Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2009, 18:39   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard religieuze intolerantie in Antwerpen

Als ik in Antwerpen rondloop in de buurt van de Belgiëlei/Mercatorstraat, valt het me regelmatig op dat reclameborden, affiches en billboards er besmeurd en gevandaliseerd worden.
Het gaat telkens om afbeeldingen van vrouwen waar een stukje buik te zien is, of een navel, een décolleté of iets gelijkaardigs.
Affiches van reisbureaus, van party's, festivals en drank zijn het vaakst het doelwit.

Volgende foto's dateren van een week of wat geleden. Moeten we dergelijke vandalenstreken toelaten, moeten we dit soort van censuur normaal vinden of moeten we de joods-orthodoxe gemeenschap duidelijk maken dat ze zich aan te passen hebben aan onze cultuur en leefgewoontes?



een volledig gevandaliseerd billboard.



een volledig gevandaliseerd billboard.


een gecensureerde affiche voor Havana Club Rum en gevandaliseerde billboard


een gecensureerde affiche voor Havana Club Rum en gevandaliseerde billboard


een gevandaliseerde voordeur van een reisbureau waarachter een affiche van een dame in bikini voor reisreclame.


een gevandaliseerde voordeur van een reisbureau waarachter een affiche van een dame in bikini voor reisreclame.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:47   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De joods-orthodoxe gemeenschap? denk je?

In Nederland blinken moslims uit door het afkrabben van billboard met blote madammen.

Ik heb nog niet geweten dat de joodse gemeenschap aan de Belgielei zich bezighoudt met het bespuiten of afkrabben van blote madammen billboard....
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2009 om 18:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:49   #3
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De joods-orthodoxe gemeenschap? denk je?

In Nederland blinken moslims uit door het afkrabben van billboard met blote madammen.

Ik heb nog niet geweten dat de joodse gemeenschap aan de Belgielei zich bezighoudt met het bespuiten of afkrabben van blote madammen billboard....
Het is nochtans zo. Ze staan daar ook in Israël voor bekend: de neiging om alles te censureren wat hun god hen zogezegd verboden heeft.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 juli 2009 om 18:51.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:51   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is nochtans zo.
zelf gezien? of van horen zeggen?

enfin, het is niet aanvaardbaar vind ik.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:55   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

iedereen kan dat gedaan hebben eh.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:57   #6
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
iedereen kan dat gedaan hebben eh.
Ja, ik had het eventueel zelf kunnen doen...
Maar niet iedereen doet dat. Het gebeurt zeer regelmatig in die buurt en het is daar niet bepaald een 'Marokkaanse' buurt. In 'Marokkaanse' buurten (waar ik woon bijvoorbeeld) gebeurt zoiets niet.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:00   #7
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Toen België nog een deftig land was en geen smerige multicul-smeerboel geregeerd door een pak sletten die meer op mekaar dan op de schoolbanken hebben gezeten, had elke drukkerij zijn eigen afdeling waar mannen met viltstiften alle onzedelijke afbeeldingen doorstreepten van elke kopie die voor de markt bestemd was. Dat deed zich zeker nog tot in de jaren 1970' voor. Wat stellen we hier dus vast? Moslims zijn meer Europees dan al die "hedendaagse" reclame die erop uit is om van meisjes consumenten-hoeren te maken. Werkelijk, welk soort vunzig varken wil halfnaakte sloeries zien die een of ander waardeloos product aan de oliedomme, blanke man willen aansmeren? Het straatsbeeld is géén bordeel en ik wens zeer zeker niet met de onderbuik van de onkerktelijke, immorele, zielloze "samen"-leving geconfronteerd te worden. We moeten onze Vlaamse cultuur dringend herstellen. Wij zijn mensen en geen beesten die leven van een of ander duister instinct dat ons opgedrongen wordt door de reclame-machine.

Ik moet hier tot mijn eigen scha en schande vaststellen dat moslims moreler zijn dan mijn eigen landgenoten! Nooit had ik gedacht, in dit soort van ontzield en ultracommercieel nep-maatschappij te leven en ik moet dan ook wel applaudisseren voor de moslims die onze eigen, westerse principes toepassen en deze schandelijke onzedelijkheid uitwissen.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:06   #8
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Toen België nog een deftig land was
Met een kolonie die we konden uitbuiten, met een CVP-partijstaat waarbinnen het goed toeven was. Yep.

Citaat:
Wat stellen we hier dus vast? Moslims zijn meer Europees dan al die "hedendaagse" reclame die erop uit is om van meisjes consumenten-hoeren te maken.
1) De actie gaat niet uit van moslims, wel van orthodoxe joden.
2) Het misbruik van vrouwen en jonge meisjes (en andere mensen) in de reclame is een terecht punt. Maar val dan het hele principe van reclame aan, niet louter één of andere uitwas.

Citaat:
Werkelijk, welk soort vunzig varken wil halfnaakte sloeries zien

Mmmm. Ik graag. Maar liever in het echt dan op een reclame-affiche. Da's zeker waar.

