Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2009, 21:27   #21
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Wij ook
Nee, Harrie Jekkers zou ik toch niet nomineren...

(Klik voor de niet-kenners.)

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 juli 2009 om 21:30.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 22:19   #22
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Jah gelukkig wel ooit en ik mag hopen dat er geen leven is na de dood, een keer volstaat wel voor mij.
Oei, dat klinkt wel heel negatief. De dood is een verlossing dus?
Ongelukkig sterven is vreselijk, de dood is meer acceptabel als men gelukkig is. Mss daarom dat iedereen naar geluk streeft in zijn leven?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 23:09   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Prince is natuurlijk meer geloofwaardig dan een Usher of een Justin maar hem "the Prince of Pop" noemen, is volgens mij verkeerd. Prince heeft nooit de populariteit gehad die Michael had. En de grootste periode van Prince blijft de jaren 80 met onder meer zijn "Purple Rain" en andere "Kiss". Met "Prince of Pop" bedoel ik iemand uit de huidige generatie artiesten maar blijkbaar is er niemand van de huidige generatie die die statuut kan hebben.
MJ kwam nog niet tot aan de hielen van Prince en die is nochtans heel klein van gestalte (heb het uiteraard over de betere muziek)
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 23:32   #24
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is "The Prince of Pop"?
Stravinski
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2009, 23:48   #25
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Stravinski
Of Tsaikovski.

Hoe nichterig ook, de pianoconcerto (1N?of 2?, schiet me nu niet te binnen)van bovengenoemde blijf ik goed vinden. Hoewel ik die maar 2-maal per jaar beluister.
Oud 8 juli 2009, 23:51   #26
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Of Tsaikovski.

Hoe nichterig ook, de pianoconcerto (1N?of 2?, schiet me nu niet te binnen)van bovengenoemde blijf ik goed vinden. Hoewel ik die maar 2-maal per jaar beluister.
Je weet niet precies wat of hoe en beluistert het maar 2 keer per jaar maar dat zou wel de prince of pop moeten worden?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 08:11   #27
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Tom Araya
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 08:18   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Of Tsaikovski.

Sinds wanneer is hedendaagse klassieke muziek popmuziek ?

Toch hadden Tsjaikovski en de heer M. Jackson bepaalde dingen gemeen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 08:36   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Wij ook
En den?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 08:39   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onlangs las ik een artikel waar ze de vergelijking tussen Madonna ("Queen of Pop") en Britney Spears ("Princess of Pop") deden. Met al die huidige "Michael Jackson-gekte", vroeg ik me dan af wie "the Prince of Pop" dan is? Kom alstublieft niet met een Usher en nog minder met een Justin Timberlake..............Er is volgens mij geen enkele "Prince of Pop".
Hoe erg het ook mag klinken, maar geen enkele zanger komt er in aanmerking om zich de prince of pop te noemen.
Terwijl Madonna en Britney eigenlijk aan het strijden zijn voor de titel van queen, zijn MJ en EP de ongekroonde en ongenaakbare koningen in hun muziek, zelfs Madonna en Britney komen nog niet aan de hielen van deze twee zangers.
Hoewel geen van beide de druk van het succes dat ze hadden aankon en daardoor veel te jong zijn gestorven.
Eigenlijk zijn ze dus gewoon vermoord door hun succes.

Madonna en Britney zijn zelfs nog een flauw afgietsel van wat Jackson en Preslie waren.

Voor een nieuw fenomeen als deze twee zullen we opnieuw minstens een generatie moeten wachten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 10:26   #31
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoe erg het ook mag klinken, maar geen enkele zanger komt er in aanmerking om zich de prince of pop te noemen.
Terwijl Madonna en Britney eigenlijk aan het strijden zijn voor de titel van queen, zijn MJ en EP de ongekroonde en ongenaakbare koningen in hun muziek, zelfs Madonna en Britney komen nog niet aan de hielen van deze twee zangers.
Hoewel geen van beide de druk van het succes dat ze hadden aankon en daardoor veel te jong zijn gestorven.

Madonna en Britney zijn zelfs nog een flauw afgietsel van wat Jackson en Preslie waren.

Voor een nieuw fenomeen als deze twee zullen we opnieuw minstens een generatie moeten wachten.
Over de doden niks dan goeds natuurlijk, maar nou wordt het toch wel een beetje overdreven. Ik bedoel maar, de beatles en de stones zijn op zijn minst bijna zou gelauwerd als Elvis en Michael. Het succes van Madonna is vooral bijzonder omdat ze zo lang in de top blijft meedraaien, iemand als Tina Turner was misschien wel een sensatie, maar hield het niet zo belachelijk lang vol als Madonna. Britney Spears heeft al jaren alleen nog maar het nieuws gehaald met feesten en zonder onderbroek uit auto's stappen. Zij telde mee ten tijde van de spice girls en de backstreet boys, ze probeert het nog steeds, maar om haar daarom nou een waardig concurrent voor Madonna te noemen. Verder zou je prins Bono en de ridders van de ronde U2 nog kunnen nomineren (ook al zijn ze dan officieel onttroond door coldplay). Maar Britney moet je gewoon alone leaven, om het zo maar te zeggen.
Oud 9 juli 2009, 11:16   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Over de doden niks dan goeds natuurlijk, maar nou wordt het toch wel een beetje overdreven. Ik bedoel maar, de beatles en de stones zijn op zijn minst bijna zou gelauwerd als Elvis en Michael. Het succes van Madonna is vooral bijzonder omdat ze zo lang in de top blijft meedraaien, iemand als Tina Turner was misschien wel een sensatie, maar hield het niet zo belachelijk lang vol als Madonna. Britney Spears heeft al jaren alleen nog maar het nieuws gehaald met feesten en zonder onderbroek uit auto's stappen. Zij telde mee ten tijde van de spice girls en de backstreet boys, ze probeert het nog steeds, maar om haar daarom nou een waardig concurrent voor Madonna te noemen. Verder zou je prins Bono en de ridders van de ronde U2 nog kunnen nomineren (ook al zijn ze dan officieel onttroond door coldplay). Maar Britney moet je gewoon alone leaven, om het zo maar te zeggen.
De Beatles en Stones behoren inderdaad ook tot de categorie van MJ en EP, maar zijn groepen en worden daarom niet tot koningen benoemd.

