Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2009, 10:48   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Een onafhankelijk Vlaanderen brengt geen nieuwe politici.

...
Een onafhankelijk Vlaanderen en een onafhankelijk Wallonië zullen wel in beide nieuwe landen de mogelijkheid geven om ieder een homogeen bestuur op poten te zetten, met ieder voor zich daarbij de volle verantwoordelijkheid. En beiden er dan veel beter van worden.

Het kan zo eens voorvallen dat een bedrijf, dat moet spelen op twee verschillende markten (of whatever ..) zich eens moet reorganizeren.
Zo moet ge ook geen schrik hebben om uw eigen politieke overheid eens te reorganizeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 11:16   #22
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

een land als bedrijf?
en de inwoners als bandwerkers ter meerdere eer en glorie van de aandeelhouders....
goe bezig
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 12:18   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Verhofstadt werd toch geroemd als "de redder van het vaderland"?
Nu, dit zegt dan wel meer over de gesubsidieerde media, dan over Verhofstadt zelf.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 12:23   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
een land als bedrijf?
en de inwoners als bandwerkers ter meerdere eer en glorie van de aandeelhouders....
goe bezig
Nee, een land als ocmw, en waarvan de bandwerkers voor de nodige inkomsten moeten zorgen.
Probleem komst pas, als de aandeelhouders het in dat land niet meer zien zitten, en elders gaan investeren.
Oud 2 augustus 2009, 12:36   #25
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

De schoofzak, dan geef je toe dat het probleem ligt in omhooggevallen Vlaams&Waals Nationalisten die geen poot uitsteken ter verbetering van het bestuur, niet landelijk, niet in de gewesten.
Oud 2 augustus 2009, 12:55   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
een land als bedrijf?
goe bezig
Tsja, ik voel mij "aandeelhouder" van Vlaanderen.

Voorts doe ik mijn werk helemaal niet om alleen maar meer belastingen te betalen en voel ik mij ook helemaal niet verplicht door andere aandeelhouders om alleen maar mijn best te doen, niet om meer inkomsten te hebben, maar alleen maar om meer belastingen te betalen ....
afijn, dit maar om te zeggen dat ik jouw stellingname zeer eigenaardig vind.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 augustus 2009, 13:00   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De schoofzak, dan geef je toe dat het probleem ligt in omhooggevallen Vlaams&Waals Nationalisten die geen poot uitsteken ter verbetering van het bestuur, niet landelijk, niet in de gewesten.
Ik begrijp geen fluit dat ik "iets zou toegeven".
Ik zie ook in deze draad of in mijn reaksie iets van "omhooggevallenen".
Ik zie wel mensen die poten uitsteken; alleen steken ze die uit in verschillende richtingen en op verschillende ogenblikken.

Mag ik je dus voorstellen dat je voortaan best je eigen konkluzies trekt, in plaats van voor te stellen met holle frazes als "dan geef je toe ..." probeert de mijne te trekken. Tenzij natuurlijk dat je alleen kollektivistische logika's volgt, je goed recht, maar dan moet ik je telkens wel van antwoord dienen dat je dwaalt.

Oud 2 augustus 2009, 13:02   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
omhooggevallen of ben je door de mand aan het vallen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 14:09   #29
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Jazeker, waar heeft u het over?

De schoofzak, het was blijkbaar de juiste snaar. Noem eens een Vlaams Nationalistisch (of zo u wil een Waals) politicus die over meer thema's kan meepraten dan het voor de hand liggende nationalisme ?
Oud 2 augustus 2009, 14:19   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Muyters.
Oud 2 augustus 2009, 14:30   #31
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Was geen kandidaat op een Vlaamse kieslijst. Is niet verkozen. Is enkel met veel fantasie een politicus te noemen. Wat niet wegneemt dat ik zijn deelname aan de Vlaamse Regering toe juich. De Wever steekt daarmee tenminste de handen uit te mouwen. En doorbreekt het voorspelbare omhoogvallen van onkundige Vlaams Nationalisten.
Oud 2 augustus 2009, 14:47   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Was geen kandidaat op een Vlaamse kieslijst. Is niet verkozen. Is enkel met veel fantasie een politicus te noemen. Wat niet wegneemt dat ik zijn deelname aan de Vlaamse Regering toe juich. De Wever steekt daarmee tenminste de handen uit te mouwen. En doorbreekt het voorspelbare omhoogvallen van onkundige Vlaams Nationalisten.
Ik weet niet waar je je ziekte vandaan hebt, maar vertel me eens waar je mensen omhoog hebt zien vallen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 15:10   #33
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Ziekte ? Spreek eens duidelijk.
Oud 2 augustus 2009, 19:00   #34
fabianen
Gouverneur

Standaard

Zolang de oudjes,die toch automatisch voor de katholieken stemmen,leven,zal het een paradijs zijn hier voor hem/En het resultaat zie je wel.Schulden,schulden stapelen zich op!
Eigenlijk wie in de politiek zit is het rijk verdienen en als de verkiezingen afkomen zich even buiten het parlement even bewegen.Ze weten toch dat oudjes katholiek stemmen zonder weten waarom.
Je weet toch dat in het rusthuis ook gestemd mag worden.
Tachtigers,negentigers,die niet weten wat ze moeten doen,en begeleid worden door wie?

Laatst gewijzigd door fabianen : 2 augustus 2009 om 19:06.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 20:06   #35
fabianen
Gouverneur

Standaard

Zowat dezelfden die vroeger er niets van hebben afgebracht?
Ja,we verdienen niet meer dat we zelf verdienen.

