Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2009, 13:22   #21
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Idd , waarom in een leeg huis gaan zitten als je gratis in heel 't land kan gaan kamperen ...
Omdat je in een tent niemand echt kan kloten, en je kan er niet zo veel afval en smeerlapperij in kwijt.
Ook is het leuker een gebouw dat niet van jou is te verkloten dan je eigen tent, en als het echt te gortig wordt kraak je gewoon een nieuw.
Het is ook veiliger in een gebouw te zitten als je veel met aanstekers, lepeltjes, vloeitjes, tabak, wiet en alu-papier bezig bent.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 13:22   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het geld voor een degelijke tent ontbreekt daklopzen al wel eens.
Zie eens wat dien enen dakloze naast het paleiske van de keuning had gemaakt ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 13:28   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Zie eens wat dien enen dakloze naast het paleiske van de keuning had gemaakt ...
Dien hebben ze al gezelfmoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 13:28   #24
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd , waarom in een leeg huis gaan zitten als je gratis in heel 't land kan gaan kamperen ...
Omdat ik juist genoeg heb van al dat heen en weer gerei, nooit een keertje zekerheid over in welke stad je bent voor welke periode, of je uberhaubt al een plekje hebt om die nacht binnen te slapen.

Wat dan ook meteen een antwoord is op een vorige quote die van knip dat haar ensow. Mijn haar is netjes kort geknipt. Ik sta bij elk uitzendkantoor hier ingeschreven, en doe klusjes bij in het zwart om te overleven.

Misschien nu ik de komende weken een vaste residentie heb dat het wat eenvoudiger wordt om werk te vinden.

Medio agustus krijg ik een uitspraak ivm net verblijsrecht hier en eventueel aanspraak op hulp hier.

Als ik echt te lui was om te werken, had ik al lang voor de zekerheid van een uitkering gekozen en teruggekeerd naar den Belgique.
Oud 18 juli 2009, 13:32   #25
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat je in een tent niemand echt kan kloten, en je kan er niet zo veel afval en smeerlapperij in kwijt.
Ook is het leuker een gebouw dat niet van jou is te verkloten dan je eigen tent, en als het echt te gortig wordt kraak je gewoon een nieuw.
Het is ook veiliger in een gebouw te zitten als je veel met aanstekers, lepeltjes, vloeitjes, tabak, wiet en alu-papier bezig bent.
Ik zuip niet tot zelden, ik verkloot geen gebouw - sterker ik maak het knus en bewoonbaar -, ik ben niet zo thuis in al die toestanden wat betreft hard drugs, dat alu papier begrijp ik het nut van - maar neen ook dat doe ik niet - en waarvoor ik die lepeltjes moet gebruiken behalve dan voor een schep te doen uit mijn pot vleessalade die ik kreeg bij de voedselbank weet ik ook niet.

En ja we doen wel eens een blowtje, meestal s avonds na een lange dag om even tot rust te komen.
Oud 18 juli 2009, 13:33   #26
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
spliffmeppen

Doe maar, keer me andere wang wel toe
Oud 18 juli 2009, 13:36   #27
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan parafraseer jij vanuit een ander universum dan het mijne. Mensen die iets willen doen mogen van mij gesteund worden. Of lees je ergens iets in mijn post dat voor mij onzichtbaar is? Ik ben zeker geen ultra-liberaal die de sociale zekerheid wil afschaffen. Ik vind zo'n vangnet net heel belangrijk. Maar als de koorddanser in dat net blijft liggen dan moeten we toch wel eens rekening houden met het feit dat het circus ooit moet worden afgebroken.

En als je niet verder kon lezen dan de eerste letter van mijn posts dan had je misschien kunnen zien dat ik het net belangrijk vind dat die dagcentra eigenlijk ook voldoende slaapplaatsen kunnen bieden zodanig dat de goede invloed overdag niet wordt teniet gedaan door de slechte invloed van het leven en slapen op straat (en kom niet af met mensen die een weekje met een tent de bossen intrekken want die hebben alles bij zich om het hun comfortabel te maken).

