![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, homo's worden niet verketterd door de paus. Verketteren is nog iets anders. Ik vind het goed aan deze paus dat hij heel duidelijke lijnen trekt. Ik vind dat een heel goede zaak. Als hij een opening zou slaan in de muur van moraliteit, dan is dat als een bres in een dijk. Niet meer te stoppen en het wordt steeds groter. En mijn geloof helpt mij enorm in mijn moraliteitsbesef. Alleen met bovenstaande vraag ga ik eerlijk gezegd niet helemaal akkoord (en ook met het standpunt over euthanasie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Zo zou ik het niet stellen: ik geloof natuurlijk niet alles wat in de bijbel staat letterlijk. Maar ik probeer wel van mijn geloof mijn leidraad voor het leven te maken. Bij bepaalde morele beslissingen die ik moet nemen, helpt dat. Alleen bij die uitspraken over homo's (en het standpunt over euthanasie) volg ik niet echt. Ik bedoel hiermee: het is mijn hart en het is mijn gevoel: hoezeer ik ook opkijk naar de paus, ik heb mijn twijfels. Met euthanasie ben ik nog niet peroonlijk geconfronteerd geworden. Maar met homo's wel: een kennis van mij heeft onlangs "bekend" dat hij homo is. (hij heeft geen vaste vriend). Ik viel compleet uit de lucht. Maar het is wel een toffe kerel en ik zie er niets immoreels in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() Wat is dat hier met die homohaat, is het vlaams blok zijn laaste adem aan het uitblazen of wa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() of homoseks al dan niet immoreel is, hang natuurlijk volledig af van de door jou gehanteerde moraal.
Vanuit de streng-christelijk/katholieke moraal (elk woord in de bijbel is letterlijk de zuivere waarheid) is het nogal wiedes dat homoseks immoreel is. Het volstaat om een leviticus of de verzamelde werken van Paulus te lezen om dat in te zien. Merk ten slotte nog op dat de paus, volledig in overeenstemming met de schrift, enkel de homoseksuele daad veroordeelt en niet de relatie an sich. En eenieder die 1.000.000.000 christenen gek noemt is al even los van de wereld als de paus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is inderdad voor een aandere discussie ... maar volgens mij verspreiden ze helemaal niet het woord van JC... laat staan dat de zo liefdevol was
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en mag ik dan tevens vragen waarom jij als gelovige ( ik vermoed hier toch enige vorm van rrk ) naar weldunken even denkt te beslissen welk standpunt van de paus over te nemen en welk naast je neer te leggen ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 7 september 2009 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ook positieve of dingen vinden die het zeker niet veroordelen. In grote lijnen : "De Bijbel laat zich nergens negatief uit ten aanzien van gevoelens van liefde tussen mannen of vrouwen onderling, eerder positief." "Met enig gevoel voor drama kan gesteld worden dat de beroemde anti-homowetten van Leviticus niet één keer maar zelfs al twee (!) keer zijn afgeschaft. De laatste keer tijdens bovengenoemd Eerste Concilie van Jeruzalem." "Seksueel contact tussen mensen is conform bijbelse begrippen geen zonde indien ze voortkomt vanuit een oprecht gevoel van liefde. Alleen het plegen van ontucht vanuit gevoelens van wellust is, conform bijbelse beginselen zondig te noemen." "De Bijbel geeft zeer duidelijk aan niet te oordelen over de levenswandel van anderen, zolang deze zich althans houden aan de Tien (of Twaalf?) Geboden." Laatst gewijzigd door praha : 7 september 2009 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Wel een " beetje " hypocriet van het Vaticaan, daar men duizenden en duizenden zowel homosexuele als pedofiele katolieke priesters telt, die wegens hun uitspattingen geregeld in het nieuws komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Waarom eigenlijk al die topics over homoseksuelen? In dit in tijden van crisis en hoofddoekenverbod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vermoed allemaal in naam van de Grote Frustratie. Graag eens vlees in de achterdeur of zo, maar er niet aan willen toegeven. Of te lelijk om zelfs door een bejaarde corpulente ex-priester te worden versierd.
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() 'k Vond na twee potten die een minderjarig meiske met een dildobeurt bedelen dit niet mocht ontbreken ![]() Laatst gewijzigd door praha : 8 september 2009 om 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |