Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2009, 16:08   #21
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Uiteraard niet. Die toenadering moet immers van hun komen en vooral niet van ons. Wat ze ze potverdorie wel, die vermaledijde moslims!
aha dus die sociale sector is gewoon een dekmantel!
Oud 29 juli 2009, 16:08   #22
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets?

Daarmede kom de de club De cockring niet in!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:25   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ook niet als dat de toenadering en communicatie verbetert tussen twee gemeenschappen,sociaal assistentje?
Nee dat ook niet! En kun je wat minder kleinerend doen?
Je hoeft nergens de verplichting tot hoofddoek te accepteren, wanneer je op professionele redenen in een moskee staat, het is me een keer gevraagd en toen heb ik dit gedaan, mijn collega niet...dat werd geaccepteerd!
De bereidheid tot dialoog moet van twee kanten komen, amtenaren die verplichting opleggen is geen start voor dialoog...je kunt ook met iemand zonder hoofddoek COMMUNICEREN of dacht jij van niet, slimmerd?

Laatst gewijzigd door alice : 29 juli 2009 om 16:25.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:29   #24
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

waar word gesteld dat ze verplicht worden om naar een moskee te gaan? het zou even, goed kunnen zijn ( en aanemelijker) dat het "vrijwilligers" zijn, politieagentes die wel willen een hoofddoek dragen om een moskee binnen te gaan. ik denk niet dat de politie in GB agentes zullen sturen die dat niet willen en die verplichten om een hoofddoek te dragen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 16:45   #25
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
waar word gesteld dat ze verplicht worden om naar een moskee te gaan? het zou even, goed kunnen zijn ( en aanemelijker) dat het "vrijwilligers" zijn, politieagentes die wel willen een hoofddoek dragen om een moskee binnen te gaan. ik denk niet dat de politie in GB agentes zullen sturen die dat niet willen en die verplichten om een hoofddoek te dragen.

GB is in veel opzichten knettergek geworden.
Enoch Powell, die ik destijds verafschuwde, krijgt nog gelijk ook.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 17:34   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
muggezifters
Dacht ik ook al.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 17:48   #27
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Als de Engelse politie een naaktstrand moet betreden, kleden ze zich dan ook uit ?
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 19:45   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet. Die toenadering moet immers van hun komen en vooral niet van ons. Wat ze ze potverdorie wel, die vermaledijde moslims!
Waarom denkt ge dat ?
Ik las nergens dat de moslims hun hoofddoek moesten afleggen als de politie in de moskee binnenkomt.
Maar uiteraard moet de politie duidelijk maken dat ook zij onderdanig zijn aan God.
Kunnen ze gelijk aan de Iman vragen of een feit ook in de ogen van God een misdaad is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 20:11   #29
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals ik al zei, flikken doen hun pet ook af alsze een kerk binnengaan. dat heeft nietsmet gezag te maken, maar met respect voor de mensen en hun geloofsbelijdennis
Je hebt gelijk. Vanaf nu mogen ook alleen besneden agenten Joodse criminelen oppakken, alleen gedoopte agenten met kruisbeelden Christenen en moeten leden van BBET opgepakt worden door agenten met een armband met een swastika. Jeezes, de politie moet de orde handhaven, niet de gevoeligheden op allerlei groepjes hun zieltjes verzorgen. Laat dat maar over aan de straathoekwerkers.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 20:24   #30
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Vanaf nu mogen ook alleen besneden agenten Joodse criminelen oppakken, alleen gedoopte agenten met kruisbeelden Christenen en moeten leden van BBET opgepakt worden door agenten met een armband met een swastika. Jeezes, de politie moet de orde handhaven, niet de gevoeligheden op allerlei groepjes hun zieltjes verzorgen. Laat dat maar over aan de straathoekwerkers.
als jij zo respect wil tonen, ga uw gang, maar zover moet u het niet doordrijven, dat maakt uw punt redelijk kinderachtig. Ik heb het niet over bekeren, maar over respect tonen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 29 juli 2009 om 20:25.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 20:28   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het daar volledig mee eens. Communautarisme, slachtoffermentaliteit & minderhedenpolitiek moeten even hard bestreden worden als stigmatisering en discriminatie.

Het Angelsaksische communautarisme sluit mensen op in hun gemeenschappen en maakt de gemeenschappelijke inzet voor "the common good" kapot. Een zeer gevaarlijke evolutie!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 20:35   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben het daar volledig mee eens. Communautarisme, slachtoffermentaliteit & minderhedenpolitiek moeten even hard bestreden worden als stigmatisering en discriminatie.

Het Angelsaksische communautarisme sluit mensen op in hun gemeenschappen en maakt de gemeenschappelijke inzet voor "the common good" kapot. Een zeer gevaarlijke evolutie!
Hallo, Sluiten mensen niet eerder zichzelf op??
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 20:55   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hallo, Sluiten mensen niet eerder zichzelf op??
Dat ook, maar dergelijke maatregelen dragen daar natuurlijk extra toe bij. Het is juist in confrontatie met de ander dat je je eigen positie uitbouwt.

Stel je eens voor dat je in een conservatief moslimgezin uit Pakistan opgroeit, vol bekrompenheid en vrees voor de goegemeente. Als je zelfs Britse agentes met hoofddoek de moskee ziet binnenwandelen, hoe ga je dan ooit je achtergrond bevragen en tot een eigen positie komen?

