Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2009, 19:55   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als dat niet het geval is , zullen veel CD&V'ers de overstap maken naar de NVA, als die woord houden en verder werken naar meer bevoegdheden, en meer goed bestuur waaronder moet worden begrepen, minder verkwisting en efficienter gebruik van de beschikbare middelen.
Geloof ik niks van. Zeker in de hogere regionen van de partij zitten mensen bij CD&V omdat CD&V postjes kan uitdelen. Daar zitten geen mensen uit overtuiging of idealisme tussen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 19:55   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het was al lang duidelijk dat Thijssen een Belgicist is.
Ze hoort thuis in de stal van de oude Cd&V' ers
Heel veel jongeren in haar partij zullen hier niet mee eens zijn.
Het is een partij van richtingenstrijd geworden en dat belooft niet veel goed de komende jaren.
Allez zeg, het niet eens zijn met de "Maddens-doctrine" is ook al belgicisme.

Straks zijn we al belgicist als we mosselen met friet eten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 22 september 2009 om 19:56.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 19:56   #23
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het was al lang duidelijk dat Thijssen een Belgicist is.
Ze hoort thuis in de stal van de oude Cd&V' ers
Heel veel jongeren in haar partij zullen hier niet mee eens zijn.
Het is een partij van richtingenstrijd geworden en dat belooft niet veel goed de komende jaren.
Niet veel goeds voor de CD&V of voor ons allemaal ?

We stellen vast dat de belgicisten in de federale regering zitten en de 'vlamingen' in de regionale. Een interne tweestrijd zie ik niet gebeuren. De CD&V is slechts een afspiegeling van haar zuilen. Eerst moet daar het gevecht gevoerd worden. Hun belangen zijn Belgisch en in deze organisaties is er geen democratie. Slechts brute macht.
Oud 22 september 2009, 20:56   #24
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
SOS Piet ?

Zie je iemand aan de horizon ? Of moet hij/zij uit het buitenland komen.
Ik gok op Filip I, roi des Belges.

Voor de meeste Vlamingen is die taaie toch al zo goed als een buitenlander.

Op de reservebank zit een zekere GVH.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 20:59   #25
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik gok op Filip I, roi des Belges.

Voor de meeste Vlamingen is die taaie toch al zo goed als een buitenlander.

Op de reservebank zit een zekere GVH.
GVH?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 21:03   #26
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard "vijf minuten politieke moed"...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
In een gastcollege aan de Universiteit Gent verklaarde CD&V-voorzitster Marianne Thyssen dat haar partij absoluut geen voorstander is van de zogenaamde Maddens-doctrine (aangehangen door N-VA) en dat er in het Vlaams regeerakkoord evenmin verwezen wordt naar die doctrine. Volgens haar is het wachten op een 'gepast ogenblik' om de gesprekken over de staatshervorming terug op gang te brengen.

Het is nog wachten op de reactie van N-VA. Mijn vraag is: waarom heeft die partij zich voor de zoveelste maal een kat in een zak laten verkopen?

Post scriptum: Thyssen vermelde eveneens tegenstander te zijn van een hoofddoekenverbod.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...hyssen_maddens
Bij "De Standaard" staat er een uitgebreider stukje:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...9&subsection=3
Citaat:
Voor de toekomst is Thyssen voorstander van een "goede onderhandelde oplossing" voor BHV. Om aan de mensen uit te leggen waarom je compromissen sluit, heb je ook politieke moed nodig zei ze, daarbij verwijzend naar de vijf minuten politieke moed van partijgenoot Yves Leterme.
Pas nu begrijp ik wat Yves Leterme bedoelde met "vijf minuten politieke moed"...
De CD&V heeft vijf minuten politieke moed nodig om aan de mensen uit te leggen waarom ze plat op hun buik gaan.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 21:06   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
GVH?
Nu hij in Europa bot ving, zou het mij allerminst verwonderen dat die macht-junkie terugkeert in de rol van 'redder des vaderlands' in het oneindige theaterstuk "Laten we lekker het klootjesvolk voor de gek houden."

Oud 22 september 2009, 21:07   #28
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nu hij in Europa bot ving, zou het mij allerminst verwonderen dat die macht-junkie terugkeert in de rol van 'redder des vaderlands' in het oneindige theaterstuk "Laten we lekker het klootjesvolk voor de gek houden."
kdenk meer op pensioen in toscane.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 21:12   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
kdenk meer op pensioen in toscane.
Dat hoop ik ook hoor, wees gerust.

