Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 18:36   #21
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Het was maar een grapje hoor. Al verdoen een pak flikken hun tijd met bureacratische door de politiek opgelegde weinig opbrengende taken.
Eén voorbeeldje : het gaan controleren bij nieuwe inwoners. Ik weet echt niet in welke gevallen dat iets uithaalt. Heb vroeger toen ik nog een sociaal leven had ook wel eens iemand bij me laten inschrijven die er niet niet echt woonde uit hulpvaardigheid en had toen ook weet van verschillende mensen uit mijn kennissenkring die niet verbleven waar ze gedomicilieerd waren en geen bezoekje van een flik dat dat kon verhelpen. Bij de meesten was dat echt uit noodzaak, een enkeling misschien uit profitariaat. Nochtans is dat een redelijk tijdrovende taak voor de wijkagenten.
Ze zouden beter overal eens een paar dagen undercover gaan fietsen in het oog houden ipv die zever. Ik ben er namelijk op een maand en een beetje twee kwijt gespeeld en mijn fiets is mijn leven Twee dagen zonder en ik loop de muren op.
off-topic:

Trek het u niet aan, da's mijn "stijl", afin, moet een beetje aan 'anger management' werken denk ik
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 00:53   #22
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat veel flikken achter een bureautje zitten of de misdaad niet aanpakken omdat ze hun werk niet mogen doen heeft niks te maken met het feit dat er gewoon véél te veel van die soort zijn. Nederland heeft 1 flik op 450 inwoners, hier in dit apenland is het 1 op 256!

Flikken zijn de knechten van de machthebbers die hun macht moeten helpen verzekeren en behouden.
De machthebbers zijn mondialistisch gezinde Belgische kapitalisten, zij zijn de vijanden van de Vlaamse werkmens.
Flikken zijn de vijanden van de gewone man in Vlaanderen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 00:56   #23
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, België heeft zelfs heel weinig mensen in dienst om de orde en veiligheid te verzekeren.
Diegenen die orde en veiligheid willen zijn de machthebbers. U staat dus aan hun kant en dus tegen de gewone Vlaming.

Citaat:
Dus zolang men de taken niet anders verdeelt, moet België over een super grote politiemacht beschikken.
Waarom? Om de rijken hun gestolen rijkdom te bewaken?
Om de bazen hun uitbuitingseconomie te vrijwaren?
Om de Belgische machthebbers toe te laten de gewone Vlamingen verder onder de knoet te houden?
Oud 8 augustus 2009, 01:08   #24
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een geprivatiseerde politie zou veel efficienter zijn.
Tiens , wil het nu niet lukken dat ....a wild stab in the dark (cynisch) bvb gedurende een jaartje ofzo, Banken ietwat staatsteun gehad hebben in Europa ? (Staatsteun is dus uw en mijn geld om de "lijken" van een bende " short therm" kapitalisten uit de nood te helpen )

Bottomline is, soms moet je zaken NIET privatiseren, dus politie is daar eentje van
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 16:35   #25
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een geprivatiseerde politie zou veel efficienter zijn.
Best dat uw verstand niet kan geprivatiseerd worden, het zou niet veel opbrengen vrees ik. Geprivatiseerde politie zou immers betekenen dat niet langer de overheid over het wettelijk geweldsmonopolie beschikt. De flikken nog eens privatiseren zou die ploerten nog een stuk erger en vooral crimineler maken dan nu het geval is. Ze zouden vooral die problemen aanpakken die het meeste geld opleveren en diegene die het meeste kosten links laten liggen. Vriendjespolitiek zou exponentieel toenemen.
Oud 8 augustus 2009, 16:48   #26
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Best dat uw verstand niet kan geprivatiseerd worden, het zou niet veel opbrengen vrees ik. Geprivatiseerde politie zou immers betekenen dat niet langer de overheid over het wettelijk geweldsmonopolie beschikt. De flikken nog eens privatiseren zou die ploerten nog een stuk erger en vooral crimineler maken dan nu het geval is. Ze zouden vooral die problemen aanpakken die het meeste geld opleveren en diegene die het meeste kosten links laten liggen. Vriendjespolitiek zou exponentieel toenemen.
Het zou de legitimiteit van de bestaande orde anderzijds wel fel verzwakken.
Oud 8 augustus 2009, 18:25   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Als je dan beseft dat feitelijk veiligheid geen enkele toegevoegde waarde heeft in de economie... zie je van hier welk voor overhead we hebben in onze maatschappij... 0.5% van ons inkomen voor security... is dit fair of niet ?
0.5% van uw inkomen afdokken om boetes te krijgen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 19:16   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een leger van 40000 (veertigduizend!) flikken in dit apenland! Of 1 flik per 256 inwoners! België is een ware politiestaat geworden.

Het is hoog tijd dat er ernstig bespaard wordt op politie en dat daar ontslagen vallen, flikken zijn nietsnutten die vooral de kleine man pesten en de zware criminelen toch met rust (willen/moeten) laten. Beter geen job dan betaald worden om werkende mensen te pesten.

40000 flikken, dat is véél te veel. Een halvering zou om te beginnen al mooi zijn. Minder blauw op straat!

Wel F. Lurk u hebt gelijk . In Nederland is er ongeveer één flik per 570 inwoners en het is daar niet onveiliger dan hier. Ze doen het daar ook met de helft minder belastingsambtenaren en de belastingen worden daar ook geïnd.
Ze doen het daar tout court met de helft ambtetaren minder dan hier.
De ontvetting van de Belgische staat is urgent.
Wie gaat dit alles anders blijven betalen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 21:44   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ja

nederland doet het beter, zij hebben gans die handel gesaneerd
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 21:45   #30
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Eerst de almacht van de overheid betreffende de politiemachten bekritiseren, en vervolgens dit:
Citaat:
Geprivatiseerde politie zou immers betekenen dat niet langer de overheid over het wettelijk geweldsmonopolie beschikt. De flikken nog eens privatiseren zou die ploerten nog een stuk erger en vooral crimineler maken dan nu het geval is.
Wat is het nu? Eieren of joeng?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 13:33   #31
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het zou de legitimiteit van de bestaande orde anderzijds wel fel verzwakken.
Welke bestaande orde? Is er een orde? Ik dacht eerder aan wanorde.
Oud 9 augustus 2009, 13:34   #32
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Eerst de almacht van de overheid betreffende de politiemachten bekritiseren, en vervolgens dit:

Wat is het nu? Eieren of joeng?
Ik heb niet de almacht van de overheid bekritiseert maar wel dat er véél te veel flikken zijn. Wat ik verdedig is een véél kleinere politiemacht in dienst van de overheid. Snappie?
Oud 9 augustus 2009, 13:48   #33
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

méér blauw op straat en toch minder flikken in dienst ?????

het kan !

t'is te zeggen...... het zou kunnen...........

gewoon de flikken die er nu zijn de baan opsturen en ervoor zorgen dat ze niet gans de tijd op café zitten !
Oud 9 augustus 2009, 14:30   #34
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht

het kan !

gewoon de flikken die er nu zijn de baan opsturen en ervoor zorgen dat ze niet gans de tijd op café zitten !

ze een degelijke opleiding laten volgen zou misschien ook al wat helpen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 16:07   #35
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht

het kan !

MINDER blauw op straat aub, er lopen er al veel te veel rond.
Oud 9 augustus 2009, 17:18   #36
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ze een degelijke opleiding laten volgen zou misschien ook al wat helpen.
100 procent gelijk............ maareuh zal ni simpel zijn, eerst ze nuchter krijgen én ze motiveren om de cursus te volgen...... en dan iemand vinden die er toe in staat is die cursus te geven zodanig dat ze't snappen...
Oud 9 augustus 2009, 17:42   #37
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke bestaande orde? Is er een orde? Ik dacht eerder aan wanorde.
Wanneer enkel de politie met wapens rondloopt en ze gebruikt, dan kan haar orde (i.e. de wetgeving die zij doet naleven) relatief makkelijk als legitieme orde bestempeld worden. Het verzet tegen zo'n wetgeving is immers maar mogelijk wanneer je de staat ontmanteld of doorziet als een status-quo van belangengroepen. Dat is voor nogal wat mensen te hoog gegrepen, getuige daarvan de regelmatige uitvallen tegen 'de politici', 'de staat', 'la Belgique',... vaak zonder dat die dingen bij hun echte naam genoemd worden. Een testje: hoeveel mensen associëren Kris Peeters met de eerder abstracte Vlaamse Leeuw of de Vlaamse regering, en hoeveel associëren hem met Unizo?

Stel dat we het geweldsmonopolie van de overheid doorbreken. Je krijgt dan een geprivatiseerde politiedienst, geprivatiseerde bewakingsdiensten en gelegitimeerde bendes. De boete die een agent mij uitschrijft omdat ik mijn wagen foutief parkeerde, kan ik dan niet meer steken op de staat maar wel op diegene die die agent betaalt. Als dat dezelfde is als de eigenaar van het lapje grond waarop mijn wagen staat, dan wordt het conflict tussen mij en de agent (en vooral de eigenaar) persoonlijker itt de eerder abstracte kritiek op de politie vandaag. De orde wordt dan erg zichtbaar: de eigenaar gebruikt financiële en/of morele dwang om het uitzicht vanuit zijn woonst te garanderen, omdat hij graag zijn macht laat zien of omdat hij gelooft dat een autovrij uitzicht de waarde van zijn vastgoed doet stijgen... Kort samengevat: mensen zouden beter inzien hoe de huidige machtsverhoudingen gehandhaafd worden, en zouden ze dan ook makkelijker in vraag stellen. Een eikel kan je immers makkelijker op zijn gezicht slaan dan een minister of 'de politici' die je toch nooit te zien krijgt.

Laatst gewijzigd door Andy : 9 augustus 2009 om 17:50.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 17:48   #38
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Stel dat we het geweldsmonopolie van de overheid doorbreken.
U denkt blijkbaar dat moorddadige gangsters op een liberalisering van het geweld wachten alvorens hun slag te slaan?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 17:53   #39
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
U denkt blijkbaar dat moorddadige gangsters op een liberalisering van het geweld wachten alvorens hun slag te slaan?
Neen. Die moorddadige gangsters zitten daar absoluut niet op te wachten. Moorddadige gangsters, of ze nu behoren tot de ordediensten of het leger, zijn als de dood voor het doorbreken van het geweldsmonopolie. Zo mag je wanneer je betoogt blijkbaar wel met kasseien gooien, maar geen vuurwapens, traangas, matrakken en gevechtsuitrusting bijhebben. What's the point? Zo is het ook toegestaan om een wereldeconomie in stand te houden die meer doden maakt dan de doorsnee oorlog, of om wapens te verkopen aan staten die ze uittesten tegen een burgerbevolking, maar het verhandelen van datzelfde oorlogstuig aan diezelfde burgers is niet toegestaan.

Laatst gewijzigd door Andy : 9 augustus 2009 om 18:04.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 18:00   #40
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Politiehaat is een kenmerk van revolutionair ingestelde stoottroepen. Wat ook logisch is: men gaat geen vijand bestrijden die men niet haat.

Respect voor politie impliceert soms wel eens ook respect voor de wet. En dat willen de subversieve denkers absoluut niet.
Daarom wordt politiehaat zo hoog gehouden bij de stoottroepen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be