Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2009, 11:52   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

<hans>
Iedereen weet dat Brandhome een vlaamsch-nationalisstisch nest is van landverraders.
</hans>
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 12:03   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik begrijp de commotie niet.

1 op 4 is maar 25%.

Dus 75% is voor het Koningshuis.
Lijkt me een comfortabele meerderheid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 12:13   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

1 op 4 is maar 25%.

Lees het berichtje nog eens opnieuw. Die 1 op 4 is het aantal mensen die zich nog verwant voelen met het koningshuis, niet het aantal mensen die zich niet verwant voelen met het koningshuis.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 12:21   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Lees het berichtje nog eens opnieuw. Die 1 op 4 is het aantal mensen die zich nog verwant voelen met het koningshuis, niet het aantal mensen die zich niet verwant voelen met het koningshuis.
Oeps, ben nog niet lang wakker....

Sorry
Oud 18 juli 2009, 12:29   #25
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

1 op 4 is maar 25%.

1 op 4 is maar 25%
Dus 75% is tegen het Koningshuis.
Lijkt me een comfortable meerderheid;

Ik begrijp ook niet waar we op wachten om hen het gat van de timmerman te wijzen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 15:43   #26
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de auteur van dit bericht en de uitvoerders van deze studie door het CGKR zou moeten opgepakt worden.
Deze studie is (vooral indien ze repititief wordt gebruikt) eens te meer een uiting van Vlaams fascisme, racisme en dynastofobie.
Er zijn vzw's die voor veel minder zijn veroordeeld.
Oud 18 juli 2009, 15:47   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
1 op 4 is maar 25%

Ik begrijp ook niet waar we op wachten om hen het gat van de timmerman te wijzen.
U zou misschien wel de Coburgs willen vervangen door de Oranjes. Maar die vlieger zal dus niet opgaan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 16:23   #28
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zou misschien wel de Coburgs willen vervangen door de Oranjes. Maar die vlieger zal dus niet opgaan.
probleem is dat hierover (nog) geen enquête werd gehouden of de vlamingen liever de oranjes zien dan de coburgers.

de toekomst zal het uitwijzen in dit steeds verder uiteenvallende land.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 16:26   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp, zijn er zelfs in de Walen, tegenstanders van het koningshuis.
Je denkt toch niet dat ze in Wallonië die bende parasieten in huis gaan nemen de dag dat belgique uit elkaar valt?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 18:34   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
probleem is dat hierover (nog) geen enquête werd gehouden of de vlamingen liever de oranjes zien dan de coburgers.

Droom maar rustig verder. En werk nog maar wat aan uw blauwdruk. Want zo te horen is het nog verre van af.

Laatst gewijzigd door system : 18 juli 2009 om 18:35.
Oud 18 juli 2009, 18:39   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
1 op 4 is maar 25%

Hold your Horses.

Op een Kamagurka Poll moet je niet direkt afgaan en handelen.
Oud 18 juli 2009, 18:40   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik verwed er mijn hoofd op dat ze Oranjes nog minder zien zitten dan de Coburgs.

Het verhaal over de schandalen rond Bernard zijn nog lang niet vergeten.
Oud 18 juli 2009, 18:44   #33
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

afschaffen ... nu, niet morgen !
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 18:48   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je denkt toch niet dat ze in Wallonië die bende parasieten in huis gaan nemen de dag dat belgique uit elkaar valt?
Weet ik niet. Ze zijn in Wallonie tot veel in staat (zolang ze maar niet moeten werken).
Maar ik ben toch verwonderd door de lage score, rekening houdend dat Wallonie eerder pro dynastie is (al is het maar omdat ze er het behoud van hun recurente inkomsten in zien).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 18:49   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwed er mijn hoofd op dat ze Oranjes nog minder zien zitten dan de Coburgs.
Begin je guillotinemes maar alvast te slijpen, Henri...

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gojg20rq
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 19:33   #36
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://users.telenet.be/kliekeboe.vl...w_portici.html

http://users.telenet.be/kliekeboe.vl...lauw_1830.html met dit citaat eruit:

Omkoperij
Leopold I was een briljante machiavellist.
Hij wist zeer goed dat hij het staatshoofd was van een artificiële natie.
Naar het einde van zijn leven toe deed het hem zelfs wanhopen.
'"Vader blijft herhalen dat niets het land samenhoudt en dat het niet kan blijven bestaan," zo schreef Filip, de Graaf van Vlaanderen, in het voorjaar van 1865 aan zijn broer, kroonprins Leopold.
*
De eerste Coburg-koningen maakten corruptie tot fundament van België.
Vaderlandsliefde is in België, zoals in alle artificiële naties, uitsluitend een liefde voor de eigen portemonnee. De rattachisten die de revolutie van 1830 hadden gemaakt kregen betrekkingen en vergoedingen die te verleidelijk waren om te weigeren.
Eén voorbeeld: de 22-jarige Felix Chazal, een felle Bonapartist, ontving een jaarinkomen dat 23 keer zo hoog was als dat van een onderwijzer.
Hij verkoos op slag België boven Frankrijk. Zelfs Vlaamsgezinden konden gekocht worden.
Jan de Laet werd in 1863 in de Kamer verkozen voor de flamingantische Meetingpartij...
Hij legde als allereerste parlementslid de eed in het Nederlands af. Daarna sprak hij enkel nog Frans. Het regime betaalde hem 100.000 toenmalige franken {zo'n half miljoen euro) aan smeergeld.
Zo leerde zelfs De Laet van
België houden.
*
Toch was corruptie als basis,van een staat een wankel fundament.
Daarom had België een ideologie nodig waarmee goedgelovige zielen kon worden wijsgemaakt dat Belgisch patriottisme een deugd was, in plaats van een ondeugd.
Die ideologie, het belgicisme,ontsproot in 1897 aan de pen van de Waalse antisemiet Edmond Picard.
Tussen twee vuige anti-joodse schotschriften ("La revision des origines du christianisme" en "L'Aryano-Sémitisme") in,
schreef hij "L'ame belge."
De Belgen waren geen twee volkeren, aldus Picard, maar "één ras," en hoorden dus samen in één land.
Henri Pirenne werkte de ideeën van Picard verder uit.
Hij herschreef de hele geschiedenis in functie van het belgicisme en verzon de idee dat Vlaanderen "altijd tweetalig" was geweest, maar Wallonië niet.
Bijgevolg diende Vlaanderen altijd tweetalig te blijven, maar hoefde Wallonië dat niet te worden.
(een Waalse historicus schrijft het volgende vandaag:II. Une mal aimée de l'Histoire

En wat de kroonprins Willem geflikt heeft is in eerste site te lezen. Belgie is ontstaan uit een coup in het VKN, door een achterbakse kroonprins, een landverrader.
Het is een persoonlijk moeilijk punt hoe ik nu over de Coburgs moet denken want ik ben royalist zekers als institutionele instelling voor eenheid van een natie. En vermist de Oranjes vanuit de historie de rechtmatige vorsten zijn van de Nederlanden kies ik vanuit die achtergrond voor Oranje. Hoewel ik geen emotionele binding, geen Oranjegevoel ken. Het is louter een verstandelijke op historische basis recht doen aan de wetmatige vorst.
Ik vind het diep triest voor de Coburgs gezien hun positie en achtergrond vanwaar uit ze op de troon zijn gekomen. Zeker de eerste Coburg LeopoldI die bewust was van de situatie. Hij heeft dus een stuk land gepikt en is op corrupte wijze op de troon gezet. Ik voel me dus als Vlaming bedonderd, de ware geschiedenis is mij nooit verteld, heb ik nu pas hier leren kennen.
Hoe dit op te lossen is zou ik echt niet weten want ik heb ook geen antipatie tegen de Coburgs als persoon.
In hoeverre zijn ze bewust van de situatie ? Spijtig dat Willem I de eerste koning der Belgen\Nederlanden zijn voet niet heeft stijf gehouden en zijn zoon nog teveel vertrouwd heeft.
BTW heb ook gelezen dat de huidige Coburgs ook fambanden en afstamming zijn van het Huis van Oranje. (zoek die site wel op na zondag)

