![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht U écht dat die een fles champagne zullen kraken.... Van, generaliseren gesproken.... Ach zo die vermoedelijke premie doet het hem,wel mijn beste, dan zullen ze op financiën ook wél een flesje champagne kraken aangezien ze daar immers de helft van al die uitbetaalde premies incasseren.... Citaat:
Je moet maar de pech hebben om één jaar jonger te zijn dan Uw collega die wél op brugpensioen mag gaan........ Laatst gewijzigd door Svennies : 3 augustus 2009 om 23:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Wie gaat die opzegvergoedingen en brugpensioenen betalen ? 50000 € per kop als afscheid, 10 tot 15 jaar werkloosheid. Hoeveel geld voor de toeleveranciers ?
Noch GM, noch Magna, noch de overschot van het sterfhuis zal dit opbrengen. Kan Peeters weigeren dit te betalen als de Fed. overheid niet wil of kan ? En dan komen die anderen sluitingen nog. Wat maakt het uit ? 20 miljard of 25 miljard ? Vooruit, schenk de glazen nog eens vol. Het feest is bijna voorbij. Hoe harder de crisis toeslaat. Hoe meer geld het zal kosten. Hoe sneller dat het gedaan zal zijn met de Belgische solidariteit. Dan trekken onze 'solidaire' franstalige landgenoten de stekker uit België. It's the hard way, but the only way. Het gebrek aan Vlaamse ballen zal vervangen worden door gebrek aan geld. Het is al lang geweten : vlamingen moet je schoppen waar het pijn doet. Niet in hun ballen, maar in hun portemonnee.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit alles wordt berekend naargelang het aantal bruggepensioneerden en de bijkomende vergoeding tot hun 65 jaar... Alleen het maandelijks bedrag aan werkloosheidsvergoeding komt ten laste van de belgische staat.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Was brugpensioen niet afgeschaft in het generatiepact ? Of was dat ook weer een loze belofte ?
Want nu moeten de jongeren weer opdraaien voor het vroegtijdig uittreden van die ouw bokken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens zien of je dan nog nét zo gaat reageren.... O ja meneer is bediende zeker,tja die strijken dan tienduizenden euro's extra op gezien hun aantal dienstjaren..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
b) meneer is dan veel waard, want hij bezit een hoop unieke kennis c) door al die jaren ervaring heeft meneer een netwerk opgebouwd en vindt meneer zo weer werk => diplomas, ah, een zaligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() En thuis zitten niksken is kut EN ongezond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het grote probleem is dat de jongeren van nu maar al te goed beseffen dat er voor hen geen sprake zal zijn van brugpensioen. Ik ga ervan uit dat ik ondanks het feit dat ik maandelijks een hoop betaal nauwelijks iets zal zien in de vorm van pensioen. Het systeem is al lang ingestort voor het zover is. De echte overheidsschuld ligt op 300%+ van het BBP en groeit weer razendsnel aan. De verhouding overheidspersoneel/uitkeringstrekkers tov werkenden in de privé verslechtert jaar op jaar. Mensen beginnen later te werken, stoppen vroeger en leven veel langer dan toen het systeem bedacht werd. Arbeid wordt al extreem zwaar belast. De vergrijzing moet nog maar goed en wel beginnen... Ondertussen worden er nog jaarlijks tienduizenden nieuwe sociale zekerheidsgevallen binnengehaald uit het buitenland. Als je een beetje je verstand gebruikt dan besef je - ook als ouwe zak - dat dit systeem niet meer kan blijven bestaan. Iedereen zal langer moeten gaan werken en/of de uitkeringen gaan zwaar zakken. Ik begrijp dat je als individu hoopt er nog van te profiteren, maar als je nuchter bent dan moet je ook toegeven dat dit systeem simpelweg onbetaalbaar is. Het verschil in statuut tussen arbeiders en bedienden is een schande. Er moet een middenoplossing tussen de 2 systemen komen. I.e. beter dan nu voor arbeiders maar bedienden gaan moeten inleveren. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 augustus 2009 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tot dan: gezeeeever Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 augustus 2009 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
diegenen die op iets rekenen zijn knetter. steek uw geld in goud of in het buitenland Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 augustus 2009 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb er twee..... Waarom zou ik een auto van een concurrent gaan kopen.... En Uwe bavet voor Uw mond houden alstublieft ..... Ik gun die arbeiders écht hun opzegpremie van harte..... Ik kreeg destijds 5000 eurokes voor 28 jaar trouwe dienst toen mijn vorige werkgever de fles op ging.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan perfect begrijpen wat u bedoelt - ik zit zelf in een vergelijkbare situatie, maar ik ben wel nuchter genoeg om in te zien dat dit voor 95% van de actieve bevolking niet geldt. Diploma of geen diploma. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 augustus 2009 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blij dat hij destijds bij ons kon beginnen om twee jaar later het einde van dat bedrijf mee te maken..... Overschat Uzelf niet, zoals U lopen er ook méér dan genoeg rond.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reed vandaag over de Noorderlaan, en ik moet zeggen het was even stil toen we naast GM gingen.
Want daarnaast zijn ze een nieuw comlex aan het optrekken. Terwijl GM gaat verdwijnen. Vreemd, maar het zal wel het meest winstgevend zijn op deze manier. Toch voel ik met deze mensen een klein beetje mee.
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als Magna Opel Europe overneemt van GM voor +- 350 miljoen dan ligt het voor de hand dat Magna geen geld vrij houdt voor Belgische en Engelse sluitingen. De miljarden die zij van de Duitse staat krijgen dienen niet om Vlamingen te betalen. Zij moeten in Duitsland blijven. Hoeveel zou een sluiting kosten aan het bedrijf ? Heeft zij hiervoor reserves ? Ik denk het niet. De Vlaamse overheid moest reeds tussen komen met als waarborg het onroerend goed. 3000 man aan 50.000€ (laag tarief volgens Duitse norm, zie Continental en VW) + ongeveer 1500 brugpensioenen van ongeveer 12 jaar voor jouw fonds. Totale kost ongeveer 150 miljoen Euro. Zijn de gebouwen en terreinen eigendom van Opel Europe ? Of reeds onder garantie van het geld van de Vlaamse regering ? Van wie zijn de machines en uitrusting ? De bonden zullen het zo spelen dat de Vlaamse regering, de Belgische zal passen, onder een of andere vorm die 150 miljoen zullen ophoesten, waarvan de helft onder vorm van belastingen zal terugvloeien naar de fed.regering Dus, wie betaalt de sluiting ? Wij.
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Wij gaan voor goed bestuur, de mensen zitten daarop te wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zolang de kiezers op de verkeerde partijen en mensen blijven stemmen, zal er weinig veranderen.
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien dat zij in havengebied zijn, zijn het misschien gemeenschapsgoederen (openbaar domein) die aan GM destijds in erfpacht of in concessie werden gegeven? In havengebied zijn er meer! Dat is ook een onderzoek waard... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zijn de gebouwen en terreinen eigendom van Opel Europe ? Of reeds onder garantie van het geld van de Vlaamse regering ? Van wie zijn de machines en uitrusting ? Dit zou dan, indien het juist is, willen zeggen dat de Vlaamse regering voor een mogelijke lening hellemaal geen borg krijgt ??? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 4 augustus 2009 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |