![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Alle uitkeringen middelengebonden maken? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 31,43% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 51,43% |
daar valt over te praten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de rest van de pensioenen is omgekeerd middelengebonden. Hoe meer middelen, hoe meer pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan of willen het inderdaad nemen bij de leinen. Voor zichzelf hebben ze natuurlijk goed gezorgd.
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Mij dunkt dat de overheden meer dan voldoende middelen ter beschikking hebben maar dat de competentie en de wil (uit hebzucht? Macht?) ontbreken om efficiënt met deze middelen om te gaan. Laat ons eerst elke euro een paar maal omkeren voor deze uit te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is eerder het gedrag van politiekers dat onbetaalbaar wordt en het daaraan gehechte geslurp van bankiers.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals het gratis Lijn-abonnement voor oudere rijkjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo krijg je een systeem dat volledige scheefgroeit en een hangmatcultuur waarbij enerzijds mensen die van een uitkering genieten in hun situatie blijven steken en anderzijds mensen die profiteren van de sociale zekerheid en er eigelijk geen recht op hebben. De efficiëntie van het systeem verhogen zou het al betaalbaar maken. Die middelen controle lijkt me overigens ondoenbaar in realiteit en zet waarschijnlijk de deur open naar nog meer misbruik. Iedereen gelijk voor de wet overigens; degene die zijn geld door de ramen smijt zou dus een uitkering van 100 % "verdienen" terwijl degene die zijn hele leven spaarzaam geleefd heeft en een ondertussen een huisje heeft minder zou krijgen volgens uw systeem? Sorry, dat wringt toch een beetje met mijn rechtvaardigheidsgevoel. Anyway het antwoord op de vraag over hoe de betaalbaarheid te garanderen is dus in de eerste plaats de efficiëntie opdrijven. Om u een idee te geven; http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...25750255080817 Laatst gewijzigd door Blue Sky : 27 juli 2009 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak ze liever bijdragegebonden, d.w.z. mensen die 20 jaar lang full time hebben gewerkt en dan van een uitkering gaan leven, ontvangen een uitkering ifv de hoeveelheid belastingen die ze betaald hebben. Als ze 20 jaar lang hard gewerkt hebben (en dus ook een hoog brutoloon) hadden, dan mogen ze van mij gerust aanspraak maken op uitkeringen (voor een beperkte tijd).
Als er iemand 6 maanden heeft gewerkt en dan al van een uitkering wilt gaan leven, ja ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Volledig mee akkoord. In die zin zou het ook een goed idee zijn om het recht op een werkloosheidsuitkering te vervangen door het recht op (zinvol) werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() recht op betaalbaar werk. Dit zou inhouden dat elkeen een maximumbedrag kan verdienen zonder al die overdreven eigengereidheid.
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja, je zou kunnen zeggen dat dat ook een oplossing is voor het vraagstuk natuurlijk.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkt ook niet. Uitkeringen beperken in de tijd dmv objective criteria, dat is het enige probate middel. Een vrouw komt voor haar eerste werkdag bij haar nieuwe ploegbaas en ze vraagt wat ze kan doen. "Om te beginnen kan je de vloer hier eens goed uitkeren" zegt de brave man. Waarop zij: "Zeg ik heb wel een universitair diploma". Zegt de ploegbaas zo langs zijn neus weg: "In dat geval zal ik het je eens voordoen ........"
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Middelengebonden, daar bedoel ik mee: gebonden aan inkomsten en bezittingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Het valt me ook op, dat het meestal rechtsen zijn, die hier en ook in de realiteit uitkeringen niet middelengebonden willen maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() misschien beter dat bv werklozen kosten moeten bewijzen en deze al dan niet terug betaald krijgen, wel geld voor dokters, huur, bustickets naar vdab of sollicitaties,....
geen geld voor cafe, roken, ed.... |
![]() |
![]() |