Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 11:17   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Neen, het grappige is dat jij gelooft over de geloofwaardigheid te beschikken dergelijke zaken te kunnen schrijven zonder argumenten.
Dat is toch geen prettige plek om te leven... ik ben er geweest en kan me niet voorstellen dat iemand daar wil wonen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 12:23   #22
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

In Belgie heeft men toch fheel vreihijd, en dat wordt toch ook een Moslimland in de toekomst. Mss een goede voorbeeld naar de toekomst toe. Goedzo Belgiekk

Laatst gewijzigd door DEMOKRATOS : 15 juli 2009 om 12:24.
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 12:31   #23
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Weer een discussie waarbij we het westers ideaal als maatstaf gebruiken voor een deel van de wereld waar wij niets te zoeken hebben.
Oud 15 juli 2009, 12:42   #24
KaliYuga
Lokaal Raadslid

KaliYuga's schermafbeelding

Standaard

"Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness,
and many of our people need it sorely on these accounts."
(Mark Twain)

Ik denk dat velen eens beter hun knapzak pakken en eens andere oorden gaan bezoeken in plaats van de algemene toeristische trekpleisters. Want de boel van duizenden kilometers afstand waarnemen met een impressionisme dat gekleurd is met een liberale vooringenomenheid, dat kan enkel maar een inaccurate weergave zijn van de realiteit.
Niet alle moslimlanden zijn kopieën van Afghanistan of Saoudi-Arabië.

Laatst gewijzigd door KaliYuga : 15 juli 2009 om 12:43.
KaliYuga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 13:04   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Weer een discussie waarbij we het westers ideaal als maatstaf gebruiken voor een deel van de wereld waar wij niets te zoeken hebben.
Wat komen zij hier dan zoeken, dat zij dan ook ginds blijven eh - simpel toch, ze sturen wel hunnen overschot naar hier, sámen met hun achterlijke ideologie, en wij zouden niks mogen zeggen over hoe vrij het daar wel niet is, als het daar dan toch zo goed is, vraag ik me af, wat ze allemaal hier doen en ons die achterlijke bloeddorstige ideologie ook nog door ons strot douwen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 13:15   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaliYuga Bekijk bericht
"Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness,
and many of our people need it sorely on these accounts."
(Mark Twain)

Ik denk dat velen eens beter hun knapzak pakken en eens andere oorden gaan bezoeken in plaats van de algemene toeristische trekpleisters. Want de boel van duizenden kilometers afstand waarnemen met een impressionisme dat gekleurd is met een liberale vooringenomenheid, dat kan enkel maar een inaccurate weergave zijn van de realiteit.
Niet alle moslimlanden zijn kopieën van Afghanistan of Saoudi-Arabië.
Da's just, 't is daar zó goed, dat de meesten staan te tráppelen om hier, in't (decadente, verderfelijke, gedegenereerde, verwerpelijke, zondige) westen neer te strijken, mét behoud van hun achterlijkheid en gewelddadige ideologie, ze doen zelfs hun best om die achterlijkheid hier opgedrongen te krijgen, de kwaliteit van ons onderwijs gaat zienderogen achteruit, VvM wordt steeds minder, er heerst steeds minder verdraagzaamheid, antisemitisme steekt steeds meer en meer de kop op, religie mag niet meer bekritiseerd worden, er worden steeds meer sharia-rechtbanken opgericht (in't geheim of zelfs gedoogd-UK & Nl.), no go areas waar zelfs politie niet meer heengaat, laat staan een fatsoenlijk mens - het zijn idd ware paradijsjes van vrijheid en welvaart daarginds, vandaar de massale instroom naar hier! (Toch gek dat al die vluchtelingen (wáárvoor vluchten ze eigenlijk), allemaal zo goed de weg naar Europa kunnen vinden en NIET naar een ánder islamitisch land, plaats & welvaart & vrijheid zat toch?
Oud 15 juli 2009, 13:37   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ik vraag me af hoeveel van de posters in deze thread ook effectief ooit een "moslimland" of uberhaupt een niet Westers land hebben bezocht... Sommige replies zijn echt hilarisch

Maleisië Het meest multi-culturele land dat ik ooit bezocht.
3 grote bevolkingsgroepen - Maley, Chinezen & Indiërs - (& hun godsdiensten) leven daar (meestal) vreedzaam naast elkaar.

Dit mag je letterlijk nemen. In één of ander provinciaal stadje waren er voorbereidingen voor Chinees nieuwjaar voor de lokale moskee & naast de kerk bijvoorbeeld. Vuurwerk zelf is overal verboden zodat Chinees nieuwjaar steeds met een sisser afloopt. (behalve dan op Penang waar Chinezen de meerderheid uitmaken)

- Je kan daar in de nachtwinkel pinten kopen net als hier.
Maar er hangt een sticker op "Illegal for Muslims".

