Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2009, 14:39   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Definitief? Een beetje perspectief, graag.
Een beetje optimisme ter stimulering van een tendens
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 15:17   #22
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind dat wel lief, lesbiennes. Twee jongens die elkaar kussen, dat zie je in Frankrijk en Rusland nog veel meer.
In Frankrijk, waar ik dikwijls heen moet, zie ik dikwijls noordafrikanen elkaar begroetingskussen geven. De oorspronkelijke Fransmannen zo niet, of het moet familie zijn. Zoals in België. Vervelend vind ik dat, als je ergens aankomt waar al 30 mensen verzameld zijn, die allemaal 3 kussen gaan geven. Of anders denken ze dat je iets tegen hen hebt.

Laatst gewijzigd door zondebok : 2 juli 2009 om 15:18.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 15:20   #23
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In heel veel culturen zoenen mannen elkaar. Gezond Vlaanderen heeft er een ongezonde obsessie mee. Homoseksualiteit kent geen opmars en geen neergang. Het is een constante waar elke samenleving rekening mee houdt.
In een tijdperk waar labiale herpés een echte plaag geworden is zou men toch wel wat kunnen inbinden, wat al dat gekus betreft, vooral dan met mensen waar je niet echt intiem mee bent. Een hand schudden volstaat volgens mij.
Oud 2 juli 2009, 15:24   #24
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Evolutionair gezien heet de mens zich afgesplitst van de gezamelijke voorouder die we met de chimpansee hadden, voordat deze zich afsplitste van de bonobo. Beter gezegd, homo sapiens is evenzeer verwant aan de chimpansee dan aan de bonobo. De chimpansee is eerder geneigd sociale conflicten via geweld op te lossen, terwijl de bonobo sex als instrument voor het oplossen van sociale conflicten en spanningen gebruikt.

Misschien kussen die meisjes elkaar in het openbaar juist omdat jongens dat zouden kunnen zien. Het is een paringsspel waarin het mannetje opgewonden geraakt en de vrouwtjes tonen samen sterk te staan. De overbodigheid van het mannetje voor het liefdesspel wordt getoond. Het vrouwtje bepaald alzo gemakkelijker de partner.

Even verder speculeren over het waarom van dit gedrag op dit moment in de geschiedenis. Indien de vrouwtjes de partnerkeuze meer en meer gaan bepalen, zullen die genen die meer aansluiten bij de vrouwelijke voorkeur meer kans tot overleven hebben. Dit kan belangrijke gevolgen hebben op maatschappelijk vlak nu de meer agressieve mannelijke aanpak het voortbestaan van de soort dreigt te bedreigen. Er is dus een evolutionair proces gaande waarbij de 'mens' zich aanpast aan veranderende omstandigheden in functie van zijn overleven.

Zeer interesant fenomeen. Ik voorspel dat er nog meer gedragingen zullen zijn in de toekomst waaruit blijkt dat het meer en meer de vrouw is die de partnerkeuze bepaald. Indien deze theorie, die ik hier uit mijn duim zuig maar daarom geen zever hoeft te zijn, waar is zouden we dus kunnen verwachten dat de meer agressieve mannetjes zich minder zullen voortplanten, wat niet hetzelfde betekent als dat ze minder sex zullen hebben, nu sex-voortplanting connectie door de mens gecontroleerd kan worden.

Ja mannetjes, de tijden dat we het vrouwtje via een knuppelslag uitkozen om ons genetisch materiaal te kunnen planten zijn nu wel definitief voorbij. Treur niet want het betreft hier geen strijd tussen de sexen, maar een levensdrang.
maar goed dat we de islam dan nog hebben hahaha
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 15:27   #25
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Er zijn momenteel zoveel rages onder jongeren en dat was vroeger ook zo en nu nog. alleen word dit nu meer openbaar gemaakt en getoond.

vroeger in de jaren 60' hadden jongeren ook drugs, hadden ze ook veel seks en deden ze allerlei zaken op seksgebied, kusten meisjes mekander ook enzovoorts, alleen kwam het laatste nieuws toen niet met deze berichten naar buiten in een nog overheersende katholieke samenleving van die tijd en dit is nu weg.

meer moeten we hier echt niet achter zoeken
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 23:01   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Vandaag in het laatste nieuws en in de meeste kranten en in de media:

Een nieuwe hype is reeds een tijdje bezig waardoor meisjes mekaar kussen -op de mond- en liefst nog in het openbaar. Ze noemen zichzelf geen lesbiennes en het is een modetrend die zichzelf oplost na het vertrekken van hun studies op school. Vooral jongens worden kei-opgewonden door het zien kussen van meisjes met mekaar.