Wat een leuke steekjes onder water!
Het staat zeer mooi bij de vijandigheid die uit je post druipt.

Dit terzijde had ik liever een antwoord op mijn vraag gezien. En nee, een halfslachtig metafoor over koorddansers, verstopt tussen irrelevant gewauwel, is geen antwoord.

Je zegt dat dakloos worden één van de ergste dingen is die een mens hier in Europa kan overkomen. Je zegt dat het net daarom is dat je tegen het verlenen van uitkeringen aan langdurige werklozen bent.

Mijn vraag is: hoe ga je in godsnaam het aantal daklozen verminderen als je de uitkeringen schrapt van de groep die het meeste kans maakt om dakloos te worden?

Wat denk je dat er gaat gebeuren met die langdurig werkloze zonder uitkering? Gaat die op magische wijze de volgende dag een job hebben om zijn huishuur te kunnen betalen?

Wat is het alternatief dat je voorstelt?
Oud 18 juli 2009, 13:37   #28
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
Mijn haar is netjes kort geknipt.

Zijde gij zo'ne kortharige ???
tsssss , tja , dan klasseren ze u natuurlijk ineens in de onderste schuif
Hoe wil je nu dat ze je serieus nemen als je der rondloopt gelijk nen doordeweeksen criminele bankdirekteur ...

In alle geval , succes dermee , en zie da't dan wa in orde komt hé .

Citaat:
dat alu papier begrijp ik het nut van -
Moet ge aan de "chinezen" vragen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 13:38   #29
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vooroordelen!
Oud 18 juli 2009, 13:50   #30
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

We zijn der weer mee vandoor, morgen helaas bib dicht dus tot maandag!!!
Oud 18 juli 2009, 19:30   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht

Wat een leuke steekjes onder water!
Het staat zeer mooi bij de vijandigheid die uit je post druipt.

Dit terzijde had ik liever een antwoord op mijn vraag gezien. En nee, een halfslachtig metafoor over koorddansers, verstopt tussen irrelevant gewauwel, is geen antwoord.

Je zegt dat dakloos worden één van de ergste dingen is die een mens hier in Europa kan overkomen. Je zegt dat het net daarom is dat je tegen het verlenen van uitkeringen aan langdurige werklozen bent.

Mijn vraag is: hoe ga je in godsnaam het aantal daklozen verminderen als je de uitkeringen schrapt van de groep die het meeste kans maakt om dakloos te worden?

Wat denk je dat er gaat gebeuren met die langdurig werkloze zonder uitkering? Gaat die op magische wijze de volgende dag een job hebben om zijn huishuur te kunnen betalen?

Wat is het alternatief dat je voorstelt?
Waar zie jij steken onder water? Ik zeg niet dat langdurig werklozen moeten worden geschrapt. Ik zeg dat dat voor mijn part wel mag voor werkonwilligen. Welke letter begrijp je daar niet van?

kssscht... weg mug.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 18 juli 2009, 19:42   #32
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Eén advies: mijdt de politieke tak van de krakers en de hard-drugs krakers.
Blijf weg uit de wijk Soesterkwartier-zuid, daar woont ruw volk.
Probeer dat blowen te beperken tot één of twee joints in de avond.
Zorg dat je voor de winter werk en een ander onderkomen heb.
Veel succes en sterkte.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 19:52   #33
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

PSSttt

het belgisch leger neemt ook niet belgen aan.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 19:57   #34
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Sinds gisternacht heb ik ee nvoorlopig tijdelijk stekkie gevonden (zie foto). Nu is het krakersleven vrij nieuw voor me dus eenvoudige vraag, enkele tips graag om als beginnend kraker me overend te houden en misschien ook de do's en don't do's in dit wereldje.

Alvast dank.

