Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2009, 20:42   #21
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

ik weet het niet. Als je dat leest en begrijpt is je niveau van engels zeer goed tot uitmuntend. Wat wou je er eigenlijk mee bedoelen on topic. Of was het alleen maar een reactie op liberalist zijn bericht? In het eerste geval graag een woordje uitleg?
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 20:44   #22
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
ik weet het niet. Als je dat leest en begrijpt is je niveau van engels zeer goed tot uitmuntend. Wat wou je er eigenlijk mee bedoelen on topic. Of was het alleen maar een reactie op liberalist zijn bericht? In het eerste geval graag een woordje uitleg?
Het was een reactie op wat je zei.

Citaat:
Het onverklaarbare heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 20:46   #23
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Overigens: ook een beetje impaired wat Engels betreft? Je citaat zegt net dat Moore geen leesbaarheid opoffert om slim te lijken, en dan zeg je het tegenovergestelde.
Ik zei dit zodat mensen die Alan Moore niet kennen meer begrijpen waarom hij zo schrijft.
Persoonlijk lees ik liever comics in een verstaanbare, makkelijk leesbare taal waar het verhaal zelf me fascineert. Ik wil ook geen moeite doen, maar als het mensen kan bekoren, waarom dan niet. Ieder diertje zijn pleziertje!
Oud 26 september 2009, 20:48   #24
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was een reactie op wat je zei.
leuk, maar nu begrijp ik nog steeds niet wat je net wou bedoelen met dit citaat. Ik kan het niet juist vertalen of in context plaatsen.
Oud 26 september 2009, 20:48   #25
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei dit zodat mensen die Alan Moore niet kennen meer begrijpen waarom hij zo schrijft.
Persoonlijk lees ik liever comics in een verstaanbare, makkelijk leesbare taal waar het verhaal zelf me fascineert. Ik wil ook geen moeite doen, maar als het mensen kan bekoren, waarom dan niet. Ieder diertje zijn pleziertje!
Het citaat in mijn onderschrift is een uitzondering. Het is het eerste hoofdstuk van Voice of the Fire, waarin Moore de gedachtegangen van een redelijk domme jongen uit het Neolithicum tracht te reconstrueren. Wat zeer goed gelukt is naar mijn mening.
Oud 26 september 2009, 20:53   #26
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het citaat in mijn onderschrift is een uitzondering. Het is het eerste hoofdstuk van Voice of the Fire, waarin Moore de gedachtegangen van een redelijk domme jongen uit het Neolithicum tracht te reconstrueren. Wat zeer goed gelukt is naar mijn mening.
Als het goed gedaan is lijkt het me inderdaad interessant. Is het verfilmd of geanimeerd?
Oud 26 september 2009, 20:54   #27
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
leuk, maar nu begrijp ik nog steeds niet wat je net wou bedoelen met dit citaat. Ik kan het niet juist vertalen of in context plaatsen.
http://forum.politics.be/showthread....21#post4353921

Het gaat over een zeer simpele jager-verzamelaarjongen die vanuit zijn stam wordt verstoten. Uitgeput van de honger komt hij bij een dorp waar hij een meisje ontmoet, dat werkt bij Hob, de gehoornde sjamaan die afzijdig van het dorp woont. De jongen leert daar dat de gehoornde sjamaans grootse dingen kunnen bereiken door zeer krachtig te denken, iets wat voor de jongen fascinerend is, daar zijn denkvermogen erg beperkt is.

De sjamaans van het dorp in kwestie en de naburige dorpen zijn een gedicht aan het samenstellen zodat handelsreizigers de weg kunnen onthouden. Het gedicht vraagt zeer veel moeite om te doen, daar concepten als "topografie" nog niet gekend zijn. De jongen is gefascineerd door het feit dat gedachten zoiets kunnen voortbrengen.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 september 2009 om 20:55.
Oud 26 september 2009, 20:59   #28
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

als je het in context kan plaatsen en weet dat stick-head men de sjamanen zijn en saying-path de routebescrjiving wordt het al veel duidelijker. Lijkt me een leuk verhaal, is checken als ik zin heb om mijn engels wat bij te schaven.
Oud 28 september 2009, 17:10   #29
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik net niet. Is het niet door scholing dat men zijn ogen wat verder opentrekt en steeds minder gelooft? Daarmee wil ik zeker niets over u zeggen, integendeel.
Wat bedoel je net met alternatieve levensstijlen? Hippies en mensen die in een sekte leven, of boomknuffelaars?

Tuurlijk wel, zowat iedereen met hoger diploma én uit een land met overwegend islamitisch karakter is in minder of meerdere mate betrokken met islam.

Madrassa's staan ervoor gekend een excellente basis te geven voor master opleidingen. Pakistan, hoewel minder gekend als india, kent een vijftig of hondervoud aan Masters in IT alleen al dan bv. een Belgie. De karachi universiteit bijvoorbeeld ligt tussen de madrassas

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be