Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2009, 22:51   #21
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge op uw 50ste aant creperen zijt van kanker realiseert ge u dat wel degelijk.
Ik zeg ook niet dat ge van roken geen kanker kunt krijgen he,ik zeg evenmin dat het gezond is,ik zeg dat men mensen de keuze moet laten als ze willen roken.
Dus laat aan de cafebaas de keuze of hij een rokerscafe of niet wil uitbaten,dat geeft de klant eveneens de keuze.
En op openbare plaatsen rookvrij geen enkel bezwaar.
Oud 10 juli 2009, 00:16   #22
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien willen andere mensen wel op cafe ? Moeten zij dan wel gedwongen worden om rook in te ademen ? Want wees eerlijk, rookvrije cafes zijn een zeldzaamheid (ik heb er 1 in Leuven gevonden, na een zoektocht met de collegas...)

Het is een sociaal gebeuren. En mensen sociaal uitsluiten doet men niet.
Nogmaals, als er werkelijk zo'n grote vraag zou zijn naar rookvrije cafés dan zijn de meeste caféhouders ezels omdat ze deze potentiële goudmijn niet aanboren.

Trouwens, het is niet omdat in een café mag gerookt worden dat er ook werkelijk volop gerookt wordt. In de meeste cafés waar ik kom is bijna geen sigarettenrook te bespeuren op die ene tooghanger na.

Ik sta vrij sceptisch over die zogenaamde invloeden van passief roken. Het zal wel een invloed hebben maar de vraag is hoe groot? Volgens mij is een longkanker tgv passief roken moeilijk te bewijzen mede omdat er 100-den andere potentiële oorzaken zijn. Toen de GSM pas uitkwam werd er ook aan paniekzaaierij gedaan dat we allemaal huidkanker zouden krijgen door die straling (gesteund door wetenschappelijk onderzoek). Nu gaat half België zogezegd de Mexicaanse griep krijgen. De media leeft gewoon van paniek te zaaien.
Oud 10 juli 2009, 01:10   #23
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Wat is vrij zijn ? Slaaf zijn van de sigaret ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 01:11   #24
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nogmaals, als er werkelijk zo'n grote vraag zou zijn naar rookvrije cafés dan zijn de meeste caféhouders ezels omdat ze deze potentiële goudmijn niet aanboren.

Trouwens, het is niet omdat in een café mag gerookt worden dat er ook werkelijk volop gerookt wordt. In de meeste cafés waar ik kom is bijna geen sigarettenrook te bespeuren op die ene tooghanger na.

Ik sta vrij sceptisch over die zogenaamde invloeden van passief roken. Het zal wel een invloed hebben maar de vraag is hoe groot? Volgens mij is een longkanker tgv passief roken moeilijk te bewijzen mede omdat er 100-den andere potentiële oorzaken zijn. Toen de GSM pas uitkwam werd er ook aan paniekzaaierij gedaan dat we allemaal huidkanker zouden krijgen door die straling (gesteund door wetenschappelijk onderzoek). Nu gaat half België zogezegd de Mexicaanse griep krijgen. De media leeft gewoon van paniek te zaaien.
De meeste slachtoffers van longkanker zijn kellners in de horeca...
(I rest my case)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 07:10   #25
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens dat artikel zijn 8 op de 10 cafégangers rokers.
Het moet duidelijk zijn dat de niet-rokers de cafés ontvluchten om niet de rest van de avond (en 's anderendaags) achtervolgd te worden door de stank die in haar en kleren blijft hangen.

Dat je dan tot het cijfer van 8/10 komt is logisch.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 07:13   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Eens als je echter tot die elementaire beleefdheid verplicht wordt is het een heel ander verhaal. Zelfs uw feestje thuis zal in de toekomst onder druk van regelgevers komen te staan. Wat als je thuis na je eten zelfs geen cigaret meer mag aansteken aan je eigen tafel als je er met meerdere aan zit. Dat soort van zaken ligt om de hoek. Als mensen niet wakker worden zullen ze in een dictatuur leven die de naam 'verzorgingsstaat' draagt.

Mochten de vuile rokers de hoffelijkheid gehad hebben om aan een tafel pas beginnen te roken nadat iedereen gedaan had met eten ... het zou wellicht zo ver niet gekomen zijn.

Nu is er een draagvlak om te komen tot datgene wat de artsen-kankerspesialisten voorstellen in het kader van de volksgezondheid;
zonder de door henzelf uitgelokte haat tegen vuile rokers, zou dit draagvlak heel wat kleiner geweest zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 07:16   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij staat vrij septisch tegenover de medische wereld.

Maar als je het spek aan je kloten zoudt krijgen, dan zal je wel je lot volledig in hun handen leggen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 07:29   #28
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

ik vind al dat gezeik rond dat roken in café's toch maar erg.