- In een Indisch restaurant hangt een bordje "Halal-keuken" naast een bordje "verboden op de vloer te spuwen".

Kuala Lumpur kent een grote Gay-scene trouwens. Deze wordt getolereerd maar homofilie is officieel wel verboden. Dat met deze wet nog wel politieke tegenstanders worden geliquideerd lijkt me niet representatief.

Neen Maleisië is nog geen Westers land, ook al is de infrastructuur aan de westkust van het schiereiland vergelijkbaar met die hier in Europa.
Maar waar geld is, worden oude slechte gewoonten vlug afgeleerd...
Maar kom, vergeleken met de restvan hun gruwellanden is Maleisië toch één van de moslimlanden waar je een paar jaar kunt vertoeven. geen heel leven, hé, want dan weet je niet meer wat vrijheid betekent.
Oud 15 juli 2009, 13:40   #28
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat komen zij hier dan zoeken, dat zij dan ook ginds blijven eh - simpel toch, ze sturen wel hunnen overschot naar hier, sámen met hun achterlijke ideologie, en wij zouden niks mogen zeggen over hoe vrij het daar wel niet is, als het daar dan toch zo goed is, vraag ik me af, wat ze allemaal hier doen en ons die achterlijke bloeddorstige ideologie ook nog door ons strot douwen!
Het Westen zelf haalt hen naar hier en als het Westen dat zou willen, dan kon het hen ook kordaat terugsturen. Maar het Westen wil dat niet. Daarom wil ik het Westen niet en steun ik elke anti-Westerse kracht, binnen of buiten Europa (dat door het Westen gekoloniseerd is).

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 15 juli 2009 om 13:41.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 14:11   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Het Westen zelf haalt hen naar hier en als het Westen dat zou willen, dan kon het hen ook kordaat terugsturen. Maar het Westen wil dat niet. Daarom wil ik het Westen niet en steun ik elke anti-Westerse kracht, binnen of buiten Europa (dat door het Westen gekoloniseerd is).
Welke anti-westerse kracht die door het westen gekoloniseerd is ?

(eerst maar zorgen dat ik zeker weet over wie of wat het gaat voordat ik met je meedoe )
Oud 15 juli 2009, 14:27   #30
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

zo is het ook de USA die europa quasi dikteerde om turkije toe te laten tot de EU.De belangen van de US zijn geenzins die van Europa, integendeel !

Diegenen die de USA achternahollen zijn dan ook te beschouwen als verraders.

D�*t kunnen we wel leren van de USA, daar wordt dergelijke intern verraad ten behoeve van een andere natie wél goed afgestraft.

uitgezonderd voor Israel natuurlijk ; maar dat begint ook te veranderen.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 15 juli 2009 om 14:43.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 14:47   #31
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke anti-westerse kracht die door het westen gekoloniseerd is ?

(eerst maar zorgen dat ik zeker weet over wie of wat het gaat voordat ik met je meedoe )
Alle volkeren die door het Westen (VS, EU, Israël, NAVO enz.) aangevallen en onderworpen worden, verdienen onze steun. Ik zeg wel volkeren (niet per se organisaties of regimes).

Anti-imperialisme mag evenwel geen vorm van escapisme worden. We moeten ook ons eigen volk (eerst) van die supra-nationale monsters bevrijden.
Oud 15 juli 2009, 14:48   #32
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
uitgezonderd voor Israel natuurlijk ; maar dat begint ook te veranderen.
Optimist.
Oud 15 juli 2009, 14:50   #33
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik 'dacht' dat Egypte meer een dictatuur was dan Iran. Een bevriende dictatuur wordt nogal gemakkelijk 'gematigd' genoemd.
Egypte is, net als Tunesië, een broeihaard van moslimextremisme, vooral in de stedelijke gebieden.
Oud 15 juli 2009, 15:03   #34
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Optimist.
altijd

en de laatste Israelische spionnen die in de USA betrapt werden, hebben het toch al een ietsepietsie lastiger gekregen dan pakweg twintig jaar geleden.

"USS liberty" times zijn voorgoed voorbij en het zal niet beteren voor hen.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:51   #35
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Kan een land "een beetje democratisch" zijn naar analogie van "een beetje zwanger" ?
Kan een "democratie" het zich verloorloven om geen rechtstaat te zijn ?

Met die vragen in mijn hoofd betwijfel ik het dat er wel degelijk "democratische landen" bestaan in absolute zin. Vermits we altijd met mensen en menselijk falen te maken hebben zullen de gezagsdragers in eender welk politiek systeem gevoelig zijn voor beïnvloeding, zelfs corruptie en zullen mistoestdanden die moeilijk te corrigeren zijn
blijvend kankeren...