Hoever gaat de jeugd het nog schoppen, hoeveel normen en waarden moeten nog begraven worden? Ze zitten aan de drugs, ze rijden zich te pletter, ze experimenteren met sex (iedereen doet het met iedereen) etc

het gezin staat verder weg dan ooit als meisjes en jongens het met iedereen gaan doen,maakt niet uit welk geslacht...

Wat zou u ervan vinden,moesten je kinderen sex hebben met beide geslachten? Ook al noemen ze zich zeker en vast geen homo of lesbiennes...
Dit is echt een overdreven reactie. Die trend bestaat al lang, sinds enkele jaren zie ik dagelijks hoe meisjes die aan tram- en bushaltes staan te wachten elkaar kussen. En wat dan?
Ik heb er zelfs nooit bij stilgestaan, soms eens een vage gedachte door mijn hoofd als "tiens, dat deden ze vroeger zo niet" of "die daar stelt zich wel wat aan". Verder heb ik - en waarschijnlijk de meeste mensen - er nooit over nagedacht.
Dan gaat zo'n journalistje er over schrijven want het is komkommertijd en hij moet zijn blaadje vullen en plots hebben we te maken met nieuwe sex-experimenten. Kom zeg, zoek geen moeilijkheden waar er geen zijn.
Er zijn blijkbaar veel mensen die graag terug willen keren naar de Victoriaanse preutsheid.
Oud 3 juli 2009, 23:07   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze zouden soms eens moeten weten wat hun moeders destijds allemaal gedaan hebben.
Idd komkommertijd.
Oud 3 juli 2009, 23:14   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze zouden soms eens moeten weten wat hun moeders destijds allemaal gedaan hebben.
Idd komkommertijd.
Euh ... wij moeders waren hèèèèèèèl braaf.
Oud 3 juli 2009, 23:18   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vind ik ook.
Oud 3 juli 2009, 23:35   #30
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad. Daarom zijn er nu veel te weinig jonge mensen in België. Of je zou de vreemden moeten meerekenen, maar voor mij tellen die niet mee.
Oud 3 juli 2009, 23:38   #31
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
In Frankrijk, waar ik dikwijls heen moet, zie ik dikwijls noordafrikanen elkaar begroetingskussen geven. De oorspronkelijke Fransmannen zo niet, of het moet familie zijn. Zoals in België. Vervelend vind ik dat, als je ergens aankomt waar al 30 mensen verzameld zijn, die allemaal 3 kussen gaan geven. Of anders denken ze dat je iets tegen hen hebt.
Kussen heeft een belangrijke functie die veel verder gaat dan een hand schudden. Zooloog Desmond Morris beweerde in de jaren ’60 dat het kussen voortkwam uit de gewoonte van moeders in de oertijd om hun kind van mond tot mond te voeden. Aangezien er toen nog geen Olvarit bestond, kauwden de moeders het eten voor, om dat via de mond aan hun baby te geven. Zo kennen we nog wat Freudiaanse opvattingen over de mannelijke voorliefde voor borsten.

Andere wetenschappers denken dat de kus een beproefd middel is om een geschikte genenpartner te selecteren. Psycholoog Gordon G. Gallup beweert dat via de kus onbewust allerlei informatie wordt uitgewisseld, waarmee de biologie wel raad weet.

Maar kussen is ook een duidelijk teken van vriendschap en staat daarmee radicaal tegenover bijten: wie kust, bijt niet. Het betekent dus 'geen vijandschap' en het wordt als symbool versterkt door de aanraking van elkaars grootste orgaan: de huid. Handen schudden of als groot je hand opsteken, betekent eigenlijk hetzelfde: je toont daarmee dat je hand leeg is, dat je geen wapens hebt en dus ter goeder trouw. Maar het blijft veel formeler en daardoor onbetrouwbaarder. Een kus staat als bijzonder betrouwbaar omdat je niet alleen de beweging van het bijten deels nabootst maar tegelijkertijd je zwakke kant (wang en nek) toont en je dus kwetsbaar opstelt.

Fascinerend is hierbij het drama 'Penthesilea' van Kleist waarin Penthesilea op een bepaald moment zegt:

So war es ein Versehen.
Küsse, Bisse,
Das reimt sich,
und wer recht von Herzen liebt,
Kann schon das eine
für das andre greifen.

