet geloven ben jij een verheven persoon of wat?
Oud 25 juni 2009, 10:38   #36
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja in Turkije. Alcohol volop. Heb jij een probleem met Turkse moslims, of enkel met een bepaalde soort of wat?
Oud 25 juni 2009, 12:24   #37
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ben ik echt de enig die het hoofddoekverbod een fascistische maatregel vind? Is dit eigenlijk niet een vorm van discriminatie?
Er is geen hoofddoekverbod ingevoerd, maar een verbod op politieke en religieuze symbolen. Dus nee, het is geen vorm van discriminatie, daar álle symbolen verboden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV
Moslim vrouwen mogen geen hoofddoek meer dragen, maar wat met de zusters (nonnen) in katholieke scholen en kloosters? Worden die ook niet gesubsidieerd? Dus wordt het dan ook geen tijd dat we deze vrouwen bevrijden van de hoofddoek?
Zou toch perfect mogelijk moeten zijn. Als een klooster dit niet wilt krijgen ze geen subsidies meer, et voila!
Kloosters met scholen vergelijken is appels met peren vergelijken.

Wat uw opmerking over katholieke scholen betreft, wel, m.i. kan je twee dingen doen: 1) "Katholiek" en elk ander religieus geïnspireerd onderwijs (aka gesubsidieerd vrij onderwijs) overboord gooien (of niet langer met overheidsgeld betalen) en van alle scholen betaald met overheidsgeld "gemeenschapsscholen" maken waar elk religieus symbool wordt geweerd (met uitzondering van bv. geschiedenislessen, wanneer het relevant is m.b.t. het onderwerp van de les (denk maar aan kruistochten)) ofwel 2) laten zoals het is; als ik me niet vergis worden joodse scholen ook gesubsidieerd, dus als men scholen wil mét hoofddoekjes, dan kunnen gesubsidieerde islamscholen worden opgericht.

Persoonlijk ben ik voor 1); religie hoort niet thuis in het onderwijs, dat trouwens gesubsidieerd/betaald wordt met overheidsgeld. Gesubsidieerd religieus geïnspireerd onderwijs ruikt m.i. teveel naar een schending van de scheiding tussen Kerk en Staat. Geen religie in scholen. Geen enkele. Godsdienst hoort thuis in de privé sfeer.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 12:48   #38
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt wel een moslimvrouw met een klak op haar hoofddoek.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 14:57   #39
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Ik begrijp niet dat de politiek correcten nog steeds komen aandraven met de stelling dat het zoveel mogelijk toelaten van hoofddoeken de integratie juist zal bespoedigen.
Als er één ding is dat we in ons land ondertussen toch al wel zouden moeten ontdekt hebben dan is het wel dat het verlenen van faciliteiten allesbehalve bevorderlijk is voor de integratie.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2009, 15:08   #40
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het gaat hier om rechtstreekse haat tegen Islam, haat als gevolg van angst.

Deze antwerpse scholen zijn voor het overgrote deel bevolkt door jongeren van allochtone origine, en dat betekent dus dat ze de autochtonen zijn van de toekomst. Men weet tenminste al onbewust dat, wanneer men de leeftijd heeft bereikt van die hollandse kapvrouw, men een uitstervende minderheid zal zijn in dit land, een land dat tegen dan zich zelfs staatsrechterlijk zal geconverteerd hebben richting Makkah.

Dit is een wanhoopspoging om dit, op facistische wijze, te voorkomen.

Maar de hoofddoek en andere vormen van openlijk Islamisme verbieden zal die toekomst niet afwenden. Een toekomst waar het licht van een losbandig en ongelovig westen wordt uitgedaan
Tegen dat we die leeftijd bereiken reikt de noordzee tot in keulen, dus daar moeten we ons geen zorgen over maken
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be