![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() god had een mindere dag toen ie jouw soort schiep hé.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() faces of russia.
nog geen familie herkend, flanel? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Belachelijk racisme.
![]() |
#24 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Russen zien er inderdaad afschuwelijk uit, kijk maar:
![]() Gelukkig zijn wij in Vlaanderen mooie, raszuivere Ariërs: ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Links onder... amaai wat een flappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() neen zeker niet. De stelling van redwasp gaat over de ontbinding in priemfactoren die idd uniek is.
Rest de vraag of som ook niet kan, maar dat is niet zo, triviaal tegenvoorbeeld: 3. (en neen, 1 is geen priemgetal) Stelling die mij zo meteen te binnen schiet, is de stelling van napoleon: als men op de drie zijden van een willeukeurige driehoek drie gelijkzijdige driehoeken construeert, dan is de driehoek gevormd door de zwaartepunten van de drie gelijkzijdige driehoeken, ook gelijkzijdig. Merk op dat men zo twee driehoeken kan construeren, een met al de gelijkzijdige driehoeken naar buiten gericht, en één met al de driehoeken naar binnen gericht. De stelling gaat op in beide gevallen en bovendien is het verschil tussen de oppervlaktes van deze twee driehoeken van Napoleon en de oppervlakte van de oorspronkelijke driehoek gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel al een paar honderd miljoen PC's geinfecteerd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan opent iemand hier eens een leuke thread ...
![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och...
1 plus 1 is twee, neem je rekenmachine, dan kan je mee. Descartes Jr2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ah, wiskunde, the one that got away. Ooit ben ik eraan begonnen tijdens de eerste jaren van de humaniora. Ik was er zelfs vrij goed in. Maar ik zag er toen de schoonheid niet van in: ik kon het wel, maar deed het niet graag. Ondanks protest van mijn ouders dreef ik mijn puberale zin door en koos later voor een richting met zo weinig mogelijk wiskunde. In het laatste jaar zag ik zaken die ik drie jaar eerder al onder de knie had. Even heb ik overwogen om een zevende jaar (met uitsluitend wiskunde en wetenschappen) te doen, maar ik wilde ook graag beginnen aan hogere studies. Uiteindelijk ben ik taalwetenschapper geworden, wat ik nog steeds met veel plezier en liefde ben.
Toch beklaag ik me tot op de dag van vandaag de keuze die ik toen gemaakt heb. Af en toe probeer ik de draad weer op te pikken in mijn vrije tijd, maar ik merk dat het pakken moeilijker is dan het was op mijn veertiende. Bedankt, Redwasp, om er me nog eens met mijn neus in te wrijven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik heb gisteren mijn vakantietaak wiskunde van het derde middelbaar terug gevonden (de opgaven).
Snif, wat een tijd ![]() (wat een schande dat ik problemen had met ontbinden in factoren en dergelijke...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in feite die 3 uurkes wiskunde die ik had na het 3e, daar was ik snel mee weg. Maar saai, wiskunde was de enigste les waar ik altijd op de allerlaatste bank ging zitten.
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Oh ja, wiskunde. Toch nog iets positiefs aan het middelbaar.
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
niet echt. 6 kan bijvoorbeeld op verschillende manieren worden geschreven als de som van priemgetallen : 2 + 2 + 2 of 3 + 3, het kan slechts op één manier als poduct worden geschreven: 2 X 3. vrede, redwasp
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
nog een mooie: er bestaan geen twee gehele getallen a en b waarvoor geldt dat a/b = √2. vrede, redwasp