![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zelf ben ik - om ideologische reden - al een paar jaar overgestapt naar EcoPower. Dat ik er financieel ook veel baat bij heb is aardig meegenomen.
Bovenop kreeg ik vandaag volgende mail : "Forfaitaire toelage economische herstelwet: -30 euro Deze forfaitaire toelage van 30 euro op uw elektriciteitsverbruik wordt u door de federale Overheid toegekend in het kader van het economisch herstelplan. Ecopower levert elektriciteit die voor 100% is geproduceerd met hernieuwbare-energiebronnen (controle: www.vreg.be). Onze contracten zijn van onbepaalde duur. Dit bedrag wordt integraal op uw rekening gestort, ten laatste op 15/07/2009. U moet het niet verrekenen met een voorschotfactuur of afrekening. Als u nog een openstaande schuld hebt (= vervallen factuur), dan wordt deze 30 euro als (deel)betaling hiervoor gebruikt. Dit is het enige bericht dat u voor deze factuur wordt gestuurd. Als u toch een factuur op papier wenst te ontvangen, dan kan dat op eenvoudig verzoek." Ik wou wel eens weten of iedereen dezelfde geste kreeg van zijn/haar energieleverancier. Groet Descartes Jr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik kreeg vandaag 186 euro terug ! zonder te weten waarom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Misschien gewoon teveel voorafbetaald onder het jaar ?
Wat mij echter interesseert is of jij van je energie-leverancier ergens iets teruggestort krijgt ingevolge de "economische herstelwet door de Federale Overheid" ? Gewoon even de eerlijkheid van die mannen toetsen. Ik vertrouw ze namelijk voor geen haar. Zeker die haaien van Electrabel niet. Ik stuur alvast deze link door naar Test-Aankoop. Kan nooit kwaad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Iedereen die nij een levereancier zit krijgt dat. Kijk maar naar de relevante artikelen uit de economische herstelwet
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vraag is : Krijgt iedereen dat ? M.a.w. zijn alle leveranciers wel even betrouwbaar ? Of moeten we sommigen toch effe het geheugen frissen ? :o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ja, ’t is uiteindelijk immers niet dat de leverancier of netbeheerder die moet betalen: hij krijgt die toelage terugbetaald van de Staat. Het wordt misschien niet altijd even duidelijk en transparant door de leveranciers gecommuniceerd. De federale regulator CREG ziet trouwens toe op de uitvoering ervan. Fouten in individuele dossiers zijn natuurlijk nooit uit te sluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben dat van Electrabel gekregen.
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Electrabel=maffia
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Zoals elke monopolist zeker.
Maar je moet het die mannen wel aangeven: Electrabel speelt het spelletje (lobbyen, beinvloeden, procederen) al jaen zeer goed en effectief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want die 30 euro is gewoon belachelijk, het lijkt wel op apen nootjes geven !
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Electrabel...ook terug gekregen.
![]()
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Nuon, ook gehad.
Electrabel is idd maffia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() 3o e is een schilpeul , ik krijg ze ook van Nuon
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Luminus berichtte dat zij die 30€ bij de volgende afrekening zullen in rekening brengen.
2 dagen later het bericht van de Vreg dat zij 20€ opslaan.
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf. Laatst gewijzigd door Freddie : 2 juli 2009 om 06:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die vermindering van de minimumwaarde van de groenestroomcertificaten is een gevolg van het feit dat de fiscale aftrek verviervoudigd is door de economische herstelwet. Tot 2008 kon je door het splisten van je factuur 2 x 40 procent van de factuur met een plafond van 3300 euro (te indexeren) inbrengen, vanaf 2009 is,bepaald dat de restwaarde 3 x overdraagbaar wordt naar een volgend belastingjaar als een soort belastingkrediet. Die minimumwaarde van de GSC wordt echter bepaald door de onrendabele top (= het productieafhankelijk gedeelte van de inkomsten dat nodig is om de netto contante waarde van een investering op nul te doen uitkomen en die berekend wordt aan de hand van een cash flow berekening). Deze top is door die fiscale wijziging gezakt, waardoor ook de waarde moet zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() op 26/05/09 kreeg ik een kredietnota van 30€ van Luminus als "energiekorting".
Laatst gewijzigd door kelt : 2 juli 2009 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je uitrekenen op de site van de vreg, en test-aankoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Dat is eigen aan de maffia,alsook indekpraktijken....
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 2 juli 2009 om 19:52. |
![]() |
![]() |