![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is de sociaalheid van SW bij inkomens van 45000€/jaar | |||
0 op 10 |
![]() ![]() ![]() |
8 | 72,73% |
1 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn regelmatig voorkomende huurprijzen voor "sociale woningen"?
(let op de terminologie: alsof wonen een asociale bezigheid is ...)
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn sociale woningen duurder of goedkoper?
Wie betaalt wat? Speelt de overheid "Sinterklaas"? Wat is PPS? ("privaat publieke samenwerking") Zijn PPS-projecten "een succes" of "oplichterij"? Kan de overheid zelf een bouwfirma oprichten?
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- de huurprijs is gerelateerd aan het inkomen. Ik weet niet in welke mate dat die relatie blijft opgaan naarmate je loon stijgt of dat er een zekere maximumhuur is. Ik weet wel dat een vriendin van mij die in een sociale woning woont met een inkomen van +/- 2300 euro bruto (enig ander voordeel maaltijdcheques) ongeveer 470 eur huur betaald aan een sociale woning. Toen ze initieel in die woning trok moest ze een pak minder betalen, maar sindsdien verdient ze wat meer. De woning an sich is proper, maar wel klein. Ik denk maximaal 50-60m2 of zo - als het al zoveel is. Locatie is wel goed ; i.e. St-Andries te a'pen. - Overheid Sinterklaas? Ingeval van die vriendin denk ik eigenlijk van niet. Ik denk dat zij voor die huurprijs op de privé-markt equivalente appartementen moet kunnen vinden. Ik denk wel dat de overheid Sinterklaas speelt voor bevriende bouwfirma's en de huisvestings maatschappijen zelf. - PPS: een constructie bedacht om de begroting op korte termijn op te smukken. Op iets langere termijn zijn dit veelal erg slechte overeenkomsten voor de belastingbetaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() SW kosten doorgaans tussen 25% en 35% vh inkomen. welke kosten erin zitten varieert ook nog vaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bruto of netto?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U hebt wel een punt mbt de kosten. Ik heb er geen idee van wat er bij haar inbegrepen is. |
|
![]() |
![]() |