![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Wie zegt dat de volgende stap van die islamisten is een verbod op het dragen van de naam Mohamed. In Soedan was er toch een Engelse lerares veroordeeld omdat ze een teddybeer Mohamed noemde.
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weer eens een nieuwe (?) invalshoek om een bepaalde kleding te verdedigen.
De hijab en de gelaatssluier en de boerka zijn afstammelingen van de kleding van de adellijke dames in het oude Assyrië. Deze dames konden zich op die wijze lekker conserveren tegen de felle de huid verschroeiende zonnestralen zodat ze een mooi teer blank huidje behielden voor hun adellijke echtgenoten. De notie was zoals bij alle kleding maw "verleiding"... die gewoonte van sluiers en haarbedekking zette zich vanuit deze traditie voort in de eerste plaats naar de midden- en lagere klassen en vervolgens naar andere volkeren en godsdiensten (de islam bestond nog niet). Iedereen kan in de bijbel en de griekse en/of romeinse mythologieën genoeg voorbeelden referenties vinden aan sluiers.. Ik geloof dat het in de huwelijksgebruiken overal al vroeg voorkomt dat de symbolische huwelijksbezegeling het verwijderen van de sluier een grote rol speelt. In de Koran staat er over de kleding van de vrouw letterlijk niets anders dan dat zij zich zedig moet kleden, haar lichaamsvormen verbergend, niet met te felle kleuren en in geen geval in het publiek haar borsten mag tonen... that is it folks ! Dit verklaart dat er in even zo veel islamietische landen (sommige uiteraard uitgezonderd) er nog zo veel vrouwelijke wezens zonder hoofddoeken en of sluiers rondlopen. Nu kan iedere stedeling in België daadwerkelijk zien dat de meisjes van Halal zich zeer dikwijls in geen enkel opzicht aan de letterlijke koran houden (behalve dan wat het vertonen van de borsten betreft). De hoofdoekjes zijn zeer kleurig & de rest van de kleding is oosters of westers, maar zal in bijna alle gevallen de vrouwelijke vormen accentueren en zeker de begerige blikken van de pas in het westen aangekomen moslimmannen aantrekken. Het is bekend dat westerlingen niet naar de vrouwen kijken omdat ze ofwel homosexueel zijn of totaal oversext zodat ze geen behoefte meer hebben om te kijken.... Ik vond het kostelijk om het meisje dat zo welbespraakt haar gehechtheid aan de vrijheid van godsdienst kwam bepleiten toen het hoofdooekenverbod in de 2 laatste antwerpse athenea ter sprake kwam inderdaad zeer zedig korangewijs gekleed ging. Je moest en tijde van de toegelaten hoofddoeken eens aan hetzelfde atheneum komen en naar de islamietische 16 �* 18 jarigen die de school verlieten kijken ! Het hoofdoek is hier uitsluitend een "demonstratie van moslima-bewustzijn" & that is it. Inderdaad diezelfde leuke meiden kan je enkele jaren later zien in wijde kleren die hun vormen verhullen zoals de Islam en de gebruiken het voorschrijven nadat ze met een importfamilielid uit het zuiden gehuwd zijn en hun eerste kindje verwachten. Wees gerust : niet al die meisjes zijn blind. Sommigen vermommen zich als niet-moslima en komen lekker in de zwemvijver van het park hier zwemmen in badpak & tussen de andere mannen en zelfs de marokkaanse jongens of wat dacht je ? Het leven is kort en na het huwelijk met een goed diploma moeten thuis zitten en van het OCMW moeten leven omdat je echtgenoot nog altijd geen Nederlands geleerd heeft is geen pretje ! Ik hoor die meisjes graag vertellen dat dit het leven is waar ze vrijwillig voor kiezen of nog straffer : dat er veel moslima's een fantiastische carrière maken en hun sluier met trots en waardigheid dragen ! Ik wou dat het waar was, dan zou ik absoluut geen bezwaar hebben tegen deze soms fraaie kleding. De directrice van de instelling is op één punt fout : het niet-verbieden van het hoofddoek maakt niet dat er minder moslima's in de school zullen blij ven komen - je kan het hoofddoek afnemen : maar de moslima blijft. Geheel terzijde : iemand die gelooft dat dit leven niet "het" is, maar dat er waarschijnlijk een veel beter leven in een hiernamaals zal volgen is niet te overtuigen : fanatieke gelovigen plegen collectief zelfmoord (of het nu over christenen, moslims of zonnebloemtempeliers gaat). De leiders van diverse godsdiensten zouden zich beter wat meer op dit leven richten. Ik ga hier moslima's niet de les spellen, hun leven is het hunne : maar ze weten ook wel dat het dragen van een hoofddoek geen bewijs van goed gedrag en zeden is. Onder moslims wordt er even veel aan voorhuwelijkse sex gedaan, evenveel aan alcohol en andere drugs gezeten als onder chrisgtenen en atheïsten... De zonde is zeer menselijk. Het fraaie aan de islam is in feite dat ieder zelf tegenover Allah zijn eigen verantwoordelijkheid op te nemen heeft (er is geen priester of Iman of Ayatollah die die verantwoordelijkheid in je plaats zal opnemen). Misschien is dat een reden voor veel moeilijkheden die deze mensen hier ondervinden.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 17 juli 2009 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat hem om de hoofddoek in het openbaar, en het gevoel van constipatie dat het oproept bij vele Europeanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik met de motor wil rijden zal ik een helm moeten dragen. Laatst gewijzigd door Bobke : 18 juli 2009 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() En de burqa is ook verboden dacht ik. Volledige gelaatsbedekking is verboden in het openbaar men moet altijd herkenbaar blijven.
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...d__.html?p=3,1 Effectief censuur toepassen op een kledingstuk of een afbeelding hiervan waar dat niet expliciet verboden is kan niet.
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze mag met haar hoofddoek in alle winkels en zelf in banken geen probleem.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | ||||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Grappig, ik denk deze reactie (youtube) is geschikt : -) Citaat:
Citaat:
![]() Deze mevrouw draagt ook een hoofddoek, maar de vraag hier aan u: is haar hoofddoek misschien een afstammeling van mayamythologie? U hebt uzelf in een moeilijk toestand gebracht door dingen zomaar aan mekaar te linken. Een Nederlander eet rijst heel graag, iemand anders uit verre oosten eet rijst omdat hij niets anders vindt, ik ga niet begrijpen waarom "rijst graag eten" een afstammeling moet zijn van "niets anders dan rijst"! Ik vraag me dat af, kritiek is ook een kunst, zolang men maar iets kan schrijven en zeggen, is het goed. : -p Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet ook niet waarom u hier van "blind" spreekt, veel moslima's -getrouwd of niet getrouwd- gaan naar zwembad zonder met mannen in contact te moeten komen, en boerkini biedt nieuwe moglijkheden ook. Citaat:
Hijab staat niet in de weg om een professor te worden, of geneeskunde te gaan studeren. Genoeg voorbeelden voor moslima's in het westen. Citaat:
((O God, wij vragen U het goede in dit leven en van het hiernamaals)) Citaat:
Wij moeten wel een onderscheid maken tussen hijab en mens die hijab draagt. Tien mannen nemen hetzelfde medicijn, voor ene werkt het gewoon niet, wij gaan niet zeggen dat deze medicatie niet goed is voor die bepaalde ziekte. Niet vergeten dat een meisje die hijab draagt om culturele reden anders is dan een ander meisje die spiritueel gemotiveerd is om deze hijab te gaan dragen. Vaak is het puur cultureel, en dan speelt soms deze hijab geen sociale rol. In de islam gaat het om ((voorkomen is beter dan genezen)), natuurlijk zijn er jongemannen die in de moskee bidden en 's nachts naar discotheek gaan, maar het gebed zelf helpt mee, en verkleint de kans dat zoiets gebeurt. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door porpo : 19 juli 2009 om 01:53. |
![]() |
![]() |