Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2009, 18:34   #21
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
Nog een typisch voorbeeldje van absolute vooringenomenheid.
Vooringenomenheid? Verklaar u nader.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 18:41   #22
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Vooringenomenheid? Verklaar u nader.
U denkt te weten hoe de situatie bestaat, maar je hebt dat helemaal verkeerd voor. En erger nog: u heeft helemaal geen gehoor naar mensen die het wel eens veel beter zouden kunnen weten dan jij.

Als ik u een raad mag geven: vorm geen oordeel over iets waar je het fijne niet van weet/of erger nog: waar u helemaal niets van af weet.
Oud 4 september 2009, 18:43   #23
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U denkt te weten hoe de situatie bestaat, maar je U hebt dat helemaal verkeerd voor. En erger nog: u heeft helemaal geen gehoor naar mensen die het wel eens veel beter zouden kunnen weten dan jij. U
Als ik u een raad mag geven: vorm geen oordeel over iets waar je U het fijne niet van weet/of erger nog: waar u helemaal niets van af weet.
Als dit voor een verklaring moet doorgaan, dan bent U het die nergens iets van af weet. Ik vroeg u om mijn vooringenomenheid nader te verklaren en u komt met een loze frasering zonder inhoud.

En u komt hier hopen dat de uitspraken niet van volwassenen komen... Kinderen passen dergelijke praktijken toe; een volwassene gaat de uitdaging aan.

Laatst gewijzigd door kizzy : 4 september 2009 om 18:45.
Oud 4 september 2009, 18:48   #24
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Omwille van waar hij voor staat en voor gaat ijveren: een aftands, ondemocratisch wereldvreemd kliekje zakkenvullers.
Ik denk niet dat hij lid is van een traditionele partij.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 18:52   #25
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Die hebben daar geen monopolie op, integendeel. Het zijn de monarchiën die dat hebben uitgevoenden. De traditionele partijen hebben dat alleen maar overgenomen.
Oud 4 september 2009, 18:55   #26
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dit voor een verklaring moet doorgaan, dan bent U het die nergens iets van af weet. Ik vroeg u om mijn vooringenomenheid nader te verklaren en u komt met een loze frasering zonder inhoud.

En u komt hier hopen dat de uitspraken niet van volwassenen komen... Kinderen passen dergelijke praktijken toe; een volwassene gaat de uitdaging aan.
Draai de rollen niet om, het is jij die mij tracht te nemen op mijn spelling ipv op de inhoud.

Het feit is gewoon dat jij bepaalde zaken gewoon geen weet hebt, maar toch voel jij je geroepen om op alles en overal commentaar te geven. Je komt mij dan ook voor als een uiterst gefrustreerd en verzuurd mensje.
Ik heb dan ook geen zin om je te doen inzien dat je totaal fout zit, daar je gewoon niet bereid bent je fouten in te zien. Jij wilt maar één ding: zagen en klagen, klagen en zagen. Missch uit teveel aan vrije tijd, wie zal het zeggen.
Oud 4 september 2009, 18:56   #27
BWarrior

Standaard

Citaat:
Die hebben daar geen monopolie op, integendeel. Het zijn de monarchiën die dat hebben uitgevoenden. De traditionele partijen hebben dat alleen maar overgenomen.
Ik ben er niet van overtuigd - integendeel zelfs - dat de monarchie niet populairder is dan de politici.
Oud 4 september 2009, 19:21   #28
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Draai de rollen niet om, het is jij die mij tracht te nemen op mijn spelling ipv op de inhoud.

Het feit is gewoon dat jij bepaalde zaken gewoon geen weet hebt, maar toch voel jij je geroepen om op alles en overal commentaar te geven. Je komt mij dan ook voor als een uiterst gefrustreerd en verzuurd mensje.
Ik heb dan ook geen zin om je te doen inzien dat je totaal fout zit, daar je gewoon niet bereid bent je fouten in te zien. Jij wilt maar één ding: zagen en klagen, klagen en zagen. Missch uit teveel aan vrije tijd, wie zal het zeggen.
Ik denk nochtans dat ik al voldoende keren méér dan alleen maar loze uitspraken heb gedaan. Ik ben niet te beroerd er ook tekst, uitleg en motivatie bij te geven. Iets wat u duidelijk niet bereid bent te doen.

Ik heb u overigens 'genomen' op uw grammatica, niet op uw spelling. En dit alleen maar omdat u het zich permitteert laagdunkend te doen over uw mede-forumbezoekers. (De volwassenheid, weet u nog?)
Oud 4 september 2009, 19:21   #29
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben er niet van overtuigd - integendeel zelfs - dat de monarchie niet populairder is dan de politici.
Dan moeten we daar maar eens een referendum over houden, niet?
Oud 4 september 2009, 19:23   #30
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
In ieder geval is Philippe een baard aan het kweken om Leopold II te gaan evenaren.

