Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2009, 20:42   #21
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=wHegN...eature=related
Oud 7 september 2009, 20:42   #22
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En in de naam van "bemin je naaste" word dan een klein, maar 1 van de minst aggresieve groepje mensen compleet "verketterd" en als vies, immoreel en wat nog allemaal bestempeld.
Dat is nu juist mijn vraag. Is dat bestempelen als immoreel terecht?
Trouwens, homo's worden niet verketterd door de paus. Verketteren is nog iets anders.
Ik vind het goed aan deze paus dat hij heel duidelijke lijnen trekt. Ik vind dat een heel goede zaak. Als hij een opening zou slaan in de muur van moraliteit, dan is dat als een bres in een dijk. Niet meer te stoppen en het wordt steeds groter.
En mijn geloof helpt mij enorm in mijn moraliteitsbesef. Alleen met bovenstaande vraag ga ik eerlijk gezegd niet helemaal akkoord (en ook met het standpunt over euthanasie)
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 21:04   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Trouwens, homo's worden niet verketterd door de paus. Verketteren is nog iets anders.
Ik vind het goed aan deze paus dat hij heel duidelijke lijnen trekt. Ik vind dat een heel goede zaak. Als hij een opening zou slaan in de muur van moraliteit, dan is dat als een bres in een dijk. Niet meer te stoppen en het wordt steeds groter.
En mijn geloof helpt mij enorm in mijn moraliteitsbesef. Alleen met bovenstaande vraag ga ik eerlijk gezegd niet helemaal akkoord (en ook met het standpunt over euthanasie)
Je bent dus eigenlijk een beetje een �* la carte gelovige?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 21:12   #24
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je bent dus eigenlijk een beetje een �* la carte gelovige?
Zo zou ik het niet stellen: ik geloof natuurlijk niet alles wat in de bijbel staat letterlijk. Maar ik probeer wel van mijn geloof mijn leidraad voor het leven te maken. Bij bepaalde morele beslissingen die ik moet nemen, helpt dat. Alleen bij die uitspraken over homo's (en het standpunt over euthanasie) volg ik niet echt. Ik bedoel hiermee: het is mijn hart en het is mijn gevoel: hoezeer ik ook opkijk naar de paus, ik heb mijn twijfels. Met euthanasie ben ik nog niet peroonlijk geconfronteerd geworden. Maar met homo's wel: een kennis van mij heeft onlangs "bekend" dat hij homo is. (hij heeft geen vaste vriend). Ik viel compleet uit de lucht. Maar het is wel een toffe kerel en ik zie er niets immoreels in.
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 21:21   #25
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat hier met die homohaat, is het vlaams blok zijn laaste adem aan het uitblazen of wa.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 21:21   #26
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

of homoseks al dan niet immoreel is, hang natuurlijk volledig af van de door jou gehanteerde moraal.

Vanuit de streng-christelijk/katholieke moraal (elk woord in de bijbel is letterlijk de zuivere waarheid) is het nogal wiedes dat homoseks immoreel is. Het volstaat om een leviticus of de verzamelde werken van Paulus te lezen om dat in te zien.
Merk ten slotte nog op dat de paus, volledig in overeenstemming met de schrift, enkel de homoseksuele daad veroordeelt en niet de relatie an sich.

En eenieder die 1.000.000.000 christenen gek noemt is al even los van de wereld als de paus.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 21:31   #27
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, da's waar. Dat is er over. Het is eerder een geriatrische inrichting.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 21:32   #28
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's toch geen mop? De paus verspreidt het woord van Christus, wat toch een boodschap van liefde was ("bemin je naaste"). Daar is toch niets grappigs aan?
't Is inderdad voor een aandere discussie ... maar volgens mij verspreiden ze helemaal niet het woord van JC... laat staan dat de zo liefdevol was
Oud 7 september 2009, 21:38   #29
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch wel hoor verkettert in de letterlijke betekenis van het woord.

Citaat:
hellend vlak redeneringen daar moet een geloof het vaak van hebben

Citaat:
En mijn geloof helpt mij enorm in mijn moraliteitsbesef.
dát verklaart veel
Citaat:
Alleen met bovenstaande vraag ga ik eerlijk gezegd niet helemaal akkoord (en ook met het standpunt over euthanasie)
welke vraag precies ?
en mag ik dan tevens vragen waarom jij als gelovige ( ik vermoed hier toch enige vorm van rrk ) naar weldunken even denkt te beslissen welk standpunt van de paus over te nemen en welk naast je neer te leggen ?
Oud 7 september 2009, 21:39   #30
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zou ik het niet stellen: ik geloof natuurlijk niet alles wat in de bijbel staat letterlijk. Maar ik probeer wel van mijn geloof mijn leidraad voor het leven te maken. Bij bepaalde morele beslissingen die ik moet nemen, helpt dat. Alleen bij die uitspraken over homo's (en het standpunt over euthanasie) volg ik niet echt. Ik bedoel hiermee: het is mijn hart en het is mijn gevoel: hoezeer ik ook opkijk naar de paus, ik heb mijn twijfels. Met euthanasie ben ik nog niet peroonlijk geconfronteerd geworden. Maar met homo's wel: een kennis van mij heeft onlangs "bekend" dat hij homo is. (hij heeft geen vaste vriend). Ik viel compleet uit de lucht. Maar het is wel een toffe kerel en ik zie er niets immoreels in.
deze is wel leuk

Laatst gewijzigd door praha : 7 september 2009 om 21:39.
Oud 7 september 2009, 21:47   #31
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
of homoseks al dan niet immoreel is, hang natuurlijk volledig af van de door jou gehanteerde moraal.