Dat er niet mag gerookt worden in restaurants en bistrokes tot daar aan toe, maar in een café hoort nu eenmaal buiten een goei frisse pint dikwijls ook een sigaret.

Ikzelf heb nooit gerookt maar ik heb geen problemen dat mensen roken, alleen als ik aan het eten ben of in mijn eigen kot wens ik dat mensen niet roken. voor de rest heb ik hier geen problemen mee.

Precies alsof de lucht die wij buiten inademen zoveel gezonder is?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 07:47   #29
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Precies alsof de lucht die wij buiten inademen zoveel gezonder is?
Die stinkt niet. En zeker 's anderendaagsmorgen niet.
Oud 10 juli 2009, 10:45   #30
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Goeie tegenzet.

Yup, degenen die nog wel eten serveren zullen met plezier de klanten onvangen die wel iets willen eten.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 10:57   #31
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Wat is vrij zijn ? Slaaf zijn van de sigaret ?
"Vrij zijn" is derden opzadelen met de negatieve effecten van uw persoonlijk verslaving.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 11:50   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien willen andere mensen wel op cafe ? Moeten zij dan wel gedwongen worden om rook in te ademen ? Want wees eerlijk, rookvrije cafes zijn een zeldzaamheid (ik heb er 1 in Leuven gevonden, na een zoektocht met de collegas...)

Niemand wordt gedwongen om een rokerscafé binnen te stappen.
Ik ben er trouwens vrij zeker van dat er nog veel cafés rookvrij gaan worden als ze zien welk overweldigend succes dat ene rookvrij café in Leuven wel heeft.
Of is dat succes niet zo overweldigend ?
Zorg dan samen met uw collega’s dat het café meer succes heeft in plaats van succesvolle zaken af te kraken of om zeep te helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 11:51   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het volk is per definitie lomp en hoort dus gestuurd te worden door een overheid. Liefst een technocratische, maar daar zijn we nog erg ver vandaan.
Stuur dan gelijk de gehele economie, he. Als mensen toch zo lomp zijn.

Waarom 'ze zijn lomp en dus hoort een overheid ze te dwingen' een logische redenering is, is me wel vreemd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 10 juli 2009 om 11:54.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 11:52   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Passief roken vergroot de kans op longkanker.
Overbakken voedsel eten ook.
Citaat:
Er zijn toch weinig mensen die zich realiseren hoe kostbaar hun gezondheid is. Gelooof me maar, die is meer kostbaar als uw vrijheid om te roken waar u wilt, of te genieten van iets waar u wilt. Vrijheid zonder gezondheid is waardeloos, want dan wordt u een gevangene van uw eigne lichaam.
Gij, net zoals alle andere mensen, geeft maar marginaal om uw gezondheid. Dat is nogal logisch: niemand geeft absoluut om zijn gezondheid.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 10 juli 2009, 11:53   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen dwingen is inderdaad niet sociaal. Rookverbod afschaffen.
Oud 10 juli 2009, 11:53   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge op uw 50ste aant creperen zijt van kanker realiseert ge u dat wel degelijk.
Dat is toch niet uw probleem.
Oud 10 juli 2009, 11:56   #37
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is toch niet uw probleem.
Vorige week een fijne collega ten grave gedragen ingevolge longkanker (was een zware roker).
Dit was voor mij wel degelijk een probleem.

Nu ja, uw asociale houding is natuurlijk wel UW probleem.
Oud 10 juli 2009, 11:56   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens, de oude generatie kon er helemaal niks van. Ze heeft ons opgezadeld met een staatsschuld van jewelste en een hopeloos krom pensioenstelsel.
Is het die oude generatie die hun solidariteitsstelsel te grabbel gooit voor iedereen, ook deze die nooit bijgedragen hebben ?
Oud 10 juli 2009, 11:58   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed voor uw pensioenstelsel.
Oud 10 juli 2009, 11:59   #40
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Vorige week een fijne collega ten grave gedragen ingevolge longkanker (was een zware roker).
Dit was voor mij wel degelijk een probleem.
Dan had u hem maar moeten overtuigen om te stoppen met roken. U gaat uw verantwoordelijkheid toch niet afschuiven op mij zeker? Uw probleem ligt bij uw ex-collega die ervoor gekozen heeft zijn gezondheid naar de vaantjes te helpen. Niet bij mij. Niet bij de staat. Bij hém.

Citaat:
Nu ja, uw asociale houding is natuurlijk wel UW probleem.
Welke asociale houding? Ik tolereer niet dat er gerookt wordt als wij met vrienden uitgaan en er is minstens 1 andere niet-roker bij. Dat is inderdaad redelijk asociaal van mij. Het toeval wilt dat ik een niet-roker ben, die dat toevallig niet al te erg vindt.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 10 juli 2009 om 12:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be