Is een baard geen camouflage voor gemiste mannelijkheid???
Hij heeft nog steeds een "babyface" zelf met baard....
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 19:50   #31
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Hij heeft nog steeds een "babyface" zelf met baard....
Pfff, mensen beoordelen op uiterlijke criteria
Oud 4 september 2009, 23:28   #32
Hallebarde
Banneling

Standaard

Er zijn er bij de Belgische koninklijke familie wel meer die een goede adviseur kunnen gebruiken, voor zover ze er al willen naar luisteren, natuurlijk.

Toen journalist Christophe Deborsu onlangs onverwacht een vraag stelde aan Albert over de aankoop van zijn nieuwe boot en of hij begrip had voor de wrevel die daaromtrent is ontstaan bij de bevolking, hield Albert wijs zijn mond. Maar zijn Italiaanse madam maakte zich goed nerveus : neen, daarvoor had ze geen enkel begrip, want ze hadden al sinds hun huwelijk een boot(je) etc…etc….

De journalist en zijn cameraman werden daarop nogal dwingend door de mannen van de beveiliging op ruimere afstand gehouden.

Hoe dan ook maakte het kort incidentje minstens drie dingen duidelijk :

1. Albert is thuis hoogstens een pantoffelheld : Paola voert er het woord, en moeit zich met vanalles en nog wat ;
2. De onderdanen mogen niet weten of Albert en zijn madam begrip voor hen hebben ;
3. Het is evenwel zonneklaar dat alvast Paola géén begrip heeft voor de bevolking.

Niet dat een degelijk adviseur deze ongewilde en verhelderende “openheid” gegarandeerd had kunnen voorkomen, maar hij had het misschien kunnen proberen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 10:11   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Alle voorbeelden tonen aan dat een monarchie lang niet meer van deze tijd is.

En als die monarcihie dan nog Franstalig is, met het onvermogen om tweetalig te worden op een nivo zoals prinses Maxima dat wel kon, dan zitten we in dit (on)land met een koppel koninklijke Minima.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 20:27   #34
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel: de familie Cornet D'Elzius leverde in het verleden al een minister voor de PRL, en die brave manier die Philippe de Belgique maniertjes moet leren was zelf kabinets-chef van Charles Michel, MR. Een echte stamboek loge-liberaal dus.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 22:58   #35
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eerst zelf lezen hé:
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090903_056

Allez zeg, de nieuwe advizeur (raadgever, voor wie geen Vlaams zou verstaan) wordt ene Graaf John Cornet d’Elzius.

Zou die man met de eksotische naam en titel ook een taaie zijn?
Zal hij den Prince klaarstomen om de leiding van het leger en van het (on)land op zich te nemen?

Zou ik nu niet beter de flamingante handdoek in de driekleuring boksring smijten?
Want zeg nu zelve, die man lijkt me veel te geschikt en zal die bande daar waarlijk op de hoogte houden van wat reilt en zeilt bij de gemiddelde dienaar/belastingbetaler/sponsor van de PS.