Oud 22 september 2009, 23:11   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard thyssen

Citaat:
In een gastcollege aan de Universiteit Gent verklaarde CD&V-voorzitster Marianne Thyssen dat haar partij absoluut geen voorstander is van de zogenaamde Maddens-doctrine (aangehangen door N-VA) en dat er in het Vlaams regeerakkoord evenmin verwezen wordt naar die doctrine. Volgens haar is het wachten op een 'gepast ogenblik' om de gesprekken over de staatshervorming terug op gang te brengen.

Het is nog wachten op de reactie van N-VA. Mijn vraag is: waarom heeft die partij zich voor de zoveelste maal een kat in een zak laten verkopen?

Post scriptum: Thyssen vermelde eveneens tegenstander te zijn van een hoofddoekenverbod.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...hyssen_maddens
.
Ik herhaal wat ik vroeger al stelde: thyssen is een trut, een gevaarlijke trut voor de Vlamingen

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:28   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik denk dat binnenkort een schisma komt in de CD&V!! Peeters met veel aanhangers, waaronder de meeste jongere partijleden en Thyssen met de oude bokken die veel te veel Belgisch gezind zijn.een ZVP, of zakkenvullerspartij, en een echte CD&V)

Als dat niet het geval is , zullen veel CD&V'ers de overstap maken naar de NVA, als die woord houden en verder werken naar meer bevoegdheden, en meer goed bestuur waaronder moet worden begrepen, minder verkwisting en efficienter gebruik van de beschikbare middelen.

Eigenlijk is de ziekte in elke partij hetzelfde: de ouderen houden krampachtig vast aan hun gezag , vinden zichzelf alwetend en almachtig , (après nous, le déluge )en luisteren niet naar de basis en de jongeren, die inzien dat het zo niet verder kan en verandering DRINGEND nodig is. Als we een toekomst willen geven aan onze jeugd, dan moet er verandering komen en desnoods moet de oude garde politiekers manu militare opzij worden gezet!!

BTW, hoe reageerden de studenten op haar uitlatingen??? Iemand daarvan op de hoogte,?

Die studentjes en dat profken hebben zich veel te weinig kritisch uitgelaten: ze hadden aan tante nonneke moeten vragen hoe ze het dan wel presies zag: het Vlaams regeerakkoord tegenover haar vizie omtrent Maddens-nous ne sommes demandeur de rien.
Misschien hadden we dan tenminste duidelijkheid gehad over de zaak. Niet over de kommunotaire houding van de tsjeven, maar wel over haren uitleg daarover, vb. we zijn wel pro voor een onderhandelingshouding, maar niet pro verrotting ... bla bla ... tsjeven-uitleg en peten-tekenen.

Wat betreft het schisma bij de tsjeven.
Ik zie dat niet in de eerste plaats tussen tante nonneke en de Peeters, maar wel tussen al die mensen die destijds pro waren om in kartel met de nva te gaan, èn dit kartel ook gestemd hebben.
Tijdens de lange regeringsonderhandelingen waren er bij de tsjeven geregeld stemmen te horen die Le Terminus aanspoorden om het been stijf te houden. Ik denk oa aan de zogenaamde Kempense burgemeesters ....

In ieder geval gaan we dag op dag kunnen bekijken hoe ernstig de Vlaamse regering en het Vlaams parlement hun regeringsverklaring zullen uitvoeren.
Het stelt me een beetje teleur ... ze zijn presies allemaal nog in hun vakansiestemming (behalve dat Van Rampui toch al een besparingskonklaafke bijeen zou willen roepen ...)

En in ieder geval: de klok tikt.
Ook in alle gemeentes, waar de finansieën nijpen, en die uitkijken naar hulp op dat gebied vanwege de Vlaamse overheid. Ik denk niet dat die burgemeesters/stemmenkanonnen graag "hun" geld zien wegvloeien naar Walenland ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:55   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

CD&V mag tegen de Maddensdoctrine zijn, de NVA moet daar niets van vinden, ze zitten niet meer in 1 partij hé. en voor de rest moeten ze beiden het Vlaams regeerakkoord volgen, punt.
Oud 23 september 2009, 14:08   #33
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
CD&V mag tegen de Maddensdoctrine zijn, de NVA moet daar niets van vinden, ze zitten niet meer in 1 partij hé. en voor de rest moeten ze beiden het Vlaams regeerakkoord volgen, punt.
Ik vrees meer een nieuwe staatshervorming met dan nieuwe bevoegdheden naar de regio's.