Er zit gewoon geen halve procent krijgs cultuur in de politiekers.
Geen cloten aan hun lijf.Veel bla,bla met hun universitaire mond ja!
De croo heeft een kankerprobleem nu/Altijd geen bestraling in het weekend;maar menneer heeft het en nu gaat alles veranderen sé!Nu gaat ook in het weekend bestraling zijn,omdat decrootje het heeft.Als ik het had,dan zou er geen sprake geweest zijn,van bestraling in het weekend,dan zou decroo er zelf niet in het minst aandacht hebben om het toe te laten.Hypocriet!
Die kerel is met 1000000..... percent in minachting gezakt nu voor mij.

Laatst gewijzigd door fabianen : 2 augustus 2009 om 20:15.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 21:24   #36
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Nu ik zowat alle kanten vd wereld gezien heb begin ik meer en meer het gevoel te hebben dat België een land in verval aan het geraken is.
Ik ben verre van een Vlaam Blokker, eerder trots te mogen leven in België, maar ik zie toch veel aftakellen hier.
Om maar es op te noemen:

1. Infrastructuur: Onze wegen liggen er slechter bij dan in het Oostblok. Ik ben naar Hongarije geweest en daar tot zelfs in het kleinste boerendorpje is de beton splinternieuw, door de EU gesponsord. Hier zijn er putten overal. Tijd om de overheid/gemeente aan te klagen?

De nieuwe wegenwerken in ons dorp (e.g. overal) zijn erbarmelijk. Hier een lapje van deze beton, een beetje verder een ander lapje van een ander soort.
De grote autostraden zitten vol putten (wegens minderwaardige kwaliteit die gebruikt is maar dikke poen achter verdiend is)

De restauratie van een oud geclassificeerd schooltje is schrijnend. De aannemer heeft het er werkelijk van ver op gesmeten. Dat zoiets mogelijk is, ik begrijp het niet.

2. Waar men in andere landen oude gebouwen probeert te redden als partimonium, smijt men ze hier tegen de vlakte om lelijke appartementen te zetten die niet verkocht geraken. Kassakassa €€€ voor de gemeente. Idem met oude geclasseerde stijl villa's (art nouveu, deco, ...)

3. Bosbouw en natuur: buiten een paar gebieden blijft de inname vd industrie geweldadig verder gaan. Eerdere toegekende natuurgebieden worden ontnomen om voor de industrie te gebruiken. Ondanks de verplichting om iedere gekapte boom terug te plaatsen blijft het bos en groen in Vlaanderen afnemen.

4. Pensioen stelsel: onnodig te zeggen dat dit schrijnend aan het worden is.

5. De staatschuld is dieper dan ooit en de berekeningen zien er verre van rooskleurig uit.

6. De lonen gaan er sterk op achteruit, de armoede rukt op.

7. Sociaal stelsel, nog steeds van de betere ter wereld, maar er worden vele limieten op gezet.

8. Dan spreek ik nog niet over de corruptie op politiek vlak...

Wat denken jullie hierover?
Ik denk dat we toch iets mogen eisen voor onze zuurverdiende belastingskes?!
ga dan waar het beter is hé£....
je zult snel terug hier zijn, geloof me!!
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 21:49   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
De schoofzak, het was blijkbaar de juiste snaar. Noem eens een Vlaams Nationalistisch (of zo u wil een Waals) politicus die over meer thema's kan meepraten dan het voor de hand liggende nationalisme ?
Dit is helemaal geen verdere uitleg over de punten waarover ik me vragen stelde in jouw inisiële post.
Maar swat.

Ik zal beginnen met de allerdomste, tegelijk de minst bekende, van alle flaminganten die over bijna alle tema's kan meepraten: .... mezelf.

Maar zeg nu zelf eens, wat voor een soort vraag is dat nu: eens een naam noemen van een politieker die over tema's kan meepraten .... (seffens gaat ge nog de slimste mens ter wereld als de norm aangeven .... lol !!)

Oud 2 augustus 2009, 23:06   #38
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ik blijf het herhalen : zolang België bestuurd blijft door een overmacht aan bijklussende advocaten valt hier niks aan te doen.

Met hun eigen ministerie (Justitie) is het slechter gesteld dan in het Oostblok. Maar dat is uiteraard ondergeschikt aan de cashflow van hun pleitende kantoren.

1/2 dag per week mooipratend voor de camera's verschijnen op donderdagnamiddag volstaat ruimschoots.

Je hebt waarvoor je kiest.
Het is allemaal de schuld van de advocaten...

Jij kan toch zinnige dingen zeggen...
Oud 3 augustus 2009, 00:10   #39
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Het is allemaal de schuld van de advocaten...
Jij kan toch zinnige dingen zeggen...
Mijn woorden niet verdraaien hé, handig juristje : ik schreef : de schuld van de OVERMACHT aan advocaten.

Andere reaal-beroepen zijn bijgevolg nauwelijks of niet vertegenwoordigd
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 00:21   #40
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Mijn woorden niet verdraaien hé, handig juristje : ik schreef : de schuld van de OVERMACHT aan advocaten.

Andere reaal-beroepen zijn bijgevolg nauwelijks of niet vertegenwoordigd
Ok, de schuld van de overmacht aan advocaten... Het ligt dus aan hun overmacht niet aan de advocaten op zich. Dus de advocaten kunnen er niets aan doen....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be