![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je zo hoor ben je een Harvard-product. Of vergis ik mij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Frank Vandenbroucke is dat. Heel intellectueel Vlaanderen likt die zijn gat. Onterecht blijkt nu. Nu begon hij geestelijke armoede ook al gelijkmatig te verdelen in het onderwijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() PS: Belgische universiteiten zijn wetenschappelijk gezien erg sterk. Maar alweer: de laksheid en weinig ambitie doen ons de das om. En natuurlijk deze idiote financieringsvorm. Ik werk er (een BE unief) nu aan, en dat is toch hetgene wat mij opviel: veel potentieel, maar er wordt niet altijd wat mee gedaam :S Laatst gewijzigd door Tavek : 9 september 2009 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sommige vakken waren ook gewoon véél te zwaar voor een 1e jaar. Je mag wel selecteren, maar het moet ook nog verantwoord gebeuren. In Wiskunde-Fysica-Natuurkunde hadden ze zo vroeger ook de beruchte "Analyse I". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu, voor het 1e jaar geldt die regel wel niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Tja, dat is natuurlijk een tikkeltje pervers
Place one hundred men on an island from which there is no escape, and whether you make one of these men the absolute owner of the other ninety-nine, or the absolute owner of the soil of the island, will make no difference either to him or to them In the one case, as the other, the one will be the absolute master of the ninety-nine--his power extending even to life and death, for simply to refuse them permission to live upon the island would be to force them into the sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Hoe meer ge er doorlaat, des te meer kans op een vaste benoeming !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() zo van die liberale rijkeluiskindjes die eindeloos mogen overzitten omdat ze van mama en papa kost wat kost een universitair diploma rechten, economie of geneeskunde moeten halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kutsysteem, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enige selectie alvorens aanvang van de studie kan volgens mij echter geen kwaad. Iemand met 50 % op zijn eindexamen Engels in het middelbaar zou best geen taalkunde op de unief gaan studeren. En het eerste jaar kan volgens mij best een 'hardingsjaar' zijn. Dus het is het meest 'humaan' studenten in het eerste jaar te belasten met grote leerstofhoeveelheden, moeilijke oefeningen en saaie vakken. Het lijkt sadistisch, maar is het dan zoveel beter studenten twee jaar te laten aanmodderen en dan pas tot de conclusie te komen dat ze niet geschikt zijn voor hun studierichting? Of ze en masse laten afstuderen en daarna werkloos op de arbeidsmarkt aan hun lot overlaten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |