Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2009, 11:42   #21
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Wat een kromme vergelijking.
Als een kind en kind is waarom is het kindergeld dan niet gelijk?

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 11:50   #22
BlueThunder
Banneling

Standaard

gewoon smeerlapperij is dat, doet mij denken aan nazisme, joden, minderheden,... echt niet om fier op te zijn

Ik hoop dat er harde gerechtelijke acties komen tegen deze fascistische heroplevingen in Vlaanderen ! Kinderen zijn hier de dupe en waar begint en eindigt het allemaal.

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 10 juli 2009 om 11:52.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 11:55   #23
Sammael
Gouverneur

Standaard

@BlueThunder : ik neem aan dat u sarcastisch bent?
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 15:16   #24
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Ge krijgt € 500, maar ge wordt voor € 1000 in't zak gezet de maand erop, dus da's dan ook weeral in Belgisch evenwicht hé!
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 15:27   #25
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
"Een kind is een kind. Dat hebben we bij het CDH altijd gezegd. Het is onaanvaardbaar dat er morgen een verschil zou zijn tussen een kind uit het noorden of het zuiden van het land".
"Een leraar is een leraar. Het is onaanvaardbaar dat er een verschil zou zijn tussen een leraar uit het noorden of het zuiden van het land.

Het Vlaamse onderwijs is stukken beter dan het Waalse. Toch verdienen de Waalse leraars 10 �* 15% meer dan de Vlaamse.

Vlaamse leraars zijn geen paillassons !"
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 15:30   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
"Een leraar is een leraar. Het is onaanvaardbaar dat er een verschil zou zijn tussen een leraar uit het noorden of het zuiden van het land.

Het Vlaamse onderwijs is stukken beter dan het Waalse. Toch verdienen de Waalse leraars 10 �* 15% meer dan de Vlaamse.

Ik dacht dat het omgekeerd was.
Van waar je bron?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 17:46   #27
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht

Onderwijs is een Vlaamse/Waalse bevoegdheid dus hier doen ze zelf wat ze willen. Maar in principe hebt ge wel gelijk: zij komen enkel op voor gelijkheid als het hun uitkomt, over pariteiten en dergelijke zwijgen ze dan...
Oud 10 juli 2009, 17:52   #28
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Solidariteit is u precies vreemd.
Als ze in Holland een extra premie geven voor arbeiders gaan we dan hier ook gaan zeggen dat die keeskoppen ons als voetvegen behandelen omdat wij die niet krijgen? Ze zouden enkel een punt hebben als dit met federaal geld zou gebeuren maar aangezien het met Vlaams geld gebeurt hebben de Walen hier evenveel recht van spreken als de negerkes in Timbouktou.

Het is trouwens hypocriet aangezien een Vlaamse stem minder waard is dan een Waalse stem bij de FEDERALE verkiezingen. Dat ze maar weer gaan janken bij papa Europa die ze dan eens vriendelijk over hun bolleke gaat aaien.

Mooi gedaan van de NVA, laat ze nog maar wat meer bleiten.
Oud 10 juli 2009, 17:57   #29
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Mooi gedaan van de NVA, laat ze nog maar wat meer bleiten.
idd, hoe meer ze onder de taalgrens staan te bleiten, hoe meer vlaams-nationalisten de rangen vervoegen! Snappen ze nu nog altijd niet dat ze de fouten eens moeten zoeken bij zichzelf ipv steeds op vlaanderen te kakken... 't is een hobby voor de franstaligen, maarja van de overige zaken (financiën, onderwijs,...) snappen ze toch niks
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 juli 2009 om 17:58.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 18:32   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Het is en blijft een schrijnende zaak dat onschuldige kinderen of ze nu vlaams, waals of chinees zijn, worden ingezet om de Vlaamsche Strijd te voeren door al dat politiek krapuul.
Ik zie niet in, met de beste wil van de wereld niet, hoe een Vlaams gezinsbeleid, dat gezinnen met kinderen wil ondersteunen, geïnterpreteerd kan worden als Vlaamse Strijd.

