Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2009, 16:11   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Toch best eens de situatie in de juiste context binnen de actualiteit plaatsen. Uw individuele vrijheid laat niet toe dat ik mijn belastinggeld zou moeten spenderen aan een uiteindelijk uitgegroeide concentratieschool waar een pluralistisch en humanistisch ingesteld persoon zich niet meer kan thuisvoelen.
D�*t is exact het probleem van de directrice natuurlijk.
Haar doelstelling was een pluralistische kwaliteitsschool te bekomen, en alhoewel ze blijkbaar slaagt om de vroegere kwaliteit van het gerenommeerde atheneum te proberen te evenaren (die paar talenten die ze dan gericht aan het woord lieten zijn natuurlijk geen blauwdruk) maar het enige wat ze heeft is inderdaad een uitgegroeide concentratieschool... zonder humanistisch ingestelde autochtone leerlingen....

Wat bewijst die weerom?
Dat er geen (nooit ) sprake is van VERRIJKING door de massale import van islamitische derdewereldlanden. Vanaf het ogenblik dat het ijkpunt is overschreden, het evenwicht (?) kwijt, de TIEN PROCENT DREMPEL achter hen ligt, gaan we slechts één richting uit: back to the middle ages!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 16:24   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Hoofddoeken en armoede gaan hand in hand.
Met alle respect voor uw beeldvorming. Mag daar ietwat meer argumentatie bij aub ?

Zeg nu niet dat armoede het gevolg is van het dragen van een hoofddoek. Je zou misschien nog kunnen beweren dt de hoofddoekdraagsters het allemaal zelf hebben gezocht.

Er is geen probleem behalve op niveau overheid waar het aan consequentie ontbreekt.

Voor de schoolgaande jeugd, tieners, die eigen aan hun leeftijd ook graag eens rebelleren, gaat het om identiteit.

Die hoofddoekdragende tieners met hun beperkte leefwereld zijn best tevreden met wat aandacht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 16:41   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect voor uw beeldvorming. Mag daar ietwat meer argumentatie bij aub ?

Zeg nu niet dat armoede het gevolg is van het dragen van een hoofddoek. Je zou misschien nog kunnen beweren dt de hoofddoekdraagsters het allemaal zelf hebben gezocht.

Er is geen probleem behalve op niveau overheid waar het aan consequentie ontbreekt.

Voor de schoolgaande jeugd, tieners, die eigen aan hun leeftijd ook graag eens rebelleren, gaat het om identiteit.

Die hoofddoekdragende tieners met hun beperkte leefwereld zijn best tevreden met wat aandacht.
het verschil tussen een standaard rebellerende autochtone tiener een een hoofdoekrebellerende tiener is dat de laatste een aantal mensen achter zich heeft die als "gerenommeerd" op tv mogen komen verkondigen dat ze gelijk hebben, en die middels die toegelaten gedragscode in een systeem terechtkomen waar die hoofddoek nooit meer afgeraakt, waarna ze kunnen beginnen aan de productie van liefst 7 jongetjes en drie hoofddoekdraagsters die dan weer voor de nodige productie kunnen zorgen.

"onze" rebellerende jongeren, kunnen zich na de adolescentie (niet helemaal) maar gewoonlijk wel deels terugplooien om deel te nemen aan de maatschappij (mèt hun eigen gerebelleerde inbreng zodat die steeds in beweging blijft en niet verzandt in een troosteloze inertie zoals we zien in islam).

Wat ze hier "rebelleren" noemen is in Iran "VERPLICHT". laten we dat niet vergeten! en die verplichting baseert zich wel op htzelfde boekske hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2009 om 16:42.
Oud 29 juni 2009, 16:43   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
D�*t is exact het probleem van de directrice natuurlijk.
Haar doelstelling was een pluralistische kwaliteitsschool te bekomen, en alhoewel ze blijkbaar slaagt om de vroegere kwaliteit van het gerenommeerde atheneum te proberen te evenaren (die paar talenten die ze dan gericht aan het woord lieten zijn natuurlijk geen blauwdruk) maar het enige wat ze heeft is inderdaad een uitgegroeide concentratieschool... zonder humanistisch ingestelde autochtone leerlingen....