Tina Turner draait al mee van in de jaren 60, Madonna eind jaren 80.

En Madonna haalt net als Britney ook meer de media met alles wat ze uitsteekt dan met haar muziek.

De titel Koning of Koningin van een muzieksoort bekom je trouwens niet door de enige goede in dat soort muziek te zijn, of door de jaren dat je er in meedraait, maar omdat je jou soort muziek hebt doen doorbreken en bekent gemaakt hebt bij het grote publiek. Iets waar Madonna en Britney totaal geen moeite voor hebben gedaan, zij leven voor de media en de sensatie, terwijl MJ, EP, Bono, TT, De Beatles, Stones enz leven voor hun muziek zonder de media op te zoeken binnen hun dagelijkse leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 11:28   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja en nee. Ja omdat Michael Jackson en Elvis Presley duidelijk de ongekroonde koningen in hun muziek zullen blijven en omdat geen enkele huidige zanger inderdaad in aanmerking komt om de "Prince of Pop" te zijn. Nee omdat Madonna en Britney niet strijden om een titel te krijgen : Madonna is duidelijk de "Queen", Britney is duidelijk de "Princess" en ik zie dat niet echt veranderen. Degenen die denken dat Britney de nieuwe "Queen" kan worden, zijn compleet zot en het is zelfs geen kwestie van Britney of niet Britney. Kom met alle succesvolle vrouwelijke artiesten van nu en ik zal hetzelfde antwoorden : er is een "Queen" en dat is Madonna.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 11:42   #34
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja en nee. Ja omdat Michael Jackson en Elvis Presley duidelijk de ongekroonde koningen in hun muziek zullen blijven en omdat geen enkele huidige zanger inderdaad in aanmerking komt om de "Prince of Pop" te zijn. Nee omdat Madonna en Britney niet strijden om een titel te krijgen : Madonna is duidelijk de "Queen", Britney is duidelijk de "Princess" en ik zie dat niet echt veranderen. Degenen die denken dat Britney de nieuwe "Queen" kan worden, zijn compleet zot en het is zelfs geen kwestie van Britney of niet Britney. Kom met alle succesvolle vrouwelijke artiesten van nu en ik zal hetzelfde antwoorden : er is een "Queen" en dat is Madonna.
Hangt er ook allemaal vanaf wat je als definitie neemt om King of Queen te worden.
Albumsales? Nieuwe records? Humanitaire acties? De hoeveelheid pers die je krijgt? Ticketverkoop....

Wat ik altijd schandalig gevonden heb is hoe de pers Madonna en MJ totaal oneerlijk vergeleek.
Jacksons laatste album verkocht in totaal tussen 10 -11 miljoen exemplaren, met maar 2 echte singles en zonder al te veel promotie.
De pers heeft dit altijd bestempeld als een 'flop' zelfs nu nog.

Madonna's laatste album (hard candy) komt maar net aan 3 �* 4 miljoen sales. Het album daarvoor (confessions on a dancefloor) komt aan 7 �* 8 miljoen.

Haar laatste twee albums samen heb dus ongeveer evenveel verkocht als één album van de king of pop. Maar zij wordt nog omschreven als populair en haar cd's 'verkopen goed'.
Versta me niet verkeerd, Madonna is een topartiest en heeft vele barrieres gebroken, maar deze dubbele behandeling van de media heeft mij altijd gestoord.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 11:50   #35
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

P.P. Arnold!
http://www.youtube.com/watch?v=wcKZoFRpZCI
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 18:22   #36
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Verder zou je prins Bono en de ridders van de ronde U2 nog kunnen nomineren (ook al zijn ze dan officieel onttroond door coldplay).
Ik betwijfel ten zeerste of de gemiddelde U2-fan er ook zo over denkt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 18:32   #37
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets waar Madonna en Britney totaal geen moeite voor hebben gedaan, zij leven voor de media en de sensatie, terwijl MJ, EP, Bono, TT, De Beatles, Stones enz leven voor hun muziek zonder de media op te zoeken binnen hun dagelijkse leven.
Niet akkoord. The Beatles en The Rolling Stones hebben hun megasucces in niet onaanzienlijke mate te danken aan de media. En Elvis Presley acteerde zelfs in een karrevracht films.

En hoe goed Thriller ook was, de media, in dit geval het medium TV, heeft dankzij de geslaagde videoclips de carrière van Michael Jackson een gigantische boost gegeven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be