Laatst gewijzigd door stropke : 18 juli 2009 om 19:38.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 19:38   #37
skaldis
Banneling

Standaard

Van die 25% die het koningshuis nog steunen ligt 95% binnen dit en 10 jaar verstrooid tussen of begraven onder het gras.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 21:25   #38
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
http://users.telenet.be/kliekeboe.vl...w_portici.html

http://users.telenet.be/kliekeboe.vl...lauw_1830.html met dit citaat eruit:

Omkoperij
Leopold I was een briljante machiavellist.
Hij wist zeer goed dat hij het staatshoofd was van een artificiële natie.
Naar het einde van zijn leven toe deed het hem zelfs wanhopen.
'"Vader blijft herhalen dat niets het land samenhoudt en dat het niet kan blijven bestaan," zo schreef Filip, de Graaf van Vlaanderen, in het voorjaar van 1865 aan zijn broer, kroonprins Leopold.
*
De eerste Coburg-koningen maakten corruptie tot fundament van België.
Vaderlandsliefde is in België, zoals in alle artificiële naties, uitsluitend een liefde voor de eigen portemonnee. De rattachisten die de revolutie van 1830 hadden gemaakt kregen betrekkingen en vergoedingen die te verleidelijk waren om te weigeren.
Eén voorbeeld: de 22-jarige Felix Chazal, een felle Bonapartist, ontving een jaarinkomen dat 23 keer zo hoog was als dat van een onderwijzer.
Hij verkoos op slag België boven Frankrijk. Zelfs Vlaamsgezinden konden gekocht worden.
Jan de Laet werd in 1863 in de Kamer verkozen voor de flamingantische Meetingpartij...
Hij legde als allereerste parlementslid de eed in het Nederlands af. Daarna sprak hij enkel nog Frans. Het regime betaalde hem 100.000 toenmalige franken {zo'n half miljoen euro) aan smeergeld.
Zo leerde zelfs De Laet van
België houden.
*
)
U moet niet zo hoog van de toren blazen mbt tot het 'artificiële' aspect van België. Nederland is dat maar evenzeer. Want de 'Generaliteitslanden' werden met dwang toegevoegd aan de Hollandse Calvinistische Republiek. En de inwoners van deze zogenaamde 'generaliteitslanden' (Zeeuws-Vlaanderen, Brabant, Opper-Gelre, Limburg -Overmaas-, Westerwolde, Wedde) werden als tweederangs burgers behandeld en dit gedurende eeuwen door het Hollandse Noorden. Al deze gebieden waren gedurende lange tijd zelfs niet eens vertegenwoordigd in de bestuursorganen van de Republiek. De Hollanders beschouwden de Generaliteitslanden zelfs lange tijd als een soort wingewest (portemonee?) waar ze ostentatief de scepter zwaaiden. En dan spreek ik nog niet eens over de schandalige behandeling van de Friezen door de Hollanders voor wat het gebruik van hun eigen taal betreft.Maar dat verzwijgt men allemaal angstvallig. Die stinkende potjes houden de Nederlanders liever gedekt.

Moraal van het verhaal: u hebt ons hier geen lessen te komen spellen mbt tot het artificiële van België. Uw geliefde Nederland heeft slechts kunnen blijven bestaan als eenheid omdat de Generaliteitslanden onder de stevige knoet stonden van het Noorden en door de dwang van de arrogante en imperialistische Hollanders uit datzelfde Noorden.

Laatst gewijzigd door system : 18 juli 2009 om 21:48.
Oud 18 juli 2009, 21:46   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Wie kan er mij een andere persoon/ groep/ partij opnoemen in dit land waarvan 25% fan van is?
Men kan sympathie hebben, maar fan is toch sterker uitgedrukt...
Ik vind dit geen slecht resultaat.

Zelfs de cd&v kan zo geen cijfers voorleggen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 21:49   #40
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Tijd dat die volksvreemde "familie" opgedoekt wordt dus.
Mogen we bij verkiezingen ook alle partijen onder 25% scoren dan ook omschrijven als "volksvreemd"?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be