post skrotum: op welk budget zou die raadgever zijn pree verrekend worden? Of is dit ook een verdoken meerkost voor dat zogezegde goedkope boëltje daar.
Ik dacht dat het nog altijd adviseur was in het Nederlands (ook in België) en daarbij ik meen dat de 'prins van Laken' in dit geval prins Filip, de titel Hertog van Brabant draagt (hoewel zijn oudste dochter, prinses Elisabeth, geen gravin van Henegouwen is). Er van uitgaande dat men de monarchie wenst te continueren is een capabele adviseur toe te juichen, echter ook wanneer men er tegen is, is de monarchie tot nader order wel het uithangbord van uw land. Daarbij lijkt het me voor prins Filip lastiger, dan voor de prins van Oranje, prins Willem Alexander, omdat de monarchie of beter het huis Oranje Nassau, populairder is en in ieder geval een historische 'harde kern' heeft (al in de periode dat ze Stadhouders in de Republiek waren). Daarbij is het misschien ook interessant om te melden om te melden dat een onderzoek onder leiding van Gerrit Zalm het koningshuis boekhoudkundig heeft onderzocht en het ministerie van Financiën (NL) geadviseerd heeft, hoe men zo duidelijk mogelijk het koningshuis in de begroting kan opnemen.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 5 september 2009 om 22:59.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 23:22   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik dacht dat het nog altijd adviseur was in het Nederlands (ook in België) en daarbij ik meen dat de 'prins van Laken' in dit geval prins Filip, de titel Hertog van Brabant draagt (hoewel zijn oudste dochter, prinses Elisabeth, geen gravin van Henegouwen is). Er van uitgaande dat men de monarchie wenst te continueren is een capabele adviseur toe te juichen, echter ook wanneer men er tegen is, is de monarchie tot nader order wel het uithangbord van uw land. Daarbij lijkt het me voor prins Filip lastiger, dan voor de prins van Oranje, prins Willem Alexander, omdat de monarchie of beter het huis Oranje Nassau, populairder is en in ieder geval een historische 'harde kern' heeft (al in de periode dat ze Stadhouders in de Republiek waren). Daarbij is het misschien ook interessant om te melden om te melden dat een onderzoek onder leiding van Gerrit Zalm het koningshuis boekhoudkundig heeft onderzocht en het ministerie van Financiën (NL) geadviseerd heeft, hoe men zo duidelijk mogelijk het koningshuis in de begroting kan opnemen.
Als ik mijn land (België) niet als mijn land aanzie, heb ik er ook geen enkel belang bij, hoe dat dat uithangbord eruit ziet. Eigenlijk kan mij dat vierkant gestolen worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2009 om 23:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 23:31   #37
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als ik mijn land (België) niet als mijn land aanzie, heb ik er ook geen enkel belang bij, hoe dat dat uithangbord eruit ziet. Eigenlijk kan mij dat vierkant gestolen worden.
Dan kijkt u niet verder dan uw neus lang is. Op macro niveau heeft dit wel effect, en lijkt me ook in voordeel van alle Belgen, ook Vlamingen, dat prins Filip het goed doet tijdens bijvoorbeeld een economische missie. Nogmaals dit alles geldt tot nader order...
Oud 6 september 2009, 00:01   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dan kijkt u niet verder dan uw neus lang is. Op macro niveau heeft dit wel effect, en lijkt me ook in voordeel van alle Belgen, ook Vlamingen, dat prins Filip het goed doet tijdens bijvoorbeeld een economische missie. Nogmaals dit alles geldt tot nader order...
Zeg kerel, wat zit ge daar nu allemaal te lullen en in uw broek te krabben.

Economische missie. Pfff. Alsof andere landen zonder Koninklijke poppenkast het niet goed zouden doen op "economische missies".'t Jonge jonge jonge, wat voor een lulkoek. Die gespierde banaan, daar lachen ze hun overal krom mee en dat verziekte bla bla bla staatje van keske schiet heeft echt in het buitenland niet veel aanzien hoor, zeker ook niet op economisch vlak.

De bestuurloosheid van onze regering en de onzekere toestand, de tijdbom die tikkende is onder het wat België heet, en die door niets of niemendal nog uit te schakelen valt, is veel eerder de meest gerechtvaardigde rede in het buitenland om zeker NIET te investeren in dit apeland, dus kan er maar hopelijk zo snel als enigszins mogelijk is, een einde aan gesteld worden, zowel aan de fusie Vlaanderen-Wallonië als aan heel die bende van Laeke.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 september 2009 om 00:02.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 00:18   #39
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zeg kerel, wat zit ge daar nu allemaal te lullen en in uw broek te krabben.

Economische missie. Pfff. Alsof andere landen zonder Koninklijke poppenkast het niet goed zouden doen op "economische missies".'t Jonge jonge jonge, wat voor een lulkoek. Die gespierde banaan, daar lachen ze hun overal krom mee en dat verziekte bla bla bla staatje van keske schiet heeft echt in het buitenland niet veel aanzien hoor, zeker ook niet op economisch vlak.

De bestuurloosheid van onze regering en de onzekere toestand, de tijdbom die tikkende is onder het wat België heet, en die door niets of niemendal nog uit te schakelen valt, is veel eerder de meest gerechtvaardigde rede in het buitenland om zeker NIET te investeren in dit apeland, dus kan er maar hopelijk zo snel als enigszins mogelijk is, een einde aan gesteld worden, zowel aan de fusie Vlaanderen-Wallonië als aan heel die bende van Laeke.
Ik heb het ook totaal niet over de bestuurlijke toestand van het land,dat leek mij als Nederlander (Brabander) wat te aanmatigend. Verder spijt het me te melden dat het in het Nederlands Laken is en niet Laeke....
Oud 6 september 2009, 00:20   #40
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Filip kiest politieke vriend van schoonvader

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De familie Cornet D'Elzius leverde in het verleden al een minister voor de PRL, en die brave manier die Philippe de Belgique maniertjes moet leren was zelf kabinets-chef van Charles Michel, MR. Een echte stamboek loge-liberaal dus.
Bij de gebeurtenissen van de tweede helft van 2007 konden we Reynders al de onderkoning of partij-voorzitter van koning Albert II noemen. Alles laat voorzien dat de volgende koning (Filip) gaat eten uit de hand van de volgende MR-voorzitter. Is Mathilde de dochter niet van een Waals liberaal mandataris?
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be