![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En iedereen wist ervan: zo'n paar honderd mensen, inbegrepen zijn wettige. (ik weet ook niet of hij aan de vrouwen of aan de drank is gestorven) Laatst gewijzigd door filosoof : 27 augustus 2009 om 21:22. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doopsels en toestanden zouden ze moeten verbieden bij minderjarigen. Liever de vrije keuze laten op latere leeftijd. Veel beter dan al die 'verplichte tradities' tegen beter weten in, in stand te willen houden. Mij hadden ze ook niet moeten dopen. Ik ben tegen de kerk en haar domme, achterhaalde regeltjes. Maar heb het ook zitten. En omdat ik het zelf nogal persoonlijk ridicuul vind om met te laten 'ontdopen', en omdat het nog niet simpel is om uit het kerkelijk register geschrapt te worden, heb'k de moed eigenlijk wat opgegeven. Het is nu niet dat ik mij zo'n betere of slechtere persoon voel omdat ik gedoopt ben. Au contraire zelfs, het heeft mij nog niks bijgebracht in mijn leven. En mijn waarden en normen zijn dingen die ik van thuis meekreeg en mezelf eigen heb gemaakt. Ik heb daar nooit God de Vader en zijn kerk voor nodig gehad. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De moeder kan het dus zelf . |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klopt, maar het komt niet mee in het kerkelijk register op die manier, dus als ze later nog voor de kerk willen trouwen, zullen ze zich alsnog moeten laten dopen door een pastoorke.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zodra het kind zelf kan kiezen kan het zich laten registreren. Ik zie niet in hoe het moest boeten. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 28 augustus 2009 om 01:06. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ach ja, die typische spreidstand van de kaloten. Het blijft me verwonderen dat die uiterst pijnlijke spagaten nog geen liesbreuk tot gevolg hebben gehad.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 augustus 2009 om 04:44. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het behoeft maar weinig ridiculisering. Is het al van zichzelf.
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het is dus duidelijk een probleem voor haar om de kinderen zelf te laten kiezen welk geloof ze willen volgen. Wat het samenwonen van één man met verschillende vrouwen aangaat. Dit is volledig volgens het Christelijke geloof, maar het word door de RKK en de Europese landelijke wetten verboden om dit ook op papier te laten bevestigen. Zelfs scheiden word door de RKK als een zonde gezien en hertrouwen is dan zelfs onmogelijk voor de RKK. En de Rooms Katholieken noemen de Islam een achterlijke Godsdienst!! Polygamie staat zelfs in de Bijbel vermeld als een heel normale zaak en nergens in de Bijbel vindt je terug dat een man slechts 1 vrouw mag huwen. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
|
Citaat:
![]() Ja, als de Kerk vindt dat polygamie niet mag en ze weigeren een doopsel met drie ouders te houden, dan is dat een spreidstand meneer...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 28 augustus 2009 om 11:20. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar de vraag die je je als katholiek zou moesten stellen, is : wat als deze kinderen dan om het leven komen voordat ze de mogelijkheid hebben gehad zichzelf te laten dopen? |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is zeer simpel. http://countmeout.ie/ |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
En niet enkel geldig in Ierland.
In hun FAQ: Citaat:
Laatst gewijzigd door lomeanor : 28 augustus 2009 om 11:27. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Gelieve de taalwetgeving te respecteren.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De (Ierse) katholieke kerk steunt trouwens de validiteit van dit "countmeout" initatief.
In het Evangelie volgens Johannes (hoofdstuk 6) lezen we immers ook dat Jezus zijn volgelingen de kans gaf om zich van hem af te keren. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Mormonen?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|