Wat bewijst die weerom?
Dat er geen (nooit ) sprake is van VERRIJKING door de massale import van islamitische derdewereldlanden. Vanaf het ogenblik dat het ijkpunt is overschreden, het evenwicht (?) kwijt, de TIEN PROCENT DREMPEL achter hen ligt, gaan we slechts één richting uit: back to the middle ages!
Circe,

Ik zou geen school willen managen voor wie nergens elders welkom is. De geviseerde school is uitzondering op de regel, met pluralistische visie.

De directie krijgt van mij geen ongelijk door het verbod op te leggen. De directie doet niet anders dan wat het merendeel van de scholen beoogt. Concurrentie onder het mom van pluralisme. Zelfs de gemotiveerde directrice moet zwichten. Er zijn nu eenmaal grenzen.

Mijn besluit is dat de overheid haar verantwoordelijkheid moet nemen, een verantwoordelijkheid aangepast aan de actuele context. In Frankrijk hebben ze het ondertussen wel sinds enkele jaren begrepen.

De tieners kan je niets verwijten,

Maar wie zou manager willen zijn van een school waarvan integratie bij de leerlingen sowieso van ondergeschikt belang is.
Oud 29 juni 2009, 17:19   #25
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Het is toch een verbod op religieuze symbolen ?
Het gaat niet enkel om hoofddoeken, maar blijkbaar
word daar altijd of gefocused...
Inderdaad.
Het protest is daarom onterecht en dom.
Het is alsof je deze sticker tegenkomt op een apparaat...

Die waarschuwt om met geen enkel loshangend kledingstuk of haar hieraan te werken, dan toch eisen dat dat met een hoofddoek wel mag.
Het zal eenieder wel duidelijk zijn dat dit een idiote eis is die de eiser veel leed zou kunnen toebrengen.
In het atheneum lijkt dat misschien minder desastreus, maar daar moeten de studenten net leren om de juiste prioriteiten te stellen voor de vrijwaring van hun toekomst in dit land (en de EU).

Laatst gewijzigd door Zucht : 29 juni 2009 om 17:29.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 17:24   #26
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe,

Ik zou geen school willen managen voor wie nergens elders welkom is. De geviseerde school is uitzondering op de regel, met pluralistische visie.

De directie krijgt van mij geen ongelijk door het verbod op te leggen. De directie doet niet anders dan wat het merendeel van de scholen beoogt. Concurrentie onder het mom van pluralisme. Zelfs de gemotiveerde directrice moet zwichten. Er zijn nu eenmaal grenzen.

Mijn besluit is dat de overheid haar verantwoordelijkheid moet nemen, een verantwoordelijkheid aangepast aan de actuele context. In Frankrijk hebben ze het ondertussen wel sinds enkele jaren begrepen.

De tieners kan je niets verwijten,

Maar wie zou manager willen zijn van een school waarvan integratie bij de leerlingen sowieso van ondergeschikt belang is.

idd, het ontwijkend draaien van de verantwoordelijke politiekers is echt wel tekenend voor de onkunde en onwil om gewoon hun functie uit te oefenen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 18:05   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
idd, het ontwijkend draaien van de verantwoordelijke politiekers is echt wel tekenend voor de onkunde en onwil om gewoon hun functie uit te oefenen.
Er is behoefte aan eensluidende voorschriften. In alle scholen. Verbod voor iedereen of niemand.

Eigenheid van de scholen onder het mom van grondwettelijk voorzien wordt te veel misbruikt onder de noemer van concurrentie.
Oud 29 juni 2009, 18:39   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is behoefte aan eensluidende voorschriften. In alle scholen. Verbod voor iedereen of niemand.

