![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En wie bepaalt de moraliteit? De meerderheid, anarchie is dus in de praktijk een democratie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van dolfijnen is geweten dat ze baby dolfijnen op beestachtige wijze vermoorden, zodat de moeder niet meer moet zogen en beschikbaar is voor sex. Van chimpansees is geweten dat ze gecoordineerde (!) aanvallen uitvoeren op naburige troepen, om vrouwtjes en voedsel te stelen. De mannetjes worden daarbij doelbewust (!) vermoord. Er zijn massa's voorbeelden, maar niet een diersoort die een rechter en gevangenis heeft om dat onder controle te houden. Wij zijn daar de enige uitzondering op. Uiteraard leven de dierenkuddes in vrede en harmonie. Tot ze een andere kudde tegenkomen. Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 september 2009 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet noodzakelijk. Dit hangt ervan hoe de anarchie is ingevuld, net zoals een staatsgerichte samenleving trouwens.
Het is niet zo dat er binnen een anarchie geen wetten kunnen gelden, integendeel zelfs. Het is alleen een andere benadering van wetgeving, binnen de anarchie staat veel meer de geest van de wet centraal dan de letter. Er is geen enkele reden waarom er geen recht zou kunnen gesproken worden. Zijn mensen beschaafd door de staat of de staat beschaafd door de mens? Laatst gewijzigd door Loki : 1 september 2009 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In het nog niet zo ver verwijderde verleden noemde men die groep "de adel" of ook "de heersende klasse"
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De mens heeft altijd "in groep" geleefd ; dit was een biologische noodzaak : zonder dat er binnen een groep voor de zwakkeren zou gezorgd worden zou de mensheid het nooit hebben kunnen overleven. De mens is immers een "vroeggeboorte" die zonder verzorging het geen dag kan uithouden. Om aan voedsel te geraken heeft hij eveneens medewerking vanwege groepsleden nodig.. het verfijnen en verbeteren van die groepsaktiviteiten gaven aanleiding tot het ontwikkelen van taal, godsdienst en morele leefregels.
De konflikten van de leefregels/wetten met de diverse individuele gewetens maakt overigens dat deze regels zich ontwikkelen/verfijnen.. een heersende kaste/klasse die meent de algemene morele normen aan zijn laars te kunnen lappen wordt hierdoor niet geduld in de meest ontwikkelde samenlevingen... Een klassieker is het geval "Antigone" die haar broer tegen de wil van de heersende diktator Kreon absoluut wilde begraven...
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nog recenter: "Nederlandse vroege contacten met Australië -dus met de Wik (Aurukun) en Yolngu stammen in 1606 en 1623- worden gemarkeerd door vrouwenroof, ontvoering, bloedbaden en uiteindelijk het verdrijven van de VOC." Nederlanders == Chimpansees ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zijn niet enkel de blanken die zich daaraan schuldig maken:gemaakt hebben. Bv: de slavenhandel naar Amerika zou bijna niet mogelijk geweest zijn als de Arabische wereld die handel niet al lang geïndustrialiseerd hadden. De blanken kochten bijna al de slaven op markten die bijna volledig in Arabische handen was. En de slaven die ter beschikking stonden om verkocht te worden was slechts een fractie van wat ze "verzameld" hadden. Het overgrote deel haalde zelfs de markten niet gewoon omdat ze dood waren voor ze er aankwamen. Verder ging het over het feit dat Bambina beweerde dat in de dierenwereld er geen oorlogen bestaan die enkel tot doel heeft het "vernietigen/afslachten" van soortgenoten. Wat larie is.
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 2 september 2009 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iedereen dat mij irl kent zal beamen dat ik afgelopen jaren enorm gekalmeerd ben.
Toen ik braafjes met de wet meeliep en mij eens met een glas alcohol beschonk, was ik niet de gezelligste man die je kon tegenkomen. Toen ik tegen de wet in mijn jointjes begon te roken en mij verdiepte in psychedelica (doordat de wet er zoveel aandacht aan gaf met dat verbod daar) ben ik toch 180° veranderd. Ik zit vol met liefde, vrede, ... Ik aanschouw de dualiteit in het leven en begin het levensdoel stillaan te begrijpen. Ik ben opgeroepen door een mystieke hogere kracht om jullie allen als één te aanschouwen. Ik ben door tegen de wet in te gaan, een heel kalm nadenkend persoon geworden. Nu moet je mij niet dadelijk als junkie of crimineel afstempelen. Ik ben alles behalve verslaafd. Mijn enige verslavingen die ik in mij meedraag zijn nicotine en caffeïne (en liefde lol). Ik schep geen overlast, ik steel niet, ik vecht niet, ik loop braaf tussen de lijntjes. Al wat ik doe is in overleg met de hogere mystieke kracht... En zij beveelt mij aan: To love!
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Ik ben zelf een paar jaar terug toeschouwer geweest van een gang bang/groepsverkrachting van eenden. Gewoon op straat. Ik had eerlijk gezegd compassie met dat vrouwtje. Terwijl twee mannetjes (woerden?) dat beestje vasthielden, kroop de derde er van achter op. En dan nog een massa kwaakende eenden daarond om hun beurt af te wachten. En ze kregen hun "beurt" hoor. Dat vrouwtje kon wel af en toe ontsnappen, maar dan waren er direct een paar anderen die ze terug vasthielden voor de volgende ronde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Geweten, definitely!
|
![]() |
![]() |