Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 22:25   #21
PvdV
Partijlid

Standaard

Is dutroux ook een moslim? De bende van nijvel, moslims? Kim de Gelder, Hans Van Themsche en ik kan zo doorgaan. Allemaal moslims?
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 22:30   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Volgende foto's dateren van een week of wat geleden. Moeten we dergelijke vandalenstreken toelaten, moeten we dit soort van censuur normaal vinden of moeten we de joods-orthodoxe gemeenschap duidelijk maken dat ze zich aan te passen hebben aan onze cultuur en leefgewoontes?
Geef eens wat meer uitleg. Waarom de joods-orthodoxe gemeenschap ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 22:30   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Is dutroux ook een moslim? De bende van nijvel, moslims? Kim de Gelder, Hans Van Themsche en ik kan zo doorgaan. Allemaal moslims?
Elke gemeenschap heeft zijn getikten. Maar de ene toch wat meer, dan de andere.
Oud 2 juli 2009, 01:37   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Wat is het ergste ? Reklameborden besmeuren, of mensen beroven /doodslagen ? Daaraan maken de orhodoxe joden zich in ieder geval niet schuldig.
Deze topic gaat niet over beroven of doodslagen. Hij gaat over religieuze intolerantie.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 01:43   #25
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Geef eens wat meer uitleg. Waarom de joods-orthodoxe gemeenschap ?
Hun standpunten ten opzichte van dergelijke posters zijn bekend. Dit soort censuur en religieuze intolerantie zie je ook regelmatig in Israel waar ze bijzonder fanatiek zijn.

Ik leid af dat het om orthodoxe joden gaat uit het feit dat:

1) het in de wijk is waar de meeste onder hen wonen: Belgielei/Mercatorstraat/Pelikaanstraat. De bijzonder godvruchtige en religieuze mensen worden derhalve stelselmatig met de beelden geconfronteerd. Ik kan me voorstellen dat dat vanuit hun standpunt bijzonder vervelend en moeilijk is.

2) het in die wijk stelselmatig gebeurt. Het is niet de eerste keer dat ik het vaststel maar al zeer lang. Meer dan tien jaar. Het gaat telkens over hetzelfde soort acties: het overplakken, overschilderen of beschadigen van affiches waarop een streepke blote buik of schouder te zien is.

3) het enkel en alleen op dergelijke stelselmatige manier gebeurt in die wijk.
Indien het zou gaan om acties van fundamentalistische moslims, zou je het misschien niet vooral maar toch zeker ook in andere wijken vaststellen, bijvoorbeeld in de wijk waar ik woon of in Borgerhout of waar ik werk in Molenbeek of in Anderlecht. Op geen van die plaatsen heb ik al iets dergelijks vastgesteld.

4) ik er met een seculiere jood over gepraat heb en hij er niet aan twijfelde dat het om acties van orthodoxe joden gaat. Hij bevestigde mijn vermoeden en voegde eraan toe: 'die mensen zijn zot'.

Oud 2 juli 2009, 01:51   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De joods-orthodoxe gemeenschap? denk je?

In Nederland blinken moslims uit door het afkrabben van billboard met blote madammen.

Ik heb nog niet geweten dat de joodse gemeenschap aan de Belgielei zich bezighoudt met het bespuiten of afkrabben van blote madammen billboard....
Het blok jankt ook van tijd tot tijd dat er te veel "immoraliteit" op TV wordt getoond.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 01:53   #27
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het blok jankt ook van tijd tot tijd dat er te veel "immoraliteit" op TV wordt getoond.
Er zijn er nog anderen: toen men de fenomenale feminatheek van L.P. Boon wou tentoonstellen, bijvoorbeeld. Het verbod kwam toen vanuit de CD&V.

