![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van Colombianen die ik ken begrijp ik dat de geweldadige misdaad in hun land minder wordt. Het is eerder de doorvoer dan de produktie van drugs die geweldadige misdaad in de hand werkt denk ik. Akkoord, hoe intelligent die legalisatie van cocaine ook moet worden, dit laat ik liever aan anderen over... Maar ook als de VS op legalisatie over gaat dan zie ik een implosie van gezag in veel midden Amerikaanse en Caraibische landen komen. Het gros van de bevolking heeft geen toekomstperspektieven aldaar en grijpt massaal aan de drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Ik had op tv gezien dat bandieten in Mexico op een voetstuk worden geplaatst. Dat kan niet goed gaan. Hopelijk komt er een omslag in deze gedachtengang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1 kilo kunt ge opscharen voor $10-$20k Als ge uw eight ball opkookt met baking soda kunt ge er min of meer 20 dimes ($10) aan crack uithalen. De rest van uw redenering is juist. Het geweld in Mexico correleert rechtreeks met hoe actief de "war on drugs" bezig is. Ze hebben op dit ogenblik een president van de harde aanpak in Mexico en een Amerikaanse overheid die hekkens opzet langs de grenzen en meer investeert in grenscontrole.
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Die bandieten sponsoren hun eigen muzikanten, die zonder namen te noemen zingen over de heroische daden van deze zelfde bandieten. Als een concurrende bandiet dat nummer niet zint wordt zo'n zanger wel eens geliquideerd, zonder gekheid dit gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuke analyse. Waarschijnlijk ook juist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aantal ontvoeringen in Mexico is met 154 % gestegen de laatste 5 jaar in vergelijking met de 5 jaren daarvoor volgens 'México Unido contra la Delincuencia' (MUCD). 820 mensen werden ontvoerd de laatste 5 jaar. Het gaat hier niet om verdwijningen. Tekenen van een samenleving die aan het desintegreren is. Dit is te correleren aan de gevoerde politiek van de laatste paar decenia.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 augustus 2009 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.google.be/search?hl=en&q=...meta=&aq=f&oq= |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou dit draadje elke dag bovenaan kunnen doen staan met gelijkaardige berichten. Nog een keertje dan. Deze zaterdag weer 11 mensen vermoord in een aantal incidenten in het noorden van Mexico, waaronder een advocate die drughandelaars verdedigde. Bij een van de slachtoffers aldaar werd het hoofd en de penis verwijdert. Gefolterde lijken worden regelmatig terug gevonden. De grensstad ciudad Juárez is een bijzonder gevaarlijke plaats geworden. Tussen 2008 en 2009 zouden in Ciudad Juarez alleen al 1800 mensen vermoord geweest zijn 'ondanks' de aanwezigheid van 8500 militairen daarheen gezonden om het geweld te 'controleren'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 augustus 2009 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er zijn al meer dan 10.000 doden gevallen gedurende deze drugsoorlog.
De oorzaak ligt natuurlijk bij de gigantische vraag naar drugs in Noord-Amerika, en vooral de VSA dus. Als er geen vraag was, dan zouden die kartels ook niet zoveel vuil geld kunnen oprakelen en zou er ook zo geen slachting aan de hand zijn ginds.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was ze niet illegaal dan zouden de drugskartels er niet enorme rijkdom mee kunnen vergaren. Vergelijkbaar met de drooglegging in de USA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle geweld in Mexico is gestegen, niet alleen het aan drugs gerealteerd geweld. Dit is een symptoom van een maatschappij waar het sociaal bindweefsel aan het desintegreren is. Het is te gemakkelijk te doen alsof het hier slechts om een drugoorlog zou gaan, zoals de media lijken te doen. De oorzaken gaan veel dieper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Destabilisatie van een land en/of zijn regering met als doel daarna "hulp" te kunnen gaan bieden (uiteraard met inbegrip van permanente militaire basissen) staat in het handboek van CIA e.a. en wordt maar al te graag toegepast door de U.S.
Ze dromen immers al langer openlijk van een groot verenigd Amerika (Canada, USA en Mexico). |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren weeral 14 mensen, waaronder de leider van een boerenorganizatie, vermoord door een comando in het noorden van Mexico http://www.nytimes.com/reuters/2009/...rugs.html?_r=1
Zogezegd 'druggerelateerd' al dit geweld als je de media mag geloven, maar dit is een gemakkelijkheids antwoord. In zijn geheel genomen is er meer aan de hand in Mexico. Dit zijn 'sociale' zuiveringen. Ik pik er maar 1 uit trouwens. Het is minstens 1 keer per week dat er weer een groepje mensen geëxecuteerd wordt in (het noorden) van Mexico. Tijd om eens richting Calderon te kijken onder wie deze escalatie van geweld gebeurde. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 oktober 2009 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Moeilijk om een oplossing te vinden. Het land is al altijd zo corrupt als de pest geweest maar het was vroeger eerder de meestbiedende die won. Nu is het degene met de meeste vuurkracht. Het zenden van een paar duizend soldaten naar Juarez of Nuevo Laredo heeft ook weinig geholpen. Jammer, want ik ging er heel graag naartoe maar nu blijf ik er liever weg wat uiteindelijk de gewone Mexicaan schaadt. Ergste is dat het geweld zich aan het uitbreiden is over de grens in de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.americanchronicle.com/articles/view/80736 http://www.reuters.com/article/newsO...4BL46220081222 http://mexidata.info/id1874.html http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF03092009_002 Moet je méér? Acteal, al van gehoord? ('t moet niet altijd over drugs gaan) Mochten d�*�*r moslims bij betrokken zijn was 't voorpaginanieuws hier: http://www.nd.nl/artikelen/2009/augu...en-acteal-vrij http://www.google.be/#hl=en&source=h...02f03cd4e0cf5b Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2009 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2009 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zaterdag werd er een nieuw rekord gevestigd in Mexico: 69 moorden op 1 dag, waarvan maar liefst 26 in de grensstad ciudad Juarez, de stad met de maquiladoras.
Dit is niet te herleiden tot een 'drugoorlog'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 januari 2010 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() En waarom niet Johan? Ik volg het nieuws op de Mexicaanse TV en daar spreekt men toch altijd van 'narcotraficantes'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanaf het tijdperk Emiliano Zapata en Pancho Villa zijn er al problemen op grote schaal in dat deel van de wereld. Als je alle politieke en sociale problemen van dat werelddeel op telt dan vraag ik me af of we nog wel van een samenleving kunnen spreken. Hoe bestaat het dat zulk een krankzinnig druggebruik een land als Amerika nog overeind houdt. Dus niet. Gelukkig is het slootje te breed om over te zwemmen ander kregen we die rotzooi hier.
Maar het is wel een teken aan de wand. Uiteindelijk zal het 't hele Amerikaanse continent aansteken. Spaans- en Indiaans bloed blijkt geen beste combinatie.........????