Eigenheid van de scholen onder het mom van grondwettelijk voorzien wordt te veel misbruikt onder de noemer van concurrentie.
Heel Belgie in dezelfde uniform ? Laat de scholen toch hun vrijheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 22:19   #29
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Iemand in één of ander TV programma (sorry, ben vergeten welk - er is zoveel gezegd de laatste dagen) suggereerde dat het probleem kan opgelost worden door meisjes en jongens apart te zetten. Is dat de toekomst van de multiculturele samenleving? Terug naar de oude tijd! Ik herinner me nog hoe vroeger "die van de gemeentescholen" lachten met "de katholieken" omdat meisjes en jongens niet samen mochten, dat was onnozel en ouderwets.
Overigens toch een beetje respect voor onze islamitische zusters. Ik loop de laatste tijd veel over de Turnhoutse Baan. Als ik sommige zwart-geklede dames met grote sluiers zie zuchten in de hitte die we nu hebben, dan bedenk ik dat ik - in hun plaats - al lang mijn doekje van mijn hoofd zou gerukt hebben. Eerlijk gezegd, fris vind ik het niet en op de tram houd ik een beetje afstand.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 29 juni 2009 om 22:21.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 23:02   #30
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heir4c Bekijk bericht
Moesten de naturisten nu eens zo beginnen protesteren en hun recht van vrije mening opeisen en hun 'religieuze kenteken' vrij willen kunnen tonen...
Ik ben benieuwd hoe de gehoofddoekten dan gaan reageren ten aanzien van de naturisten hun vrijheid van beleving van hun overtuiging.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 23:07   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Good ol' Albion:

Leuk ... toch ... wanneer mag dat bij ons, vooral als't heel heel erg warm is.

Verscheidenheid - multiKul - néé, we willen géén uniform - we willen VRIj zijn om te KIEZEN wat we dragen ...

Ik ben eg 'jerlourz' hoor! 'Respek!!!

Laatst gewijzigd door SDX : 29 juni 2009 om 23:08.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 23:17   #32
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ik ben benieuwd hoe de gehoofddoekten dan gaan reageren ten aanzien van de naturisten hun vrijheid van beleving van hun overtuiging.
Ik vraag me al af hoe ze gaan reageren tov en porky-pig t-shirt.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 23:21   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoofddoekenverbod: "School staat nog altijd open voor dialoog"24/06/2009 10:19
Met zijn hoofddoekenverbod heeft het Koninklijk Atheneum van Antwerpen een stormachtige discussie ontketend. "We worden onterecht afgeschilderd als boemannen", zegt een medewerker van de school.
-----
Islam fanaten zetten de laatste stappen naar een onderwijs van “islam” georiënteerde jeugd, onderwijs en bestuur dus.
Dat is uiteraard niet zomaar. Dat is politiek op zijn best, verweven met een flinke dosis religie en met de studenten als onderpand.
Wie het onderwijs beheert, of toch de inhoud daarvan heeft de macht in het land verworven. We zitten dus nog maar slechts 1 stap verwijderd van een islamitische staatsvorm.

Dat “onschuldig” hoofddoekje hé?
Nou, moe!
Openstaan voor dialoog wil dus in jouw redenering zggen dat degene met wie men dialogeert op één stap van zijn eigen staatsvorm zou staan?

Wel héél kort door de bocht want met die redenering staan héél wat groeperingen, inclusief de RKK, de VVB, de KvK, Unizo, het VEV, het VBO, de Boerenbond, de holebiverenigingen (en ik kan er nog véél opsommen) allemaal op één stap van de eigen staatsvorm.

Tracht je soms onder woorden dat dialoog gewoon niet k�*n in jouw ideëenwereld en dat enkel van bovenaf opgelegde bevelen jouw ideaal zijn. De juiste term is dan "totalitaire maatschappij" of "dictatuur".

