![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() M.a.w. die hardwerkende mensen zijn verplicht tot het inschakelen van een jurist. Dat is nu net waar ik op zinspeel en waar onze parlementariërs garen willen van spinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat die mensen initieel zélf die bedragen hebben aangegeven en zo bij de fiscus de indruk hebben gewekt dat het een belastbaar inkomen was. Waarom zou de fiscus nu gaan controleren of hetgeen je aangeeft wel aangegeven dient te worden? Dat lijkt mij de wereld op z'n kop. Mij lijkt het allemaal niet zo zonneklaar en eenvoudig als het wordt voorgesteld; het ziet ernaar uit dat die mensen zelf de fiscus op het verkeerde been hadden gezet. Ik zou eerder eens aan de oren trekken van degene die hen in het begin had aangeraden om die bedragen in te vullen op hun aangifte. Als dat een professioneel was, dan lijkt mij eerder diens beroepsaansprakelijkheid in het gedrang te komen. Waarmee ik uiteraard niet wil gezegd hebben dat dit een zeer schrijnend geval is en dat een beetje menselijkheid van de kant van de fiscus wel op z'n plaats had geweest. Jammer dat men pas menslievend kan zijn nadat het in de krant verschenen is... Laatst gewijzigd door Sammael : 28 juli 2009 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook met die laatste regel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zelfs al ging er van de fiscus geen signaal uit dat die mensen teveel aangaven, dan is het hun verdomde plicht om desgevraagd de juiste wettelijke informatie te verstrekken. Ik blijf erbij : die auditeur heeft boter op zijn hoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu weet ik ook, dat er bij die administratie individuen zijn, die het bloed van onder de nagels kunnen halen. Is dat het geval, dan moet men een trapje hoger gaan. Dikwijls kan men tot een vergelijk komen. Het zijn niet allemaal beesten bij de belastingen... |
|
![]() |
![]() |