Tenzij ge liegt, bedriegt enz. omdat ge een dubbele agenda hebt.
En dan zijt ge een laag bij de grondse politieke propagandeur.

Citaat:
Het gewone volk wil dit allemaal niet ,
Het gewone volk is ferm kontent met wat ekstra kindergeld.
(als grootouder gun ik het van harte aan mijn kinderen, ten voordele van mijn kleinkinderen; zelf zal ik er niet meer rechtstreeks van kunnen genieten)

Citaat:
Walen en Vlamingen kunnen perfect naast elkaar leven,
Tuurlijk !!
Noord-Fransen en West-Vlamingen leven ook perfekt naast elkaar.
Hollanders en Vlamingen van West-Vlaanderen tot Limburg ... perfekt;
Mensen uit Arlon en omstreken naast de onderdanen van de zeer grote groothertog van Luksemburg;
Eupen en Aachen ...
Walen en Vlamingen ...

een staatsgrens intern de EU houdt geen samenwerking tegen, houdt geen vriendschappen tegen, laat onderlingen huwelijken en sportwedstrijden toe, laat ekonomische samenwerking toe .... veel beter zelfs dan aan weerzijden van een taalgrens die ten zuiden ervan als flou ervaren wordt ...

Dat snapt ge toch zelfs als ekstreem kommunist.

Citaat:
de politici zijn de stokers en intussen blijven de echte problemen van de mensen onopgelost... SZ, veiligheid, onleefbare uitkeringen,
wachtlijsten, te weinig groen, te weinig sociale woningen, woekerprijzen melk, brood, energie.... weer voor weet niet hoeveel jaar vertrokken... het volk komt niet vooruit en zij blijven zakken vullen, het krapuul.
Intussen alsmaar meer budgetmeters voor gas en electriciteit... gouden tijden voor deurwaarders en advocaten... betalingsbevel.... kappen in de RIZIV...
Die problemen gaan makkelijker aangepakt worden als ieder (Vlaming en Waal) zijn eigen ding kan doen. Een mengeling van twee dingen is altijd slechter dan de juiste oplossing voor elke kant.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 18:33   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En nog iets:
een kind is een kind;
en een student is een student ..???

behalve in die ene gemeente daar in Limburg waar men 500 € premie krijgt na het slagen van het eerste jaar hoger onderwijs.

Waarom bleiren de Walenkoppen daar niet over?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 14:04   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
met een vergrijzende bevolking is dat geen onnozel argument. hoegenaamd niet. maar uw betoog gaat wss een "andere" richting uit, niet ?

Probleem is dat ieders kind dokter of advocaat moet worden.
Oud 11 juli 2009, 14:15   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
Ge krijgt € 500, maar ge wordt voor € 1000 in't zak gezet de maand erop, dus da's dan ook weeral in Belgisch evenwicht hé!
Idd. Trek het geld er eens vanaf dat van elk Vlaams gezin naar een Waals gezin gaat ..
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 14:27   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Als een kind en kind is waarom is het kindergeld dan niet gelijk?
Moet ge aan de Walen vragen, waarom zij het er niet voor over hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 14:34   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs solidariteit heeft zijn breekgrens. Alhoewel ik niet inzie wat dit hiermede te maken heeft. Vlaanderen doet nu eenmaal met zijn geld wat het wil, en Wallonie doet dit ook.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 00:03   #36
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wallonië zou beter de onafhankelijkheid uitroepen, dan zijn ze van die gierige Vlamingen vanaf ! Wat is me dat nu !
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 00:05   #37
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik heb Frank Vandenbroucke in het grote laatste debat op VTM de babyboom openlijk horen aanmoedigen. Die onnozelaar ziet daar allemaal potentieel werkvolk in.
En terecht . Een volk dat zich niet voortplant sterft uit . Dat is gewoon een biologisch feit.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be