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juni 2009 om 23:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 23:33   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ach filo - 'openstaan voor dialoog' betekent heel waarschijnlijk dat ze gewoon gaan zwichten voor de eisen van de islamieten - niks meer, niks minder.
(as usual - next step to self-islamisation and dhimmihood).
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 00:24   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nou, moe!
Openstaan voor dialoog wil dus in jouw redenering zggen dat degene met wie men dialogeert op één stap van zijn eigen staatsvorm zou staan?

Wel héél kort door de bocht want met die redenering staan héél wat groeperingen, inclusief de RKK, de VVB, de KvK, Unizo, het VEV, het VBO, de Boerenbond, de holebiverenigingen (en ik kan er nog véél opsommen) allemaal op één stap van de eigen staatsvorm.

Tracht je soms onder woorden dat dialoog gewoon niet k�*n in jouw ideëenwereld en dat enkel van bovenaf opgelegde bevelen jouw ideaal zijn. De juiste term is dan "totalitaire maatschappij" of "dictatuur".
U kan bepaalde org. zoals "unizo" toch niet vergelijken met een totalitaire religieuze politieke vorm zoals "islam" hoop ik?

Dit is ofwel bijzonder kortzichtig van u, ofwel expres.

En vreemd genoeg zijn wij genoodzaakt om idd een korte tijd een totalitaire maatschappij aan te gaan.
Ter bescherming van "andere" totalitaire religieuze politieke stromingen.

Dialoog is uit de kwestie hier.
Oud 30 juni 2009, 00:27   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Heel Belgie in dezelfde uniform ? Laat de scholen toch hun vrijheid.
In "islam" vrijheid?
Nou...waar ligt onze magnum nu weer?
Oud 30 juni 2009, 07:41   #37
laat ons hopen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nou, moe!

Dialoog is inderdaad nodig... Gelukkig heeft links dat altijd begrepen...
Vandaar dat er in onze maatschappij geen problemen meer zijn... en onze toekomst verzekerd...

-----------------------
De aandachtigen onder ons weten wel dat waar echt links echt regeert er totaal geen sprake is van dialoog... Daar kan men de regimes bijna vergelijken met de islamitische...
Vandaar waarschijnlijk dat men elkaar zo goed begrijpt...
laat ons hopen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 08:05   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik vraag me al af hoe ze gaan reageren tov en porky-pig t-shirt.
In Engeland is het al een tijdje verboden voor gemeentepersoneel om uit een tas met "knorretje" van winny the pooh te drinken. Dat schijnt beledigend te zijn voor sommige "engelsen".

Oud 30 juni 2009, 08:10   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ach filo - 'openstaan voor dialoog' betekent heel waarschijnlijk dat ze gewoon gaan zwichten voor de eisen van de islamieten - niks meer, niks minder.
(as usual - next step to self-islamisation and dhimmihood).
²

wat is er te dialogeren aan:

ofwel:
- hoofddoek is toegestaan
- hoofddoek is niet toegestaan
?

ik hoorde al dat ze een SPECIALE RUIMTE kregen om zich van hun hoofddoek te ontdoen vooraleer de lessen aanvangen. Denken ze nu écht dat hun schaamhaar op hun hoofd staat? willen ze misschien een apart kapsalon om zich te coifferen nadat ze hun kap hebben afgezet?

Oud 30 juni 2009, 11:15   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan bepaalde org. zoals "unizo" toch niet vergelijken met een totalitaire religieuze politieke vorm zoals "islam" hoop ik?

Dit is ofwel bijzonder kortzichtig van u, ofwel expres.

En vreemd genoeg zijn wij genoodzaakt om idd een korte tijd een totalitaire maatschappij aan te gaan.

Citaat:

De blok-intenties komen uit de mouw...
Dank voor de bevestiging van wat ik reeds wist.

Niets nieuws onder de zon, het oude excuus van alle dictators.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juni 2009 om 11:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be