Oud 2 juli 2009, 01:56   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Nog zo ene:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Toen België nog een deftig land was en geen smerige multicul-smeerboel geregeerd door een pak sletten die meer op mekaar dan op de schoolbanken hebben gezeten, had elke drukkerij zijn eigen afdeling waar mannen met viltstiften alle onzedelijke afbeeldingen doorstreepten van elke kopie die voor de markt bestemd was. Dat deed zich zeker nog tot in de jaren 1970' voor. Wat stellen we hier dus vast? Moslims zijn meer Europees dan al die "hedendaagse" reclame die erop uit is om van meisjes consumenten-hoeren te maken. Werkelijk, welk soort vunzig varken wil halfnaakte sloeries zien die een of ander waardeloos product aan de oliedomme, blanke man willen aansmeren? Het straatsbeeld is géén bordeel en ik wens zeer zeker niet met de onderbuik van de onkerktelijke, immorele, zielloze "samen"-leving geconfronteerd te worden. We moeten onze Vlaamse cultuur dringend herstellen. Wij zijn mensen en geen beesten die leven van een of ander duister instinct dat ons opgedrongen wordt door de reclame-machine.

Ik moet hier tot mijn eigen scha en schande vaststellen dat moslims moreler zijn dan mijn eigen landgenoten! Nooit had ik gedacht, in dit soort van ontzield en ultracommercieel nep-maatschappij te leven en ik moet dan ook wel applaudisseren voor de moslims die onze eigen, westerse principes toepassen en deze schandelijke onzedelijkheid uitwissen.
Is dat een bekentenis, Preuße? Heb je die spuitbus nog of gooide je ze weg? Voorpostmateriaal?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 juli 2009 om 01:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 06:42   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
iedereen kan dat gedaan hebben eh.
een Vlaming ook ? de kans is daarvoor eerder klein
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 06:43   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk eens aan... schaamrood op de kaken, nooit last van ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 2 juli 2009, 06:45   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het konden even goed feministen zijn geweest, voorpost-achtigen, de weight watchers of gewoon een grapjas.
grapjas
Oud 2 juli 2009, 06:48   #32
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd dat niemand kan geloven dat joden dit gedaan hebben, terwijl verschillende meteen de vinger naar moslims richten. Ik vraag mij af of er evenveel tegenkanting tegen het originele bericht zou geweest zijn moest jood door moslim vervangen zijn.
Maar natuurlijk heeft dit niks met islamofobie te maken.
Joden ??? Die kijken naar de grond en niet naar blote affiches. Die wenden de ogen af, lopen door en prevelen een gebedje.

Het heeft te maken met vandalisme en nodeloos vernielen
van openbare publiciteitsborden waar bedrijven voor betalen.
Oud 2 juli 2009, 06:51   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Kan u me aantonen wanneer iemand de laatste keer verkracht/beroofd/gemolesteerd/.... is door de orthodoxe Joden in A'pen ?

Onze musulmaanse medemens daarentegen komt iedere dag prominent voor in de "fait divers" katern van de krant. De dader, Mohammed A., Rachid S., Achmed K.,....

Dus kan ik me wel vinden in de commentaar van de originele poster.
PvdV zal het eerste nog gaan geloven ook...

De daders en namen worden nooit vermeld in linkse krantjes... dus weet hij dat niet.
Oud 2 juli 2009, 10:33   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hun standpunten ten opzichte van dergelijke posters zijn bekend. Dit soort censuur en religieuze intolerantie zie je ook regelmatig in Israel waar ze bijzonder fanatiek zijn.

Ik leid af dat het om orthodoxe joden gaat uit het feit dat:

1) het in de wijk is waar de meeste onder hen wonen: Belgielei/Mercatorstraat/Pelikaanstraat. De bijzonder godvruchtige en religieuze mensen worden derhalve stelselmatig met de beelden geconfronteerd. Ik kan me voorstellen dat dat vanuit hun standpunt bijzonder vervelend en moeilijk is.

2) het in die wijk stelselmatig gebeurt. Het is niet de eerste keer dat ik het vaststel maar al zeer lang. Meer dan tien jaar. Het gaat telkens over hetzelfde soort acties: het overplakken, overschilderen of beschadigen van affiches waarop een streepke blote buik of schouder te zien is.