Bijlage 52647
En die tips wil je hier halen?
Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je met genoeg mensen bent. Sluit je deur en ramen goed af langs binnen en zorg ervoor dat met beurtrol iemand de wacht houdt 's nachts.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 20:04   #35
debbie
Minister

Standaard

En verder moet je zorgen voor een goede planning. Een rolbeurt opmaken wie kookt, wie kuist, wie 's nachts de wacht houdt, goede afspraken onderling tot in de puntjes... dat is de enige manier om zo lang mogelijk in het kraakpand te kunnen blijven. Probeer ook mensen achter je te krijgen, buren, hulpverleners, politici,....
Oud 18 juli 2009, 20:10   #36
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar zie jij steken onder water?
In jouw bericht.

Je weet wel wat ik bedoel, zo van die subtiele dingetjes zoals iemand een mug noemen.

Citaat:
Ik zeg niet dat langdurig werklozen moeten worden geschrapt. Ik zeg dat dat voor mijn part wel mag voor werkonwilligen. Welke letter begrijp je daar niet van?
Ik vraag me gewoon af hoe je objectief gaat vaststellen wanneer iemand werkonwillig is en dus dakloos mag worden.
Oud 18 juli 2009, 20:32   #37
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
En verder moet je zorgen voor een goede planning. Een rolbeurt opmaken wie kookt, wie kuist, wie 's nachts de wacht houdt, goede afspraken onderling tot in de puntjes... dat is de enige manier om zo lang mogelijk in het kraakpand te kunnen blijven. Probeer ook mensen achter je te krijgen, buren, hulpverleners, politici,....
Och, iedereen voor zijn eigen. Zo is het toch.
Oud 18 juli 2009, 20:33   #38
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vraag me gewoon af hoe je objectief gaat vaststellen wanneer iemand werkonwillig is en dus dakloos mag worden.
Dat is het grote probleem hé. De RVA noemt de meeste langdurig werklozen werkonwillig. Heel veel mensen worden geschorst en het scheelde geen haar of ik was één van hen. Ik had een heel pak sollicitatiebewijzen bij me. Ik zag dan ook geen enkele reden om iemand van de vakbond mee te nemen voor het gesprek met de RVA gezien ik echt alles deed om werk te vinden, ik deed immers wat ik kon en had daar de nodige bewijzen van. Vol zelfvertrouwen trok ik erheen. Een jonge man kwam me halen en ik dacht: "oef, die ziet er wel redelijk uit." Hij nam mijn dikke pak solliciatiebewijzen bij zich en smeet het naar mijn kant zonder echt te kijken terwijl hij me toe riep dat mijn diploma waardeloos was en dat al mijn sollicitaties ook waardeloos waren. Hij smeet het me allemaal toe en ik voelde me enorm gekleineerd. "Kuisen moet je," schreeuwde hij.

Kort erop raakte ik door omstandigheden drie maanden werkonbewaam. Zelfs tijdens dat ziekteverlof belde hij me op en was heel onbeschoft aan de telefoon. Hij vroeg me op bijtende toon hoelang ik van plan was ziek te blijven. Alsof ik voor mijn plezier aan de ziekenbond was Van zoveel hatelijkheid zou je wel depressief worden op den duur.
Oud 18 juli 2009, 20:34   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In jouw bericht.

Je weet wel wat ik bedoel, zo van die subtiele dingetjes zoals iemand een mug noemen.
Dat was in mijn reactie op jouw klacht dat ik steken onder water geef. Je post ervoor sprak over steken onder water. Tenzij je in de toekomst kan kijken en die "mug" zag aankomen, mag je me wijzen waar ik je in mijn eerste post steken onder water gaf. En geen "je weet best wat ik bedoel"-argumentatie want daar ben ik niets mee.

Citaat:
Als je met het principe eens bent, dan ben ik het eens met het feit dat je hier vragen over kan stellen. Laat ons eens stellen dat je op een politiek forum het ene draadje na het andere opent waarin je stelt dat je niet wil werken maar wel vindt dat je vanalles gratis moet krijgen (een armoedepas om mee naar een prostituee te kunnen gaan o.a.) en dat al jaren lang. Ben je dan iemand die geen werk kan vinden of ben je gewoon werkonwillig?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 juli 2009 om 20:36.
Oud 18 juli 2009, 20:35   #40
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Och, iedereen voor zijn eigen. Zo is het toch.
Absoluut niet !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be