Citaat:
Wij zijn mensen en geen beesten die leven van een of ander duister instinct dat ons opgedrongen wordt door de reclame-machine.
Opnieuw: val dan het hele systeem van de reclame-industrie aan, niet één kleine uitwas.

Citaat:
Ik moet hier tot mijn eigen scha en schande vaststellen dat moslims moreler zijn
orthodoxe joden dus, niet de moslims.

Citaat:
Nooit had ik gedacht, in dit soort van ontzield en ultracommercieel nep-maatschappij te leven
Ik deel op dat vlak uw mening, zij het niet vanuit een reactionair, moralistisch oogpunt.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:39   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ja, ik had het eventueel zelf kunnen doen...
Maar niet iedereen doet dat. Het gebeurt zeer regelmatig in die buurt en het is daar niet bepaald een 'Marokkaanse' buurt. In 'Marokkaanse' buurten (waar ik woon bijvoorbeeld) gebeurt zoiets niet.
En rond de Belgielei lopen geen Marokkanen rond zeker? hoe lang duurt zo'n spuit-actie? tien minuten?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:42   #10
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En rond de Belgielei lopen geen Marokkanen rond zeker? hoe lang duurt zo'n spuit-actie? tien minuten?
Beste,

U mag proberen het in de schoenen van Marokkanen te schuiven zoveel u wil. Of in die van antisemieten met als doel de joden zwart te maken. U mag er voor mijn part aliëns bijsleuren of een NWO-samenzwering.

De praktijk leert anders: dit soort van vandalisme en censuur vind je nergens in Antwerpen, behalve in die wijk. Niet occasioneel maar elke keer als er een affiche opduikt waarom een vrouw staat die niet volledig bedekt is. Dit strookt volledig met de attitude van de orthodoxe joden in Israël zelf die gelijkaardige en andere acties opzetten.

Het is niet nodig om Marokkanen van �*lles de schuld te geven.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:07   #11
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

ministe

uiteraard moet je dit veroordelen en het is te hopen dat ze de daders te pakken krijgen maar ik ben stomverbaast dat jij er niets bijsleurt ter verdediging. ik denk aan:
godsdienstvrijheid
religieuze rechten
ze zijn hier geboren
eigenheid
zo'n affiche is maar een stukske papier
het is cultuur
is allemaal schuld vd rabiate vlaamse racist.
zij hebben alleen maar rechten
ze hoeven onze regels niet te volgen (of was dat K9)
...

jij verlangt dat joden onze regels volgen maar andere bevolkingsgroepen moeten dit niet doen? je bent gewoon een hypocriet
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:10   #12
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Toen België nog een deftig land was en geen smerige multicul-smeerboel geregeerd door een pak sletten die meer op mekaar dan op de schoolbanken hebben gezeten, had elke drukkerij zijn eigen afdeling waar mannen met viltstiften alle onzedelijke afbeeldingen doorstreepten van elke kopie die voor de markt bestemd was. Dat deed zich zeker nog tot in de jaren 1970' voor. Wat stellen we hier dus vast? Moslims zijn meer Europees dan al die "hedendaagse" reclame die erop uit is om van meisjes consumenten-hoeren te maken. Werkelijk, welk soort vunzig varken wil halfnaakte sloeries zien die een of ander waardeloos product aan de oliedomme, blanke man willen aansmeren? Het straatsbeeld is géén bordeel en ik wens zeer zeker niet met de onderbuik van de onkerktelijke, immorele, zielloze "samen"-leving geconfronteerd te worden. We moeten onze Vlaamse cultuur dringend herstellen. Wij zijn mensen en geen beesten die leven van een of ander duister instinct dat ons opgedrongen wordt door de reclame-machine.

Ik moet hier tot mijn eigen scha en schande vaststellen dat moslims moreler zijn dan mijn eigen landgenoten! Nooit had ik gedacht, in dit soort van ontzield en ultracommercieel nep-maatschappij te leven en ik moet dan ook wel applaudisseren voor de moslims die onze eigen, westerse principes toepassen en deze schandelijke onzedelijkheid uitwissen.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:51   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Toen België nog een deftig land was en geen smerige multicul-smeerboel geregeerd door een pak sletten die meer op mekaar dan op de schoolbanken hebben gezeten, had elke drukkerij zijn eigen afdeling waar mannen met viltstiften alle onzedelijke afbeeldingen doorstreepten van elke kopie die voor de markt bestemd was. Dat deed zich zeker nog tot in de jaren 1970' voor. Wat stellen we hier dus vast? Moslims zijn meer Europees dan al die "hedendaagse" reclame die erop uit is om van meisjes consumenten-hoeren te maken. Werkelijk, welk soort vunzig varken wil halfnaakte sloeries zien die een of ander waardeloos product aan de oliedomme, blanke man willen aansmeren? Het straatsbeeld is géén bordeel en ik wens zeer zeker niet met de onderbuik van de onkerktelijke, immorele, zielloze "samen"-leving geconfronteerd te worden. We moeten onze Vlaamse cultuur dringend herstellen. Wij zijn mensen en geen beesten die leven van een of ander duister instinct dat ons opgedrongen wordt door de reclame-machine.