3) het enkel en alleen op dergelijke stelselmatige manier gebeurt in die wijk.
Indien het zou gaan om acties van fundamentalistische moslims, zou je het misschien niet vooral maar toch zeker ook in andere wijken vaststellen, bijvoorbeeld in de wijk waar ik woon of in Borgerhout of waar ik werk in Molenbeek of in Anderlecht. Op geen van die plaatsen heb ik al iets dergelijks vastgesteld.

4) ik er met een seculiere jood over gepraat heb en hij er niet aan twijfelde dat het om acties van orthodoxe joden gaat. Hij bevestigde mijn vermoeden en voegde eraan toe: 'die mensen zijn zot'.
OK. Maar wacht toch het onderzoek af (als er één komt natuurlijk).
Oud 2 juli 2009, 13:36   #35
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
OK. Maar wacht toch het onderzoek af (als er één komt natuurlijk).
Ik denk niet dat er één komt. IK zal eens opzoeken of er ooit door de bedrijven klacht is neergelegd en of daar iets mee gedaan wordt.

Oud 2 juli 2009, 14:20   #36
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

1 ding weet ik,vroeger zo rond de jaren 60/70 was ik tevreden in mijn geboorteland,en dat is meer dan ik nu kan zeggen!
Oud 2 juli 2009, 14:26   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
een Vlaming ook ? de kans is daarvoor eerder klein
er zijn er hier toch ook die zulke reclame streng veroordelen.....
Oud 2 juli 2009, 15:50   #38
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Toen België nog een deftig land was en geen smerige multicul-smeerboel geregeerd door een pak sletten die meer op mekaar dan op de schoolbanken hebben gezeten, had elke drukkerij zijn eigen afdeling waar mannen met viltstiften alle onzedelijke afbeeldingen doorstreepten van elke kopie die voor de markt bestemd was. Dat deed zich zeker nog tot in de jaren 1970' voor. Wat stellen we hier dus vast? Moslims zijn meer Europees dan al die "hedendaagse" reclame die erop uit is om van meisjes consumenten-hoeren te maken. Werkelijk, welk soort vunzig varken wil halfnaakte sloeries zien die een of ander waardeloos product aan de oliedomme, blanke man willen aansmeren? Het straatsbeeld is géén bordeel en ik wens zeer zeker niet met de onderbuik van de onkerktelijke, immorele, zielloze "samen"-leving geconfronteerd te worden. We moeten onze Vlaamse cultuur dringend herstellen. Wij zijn mensen en geen beesten die leven van een of ander duister instinct dat ons opgedrongen wordt door de reclame-machine.

Ik moet hier tot mijn eigen scha en schande vaststellen dat moslims moreler zijn dan mijn eigen landgenoten! Nooit had ik gedacht, in dit soort van ontzield en ultracommercieel nep-maatschappij te leven en ik moet dan ook wel applaudisseren voor de moslims die onze eigen, westerse principes toepassen en deze schandelijke onzedelijkheid uitwissen.
In Mechelen is er een lingeriezaak die al 2 keer hun vitrines zwart geschilderd gekregen hebben met als excuus: "onze godsdienst staat dat niet toe nietwaar" (bedoeld waren de in lingerie geklede paspoppen)

En (op risico van geband te worden) hier een link waar je kan zien hoeveel moreel hoogstaander onze bruine vrienden dan wel zijn (bezichtigen op eigen risico!) http://tinyurl.com/nr83uj

Tenslotte: onze gebuur van 2 huizen verder is een Turk met "blonde vriendin", die gisteren rustig topless in hun tuin lag te zonnen.
Erg nietwaar!
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 15:50   #39
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

De Joden zijn een hypocriet volkje dat zich altijd als slachtoffer voordoet. Ze beweren openlijk dat zij "het uitverkoren volk" zijn, aka wij zijn superieur alleen spelen ze het spelletje veel subtieler dan de moslims.
Oud 2 juli 2009, 16:27   #40
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Tegen de beschadiging van andermans eigendom bestaan er natuurlijk geen wetten

Er bestaat trouwens een woord voor het beschuldigen van Joden voor bepaalde misdrijven zonder enig bewijs: antisemitisme.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be