![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de proeven betreft, veell succes ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() enkele feiten; Dierexperimenten hebben het volgende opgeleverd:
Ontdekking vitamine A Ontdekking functie vitamine C Bloedtransfussies ontdekking Insuline ontdekking Bloedstollingscascade De levenscylcus van de malaria-parasiet Poliovaccin Tetanusvaccin Rubellavaccin Rabiesvaccin Anthrax-vaccin Begrijpen van tuberculose, thypus, Functioneren van neuronen Ontdekking van antistollingsgeneesmiddelen Gebruik van penicilline Open-hart chirurgie Orgaantransplantatie Nierdialyse Pacemakers Artificiele hartkleppen Gebruik van Lithium als geneesmiddel Behandeling van Lepra Chirurgische technieken Geneesmiddelen tegen AIDS Anestetica De hoop op het vinden van geneesmiddelen voor de behandeling van Alzheimer, Parkinson, ALS, cystic fibrosis, en andere levensbedreigende aandoeningen is deels afhankelijk van diermodellen. Begrijp een ziekteproces en het wordt makkelijker om gericht in te grijpen. 71 personen die de nobelprijs voor geneeskunde gewonnen hebben de afgelopen 103 jaar hebben dat gekregen voor de resultaten van hun onderzoeken op dieren. De overheid eist dat, vooraleer een geneesmiddel er op de markt toegelaten wordt, een volledig toxicologisch dossier afkomstig van in vitro testen en testen op dieren. Europa eist dat tegen 2011 alle oude chemische stoffen getest worden op hun schadelijkheid (REACH). In dieren.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben meer voor het proeven van dieren, ...
tis te zeggen, viervoeters die gras gegeten hebben, |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proeven op dieren moet kunnen, zolang het niet nodeloos wreed is, en het ook voor nuttig onderzoek gedaan wordt. Testen voor maciage, dat is dan weer verwerpelijk natuurlijk. De testbeestjes op zich moeten ook makkelijk te kweken zijn in gevangenschap, zodat er geen wilde beesten voor moeten gevangen worden. Muizen, ratten, konijnen, en indien nodig varkens mogen geen probleem vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een hekel aan het idee van dierproeven, maar totaal uitschakelen kan je ze voorlopig niet hoewel ik hoop op goede computermodellen die dat soort dingen tot een minimum kunnen beperken. Ik weet trouwens ook uit goede bron dat er vaak nodeloos leed wordt gedaan aan dieren zonder enig nut voor wie dan ook. Als een dier moet worden gebruikt, dan liefst wel voor een nuttig doel en liefst zo weinig mogelijk. Aan sommige universiteiten is zulks niet altijd geweest en werd er onder het mom van educatieve doeleinden echte martelingen gedaan op dieren. Pieke, je mag me contacteren indien je daarover meer info wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De regulering wat betreft houden en onderhouden van proefdieren is sinds ik terug ben in Belgie serieus verstrengd. Daarenboven moet elk experiment dat je wenst te doen met proefdieren goedgekeurd worden door een ethische commissie. Terecht natuurlijk, het blijven levende wezens. Niet nodig, ik heb weet van dergelijke experimenten, en heb er zelf ook nog moeten doen tijdens mijn opleiding. Maar er is echt al veel veranderd de afgelopen 15 jaar.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Medicijnen moeten door mensen getest worden. Bvb vrijwilligers , al dan niet financiël vergoed, gevangenen , in ruil voor één of andere gunst in de gevangenis, voor strafvermindering enz. Wat er tegenwoordig al gebeurt , is dat die medicamenten op bevolkingen in arme landen uitgeprobeert worden, en zonder hen iets te zeggen. Laatst gewijzigd door webzwerver : 3 oktober 2009 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |