Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2009, 21:21   #21
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen, want dat is hypocriet. Ze haten namelijk degenen met het bordje
"zonder Jihaad straat"
Paulus.
't Was anders wel een droog mopke, van onze Filip.
Ik heb er ook wel mee gelachen.

Als ik door A'pen wandel, rijdt, dan zie ik toch hier en daar van die Zonder Haat bordjes opduiken.

Ik denk niet dat dit slecht is. Dan ben je tenminste zeker dat ze geen graffiti op je muren spuiten en je ruiten ingooien.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 15 september 2009 om 21:23.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 21:22   #22

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht

Dit mag toch ook.
Ja ... iedere keer dat ik zo'n plakkaat zie trap ik diep op mijn rem en vraag ik me af ... "wat heb ik nu weer misdaan?"
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 21:24   #23
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ja ... iedere keer dat ik zo'n plakkaat zie trap ik diep op mijn rem en vraag ik me af ... "wat heb ik nu weer misdaan?"
Dat is simpel, gaan stemmen.
Oud 15 september 2009, 21:37   #24

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Waarom?

Een nepflitspaal doet toch niets verkeerd, en zorgt er toch niet voor dat de verkeersregels verkeerdelijk geïnterpreteerd worden?

Als je nepsverkeersborden plaatst, plaats je je eigen wetgeving (niet parkeren, zone30, ...) wat vaak niet samenloopt met de echte verkeersregels.
't Gaat er hem niet over of de nepflitspaal niets verkeerd doet maar wel of de gemeente (of stad) zelf nog baas is waar ze palen of borden zetten. Indien iedereen voor eigen deurtje een plakkaat (of flitspaal) naar eigen goeddunken mag zetten dan is totale anarchie niet ver meer af.
Oud 15 september 2009, 21:41   #25
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Misschien bedoel je de speelstraat. Het eerste bord is niet officieel (bij mijn weten), het tweede wel, want het begrip speelstraat is onlangs toegevoegd aan de wegcode.
Neen dat was het ook niet
Wel goed dat je me er even op attent maakt... dat eerste heb ik al eens ergens gezien dat tweede nog niet maar is dan weer perfect rijmbaar in het geheel.
ps; Ziet dat er zo uit ? Verbodsteken op witte achtergrond en blauw kader met speelstraat eronder of is dat slechts de afbeelding en in werkelijkheid bestaande uit de twee normale borden ?

ppfff
Ik heb het ergens gezien richting Lint/Hove tijdens dat ik m'n 'stiefdochter' heb leren rijden...'k peins dat ik er eens een fottotje moet van maken

Laatst gewijzigd door praha : 15 september 2009 om 21:43.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 22:08   #26
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Gaat er hem niet over of de nepflitspaal niets verkeerd doet maar wel of de gemeente (of stad) zelf nog baas is waar ze palen of borden zetten. Indien iedereen voor eigen deurtje een plakkaat (of flitspaal) naar eigen goeddunken mag zetten dan is totale anarchie niet ver meer af.
Maar zolang die dingen de weggebruikers niet in de war brengen van de bestaande wegsituatie is er toch niets aan de hand?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 22:11   #27

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Maar zolang die dingen de weggebruikers niet in de war brengen van de bestaande wegsituatie is er toch niets aan de hand?
OK ... dan zet ik een zone dertig bord voor mijn deur ... zal de weggebruiker wel niet in de war brengen denk ik.
Oud 15 september 2009, 22:38   #28
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK ... dan zet ik een zone dertig bord voor mijn deur ... zal de weggebruiker wel niet in de war brengen denk ik.
Als het een zone30 is kan daar toch weinig verkeerd aan zijn?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2009, 23:34   #29
JuBiLaTe
Provinciaal Gedeputeerde

JuBiLaTe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarschijnlijk weer zo eentje die zelf voortdurend aan veel te hoge snelheden door de bebouwde kom scheurt, maar niet kan verdragen dat anderen dat in zijn straat doen.

Nee, dit kan absoluut niet!
En je hebt gelijk raf want ik heb het artikel gelezen en daarin gaf hij zelf toe vele boete's binnen te krijgen van overdreven snelheid, maar in zn eigen straat duldt hij niet dat anderen dat doen. Je moet maar durven!! Zielig stuk mens dat hij is. Ik hoop dat daar kortemetten mee worden gemaakt!
Oud 16 september 2009, 07:03   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar, die'n bak tegen mijn geven is geen flitspaal, maar een nestkastje.
Oud 16 september 2009, 08:18   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
De voortuin, een bord dat boven de haag van 205 cm komt.
Hier zullen de buren niet van terug hebben.
Dit is echt wel de max...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 13:52   #32
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat vinden jullie ... kan dit zomaar?

Iemand die het beu was dat er zo vlug gereden werd in zijn straat heeft zelf een flitspaal gemaakt en die voor zijn deur gezet.

Vandaag stond in de krant dat er reeds anderen overwegen om zo'n flitspaal te bestellen en die zelf ook te gebruiken.

Als men dit toelaat betekent dat eigenlijk dat men ook zomaar op eigen initiatief verkeersborden mag zetten vind ik.
Voorzover ik weet mag dit niet ook omdat ze nog eens een stroboscoop gebruiken,ik weet dat dit niet mag wat dat laatste betreft.
En het is gvdm hypocriet van die persoon die die flitspaal heeft gemaakt en er heeft gezet en waarom is simpel;meneer zegt wel bij;ik rij soms zelf te snel of heb al te snel gereden(tot meermaals toe),dus met andere woorden;meneer de hypocriet vind het wel vervelend er mensen te snel rijden in zijn straat maar vind het precies zelf geen probleem deze zelf elders wel te snel rijd,manman.

Zoiets kan dus absoluut niet als iedereen daarmee zomaar mag mee beginnen en de man er dan nog veel geld wil achter verdienen.

Ik zou hem ook graag eens de vraag stellen hoe zijn nepflitspaal een dronkaard zal flitsen?

Ook niet vergeten;wat als er iemand afkomt en die daardoor(door bv die strobo ofzo) in de zijkant vliegt en het leven laat of heel zijn leven in een rolstoel moet gaan zitten?
Inderdaad;degene die die nepflitspaal en die strobo heeft laten gaan is al ferm in de fout en zal ook ferm mogen dokken + het niet wettelijk is + die persoon niet bevoegd is en daarbovenop ook niet kan aantonen hoe snel die persoon effectief heeft gereden.

Dus mensen die dit toejuichen,eerst 2 keer nadenken vooraleer domme zever alweer te gaan verkopen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 13:58   #33
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuBiLaTe Bekijk bericht
En je hebt gelijk raf want ik heb het artikel gelezen en daarin gaf hij zelf toe vele boete's binnen te krijgen van overdreven snelheid, maar in zn eigen straat duldt hij niet dat anderen dat doen. Je moet maar durven!! Zielig stuk mens dat hij is. Ik hoop dat daar kortemetten mee worden gemaakt!
Rekening mee houden in belgie ook het probleem is de snelheden niet naar de realiteit opgaan.
Ze gaan op een baan waar je bv 90 mag snel 70 gaan maken en waar staan ze dan te flitsen denk je?
Net zoals op vele banen waar je maar 50 mag,waar je in feite 70 zou mogen zonder probleem zelfs maar neen,ze gaan 50 gaan zetten en waar staan ze dan te flisten,juist

Ik ben voor veiligheid op alle vlakken maar nog meer voor realiteit.Hetgeen men hier nu doet is puur en alleen om de kas te spijzen.
Men gaat hier nog wat flitspalen bij plaatsen,alsof dit het probleem zal oplossen.
Ik zie de laatste weken of maandenlang al iedere keer opnieuw;persoon doodgereden door dronken bestuurder,oeps,een probleem natuurlijk,ne flitspaal weet dit niet en tja,als ze controles moeten doen kruipt er veel werk en tijd in en er gaan ook minder boetes zijn ondanks al dat vele werk natuurlijk.
Een flitspaal of mee de wagen er paar uren staan is makkelijker incasseren en daar draait het hem om.

Ik ben ook al geflitst geweest,soms wist ik het niet,welnu,wat heeft dit nu geholpen?Achja,woehoe,ik heb een boete moeten betalen,niet leuk maar ik heb altijd genoeg geld opzij liggen voor probleem gevallen als deze .Dus het kan mij niet schelen.
De keren ik al geflitst ben geweest is nu net telkens op banen waar je meer zou mogen rijden.
Oud 16 september 2009, 18:21   #34
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dit kan absoluut niet!
Kijk eens aan. We zijn het eens!
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 20:25   #35

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En die stoboscoop een koekoek ...
Oud 17 september 2009, 09:49   #36
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vinden jullie ... kan dit zomaar?

Iemand die het beu was dat er zo vlug gereden werd in zijn straat heeft zelf een flitspaal gemaakt en die voor zijn deur gezet.

Vandaag stond in de krant dat er reeds anderen overwegen om zo'n flitspaal te bestellen en die zelf ook te gebruiken.

Als men dit toelaat betekent dat eigenlijk dat men ook zomaar op eigen initiatief verkeersborden mag zetten vind ik.
Neen dat vind ik niet. Een verkeersbord houdt enkele verplichtingen in: ze bepalen namelijk de op dat punt geldende regels. Een flitspaal doet dat niet: die controleert een altijd geldende regel (50 bebouwde kom bv) of een door een verkeerdbord bepaalde regel.

Ik weet ook wel dat een flitspaal ongewild communiceert van "hier moet je afremmen", maar als je je aan de regels houdt, hoeft dat niet. Zoals Gerdy Vandevyvere, de maker van de flitspaal, vertelde in de Laatste Show wat de flikken ervan dachten: als ze remmen en er wordt gebotst, is dat de verantwoordelijkheid van degenen die erbij betrokken zijn.

Of het verstandig is, weet ik niet, want ik denk dat sommigen wel eens agressief kunnen reageren. Dan zou ik liefst niet hebben dat de kabel van die flitspaal richting mijn huis loopt.
Oud 17 september 2009, 09:49   #37
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat vind ik anders wel een leuk idee voor een nestkastje.
Oud 17 september 2009, 09:59   #38
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Schitterend idee.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2009, 16:26   #39
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Schitterend idee.
Sterke argumentatie.
Oud 17 september 2009, 16:28   #40
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Sterke argumentatie.
Mooie opmerking.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be