Hoe gaat je dan ooit "worden wie je bent", om met Nietzsche te spreken?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 29 juli 2009, 20:56   #34
Steve_M

Standaard

Citaat:
als jij zo respect wil tonen, ga uw gang, maar zover moet u het niet doordrijven, dat maakt uw punt redelijk kinderachtig. Ik heb het niet over bekeren, maar over respect tonen.
Hoezo, zover moet ik het niet doordrijven? Blijkbaar eisen moslims in GB dat de politie hun gebruiken overneemt. De laatste keer dat ik in een islamitisch land een moskee bezocht werd er van mijn vriendin helemaal niet geëist/verwacht dat zij een hoofddoek droeg (wel dat zij 'zedelijk' gekleed was, maar een politieuniform lijkt me nu niet bepaald aanstootgevend). Waarom zouden politieagenten in een niet-islamitisch land dat dan wel moeten doen? Als jij 'respect tonen' gelijk stelt aan het overnemen van de religieuze gebruiken, dan heb je het wel degelijk over bekeren.
Oud 29 juli 2009, 20:58   #35
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat ook, maar dergelijke maatregelen dragen daar natuurlijk extra toe bij. Het is juist in confrontatie met de ander dat je je eigen positie uitbouwt.

Stel je eens voor dat je in een conservatief moslimgezin uit Pakistan opgroeit, vol bekrompenheid en vrees voor de goegemeente. Als je zelfs Britse agentes met hoofddoek de moskee ziet binnenwandelen, hoe ga je dan ooit je achtergrond bevragen en tot een eigen positie komen?

Hoe gaat je dan ooit "worden wie je bent", om met Nietzsche te spreken?
Hier ben ik het inderdaad mee eens. Moslims mogen van mij in het westen gerust hun cultuur beleven, maar dan wel in de wetenschap dat niet-moslims hun cultuur ook ten volle mogen beleven. Dat betekent bijvoorbeeld dat politieagenten neutraal dienen te zijn en geen hoofddoeken dragen.
Oud 29 juli 2009, 21:01   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het inderdaad mee eens. Moslims mogen van mij in het westen gerust hun cultuur beleven, maar dan wel in de wetenschap dat niet-moslims hun cultuur ook ten volle mogen beleven. Dat betekent bijvoorbeeld dat politieagenten neutraal dienen te zijn en geen hoofddoeken dragen.
Ja, het is ook een "verrijking" (om nog maar eens een aangebrand woord te gebruiken dat hier populair is ) om geconfronteerd te worden met andere levens- en denkwijzen.

Door deze confrontatie is de filosofie geboren! "Du choc des idées jaillit la Lumière", zei Jaurès. Onnodig te zeggen dat de gedegenereerde priesters van de huidige religies deze confrontatie willen vermijden en mensen willen opsluiten in een bepaalde manier van leven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 29 juli 2009, 21:01   #37
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals ik al zei, flikken doen hun pet ook af alsze een kerk binnengaan. dat heeft nietsmet gezag te maken, maar met respect voor de mensen en hun geloofsbelijdennis
Je kunt geen respect afdwingen voor een geloofsbelijdenis of welke ideologie dan ook als die persoon in kwestie daar geen enkel affiniteiten mee heeft. Respect is niet afdwingbaar, als dat wel zou zijn beland men in de hypocrisie. Er zijn regels van goed fatsoen maar ook die zijn naar mijn mening niet afdwingbaar.
Oud 29 juli 2009, 21:05   #38
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ja, het is ook een "verrijking" (om nog maar eens een aangebrand woord te gebruiken dat hier populair is ) om geconfronteerd te worden met andere levens- en denkwijzen.

Door deze confrontatie is de filosofie geboren! "Du choc des idées jaillit la Lumière", zei Jaurès. Onnodig te zeggen dat de gedegenereerde priesters van de huidige religies deze confrontatie willen vermijden en mensen willen opsluiten in een bepaalde manier van leven.
Twee prachtposts! We zijn het vaak oneens, dus als dat eens niet zo is, mag dat ook gezegd worden. Ik zie een gelijkaardig probleem bij ouders die per se liever vrienden willen zijn met hun kinderen. Volgens mij ontzeg je op die manier kinderen en jongeren de kans om zich af te leren zetten tegen bepaalde 'gevestigde waarden'. Die situatie is zeer vergelijkbaar met wat je op dit moment ziet in GB. Confrontatie en ergernis zijn dikwijls goede katalysatoren voor verandering.
Oud 29 juli 2009, 21:08   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo, zover moet ik het niet doordrijven? Blijkbaar eisen moslims in GB dat de politie hun gebruiken overneemt. De laatste keer dat ik in een islamitisch land een moskee bezocht werd er van mijn vriendin helemaal niet geëist/verwacht dat zij een hoofddoek droeg (wel dat zij 'zedelijk' gekleed was, maar een politieuniform lijkt me nu niet bepaald aanstootgevend). Waarom zouden politieagenten in een niet-islamitisch land dat dan wel moeten doen?
Inderdaad, het is te gek voor woorden, en het is een zeer gevaarlijke evolutie omdat dit de meest bekrompen elementen binnen de Pakistaanse moslimgemeenschap in het VK nog sterker maakt.

Ik heb ook eens een vergelijkende analyse gemaakt van religieuze televisie-stations en ik kwam tot de conclusie dat de Amerikaanse "televangelistische" tv-stations en het Britse Islam Channel eigenlijk dezelfde programma's hadden, allemaal om 'cool' over te komen bij de jeugd en hen dan op te sluiten in een eng gedachtengoed.

Christelijke rock, islamitische pop, idiote clips met "What do you do when you have a problem with your TV? You read the instructions of the manufacturer! Well, the Bible/Koran are the instructions of the manufacturer of the world... When in doubt, read the instructions! Read the Bible/Koran!", enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 29 juli 2009, 22:35   #40
zondebok
Banneling

Standaard

Om te gieren van het lachen...Moest het niet zo triestig zijn. Dat wijf ziet er belachelijk uit.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be