Vanuit de streng-christelijk/katholieke moraal (elk woord in de bijbel is letterlijk de zuivere waarheid) is het nogal wiedes dat homoseks immoreel is. Het volstaat om een leviticus of de verzamelde werken van Paulus te lezen om dat in te zien.
Merk ten slotte nog op dat de paus, volledig in overeenstemming met de schrift, enkel de homoseksuele daad veroordeelt en niet de relatie an sich.
klopt niet volledig... alleen vanuit een streng rkk interpreatie of iets dergelijks.

Je kan ook positieve of dingen vinden die het zeker niet veroordelen.

In grote lijnen :

"De Bijbel laat zich nergens negatief uit ten aanzien van gevoelens van liefde tussen mannen of vrouwen onderling, eerder positief."

"Met enig gevoel voor drama kan gesteld worden dat de beroemde anti-homowetten van Leviticus niet één keer maar zelfs al twee (!) keer zijn afgeschaft. De laatste keer tijdens bovengenoemd Eerste Concilie van Jeruzalem."

"Seksueel contact tussen mensen is conform bijbelse begrippen geen zonde indien ze voortkomt vanuit een oprecht gevoel van liefde. Alleen het plegen van ontucht vanuit gevoelens van wellust is, conform bijbelse beginselen zondig te noemen."

"De Bijbel geeft zeer duidelijk aan niet te oordelen over de levenswandel van anderen, zolang deze zich althans houden aan de Tien (of Twaalf?) Geboden."

Laatst gewijzigd door praha : 7 september 2009 om 21:49.
Oud 7 september 2009, 22:33   #32
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet, maar het Vaticaan is ook niet het minste, qua autoriteit. Per slot van rekening zijn er toch meer dan één miljard katholieken.
Wel een " beetje " hypocriet van het Vaticaan, daar men duizenden en duizenden zowel homosexuele als pedofiele katolieke priesters telt, die wegens hun uitspattingen geregeld in het nieuws komen.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 22:34   #33
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Waar hebben we het eigenlijk over, vieze mannetjes in jurken die met een toverstaf in de hand latijnse toverspreuken brabbelen en allerlei allang weerlegde onzin en flauwekul blijven uitkramen. Het is toch gewoon een psychiatrische inrichting, ze lopen er als zotten bij, leven volgens allerlei bizarre regeltjes en hebben nog nooit iets zinvols aan de mensheid bijgedragen maar hebben altijd alleen maar dwarsgelegen en willen de maatschappij het liefst zo snel mogelijk terugvoeren naar de middeleeuwen. Wie neemt deze narren nu nog eigenlijk serieus? Je luisterd toch niet serieus naar een man in een jurk en met een sinterklaas-mijter op zijn hoofd? Dat soort mensen hebben hulp nodig en stuur je naar het Riagg!
Volledig akkoord hiermee.
Oud 7 september 2009, 22:41   #34
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar dat wil nu eens echt niets zeggen, hé. Ik ken bvb een beroepsdief , heeft al meermaals in de bak gezeten, en helemaal niet van plan zijn leven te beteren. Toch is het een sympatieke knul met zijn vrienden en kennissen. Alhoewel hij zeker en vast immoreel is.
Oud 8 september 2009, 00:50   #35
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Waarom eigenlijk al die topics over homoseksuelen? In dit in tijden van crisis en hoofddoekenverbod.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 01:03   #36
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Waarom eigenlijk al die topics over homoseksuelen? In dit in tijden van crisis en hoofddoekenverbod.
komkommertijd ?
Oud 8 september 2009, 01:08   #37
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
Wat is dat hier met die homohaat, is het vlaams blok zijn laaste adem aan het uitblazen of wa.
'k vraag het mij ook af. Dat regent hier tegenwoordig homo-threads dat het geen naam heeft.
Ik vermoed allemaal in naam van de Grote Frustratie. Graag eens vlees in de achterdeur of zo, maar er niet aan willen toegeven. Of te lelijk om zelfs door een bejaarde corpulente ex-priester te worden versierd.
Oud 8 september 2009, 01:09   #38
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
komkommertijd ?
komkommers...homo's...jaja, ik heb 'm
Oud 8 september 2009, 01:10   #39
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
komkommers...homo's...jaja, ik heb 'm

'k Vond na twee potten die een minderjarig meiske met een dildobeurt bedelen dit niet mocht ontbreken

Laatst gewijzigd door praha : 8 september 2009 om 01:12.
Oud 8 september 2009, 01:11   #40
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
komkommertijd ?
Hmm. Betwijfel het. Er zijn hoofddoekenverboden aan de gang.

Hier is een dieper, meer sinister mechanisme aan het werk.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be