![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() vind het toch een beetje "vreemd".....
als ik kontakt neem met een maatschappij zoals bevoorbeeld Nuon of Luminus zeggen ze steevast "bij ons is die goedkoper".... maar als ik mijn faktuur en mijn verbruik erbijhaal en hun vraag hoeveel goedkoper het gaat zijn als ik overschakel dan kunnen ze me daar géén antwoord op geven ! kijk, volgens mij is het toch een éénvoudig rekensommetje als je weet hoeveel kilowatt ik verbruik en als je ziet hoeveel ik betaal, dan moet je toch exact kunnen uitrekenen hoeveel meer of minder het gaat zijn ?? zolang ze me die cijfers niet kunnen voorleggen op papier denk ik er niet aan om naar een andere leverancier over te stappen ! Beloven dat het minder zal zijn kan iedereen..... maar niet iedereen is geneigd zijn woord te houden ! ![]()
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Ta'azir, je kan een vergelijking van tarieven op basis van je gebruik uitvoeren via de website van de Vlaamse reguleringsinstantie voor de elektriciteits en gasmarkt (VREG).
http://www.vreg.be/nl/04_prive/02_ki..._vergelijk.asp De VREG is een officiële Vlaamse overheidsinstantie (en is dus as such “neutraal”) en baseert zich voor deze webapplicatie op de officiële prijzen die iedere leverancier hanteert. De vergelijking wordt maandelijks aangepast met de meest actuele prijzen. De VREG houdt evenwel geen rekening met (tijdelijke) kortingen en promoties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() Tja, hierover zijn veel misverstanden. De VREG houdt geen rekening met de blijvend duurdere regio's, namelijk die in Wallonië, waar de belachelijke dertig euro uit het herstelplan van de federale overheid voor noch minder herstel zorgt.
Als Test-aankoop in Trends laat beweren dat sommige Belgen tot drie maal meer moeten betalen dan een Nederlander, dan hebben ze het volgens mijn berekeningen ook niet over het goedkopere Vlaanderen. Laatst gewijzigd door DannyS : 3 juli 2009 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Hun monopolie werd gebroken
maar geld hebben ze steeds geroken. De geile strateeg zuigt zijn klanten leeg. Waarom blijft dit toch ongewroken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Waarom zouden ze? De elektricitiets- en gastarieven zijn immers gebaseerd op verschillende elementen (transmissie, distributie, ODV, heffingen, winstmarge leverancier) en zijn territoriaal verschillend per distributienetbeheerder. Het is op die territoriale omschrijvingen dat hun prijsberekeningen dan ook zijn gebaseerd en waarom je dan ook je locatie moet ingeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Essent heeft ook 30 euro teruggestort.
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Als je de choquerende cijfers van testaankoop in deze meningswissel naast die van de Vreg legt zou je kunnen besluiten dat die niet kloppen. Dat is omdat Vlaamse kranten het over Belgen hebben als ze Walen bedoelen die meer betalen. Terwijl de Vlaamse cijfers van de VREG zijn wat ze zijn,... namelijk lager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() We moeten dringend werk maken van een Vlaamse energiemaatschappij.
Ik zit ook bij ecopower. Goede service en goedkoper dan gelijk welke andere leverancier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Het idee van een Vlaamse energiemaatschappij van NVA is een luchtkasteel... Hoe ga je dat oprichten... een "Vlaamse leverancier"... zoiets kost ettelijke miljarden euro als je een stevige maatschappij wil oprichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Een afsplitsing uit het francofone Electrabel vol edellieden met ronkende achternamen (genre Xavier-Philippe de Pomme de Terre) lijkt mij ook al surrealistisch ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Het Waals Weekblad : België kent geen solidariteit als het om stroomprijzen gaat. Waalse gezinnen betalen meer voor hun stroom dan Vlamingen. En het ene Waalse gezin betaalt ook meer dan het andere, omdat hier nog steeds veel regionale bedrijfjes zijn die elk hun eigen tarieven mogen hanteren. Op 4 juni betaalde een Waals gezin met een dag/nachtmeter per kWu 16,5 tot 24,2 eurocent, een Vlaams gezin 14,5 tot 20,1 cent en dat scheelt toch 13 tot 19%. Dat blijkt uit een overzicht van Hernieuws . Hout is de goedkoopste brandstof. Het blad gaat uit van 75 euro per m3 en dat komt qua energiewaarde overeen met 3,8 eurocent per kWu.
Hernieuws |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amaai. Stroom is wel degelijk een stuk duurder in Belgie dan in Frankrijk.
Ik heb voor de zottigheid een willekeurige gemeente ingevuld en mijn verbruik van vorig jaar hier ingevuld. Dat lag wat aan de hoge kant, ik heb vorig jaar 5700 KWhr verbruikt (in 2008). Ik heb hier, taks inbegrepen, 735 Euro voor betaald in Frankrijk (geen dag/nacht of niks speciaals). Als ik dat op de VREG website invul, dan kom ik uit op tarieven in de buurt van 1100 Euro, behalve ecopower, waar dat 950 Euro is.
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Gisteren was Johan Vande Lanotte te gast als afgevaardigde van SP.A. Hij steunde het voorstel om een "Vlaams Energiebedrijf" die tevens een "Groen" energiebedrijf moet zijn. Tot hier toe geen probleem. Waar ik wel een probleem heb dat hij op dat moment daar zat als afgevaardigde van SP.A terwijl hij voorzitter is van de raad van bestuur van Electrawinds. Ruikt mijn gedacht een beetje naar belangenvermenging.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=oq1k8c52 http://www.johanvandelanotte.be/3.html Laatst gewijzigd door Den Bal : 7 juli 2009 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Beziet het positief. Je zal nooit geen gras meer moeten afrijden. Laatst gewijzigd door giserke : 7 juli 2009 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met de pluimen van een ander gaan lopen noemen ze dit. Maar Den Baard heeft geen scrupulles. Dit weten we al lang. Laatst gewijzigd door giserke : 7 juli 2009 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Iets vóór mijn 3-maandelijkse vooropzeg (zonder boete 75€) - vóór het kontraktseinde - check ik vreg.be nog eens, desnoods wissel ik even vlot weer online van energieleverancier... dit zou iedereen moeten doen. ![]() Ecopower is wel een specialleke (eenmalig aandeel 250€) die zullen wel de goedkoopste blijven. Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2009 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op het aandeel krijg je ook een dividend uitbetaald (6% voor 2008) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Ecopower overruled alle andere leveranciers in Belgie.
Nu de wetten nog aanpassen en zorgen dat elk huis in zijn eigen energie mag voorzien. F*cking ziek dat earthships in België illegaal zijn.
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Zopas nog het jaarlijks dividend van 15 € gekregen op dat aandeel (6 %). Trek dat ook maar af van hun laagste en volledig groene energietarieven.
|
![]() |
![]() |