De regio's zullen dan ook een deel van de nationale schuld krijgen. Die zal op dat ogenblik verdeeld worden volgens weet ik welke sleutel, maar zeker in het nadeel van Vlaanderen, nog onafgezien van wie de schuld heeft opgebouwd en onze miljardenstroom transferten.
Het niet saneren van federaal zal Vlaanderen nog meer kosten.

Wat betreft Brussel wordt het perfect beschreven door Van Cauwelaert. het gaat over 1 vierkante kilometer europese administratie , voor de rest niets dan miserie en geld-bodemloos en arabo-moslim toestanden en crimi en....

En ik vraag mij af of Brussel wel blijft na de grondwet van Lissabon (opgeven unanimiteit). Er zal maar wat al te graag verhuisd worden naar Bonn , Straatsburg,...

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 september 2009 om 14:11.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 14:14   #34
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Vlaams regeerakkoord waarin volgens Thyssen van de Maddensdoctrine geen sprake is.

Ondertussen blijft het wachten op een reactie van N-VA.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 14:33   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Vlaams regeerakkoord waarin volgens Thyssen van de Maddensdoctrine geen sprake is.

uiteraard staat dat er niet letterlijk in. maar mss moeten we wachten op de uitvoering van het regeerakkoord vooraleer kritiek te geven??
Oud 23 september 2009, 14:45   #36
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
uiteraard staat dat er niet letterlijk in. maar mss moeten we wachten op de uitvoering van het regeerakkoord vooraleer kritiek te geven??
Wachten op de uitvoering van het regeringsakkoord? Jongen, de Maddens-doctrine wordt niet verméld in het regeringsakkoord! Hoe kan men in godsnaam wachten op de uitvoering van iets dat niet bestaat?

Soms vraag ik me af of al die naïeve N-VA'ers er zelf mee aan het lachen zijn...
Oud 23 september 2009, 14:47   #37
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Geloof ik niks van. Zeker in de hogere regionen van de partij zitten mensen bij CD&V omdat CD&V postjes kan uitdelen. Daar zitten geen mensen uit overtuiging of idealisme tussen.
Het is de zuil , die uiteindelijk de postjes verdeelt : cortebeeck, Renders, Justaert,...
Als deze zuil geen meerwaarde ziet in België en beter kan vegeteren op Vlaanderen is het gepiept met België.
En er is nogal wat onweer:
-de boerenbond teert in op de boeren en moet nu toegeven dat de europese potten op zijn
-de KBC moest gered worden
-Dexia moest gered worden
-het katholiek onderwijs is nog maar een vijgenblad, één priesterwijding in Vlaanderen en de moslims kunnen hun gang gaan omdat er vrijheid van onderwijs is om het katholiek net te dienen.
-de kosten administratie werklozen
-rekeningen in luxemburg ?
-....

de tijd dat de mensen alleen de VISIE lazen en voor waar aanvaarden is over.

Zeker nu er weer aan die braaf werkende vlaming gevraagd wordt om in te leveren.
Verplaetse zegt het correct: de inlevering zal uiteindelijk door de gezinnen gedragen worden en hij bedoelde de werkende.

Er zal wel een lepel fake-suiker aan toegevoegd worden.
Bij Knack een triest verleden-CVP-lijstje: niet indexering belastingsschalen, gezondheidsindex, inleveren indexsprongen,....

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 23 september 2009 om 14:54.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 14:56   #38
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hier is al iets:

http://www.bloggen.be/krisvandijck/a....php?ID=472154
Oud 23 september 2009, 15:01   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wachten op de uitvoering van het regeringsakkoord? Jongen, de Maddens-doctrine wordt niet verméld in het regeringsakkoord! Hoe kan men in godsnaam wachten op de uitvoering van iets dat niet bestaat?

Soms vraag ik me af of al die naïeve N-VA'ers er zelf mee aan het lachen zijn...
het is niet omdat de term er niet letterlijk instaat, dat ze het niet naar de geest gaan uitvoeren hé.
Oud 23 september 2009, 15:05   #40
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het is niet omdat de term er niet letterlijk instaat, dat ze het niet naar de geest gaan uitvoeren hé.
"Ik wil duidelijk maken dat we niet voor de Maddens-doctrine zijn. Ik wil ook heel duidelijk maken dat ook in het Vlaams regeerakkoord geen verwijzing staat naar die doctrine."

Hoeveel meer duidelijkheid hebt u nodig?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be