![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg mij eens, welke werkloze wilt zulke baan hebben ? En nog eens, vind je ook niet dat het positief is dat studenten de kans krijgen om mee te draaien binnen ondernemingen ? Al is het maar voor de ervaring en eens te proeven van het leven van de werkmens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() En over het goedkoper zijn als gewone werkmensen: you get what you pay for : ge kunt niet verwachten dat een jobstudent even snel en even goed werkt als iemand die dat werk al jaren doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vorenus : 5 september 2009 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Sorry hoor maar ik trek toch partij voor mijn studenten die hun studies willen financieren door te werken. Als ze hieraan gaan rommelen moeten ze maar de belastingen verhogen en ze een leefloon geven. Wat ik ook niet optimaal vind, want geld voor niks is geen goeie leerschool. Als ge ze laat werken, doen ze ten minste nog iets productiefs en leveren ze geld op.
Schaf het fiscaal voordeel af en het grootste deel van de studentenjobs droogt op wegens te duur voor de werkgever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Ik voel meer solidariteit met een student dan met iemand wiens voltijds job bandarbeider zijn is. Zo lang wij geen uitkeringen kunnen betalen voor alle studenten, mogen deze de jobs afnemen van de arbeiders.
Ik bedoel maar: een bandarbeider kan men gemakkelijk missen. Meer dan Carapils en voetbal zal deze persoon niet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En een mens die als enige roeping het bandarbeider zijn heeft... Nuja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij mag een student werken maar dan wel aan dezelfde voorwaarden als een gewone werkmens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Mij kan enkel 1 ding schelen: dat eenieder, ongeacht afkomst, financiele situatie of status van ouders, de kans krijgt om te studeren indien hij/zij dat wenst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ingenieur kan dan wel een wc ontwerpen maar dat wilt niet zeggen datdezelfde wc dan ook geplaatst ga worden door hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een horeca baas iemand nodig heeft voor 10 uur per weekend in zijn zaak te komen werken om op een drukke zaterdag bij te springen, is dat ideaal voor een student, maar een gewone werkmens heeft hier niks aan. Die zoeken fulltime jobs. Die ook tegen iets meer als het minimumloon kan. Ik zie jobstudenten eerder als een ideale aanvulling op de arbeidsmarkt, dan als een vervanging van gewone werklozen. Door de lasten erop laag te houden zorg je er ook voor dat de sociale invulling maximaal wordt: werkgevers kunnen bepaalde jobs goedkoop invullen en studenten kunnen studeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe meer jobstudenten hoe liever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon bureauwerk bijvoorbeeld. Administratieve bedienden die in juli en augustus met verlof gaan worden vervangen door jobstudenten om de kleine taken over te nemen (post openen, klassement, kopietjes nemen), de meer belangrijke taken worden door vaste werknemers bijgehouden. Dat is tegenwoordig zo op haast alle bedrijven. Gevolg : in de jaren '70 heb ik interims gedaan en ik was toen haast zeker van werk gedurende de zomer, sinds enige jaren doe ik weer interims en andere tijdelijke contracten en ik zie dat het helemaal niet meer vanzelfsprekend is om in de zomer werk te hebben. Voor degenen die nu gaan zeggen dat dat misschien ook iets met mijn leeftijd te maken heeft : ten eerste mag leeftijd geen belemmering zijn om werk te vinden, ten tweede hoor ik dezelfde klacht ook van jongere collega's.
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En serieus, als ge echt concurrentie ondervindt van jobstudenten die een maand komen bijklussen, hebt ge een rotslechte carriere achter de rug en is het hoog tijd dat ge eens wat cursussen bij de VDAB volgt om zo uzelf terug "onvervangbaar" te maken (of toch zo ver alsmogelijk). Want van interim naar interim gaan is goed om uw carriere te beginnen, de arbeidsmarkt te proeven, maar na een paar jaar moet dit wel gedaan zijn.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga sinds kort terug naar school (avond) en wat zie ik?
Dat pakweg de helft bijna daar zit om aanvullende cursussen te doen gewoon omdat ze dan een diploma krijgen, maar verder totaal niet van plan zijn ooit iets met de gedane cursus te doen. Of om krediet uren te krijgen dan. Nog geen 10 % zal ooit iets doen waarvoor ze naar school gaan in die richtingen. Men kan er zich toch wel enige vragen bij stellen vind ik.