Schoon toch?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 23:51   #32
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Godmanlief, ik wou dat ik terug 16 was....In mijn tijd leek het ook als of iedereen het met iedereen deed, behalve met mij
dat herken ik
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 16:48   #33
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

laat de meisjes doen!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 17:04   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Evolutionair gezien heet de mens zich afgesplitst van de gezamelijke voorouder die we met de chimpansee hadden, voordat deze zich afsplitste van de bonobo. Beter gezegd, homo sapiens is evenzeer verwant aan de chimpansee dan aan de bonobo. De chimpansee is eerder geneigd sociale conflicten via geweld op te lossen, terwijl de bonobo sex als instrument voor het oplossen van sociale conflicten en spanningen gebruikt.

Misschien kussen die meisjes elkaar in het openbaar juist omdat jongens dat zouden kunnen zien. Het is een paringsspel waarin het mannetje opgewonden geraakt en de vrouwtjes tonen samen sterk te staan. De overbodigheid van het mannetje voor het liefdesspel wordt getoond. Het vrouwtje bepaald alzo gemakkelijker de partner.

Even verder speculeren over het waarom van dit gedrag op dit moment in de geschiedenis. Indien de vrouwtjes de partnerkeuze meer en meer gaan bepalen, zullen die genen die meer aansluiten bij de vrouwelijke voorkeur meer kans tot overleven hebben. Dit kan belangrijke gevolgen hebben op maatschappelijk vlak nu de meer agressieve mannelijke aanpak het voortbestaan van de soort dreigt te bedreigen. Er is dus een evolutionair proces gaande waarbij de 'mens' zich aanpast aan veranderende omstandigheden in functie van zijn overleven.

Zeer interesant fenomeen. Ik voorspel dat er nog meer gedragingen zullen zijn in de toekomst waaruit blijkt dat het meer en meer de vrouw is die de partnerkeuze bepaald. Indien deze theorie, die ik hier uit mijn duim zuig maar daarom geen zever hoeft te zijn, waar is zouden we dus kunnen verwachten dat de meer agressieve mannetjes zich minder zullen voortplanten, wat niet hetzelfde betekent als dat ze minder sex zullen hebben, nu sex-voortplanting connectie door de mens gecontroleerd kan worden.

Ja mannetjes, de tijden dat we het vrouwtje via een knuppelslag uitkozen om ons genetisch materiaal te kunnen planten zijn nu wel definitief voorbij. Treur niet want het betreft hier geen strijd tussen de sexen, maar een levensdrang.
interessant standpunt en mogelijk juist! Maar vrouwen kiezen juist vaak voor mannen die een zekere mate van autoriteit en agressie uitstralen alfa mannetjes doen het beter dan de beta club..( kijk maar naar mannen met hoge maatschappelijke status en geld of macht, hoe lelijk ze ook zijn, vrouwen kiezen graag voor hen, goede providers voor het nageslacht en leiders wat toch minstens intelligentie vereist...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 20:06   #35
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Godmanlief, ik wou dat ik terug 16 was....In mijn tijd leek het ook als of iedereen het met iedereen deed, behalve met mij
Exact.
Oud 4 juli 2009, 20:08   #36
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De zoveelste vorm van penisverlenging onder jongeren. Waarschijnlijk is het niet meer dan een vorm van aandachttrekkerij. De jongens kijken naar hen, wat wilt een meisje nog meer ? En achteraf weer gaan blijten als een jongen hen enkel voor de sex wou....hoeveel meisjes gaan er nog zonder plamuur op hun gezicht naar school ? 10 jaar geleden verweet men je voor slet, wie het nu niet doet is een nerd.
Geverfde exemplaren kus(te) ik nooit maar misschien ben ik daarmee een eenling.
Oud 4 juli 2009, 20:10   #37
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
In Antwerpen meest 4 kussen, is mij ooit opgevallen.
Oud 4 juli 2009, 20:14   #38
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
In een tijdperk waar labiale herpés een echte plaag geworden is zou men toch wel wat kunnen inbinden, wat al dat gekus betreft, vooral dan met mensen waar je niet echt intiem mee bent. Een hand schudden volstaat volgens mij.
Zelfs handschudden voor mij hooguit als daar duidelijk op wordt gerekend; wil iemand dat niet dan valt mij dat niet eens op.
Oud 4 juli 2009, 20:37   #39
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Toen ik jong was liepen we als vriendinnen hand in hand over straat, een knuffel was heel normaal. Ineens kon dat niet meer... ben blij dat de meisjes nu meer zichzelf durven zijn
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 21:03   #40
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja mannetjes, de tijden dat we het vrouwtje via een knuppelslag uitkozen om ons genetisch materiaal te kunnen planten zijn nu wel definitief voorbij.
De vrouwtjes hebben al altijd de keuze gemaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be