Ik moet hier tot mijn eigen scha en schande vaststellen dat moslims moreler zijn dan mijn eigen landgenoten! Nooit had ik gedacht, in dit soort van ontzield en ultracommercieel nep-maatschappij te leven en ik moet dan ook wel applaudisseren voor de moslims die onze eigen, westerse principes toepassen en deze schandelijke onzedelijkheid uitwissen.
Voor een deftig persoon bezigt u wel een behoorlijk aangebrande woordenschat.
Waar het hart en hoofd van vol is, loopt de mond met zichtbaar plezier van over, zoveel is ondertussen wel duidelijk.

Overigens vraag ik me af hoe een instinct kan worden opgedrongen, en wat er zo duister is aan een bikini.

Dat seksisme een treurige zaak is, zal u mij niet horen ontkennen. Er zijn volgens mij echter wel bétere methodes te bedenken om het te bestrijden dan reclame-affiches bekladden.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE"
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=PGREbC-Q2Do
MAKE RACISTS AFRAID AGAIN
https://www.youtube.com/watch?v=ua-s5ozQjLQ
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 20:57   #14
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik ben stomverbaast dat jij er niets bijsleurt ter verdediging.
Dat is niet mijn gewoonte, dus laat ik het aan u over.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 21:30   #15
zondebok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Locatie: diep in de bossen
Berichten: 820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als ik in Antwerpen rondloop in de buurt van de Belgiëlei/Mercatorstraat, valt het me regelmatig op dat reclameborden, affiches en billboards er besmeurd en gevandaliseerd worden.
Het gaat telkens om afbeeldingen van vrouwen waar een stukje buik te zien is, of een navel, een décolleté of iets gelijkaardigs.
Affiches van reisbureaus, van party's, festivals en drank zijn het vaakst het doelwit.

Volgende foto's dateren van een week of wat geleden. Moeten we dergelijke vandalenstreken toelaten, moeten we dit soort van censuur normaal vinden of moeten we de joods-orthodoxe gemeenschap duidelijk maken dat ze zich aan te passen hebben aan onze cultuur en leefgewoontes?



een volledig gevandaliseerd billboard.



een volledig gevandaliseerd billboard.


een gecensureerde affiche voor Havana Club Rum en gevandaliseerde billboard


een gecensureerde affiche voor Havana Club Rum en gevandaliseerde billboard


een gevandaliseerde voordeur van een reisbureau waarachter een affiche van een dame in bikini voor reisreclame.


een gevandaliseerde voordeur van een reisbureau waarachter een affiche van een dame in bikini voor reisreclame.
Heb je dat zien doen door orthodoxe joden ? Of ben je gewoon een extreem rechtse jodenhater ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 21:34   #16
zondebok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juni 2009
Locatie: diep in de bossen
Berichten: 820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Beste,

U mag proberen het in de schoenen van Marokkanen te schuiven zoveel u wil. Of in die van antisemieten met als doel de joden zwart te maken. U mag er voor mijn part aliëns bijsleuren of een NWO-samenzwering.

De praktijk leert anders: dit soort van vandalisme en censuur vind je nergens in Antwerpen, behalve in die wijk. Niet occasioneel maar elke keer als er een affiche opduikt waarom een vrouw staat die niet volledig bedekt is. Dit strookt volledig met de attitude van de orthodoxe joden in Israël zelf die gelijkaardige en andere acties opzetten.

Het is niet nodig om Marokkanen van �*lles de schuld te geven.
Wat is het ergste ? Reklameborden besmeuren, of mensen beroven /doodslagen ? Daaraan maken de orhodoxe joden zich in ieder geval niet schuldig.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 21:40   #17
PvdV
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 238
Standaard

Vreemd dat niemand kan geloven dat joden dit gedaan hebben, terwijl verschillende meteen de vinger naar moslims richten. Ik vraag mij af of er evenveel tegenkanting tegen het originele bericht zou geweest zijn moest jood door moslim vervangen zijn.
Maar natuurlijk heeft dit niks met islamofobie te maken.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 21:43   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het konden even goed feministen zijn geweest, voorpost-achtigen, de weight watchers of gewoon een grapjas.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 21:53   #19
PvdV
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2009
Berichten: 238
Standaard

Ja natuurlijk, ik zeg ook totaal niet dat het hier over joden ging. Maar sommige reacties wijzen meteen richting moslims. Circe kan alleen maar aan moslims denken, volgens zondebok is het allemaal niet zo erg want orhodoxe joden beroven en vermoorden geen mensen (waarschijnlijk is dit alleen maar weggelegd voor de moslims?).
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 22:05   #20
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
want orhodoxe joden beroven en vermoorden geen mensen (waarschijnlijk is dit alleen maar weggelegd voor de moslims?).
Kan u me aantonen wanneer iemand de laatste keer verkracht/beroofd/gemolesteerd/.... is door de orthodoxe Joden in A'pen ?

Onze musulmaanse medemens daarentegen komt iedere dag prominent voor in de "fait divers" katern van de krant. De dader, Mohammed A., Rachid S., Achmed K.,....

Dus kan ik me wel vinden in de commentaar van de originele poster.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be