![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met de juiste houding zullen er niet zo snel blessures optreden, hoe zwaar of eentonig onze handelingen ook zijn. Het verbaasd me dan ook dat een vorm van actieve lichaamsleer niet in het onderwijspakket zit, maar anderzijds dan ook weer niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alexandertechniek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op je werk MOET je voort doen, de baas verplicht je daartoe. Als je stopt omdat je te moe bent, awel, dan mag je ineens thuisblijven, hé ![]() Het beste is : een cool jobke, en 3 �* 4 keer per week een paar uren sport. Niet te veel zuipen en roken , geen harddrugs, niet te veel rommel vreten, genoeg slapen en geregeld sex hebben. Vervelende mensen vermijden. Als je dat allemaal doet, kan je 100 jaar worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot hiertoe nog niet veel steekhoudende argumenten gekregen.
De waarheid is echter dat men op zijn werk een excuus kan inroepen om een tijdlang betaald thuis te mogen blijven (om eventueel in de fitness dan te zitten). Dokters spelen dat spelletje grondig mee, is minstens de helft van hun inkomen. In de fitness echter, waar men zich doorgaans veel meer inspant dan op zijn werk heeft men die luxe zo niet om een excuus tegen betaling in te roepen. Het spijtige van dit alles is dat de baas en de collega's rechtstreeks en onrechtstreeks mee opdraaien voor die flessentrekkerij. Wat zou moeten gebeuren, is dat een werkgever een vergoeding krijgt voor het verlies van de tijd dat de werknemer ongeacht welk excuus inroept om niet komen werken.
![]() |
#24 |
|
![]() Niet steekhoudend? Voor u misschien. Emotioneel klopt het weer niet voor u...
Ik moet bvb om medische reden fitness doen, anders gaat mijn rug kapot. Hoe gek dat ook mag klinken. Zware dingen dragen mag dan weer NIET, zeker niet op de rug. Apparatuur in de fitness is zodanig gemaakt dar rug niet belast word. Laatst gewijzigd door Bhairav : 28 juni 2009 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik zie niet goed in wat Mambo zijn probleem is.
Waarom probeert ie zo per se het werk te vergelijken met fitness? Is het echt zo frustrerend om te zien dat werklozen naar de fitness gaan? Die werklozen zijn *natúurlijk* veelal werkloos door excuses van te zwaar werk of wat? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar mijn standpunt Wat men op het werk categoriek afzweert, zal men op de fitness categoriek aanraden. In beide gevallen dikwijls medisch zelfs.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarna men dan soms nog zwaardere oefeningen gaat gaan doen ja. Maar het gaat mij er veel meer over dat werkenden op kosten van de ziekenkas mogen thuisblijven, en als je dat vergelijkt met fitness het maar een lauw en flauw excuus blijkt te zijn.
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem met vele zware arbeid, is dat het lichaam op de verkeerde mannier wordt belast. En niet iedereen doet zware arbeid. Bedienden kunnen dus best wat sport gebruiken. Vraag is alleen welke sport. In heel veel competitiesporten wordt het lichaam ook verkeerd bellast. vb Volleybal, aan 30jaar zijn uw knieën kapot. Basketbal: de rug naar de knoppen, hardlopen rug en knieën op zeep. De beste sporten zijn fietsen, zwemmen en fitness. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Fitness is voor mensen die wel willen bewegen, maar enkel en alleen als het geheel tegen heug en meug in is. Dan rijden ze in de auto naar de sportschool, met als planning om een uur voor sluiting aan te komen, zoeken ze speciaal een route uit met een redelijke filekans, vertrekken ze liefst nog maar net op tijd ook, en dan eventjes zweten, of liever gewoon rondparaderen op zoek naar geïnteresseerde leden van het andere geslacht, en daarna direct helemaal schoonmaken en weer naar huis, poeh poeh, wat be ik goed bezig zeg. Nee, doe mij dan maar een dag kajakken op een stinkend riviertje zonder douches of zelfs kleedhokjes waar ik vroeg voor uit mijn nest moet in mijn weekend, dan heb ik het in ieder geval naar mijn zin.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de rijksdienst voor werkvoorziening zelfs, hun eigen personeel wel te verstaan. Rijksdienst voor arbeidsvoorziening 2004 Ziektedagen Personeel VTE (VTE Voltijdse equivalenten) N : 32 701 N : 2 025,84 (N Nederlandstaligen) F : 35 345 F : 1 577,6 (F Franstaligen ) Totaal van 68046 ziektedagen op 3633,44 man personeel. En dit is nog maar 1 dienst. Kunt u het totaal kostenplaatje zo een beetje voor de geest halen? Als u weet dat in de privé sector dan nog de werkgever de eerste 14 dagen al mag betalen, dan beseft u toch over wat we hier bezig zijn hoop ik. .. De 60.534 federale ambtenaren namen in 2005 1,6 miljoen ziektedagen. Dat zijn 26,5 dagen per ambtenaar
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juni 2009 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() een andere kwetsbare groep zijn dan weer ambtenaren.
Weet ge wat ik voorstel, Mambo? dat we eens eerst beginnen met die massa's witteboordcriminaliteit in de privé. De grote fraude gebeurt daar, en deze criminelen horen meer dan tien jaar achter tralies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Je luistert er gewoon niet naar, je blijft maar met belachelijke vooroordelen voor de dag komen. Overigens, mijn moeder staat al bijna 15 jaar op de ziekenkas. Kapotte rug. Toch moet ze van de dokter geregeld bewegen: gaan zwemmen, fitnessen en af en toe eens wandelen. Lopen mag ze niet. en ja, ze krijgt daar geld voor. Pikt het zo hard genoeg? ![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zegt veel meer over u, dan over die mensen hoor
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|