Er is overal altijd een roep om bepaalde groepen in een maatschappij "uit te sluiten"
"te discrimineren" hetzes tegen Homo's, Zigeuners, Joden, Islamieten, Christenen...
het verbieden en /of opleggen van kleding, verkondigen van artisitieke, politieke, religieuze waarheden of onwaarheden het wordt overal vervolgd of scheef aangekeken.

Er is altijd ongelijkheid : het onderbtrengen van individuën in kastesystemen, sociaal aanvaardbaren en sociaal onaanvaardbaren.. overal krijgt men van in de wieg een stempel opgeplakt of men nu op de juiste of de verkeerde plaats geboren word men is:
allochtoon, islamiet, gekleurde, langneuzige, zigeuner, jood,...

Er is een theorie volgens dewelke men de wereld eerst rechtvaardig zou moeten maken vooraleer ze democratisch kan zijn... het ene is volgens mij niet mogelijk zonder het andere.. & ik geloof niet dat dit per sé "Westers" is.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 16:08   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Egypte is, net als Tunesië, een broeihaard van moslimextremisme, vooral in de stedelijke gebieden.
De moslimlanden kun je in twee soorten indelen :

Soort 1 : gruweldictaturen met gekke tulbans aan de leiding.
Soort 2 : gruweldictaturen waar gekke tulbans zich voorbereiden om de leiding over te nemen.
Oud 15 juli 2009, 16:09   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Kan een land "een beetje democratisch" zijn naar analogie van "een beetje zwanger" ?
Kan een "democratie" het zich verloorloven om geen rechtstaat te zijn ?

Met die vragen in mijn hoofd betwijfel ik het dat er wel degelijk "democratische landen" bestaan in absolute zin. Vermits we altijd met mensen en menselijk falen te maken hebben zullen de gezagsdragers in eender welk politiek systeem gevoelig zijn voor beïnvloeding, zelfs corruptie en zullen mistoestdanden die moeilijk te corrigeren zijn
blijvend kankeren...

Er is overal altijd een roep om bepaalde groepen in een maatschappij "uit te sluiten"
"te discrimineren" hetzes tegen Homo's, Zigeuners, Joden, Islamieten, Christenen...
het verbieden en /of opleggen van kleding, verkondigen van artisitieke, politieke, religieuze waarheden of onwaarheden het wordt overal vervolgd of scheef aangekeken.

Er is altijd ongelijkheid : het onderbtrengen van individuën in kastesystemen, sociaal aanvaardbaren en sociaal onaanvaardbaren.. overal krijgt men van in de wieg een stempel opgeplakt of men nu op de juiste of de verkeerde plaats geboren word men is:
allochtoon, islamiet, gekleurde, langneuzige, zigeuner, jood,...

Er is een theorie volgens dewelke men de wereld eerst rechtvaardig zou moeten maken vooraleer ze democratisch kan zijn... het ene is volgens mij niet mogelijk zonder het andere.. & ik geloof niet dat dit per sé "Westers" is.
Een land kan wel "op weg zijn naar" een democratie en een rechtstaat. Maar dat zie ik in al die moslimlanden nog niet gebeuren.
Oud 15 juli 2009, 16:50   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een land kan wel "op weg zijn naar" een democratie en een rechtstaat. Maar dat zie ik in al die moslimlanden nog niet gebeuren.
Kan je eerst vertellen wat voor jouw een 'moslimland" is? Wat is jouw definitie?
Is bijvoorbeeld Senegal een moslimland?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 16:58   #39
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wat zij hier - volkomen terecht - niet mogen moeten wij daar gaan doen? Een beetje in naam van het Westen hen vertellen wat 'goed' en 'kwaad' is, omdat wij dat zo vinden?

Het probleem ras- en cultuurvermenging lossen we écht niet op door te blijven schreeuwen hoe bloeddorstig en achterlijk hun ideologie is en al helemaal niet door hun thuisland af te breken.
Oud 15 juli 2009, 17:09   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dus wat zij hier - volkomen terecht - niet mogen moeten wij daar gaan doen? Een beetje in naam van het Westen hen vertellen wat 'goed' en 'kwaad' is, omdat wij dat zo vinden?

Het probleem ras- en cultuurvermenging lossen we écht niet op door te blijven schreeuwen hoe bloeddorstig en achterlijk hun ideologie is en al helemaal niet door hun thuisland af te breken.
De Chinezen lijken wel goed te kunnen integreren. Wat mij betreft mogen we daar nog heel veel meer van importeren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be