![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() In Frankrijk, waar ik dikwijls heen moet, zie ik dikwijls noordafrikanen elkaar begroetingskussen geven. De oorspronkelijke Fransmannen zo niet, of het moet familie zijn. Zoals in België. Vervelend vind ik dat, als je ergens aankomt waar al 30 mensen verzameld zijn, die allemaal 3 kussen gaan geven. Of anders denken ze dat je iets tegen hen hebt.
Laatst gewijzigd door zondebok : 2 juli 2009 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() In een tijdperk waar labiale herpés een echte plaag geworden is zou men toch wel wat kunnen inbinden, wat al dat gekus betreft, vooral dan met mensen waar je niet echt intiem mee bent. Een hand schudden volstaat volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zijn momenteel zoveel rages onder jongeren en dat was vroeger ook zo en nu nog. alleen word dit nu meer openbaar gemaakt en getoond.
vroeger in de jaren 60' hadden jongeren ook drugs, hadden ze ook veel seks en deden ze allerlei zaken op seksgebied, kusten meisjes mekander ook enzovoorts, alleen kwam het laatste nieuws toen niet met deze berichten naar buiten in een nog overheersende katholieke samenleving van die tijd en dit is nu weg. meer moeten we hier echt niet achter zoeken |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er zelfs nooit bij stilgestaan, soms eens een vage gedachte door mijn hoofd als "tiens, dat deden ze vroeger zo niet" of "die daar stelt zich wel wat aan". Verder heb ik - en waarschijnlijk de meeste mensen - er nooit over nagedacht. Dan gaat zo'n journalistje er over schrijven want het is komkommertijd en hij moet zijn blaadje vullen en plots hebben we te maken met nieuwe sex-experimenten. Kom zeg, zoek geen moeilijkheden waar er geen zijn. Er zijn blijkbaar veel mensen die graag terug willen keren naar de Victoriaanse preutsheid.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden soms eens moeten weten wat hun moeders destijds allemaal gedaan hebben.
Idd komkommertijd.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Andere wetenschappers denken dat de kus een beproefd middel is om een geschikte genenpartner te selecteren. Psycholoog Gordon G. Gallup beweert dat via de kus onbewust allerlei informatie wordt uitgewisseld, waarmee de biologie wel raad weet. Maar kussen is ook een duidelijk teken van vriendschap en staat daarmee radicaal tegenover bijten: wie kust, bijt niet. Het betekent dus 'geen vijandschap' en het wordt als symbool versterkt door de aanraking van elkaars grootste orgaan: de huid. Handen schudden of als groot je hand opsteken, betekent eigenlijk hetzelfde: je toont daarmee dat je hand leeg is, dat je geen wapens hebt en dus ter goeder trouw. Maar het blijft veel formeler en daardoor onbetrouwbaarder. Een kus staat als bijzonder betrouwbaar omdat je niet alleen de beweging van het bijten deels nabootst maar tegelijkertijd je zwakke kant (wang en nek) toont en je dus kwetsbaar opstelt. Fascinerend is hierbij het drama 'Penthesilea' van Kleist waarin Penthesilea op een bepaald moment zegt: So war es ein Versehen. Küsse, Bisse, Das reimt sich, und wer recht von Herzen liebt, Kann schon das eine für das andre greifen. Schoon toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() laat de meisjes doen!
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Zelfs handschudden voor mij hooguit als daar duidelijk op wordt gerekend; wil iemand dat niet dan valt mij dat niet eens op.
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Toen ik jong was liepen we als vriendinnen hand in hand over straat, een knuffel was heel normaal. Ineens kon dat niet meer... ben blij dat de meisjes nu meer zichzelf durven zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De vrouwtjes hebben al altijd de keuze gemaakt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |